Užívateľské skúsenosti - tlmiče, brzdy, podvozok, výfuky...
Napísané: Sobota, 30. Októbra 2010, 21:55
Tak rozhodol som sa založiť novú sekciu, ku ktorej sa nikto nevyjadril až na pár ľudí, ale niečo podobné je tu treba a nevedel som, kam napísať (okrem tlmičov), koľko km a ako som už spokojný s niektorými značkami. Keďže skúsenosti má každý rôzne, môžeme to skladovať napríklad aj tu.
Stav auta: 230 000km, kupoval som ho, keď malo 108 000km.
TMIČE KAYABA EXCEL-G:
- práve teraz som sa prehupol do hranice, keď už cítim, že sú súce na výmenu. A to sa udialo presne po 90 000km. Len z trucu som si povedal, že to tých 100 000 to už vydržím, tak som zvedavý. Len podotknem, že (dosť podstatné info) posledných viac ako 40 000km je na aute športový podvozok, teda pardon, znížené pružiny H&R -30mm. Som presvedčený, že tieto údaje len potvrdia to, čo viacerí vieme: Kayaba je plnohodnotná náhrada za vaše OEM tlmiče, a na Japoncov nič iné nepatrí! MADE IN JAPAN.
BRZDOVÉ PLATNIČKY KASHIYAMA:
Presne tri roky a 70 000km, už toľko majú moje predné platničky. Upozorňujem, že nie som vôbec ten typ, čo sa vyhýba štýlu "brzda-plyn" a nehanbím sa za to, že nebrzdím motorom, keď "treba". Auto ma musí doviezť všade, aj vtedy keď sa ponáhľam. Dnes som ich pozeral a ešte majú dosť ďaleko od "večných lovísk". Znovu sa potvrdzuje, Kashiyama MADE IN JAPAN je skvelou náhradou za OEM platničky. Ešte malá poznámka: na RAV4 I idú presne tie isté ako na E11 a veľa iných modelov Toyoty, a je jasné, že na RAV4 dostanú trochu viac zabrať, skrz vyššiu hmotnosť.
STIERAČ OPTIFIT (TOYOTA):
- mám ho na skle PRESNE neuveriteľné 2 roky, na vodičovej strane a ešte stále je podľa mňa v pohode. Odstieral mi už 40 000km. Aj keď je pravda, že nie som úplne "stierací" typ, nakoľko mám dosť dobré oči (klop klop) a často dobre vidím aj cez riadne šmuhy a dážď (a všetci v aute frflú, že jaktože vidím). Pôvodne som to kupoval ako test a som si povedal, že vyskúšam. Pokus dopadol úspešne, podľa mňa.
NEREZ VÝFUK OD AMA DESPERATE / JAFER:
- koncovku a väčšiu časť potrubia mám od Modranov z Amy už vyše 80 000km (takmer 4 roky). Musím dať niekomu pozrieť potrubie, či NÁHODOU na niektorom spoji neprepúšťa tesnenie/pasta, lebo čosi kdesi sa mi nejaký zvuk nepozdáva. Zvody, náhradu za KAT (trubka) + rezonátor mám od JaFera už vyše 40 000km (vyše 2 roky) a s týmito vecami je max spokojnosť. Nechám na vaše uváženie, koľko vydržia plechové náhrady OEM dielov vs. nerezové výfuky. Ja som zatiaľ spokojný.
TYČKY STABILIZÁTORA YAMATO vs. INÉ:
- zadné tyčky som kedysi musel meniť pomerne skoro, lebo nejaká no name náhrada mi vydržala iba 25 000km, z ktorých si pamätám, že určite 5tis km to búchalo... Yamato som nahodil naposledy (dozadu) pri 200 000km a teraz mám 230 000km a ešte stále sú v pohode. Takže na tvrdšom a zníženom podvozku vydržali Yamato zatiaľ 30 000km. Na prednej náprave mám tyčky Yamato už 55 000km a stále sú OK. Znovu pripomínam, že mám znížené auto a nešetrím ho.
