Keďže som pri rozoberaní môjho stredového tunelu na predfacelift modeli IS200ky natrafil na niekoľko odlišností oproti pofacelift IS200ke resp. IS300ke, rozhodol som sa napísať taký menší tutorial/návod.
Čo budeme potrebovať (približne):
- páska na oblepenie časti stredového tunelu
- plochý skrutkovač
- krížový skrutkovač tenký
- krížový skrutkovač hrubší
- kľúč na 10ku maticu
- prípadne ďalšie kľúče (8ka, 12ka...), úplne presne si to už nepamätám
Postup:
-1) Ak chceme, môžeme odpojiť baterku (nie je to nevyhnutné).
0) Na úvod by som odporúčal oblepiť nejakou ochrannou páskou hrany stredového tunela v oblasti ako je panel s tlačítkami TC a SNOW, pri vyťahovaní budeme musieť najskôr odpojiť káble a tým pádom tento panel niekde oprieť – čo bude pravdepodobne na spodnej časti stredového tunela. Týmto ochránime interiér pred ďalšími škrabancami.
1) Hneď v úvodnej fáze je prvý rozdiel oproti poFL riešeniu. Horná časť stredového tunelu (ako je podložka v prípade bez GPS verzie) je tam len nacvaknutá. Stačí trošku hrubej sily a celý vrch pôjde von. Ja som si výfuky vzduchu otočil smerom nahor a mohol tak lepšie chytiť vrchnú časť, treba ju silou ťahať smerom hore ku stropu. Trošku hrubej sily a horná časť je vonku.
2) Na obr. je vidno odlišné riešenie uchytenia panela a podložky, samotná podložka je priskrutkovaná z vnútra, takže páčenie tejto podložky v predFL modeli nemá absolútne žiadny zmysel (jedine tak deštrukčný).
3) Po vytiahnutí vrchnej časti môžeme vytiahnuť von panel s tlačítkami TC, SNOW príp výhrevu sedačiek, ak ním auto disponuje. Stačí ho potiahnuť smerom k radiacej páke, aj táto časť je len nacvaknutá a ide pomerne ľahko von.
4) Odpojíme káble (zapamätáme si ako boli pripojené príp. si spravíme foto) a odložíme panel.
5) Vidíme, že autorádio spolu s ovládačmi klimatizácie je uchytené na 4 skrutkách – dve sú hore nad panelom s klímou a 2 dole, ktoré sme uvideli po vytiahnutí panelu s TC, SNOW tlačítkami. (Potom na foto si všimnite ako je panel vďaka zatiaľ neodpojeným káblom položený, v tých častiach budú v prípade neoblepenia vznikať škrabance.)
6) Odmontujeme tieto 4 skrutky. Celý panel s autorádiom aj ovládačmi klimatizácie pôjde povytiahnuť von.
7) Zapamätáme si/odfotíme káblovanie a začneme ho odpájať. Po odpojení môžeme celú zostavu vytiahnuť. Vzadu budeme mať niečo takéto:
a celá vytiahnutá zostava bude vyzerať približne takto (ilustračný obrázok):
8 ) Vidíme, že autorádio s CD changerom nám drží 8 skrutiek, po 4 skrutky na každej strane. Odmontujeme ich a vytiahneme autorádio von.
9) Najväčší rozdiel oproti poFL verzii. Pri nej sa píše, že stačí odmontovať 2 skrutky a dá sa dostať ku CDčku. V predface verzii je to omnoho viac menších či väčších skrutiek, osobne som mohol rozobrať možno 30 skrutiek kým som prišiel na to ako odtiaľ vytiahnuť CDčko. Problém je v tom, že každá plechová časť je spojená s inou, takže keď chcete odmontovať napr. vrchnú časť, tak musíte odskrutkovať aj niečo z boku, niečo zo zadnej časti atď.
10) Kľúčom je ale vytiahnuť preč prednú umelohmotnú časť autorádia s ovládacími prvkami, tú drží jedna malá krížová skrutka. Tú odmontujeme.
11) Potom stačí prednú časť len odcvaknúť, drží ju asi 6 nacvakávačiek.
12) Vytiahneme CD z changera
13) Stredový tunel zmontujeme, postupujeme rovnako akurát v opačnom poradí.
Ospravedlňujem sa, že ku koncu nemám viac fotiek, ale z pôvodne plánovanej pol hodinovej až hodinovej akcie sa stala akcia 4 hodinová (vďaka odlišnostiam oproti poFL modelu), takže nakoniec som si musel svietiť v aute čelovkou a naozaj som už nemal chuť (a ani čas) fotiť. Ďakujem za pochopenie.
DIY: IS200 98-03 - vytiahnutie zaseknutého CD
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných