Rady pri nakupe auta

Vaše skúsenosti so servismi, mechanikmi, špecializovanými firmami, rady, návody a referencie.
Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Rady pri nakupe auta

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 14. Marca 2011, 14:13

Že checklist... :lol: :lol: :lol:
No dobre...niečo sa pokúsim.
Zvonku:
1. šarže skiel - mali by byť identické - čelné sklo samo mohlo byť menené, takže ak tam nájdeš nejakého Pilkington-a, nič sa nedeje.
2. farebné rozdiely - to, či bolo auto striekané a ktoré diely najlepšie zistíš ultrazvukovým detektorom hrúbky laku, ale k takej hračke (aj keď veľkej ako zápalková škatuľka) sa asi neodstaneš - proste musíš kuknúť a vidieť rozdiely vo farbách. Najlepšie je nechať si otvoriť kapotu a pozerať na vnútorné motorové plechy a skrutky - tam jasne uvidíš s čím bolo hýbané.
3. Svetlá - sú rôzni výrobcovia a na skle svetla je vždy v odliatku aj meno výrobcu - mali by sa zhodovať. Origo je tam Toyota. Ak je tam niečo iné ako Toy, auto bolo šľahnuté spredu. Zadné svetlá zvyknú tiecť, kukni či v niektorom nie je voda. Detto po otvorení zadného kufru vyber koberec a rezervu, či tam nie je natečené - tiež známka búračky - nikdy sa to svetlo nedá poriadne dopasovať a zvykne to tiecť.
4. zámky a kľučky - origo by si mal dostať 3 kľúče, alebo dva kľúče + jedno diaľkové origo Toy. Bacha na kľučky - rady sa vylamujú a ťažko sa zháňajú (detail, ale vie nasrať) - čekni či nie je niektorá prasknutá - stačí ju prehmatnúť prstami zvnútra - ako keď normálne otváraš dvere. Detto ak niektorej kľučke presne nesedí farba, nič sa nedeje - len známka toho, že niekomu primrzli dvere a snažil sa ich nasilu otvoriť a hold kľučka to nevydržala a musel kupovať novú. Skontroluj funkčnosť všetkých zámkov - nie centrálom ani diaľkovým - často sa stáva že "do zámkov nepasuje žiaden kľúč". Takisto je rozšírené to, že odíde zámok zadných tretích/piatych dvier.
Zvnútra:
1. stav interiéru - ver v to, že ak v dnešnej dobe niekto inzeruje Corollku s nalietanými menej ako 200t km, je to podozrivé. Interiér v málo jazdenom aute musí byť pevný. Sedačky tvrdé a nevysedené - hlavne časti ktoré zabezpečujú bočné vedenie v posede, nesmú byť zdeformované, alebo nebodaj aby bol molitan v nich už deravý - to zistíš v pohode keď ich postláčaš prstami - stačí kontrolovať sedačku šoféra. Farebný rozdiel medzi sedačkou šoféra a ostatnými sedačkami nesmie byť žiadny. Volant a radiaca páka budú asi vyšúchané a budú sa lesknúť ako psie gule - to je ale stav už po 100t km - hlavne aby neboli vytrhané od nechtov, alebo deravé - budeš ich mať denne v rukách a bude Ťa každá maličkosť štvať. Daj si von koberčeky, či nie je diera v koberci - paničky rady šoférujú v štekloch a ostávajú potom poriadne diery v kobercoch. Takisto podľa stavu koberca v okolí plynového pedála zistíš či má auto nalietané to, čo je na tacháči. Pod 200t km koberec nebude nejako šialene zošúchaný.
2. tacho - to, či boli stáčané km zistíš ľahko - aj na fóre to bolo x krát rozoberané a mám dojem že aj na chate sme sa už o tom bavili - proste minimálne prvé 3 číslice musia byť ako keď vystrelí - v dokonalej rovine.
3. elektronika v interiéri - je normálne že poskúšaš všetky hejblátka a daj si na tom záležať, lebo keď Ti potom niečo nepôjde, bude Ťa to poriadne štvať. Veľmi rado napríklad odíde ovládanie sklonu svetiel - pri ručnej brzde. Nechaj auto pristaviť proti stene a pohraj sa s tým (musí byť naštartované auto) - tie motorčeky v svetlách nereagujú nejakou kozmickou rýchlosťou, ale mal by si pekne vidieť ako sa v priebehu nejakých dvoch - troch sekúnd vrch svetelného kužeľa pohne hore, alebo dole (bacha na túto srandu - kontroluje sa na STK).
Motor a podvozok:
Toto je už zložitejšie, takže len základy:
1. olej - pozri kedy bol naposledy menený (mal by sa meniť každých 10t km, alebo každý rok ak auto nalieta menej ako 10t km) - mala by byť nálepka v motorovom priestore. Pozri aká je hladina - nemala by byť ani nad MAX, ani pod MIN. Takisto ak má auto nalietané pod 200t km a bol pravidelne menený olej, nemal by byť čierny, ale len tmavohnedý. Nápustné viečko by malo byť suché - častý problém je jeho netesnosť a vtedy je motorový priestor komplet zadrbaný od oleja - stačí viečko vymeniť a všetko bude OK. Pozri či niekde okolo rozdeľovača nie je mastný fľak - tiež tadiaľ zvykne tiecť olej. No a ak sa Ti podarí niekoho presvedčiť aby Ti auto dal na zdvihák, pozri ako sú na tom semeringy poloos - poloosy by mali byť jednoducho suché. Ak nie sú, treba tie blbé semerigny aj s manžetami (zvyknú byť potrhané) vymeniť a je to celkom piplačka. Spoj motor - prevodovka bude asi zaolejovaný, ale to je u každej Corollky - resp u všetkých E-čkových a A-čkových motorov - nič sa nedeje.
2. brzdy - ručná - postav sa do kopca - ak sa máš kde. Šliapni na brzdu, vyraď a zatiahni ručnú - mala by zabrať niekde na 4 - 5 zube. Pomaly povoľ nohu z brzdy a zistíš či tomu autu vôbec funguje ručná. E11 nemali nejako extra špicové brzdy, ale mali ABS a teraz je ročné obdobie na jeho skúšanie. Na snehu prudko zabrzdi (nohou samo). Malo by sa ozvať drsné rapčanie a mal by si cítiť na nohe ako Ti v rytme toho rapkania trhá brzdovým pedálom. Ak je odídený niektorý snímač ABS na poloosiach, ABS proste nebude fungovať a Ty budeš v plynulom šmyku - prúser - treba to buď dosť namáhavo čistiť, alebo vymeniť poloos s poškodeným snímačom - tiež častý problém. Zároveň sa pozri v akom stave sú platničky na predných brzdách - či nie sú zdraté na plech (zadné kotúčáky detto - ak sa rozhodneš pre auto so zadnými bubnami, dá sa tiež zistiť ich stav - stačí zhodiť zadné koleso, všetko odbrzdiť a stiahnuť bubon - je držaný len maticami cez kolesá - malo by to isť ľahko a nič nepokazíš. Normálne ho potom naspäť v pohode nasunieš. Zároveň sa pri takomto niečom oplatí bubon zvnútra vyčistiť - býva tam na sračky čierneho prachu z obloženia a tento prach robí sakra šarapatu - som bol svedkom ako kvôli nemu auto neprešlo STK a stačilo to pritom zhodiť a vyfúkať).
3. motor a prevodovka - Motor by mohol resp. mal byť mastný len na spomínaných miestach. Keď sa pôjdeš previezť, nežeň ho hneď do obmedzovača - nech sa aspoň voda zohreje. Takisto ak je olej tesne pred výmenou, alebo je čierny ako uhoľ, nerob s motorom psie kusy. Cez to všetko by mali byť voľnobežné otáčky po zahriatí niekde na 700-800. E-čkové motory mali voľnobeh dokonca len 650 otáčok za min. Nad 2500 ot. by mal byť motor živý a mal by pekne plynule ťahať až do obmedzovača - žiadne cukanie ani kvílenie by nemali byť počuť - len nad 4 tis ot. by sa mal zvuk akoby trochu zdrsniť a "zošportovieť". Radenie rýchlostí by malo ísť zľahka - nesnaž sa z dvojky pri nejakej 30-tke tam vraziť jednotku - nepôjde Ti to - je tam mechanická zábrana - len ak dáš medziplyn. Samo ak budeš spomaľovať, tak pri určitej rýchlosti - okolo 15 km/h pekne jednotku zaradíš. Skús podraďovanie - rozbeh na trojke na 4 tis ot a prásk do dvojky - mal by si byť niekde na 5300 ot - nič strašné pre motor. Malo by ísť podradiť bez výrazného odporu, alebo "rátania zubov". Spiatočka - zadný silentblok uloženia motora vie narobiť hnusnú šarapatu. Má chujový oceľový výbežok a ten sa zvykne ulomiť a keď sa tak stane, motor pri cúvaní rachotí jak blázon - stačí ten úlomok, ktorý sa tam rád zasekne, vybrať a je po probléme. Pri cúvaní inak motor trochu kvíli, ale to je normálne.
4. podvozok - teda siletbloky a tlmiče. To, či je nejaký tlmič KO zistíš najľahšie tak, ak si kľukneš ku kolesu a pozrieš na telo tlmiča - ak je mastné (skús normálne rukou), je tlmič po smrti a treba ho vymeniť. Pri takomto stave je pri prejazde nerovnosťami počuť hrkot. Ak to hrká a tlmiče vypadajú OK, môžu byť odknedlené slientbloky - najčastejšie zadný stabilizátor a "kosti" - tyčky stabilizátora (ukotvené jednou stranou v tlmiči). Žiadna hrôza ani extra veľká položka vymeniť, ale treba to robiť na zdviháku.

No hotové litánie. Verím že pomôže. Mňa isto ešte kopa vecí napadne. :lol:
Ešte dobrá rada – zájdi si pred obhliadkou auta do drogérie a kúp si také tie tenké gumové rukavice – ako chirurgické a pár menších handier – budeš ich potrebovať... ;-)
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Corolla E11, prip. E10

Príspevok od používateľa Srandista » Pondelok, 14. Marca 2011, 15:41

Nejaky hacker sa mi dostal do schranky o_O :lol:
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných