ISC ventil - ISCV - ventil regulujuci volnobezne otacky

Vaše skúsenosti so servismi, mechanikmi, špecializovanými firmami, rady, návody a referencie.
Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

ISC ventil - ISCV - ventil regulujuci volnobezne otacky

Príspevok od používateľa ondrik » Utorok, 3. Januára 2012, 23:40

Strucny navod (trochu laicky), mozno niekomu pomoze:
po tom co mi auto zacalo dochnut po starte, kym som nepridal plyn, zistil som ze nefunguje spravne ISC ventil. Ten totiz prepusta vzduch za klapku, ked je zavreta, tym padom sa podiela na udrzovani volnobeznych otacok.
1. Treba vypustit (resp. aspon odpustit) chladiacu kvapalinu. Ja som odpustil cca 3-4 litre. Stacilo, a nemal som po ruke vacsiu nadobu. Vypustaci ventil je z pohladu zpred auta na chladici vlavo dole. Biela plastova vrtulka, zle viditelna, lahko nahmatatelna. Presne pod nou je kruhovy otvor cca 2cm v plastovom kryte spodku auta. Na obrazku v kruzku biela plastova vrtulka a otvor v plastovom kryte
Obrázok

2. demontaz sacieho traktu
- odpojime hornu podtlakovu hadicku c.1 (priemer 4mm),
- dolnu podtlakovu hadicu c.2 - tato konkretne privadza vzduch do ISC pod klapkou, (priemer 14mm)
- z druhej strany samozrejme vytiahneme hadicku c.1 z drziaka (c.3)
- odpojime hadicku c.4 (priemer 8mm)
- povolime sponu na prirube a uvolnime, c.5. Doporucujem povolit aj druhu na opacnom konci hrubej gumovej hadice, tu pri plastovom air boxe, bude sa lahsie vyberat.
Obrázok

Obrázok

3. -odpojime konektor ISC - c.6
- odpojime konektor snimaca polohy klapky - c.7
- odpojime podtlakovu hadicu PCV - c.8 (priemer 14mm)
- odpojime tlakove hadice chladiaceho systemu z pod klapky(ISC), torchu zly pristup, ale da sa. C. 9 a c.10. (priemer 8mm) Tieto cirkuluju vodu cez ISC ventil a tym ho "oboznamuju" s teplotou motora
Obrázok

4. povolime 4 sroby ktore drzia samotnu klapku. C.11
- odpojime plynove lanko zo slimaka na boku klapky - c.12
Obrázok

5. Dostali sme do ruky samotnu klapku. Teraz to bude v rychlosti a menej fotiek, lebo som zacal mat spinave ruky a robil som si skarede odtlacky na displeji telefonu :D
Obrázok

6. povolime zospodu 4 sroby, ktore drzia ISC o telo klapky - c. 13
Obrázok

7.vnutri ISC vidime maly otvor ktory je zatvarany takym ciastocne valcovym ventilkom (c.14) a komoru cez ktoru cirkuluje voda (c.15) Cez ten otvor c.14 prudi vzduch do sania pri zavretej klapke. Pokial ISC funguje spravne, termopruzina ktora je pod komorou pretekajucej vody reaguje na teplotu vody a jemne tento otvor otvara alebo zatvara. Rovnako ako z druhej strany elektromagneticky ventil, (konektor c.6 hore) ktory riadi RJ zmeno voltaze.
Obrázok

8.V tomto momente otestujeme funkcnost elektromagnetickej casti. Na konektor pripojime zdroj 12V tak ze na stredny kolik +12V a na postupne na jeden krajny - (ground) Podrobnejsie rozpisane v prilozenom PDF-ku na konci clanku (4.strana v PDF). Po prepojeni raz jedneho a raz druheho krajneho kolika v konektore by sa mal otvor na privod vzduchu (c.14) otvorit a zavriet. Mojmu sa moc nechcelo, pohol sa asi o pol mm, kedze isiel velmi tazko, vlastne sa len zavrel a nechcel sa otvorit. Ked som ho trochu postriekal cisticom kaburatorov, trochu sa rozhybal, ale stale drhol.
moj otvoreny:
Obrázok

a zavrety
Obrázok

9. Takze odsrobujeme elektromagneticku cast, dva sroby c.15, a opatrne oddelime plastovu cast od kovovej. Dostaneme sa k samotnemu magnet. valceku, ktory ovlada RJ cez plastovu cast s elektromagnetom. Ked ho skusite potocit, daleko nepojde ale musi ist lahucko. Ten moj drhol.
Obrázok
Obrázok

10. Z druhej strany kovovej casti je pliesok s dvoma srobmi, (vidiet na obr. v bode 5) ktorymi sa da regulovat natocenie termopruziny vnutri. Poznacime si polohu plieska a veselo otvorime. (tohoto kroku som sa trochu bal).
Obrázok

11. Spolu s motylikovym plieskom vytiahneme termopruzinu.
Obrázok

12. Po nej dalej vytiahneme plastovu krytku ktora vymmedzuje pohyb toho maleho jazycka v rozmedzi cca 90° (Je dobre si zapamatat ako bol plast vlozeny, ale aj ked zabudneme, logicky sa na to da prist). Tam bol bordel, ktory zabranoval volnemu pohybu celej osky v ISC... na foto je uz mierne ocisteny vatovou tycinkou.
Obrázok

13. komora s jazyckom, cierny vymedzovaci plast aj termopruzina sa vykupali v cistici (opat karburatorcleaner). Po vycisteni bolo v komore okolo otocneho jazycka krasne vidiet ligotave lozisko s napismi made in japan. A ked uz bola klapka dole, precistila sa aj cela klapka so vsetkymi priechodmi.
Obrázok
Obrázok

po poskladani ISC dokopy sa ventil (otvor na priechod vzduchu) pekne lahko otvaral a zatvaral (pripajanie 12V) a rovnako reagoval na zmenu teploty komory termopruziny otvaranim a zatvaranim otvoru na priechod vzduchu.

14. teraz to najtazsie, poskladat vsetko naspat tak ako bolo... :D
popritom som vymenil tie dve vodne hadice ktore cirkulovali vodu okollo komory ISC (c.9 a c.10)
Obrázok



Este slubeny navod vynaty z manualu "3sge engine repair manual". Je tam pekne popisane co a ako, aj co na ktorom konektore merat:
LINK PDF
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: ISC ventil - ISCV - ventil regulujuci volnobezne otacky

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Streda, 4. Januára 2012, 09:38

velmi sikovny navod :-) krasne pofotene. parada. Este napis, ze si tym vyriesil tvoje problemi s volnobehom.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: ISC ventil - ISCV - ventil regulujuci volnobezne otacky

Príspevok od používateľa ondrik » Streda, 4. Januára 2012, 09:48

Gabo, s volnobehom (kolisanim otacok na volnobehu) nie, ale vyriesilo sa tym dochnutie po starte. To preco motor hned zdochol, pokial som nedrzal aspon mierne plyn. Totiz ten otvor c.14 bol zavrety tak ze ta trocha vzduchu co presla do sania nedokazala udrzat motor v otackach...
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1388
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: ISC ventil - ISCV - ventil regulujuci volnobezne otacky

Príspevok od používateľa Thomas » Streda, 4. Januára 2012, 10:14

krása, len viac takýchto foto-návodov. Môžeš preposlať link mechanikom do niektorých autorizovaných servisov ako sa má pracovať ;-)

Ešte otázočka, tesnenie medzi klapkou a saním prežilo demontáž?
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: ISC ventil - ISCV - ventil regulujuci volnobezne otacky

Príspevok od používateľa ondrik » Streda, 4. Januára 2012, 13:03

nie, kedze som tuto moju konkretnu klapku za posledne dva mesiace asi tak 6x zhadzoval, tak sa tesnenie porucalo. Naposledy som to vybavil tym oranzovym silikonom v tube, co je na tesnenie motorov, kedze som nove nemal... (to som do postupu radsej nezahrnul :mrgreen: )
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: ISC ventil - ISCV - ventil regulujuci volnobezne otacky

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Streda, 4. Januára 2012, 13:45

preco? ved aj Ed China ho pouziva :-D :mrgreen:
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných