Strana 1 z 4

Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky...

Napísané: Sobota, 30. Októbra 2010, 21:55
od používateľa AndyGTP
Tak rozhodol som sa založiť novú sekciu, ku ktorej sa nikto nevyjadril až na pár ľudí, ale niečo podobné je tu treba a nevedel som, kam napísať (okrem tlmičov), koľko km a ako som už spokojný s niektorými značkami. Keďže skúsenosti má každý rôzne, môžeme to skladovať napríklad aj tu.

Stav auta: 230 000km, kupoval som ho, keď malo 108 000km.

TMIČE KAYABA EXCEL-G:
- práve teraz som sa prehupol do hranice, keď už cítim, že sú súce na výmenu. A to sa udialo presne po 90 000km. Len z trucu som si povedal, že to tých 100 000 to už vydržím, tak som zvedavý. Len podotknem, že (dosť podstatné info) posledných viac ako 40 000km je na aute športový podvozok, teda pardon, znížené pružiny H&R -30mm. Som presvedčený, že tieto údaje len potvrdia to, čo viacerí vieme: Kayaba je plnohodnotná náhrada za vaše OEM tlmiče, a na Japoncov nič iné nepatrí! MADE IN JAPAN.

BRZDOVÉ PLATNIČKY KASHIYAMA:
Presne tri roky a 70 000km, už toľko majú moje predné platničky. Upozorňujem, že nie som vôbec ten typ, čo sa vyhýba štýlu "brzda-plyn" a nehanbím sa za to, že nebrzdím motorom, keď "treba". Auto ma musí doviezť všade, aj vtedy keď sa ponáhľam. Dnes som ich pozeral a ešte majú dosť ďaleko od "večných lovísk". Znovu sa potvrdzuje, Kashiyama MADE IN JAPAN je skvelou náhradou za OEM platničky. Ešte malá poznámka: na RAV4 I idú presne tie isté ako na E11 a veľa iných modelov Toyoty, a je jasné, že na RAV4 dostanú trochu viac zabrať, skrz vyššiu hmotnosť.

STIERAČ OPTIFIT (TOYOTA):
- mám ho na skle PRESNE neuveriteľné 2 roky, na vodičovej strane a ešte stále je podľa mňa v pohode. Odstieral mi už 40 000km. Aj keď je pravda, že nie som úplne "stierací" typ, nakoľko mám dosť dobré oči (klop klop) a často dobre vidím aj cez riadne šmuhy a dážď (a všetci v aute frflú, že jaktože vidím). Pôvodne som to kupoval ako test a som si povedal, že vyskúšam. Pokus dopadol úspešne, podľa mňa.

NEREZ VÝFUK OD AMA DESPERATE / JAFER:
- koncovku a väčšiu časť potrubia mám od Modranov z Amy už vyše 80 000km (takmer 4 roky). Musím dať niekomu pozrieť potrubie, či NÁHODOU na niektorom spoji neprepúšťa tesnenie/pasta, lebo čosi kdesi sa mi nejaký zvuk nepozdáva. Zvody, náhradu za KAT (trubka) + rezonátor mám od JaFera už vyše 40 000km (vyše 2 roky) a s týmito vecami je max spokojnosť. Nechám na vaše uváženie, koľko vydržia plechové náhrady OEM dielov vs. nerezové výfuky. Ja som zatiaľ spokojný.

TYČKY STABILIZÁTORA YAMATO vs. INÉ:
- zadné tyčky som kedysi musel meniť pomerne skoro, lebo nejaká no name náhrada mi vydržala iba 25 000km, z ktorých si pamätám, že určite 5tis km to búchalo... Yamato som nahodil naposledy (dozadu) pri 200 000km a teraz mám 230 000km a ešte stále sú v pohode. Takže na tvrdšom a zníženom podvozku vydržali Yamato zatiaľ 30 000km. Na prednej náprave mám tyčky Yamato už 55 000km a stále sú OK. Znovu pripomínam, že mám znížené auto a nešetrím ho.

SILENTBLOKY STABILIZÁTORA:
- trochu som čumel, že origo Toyota silentbloky zadného stabilizátora som menil až po 90 000km (pri 220 000km), naposledy som dal neoriginál (tuším NOK alebo Yamato), tak uvidíme. Na prednom stabilizátore sú už dlhšie neoriginálne diely (opäť NOK / JC Auto) a ešte sú stále myslím OK, majú skoro 60 000km. Záver: mojím pozorovaním som prišiel na to, že viac hluku a "škody" robia tyčky, než uloženie.

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky...

Napísané: Sobota, 30. Októbra 2010, 22:16
od používateľa AndyGTP
PNEUMATIKY FIRESTONE:
- letné som mal (ešte sú odložené na slalomy možno...) Firestone FH700 (185/55 R15), ale vydržali mi tak 31 000km, zhruba po prvú pokutu za "technický stav" od Břeclavských celníku... T.j., dopomohol im hlavne slalom na TTS zraze 2009, ak ma pamäť neklame. Ale napriek tomu, žiadna sláva, na môj vkus.

- zimné som mal tiež Firestone Winterhawk (165/70 R14), no a tie som už na túto zimu neriskoval. Znovu: celkom ok, ale žiadna sláva, do dnes nezabudnem, ako sa mi drgi smial ešte pri InterFructe na šmýkanici :D . Napriek tomu som to nejak tých 36 000km na nich zvládol. V zásade nejakých 5 zím a momentálne som ich presunul na druhé auto.

PNEUMATIKY MATADOR:
- letné, ktorými som nahradil predošlé Firestony, sú Matador Aquilla Evo MP43 (185/55 R15). Sú celkom OK, aj keď na tom mokrom asfalte nie som moc spokojný (možno som až príliš náročný, keď kupujem lacnejšie pneu...). V stojatej vode sú náchylné na aquaplanning - ale musím poznamenať, že dnes po ich demontáži som s údesom zistil, že predné som riadne zlošlahal... Tak mi treba (štýl jazdy..). Ale: majú už 28 000km (vyše 2 roky), na slalome som sa krotil, resp. vynechal takmer, a určite ešte jednu plnú sezónu zvládnu, najmä keď dopredu dám tie zadné 8)

pre tých, ktorým nedá spávať, že kde si vediem takúto úchylnú evidenciu, tak mám normálne taký súbor na PC, kde si píšem všetko, aj lóve, aj kilometre 8)

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky...

Napísané: Nedeľa, 31. Októbra 2010, 09:59
od používateľa Elvis
no pekne si to popisal, ale ja si pre vlastne dobro (aj pre dalsi psychicky vyvoj) nepisem vydavky do ziadneho excelu, bo mi ma asi trtlo keby som si videl zratane vydavky za auta po dajme tomu jednom roku...

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky...

Napísané: Nedeľa, 31. Októbra 2010, 20:12
od používateľa AndyGTP
Elvis napísal:no pekne si to popisal, ale ja si pre vlastne dobro (aj pre dalsi psychicky vyvoj) nepisem vydavky do ziadneho excelu, bo mi ma asi trtlo keby som si videl zratane vydavky za auta po dajme tomu jednom roku...
ver tomu, ze mna uz pri tych autach tri krat pretocilo a nosim uz druhy strojcek na srdci. Ale zas do niecoho tie peniaze sypat musis, niekto fetuje, niekto stavkuje, niekto na stetky...kazdy ma nieco :D

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky...

Napísané: Pondelok, 1. Novembra 2010, 12:44
od používateľa jarson
VYBORNA TEMA.
snad este nejak to sprehladnit. napriklad nieco v style recenzii TipCars.." Platnicky :tohle doporucujeme, tohle nebrat" . Mimochodom Yamato mi tiez zatial drzi co si mi poslal (s tymi plastovymi sa neda porovnat), a NOK gumy stabilizatora su fakt montovane original (ja som mal aj NOK tycky zadne - ale toto fakt zohnat sa asi neda, udajne to bolo len do prvovyroby).
Super tema este raz, verim ze to vsetkym usetri vela starosti a penazi.

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky...

Napísané: Streda, 9. Februára 2011, 14:01
od používateľa Craken
kde je mozne kupit platnicky kashiyama?

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky...

Napísané: Streda, 9. Februára 2011, 14:30
od používateľa smutok

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky...

Napísané: Štvrtok, 10. Februára 2011, 11:19
od používateľa skmaros
kde je mozne kupit tycky YAMATO ?

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky...

Napísané: Štvrtok, 10. Februára 2011, 13:00
od používateľa smutok

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky

Napísané: Nedeľa, 26. Júna 2011, 11:38
od používateľa jarson
takze prispejem skusenostou:
pred cca 45.tis. km som dal na auto zadne tycky stabilizatora. predali mi to v sacku SWAG Germany a vlastne az teraz pri demontazi som zistil ze je to FEBI. No k veci , maju ako pocitam 45 tis.km a su total kaput. Prejavovalo sa to vrzganim od zadnej napravy. Pozeral som vsetko mozne - puzdra ramien, tlmice, ulozenie tlmicov... a nic. Ved naco by som pozrel tycku, ked som ju nedavno menil ? ze ano.
Bola hrdzava vo vnutri jak 20rocny plechovy disk a vrzgala jak stara postel.
A pointa nakoniec : ked som to uz mal vonku a pochopil ze ani vazelina to nezachrani, spomenul som si ze mam niekde este jednu origo tycku co tam bola povodne (japonsku NOK). Bola o 100% v lepsom stave nez tato po necelych dvoch rokoch. Tak som ju tam nahodil naspät. No ma v sebe uz par krat 100tisic km a ako vidno je jej sudene este nejake odsluzit. Skoda len ze nemam tu druhu - padla vtedy za obet flexe.
Tak si to preberte, zaver nech si urobi kazdy sam.
Pre mna jasna skusenost co uz nikdy nekupim :D . Az na to dojde - a dojde, lebo ta druha FEBI sa tvari podobne - dam tam uz len nieco ako YAMATO minimalne. Take mam na predku (po podobnej skusenosti) a je to jak nebe a dudy :D

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky

Napísané: Nedeľa, 28. Augusta 2011, 23:22
od používateľa stefan-celica
jedna objetivna recenzia na zdvihak ktory dava Toyota do Celice od vyroby viac ako tri roky a stale funguje, zavit na oske 100% celkova konstrukcia neporusena, ziadne vole a to s nim robim velmi casto. Napr. take seriove zdvihaky, ktore davali do Hondy, Mazdy, alebo bezne dostupne aj drahsie, stoja za ko...t

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky

Napísané: Pondelok, 29. Augusta 2011, 10:19
od používateľa K7LEXUS
mám skúsenosti takmer so všetkými druhmi aj značkami náhradných dielov a môžem povedať jediné - na japonca, jedine japonca! po negatívnych skúsenostiach s najrôznejšími európskymi značkami dielov objednávam jedine MADE IN JAPAN a nech objednávam čokoľvek som s tým spokojný. či už je to yamato, kyb, japanparts, denso, mitsuboshi, ngk atď...dobré skúsenosti mám aj s GMB či 555 (three five) aj keď to sú ak sa nemýlim americké značky...proste hlavne nie nemecké náhradné dieli a okľukou sa treba vyhýbať poľskej výrobe :D

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky

Napísané: Pondelok, 15. Októbra 2012, 23:00
od používateľa stefan-celica
ked som kupil Celicu pred 4 rokmi zadna naprava hrkotala vymenil som tycky stabilizatora FEBI(dost drahe) vydrzali 10 000 km a jedna bola komplet KO, vymenil som ich za OPTIMALY (jedny s "najlacnejsich") made in Germany a tie vydrzali cca 50 000km, kedze som zasadne za japonske diely na japonske auta a podarilo sa mi pozhanat made in japan na prednej naprave som uz dal YAMATO a tie ma dnes sklamali po ani nie 30 000km je jedna komplet KO druha je este OK takze jednoznacne chyba vyroby, Yamato vsak dostane este jednu sancu dnes som menil zadne tycky stabilizatora Yamato a som zvedavy ako dlho tam vydrzia

miesto prednej tycky Yamato ktora bolo KO som zvaril dokopy dva dobre klby s optimalu na kvalitnych tyckach oddite najprv klb ktory je prisrobovany na stabilizatore (je viac namahany) klb na tlmici je vacsinou OK tak som zobral flexu zvaracku a trosku Celicu otuzil :D



nieje zaolejovana len mokra pri zvarani som ju chladil vodou


Obrázok

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky

Napísané: Pondelok, 15. Októbra 2012, 23:14
od používateľa AndyGTP
henta vydrz na Celice a nase cesty je pre Yamato dobra referencia, Stevo. Yamato je kvalitne prebaleny tovar, ale nie je uz (bohuzial) u neho zaruka, ze ide o top kopie Japan veci. Napriek tomu, je to najlepsia cenovo vyhodna alternativa pre nase auta.

Kto chce nieco lepsie, musi ist jednoznacne do Sankei 555, tie su vsetky made in japan, ale to malokto spravi, lebo su sakra drahe oproti Yamatu.

Re: Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky

Napísané: Utorok, 16. Októbra 2012, 08:38
od používateľa grexos
na E11 pri beznom jazdeni mam cca 25 tisic zatial bez naznakov cohokolvek zleho. uvidime co daju po zime.