SILENTBLOKY STABILIZÁTORA:
- trochu som čumel, že origo Toyota silentbloky zadného stabilizátora som menil až po 90 000km (pri 220 000km), naposledy som dal neoriginál (tuším NOK alebo Yamato), tak uvidíme. Na prednom stabilizátore sú už dlhšie neoriginálne diely (opäť NOK / JC Auto) a ešte sú stále myslím OK, majú skoro 60 000km. Záver: mojím pozorovaním som prišiel na to, že viac hluku a "škody" robia tyčky, než uloženie.
Stav auta: 230 000km, kupoval som ho, keď malo 108 000km.
TMIČE KAYABA EXCEL-G:
- práve teraz som sa prehupol do hranice, keď už cítim, že sú súce na výmenu. A to sa udialo presne po 90 000km. Len z trucu som si povedal, že to tých 100 000 to už vydržím, tak som zvedavý. Len podotknem, že (dosť podstatné info) posledných viac ako 40 000km je na aute športový podvozok, teda pardon, znížené pružiny H&R -30mm. Som presvedčený, že tieto údaje len potvrdia to, čo viacerí vieme: Kayaba je plnohodnotná náhrada za vaše OEM tlmiče, a na Japoncov nič iné nepatrí! MADE IN JAPAN.
BRZDOVÉ PLATNIČKY KASHIYAMA:
Presne tri roky a 70 000km, už toľko majú moje predné platničky. Upozorňujem, že nie som vôbec ten typ, čo sa vyhýba štýlu "brzda-plyn" a nehanbím sa za to, že nebrzdím motorom, keď "treba". Auto ma musí doviezť všade, aj vtedy keď sa ponáhľam. Dnes som ich pozeral a ešte majú dosť ďaleko od "večných lovísk". Znovu sa potvrdzuje, Kashiyama MADE IN JAPAN je skvelou náhradou za OEM platničky. Ešte malá poznámka: na RAV4 I idú presne tie isté ako na E11 a veľa iných modelov Toyoty, a je jasné, že na RAV4 dostanú trochu viac zabrať, skrz vyššiu hmotnosť.
STIERAČ OPTIFIT (TOYOTA):
- mám ho na skle PRESNE neuveriteľné 2 roky, na vodičovej strane a ešte stále je podľa mňa v pohode. Odstieral mi už 40 000km. Aj keď je pravda, že nie som úplne "stierací" typ, nakoľko mám dosť dobré oči (klop klop) a často dobre vidím aj cez riadne šmuhy a dážď (a všetci v aute frflú, že jaktože vidím). Pôvodne som to kupoval ako test a som si povedal, že vyskúšam. Pokus dopadol úspešne, podľa mňa.
NEREZ VÝFUK OD AMA DESPERATE / JAFER:
- koncovku a väčšiu časť potrubia mám od Modranov z Amy už vyše 80 000km (takmer 4 roky). Musím dať niekomu pozrieť potrubie, či NÁHODOU na niektorom spoji neprepúšťa tesnenie/pasta, lebo čosi kdesi sa mi nejaký zvuk nepozdáva. Zvody, náhradu za KAT (trubka) + rezonátor mám od JaFera už vyše 40 000km (vyše 2 roky) a s týmito vecami je max spokojnosť. Nechám na vaše uváženie, koľko vydržia plechové náhrady OEM dielov vs. nerezové výfuky. Ja som zatiaľ spokojný.
TYČKY STABILIZÁTORA YAMATO vs. INÉ:
- zadné tyčky som kedysi musel meniť pomerne skoro, lebo nejaká no name náhrada mi vydržala iba 25 000km, z ktorých si pamätám, že určite 5tis km to búchalo... Yamato som nahodil naposledy (dozadu) pri 200 000km a teraz mám 230 000km a ešte stále sú v pohode. Takže na tvrdšom a zníženom podvozku vydržali Yamato zatiaľ 30 000km. Na prednej náprave mám tyčky Yamato už 55 000km a stále sú OK. Znovu pripomínam, že mám znížené auto a nešetrím ho.
SILENTBLOKY STABILIZÁTORA:
- trochu som čumel, že origo Toyota silentbloky zadného stabilizátora som menil až po 90 000km (pri 220 000km), naposledy som dal neoriginál (tuším NOK alebo Yamato), tak uvidíme. Na prednom stabilizátore sú už dlhšie neoriginálne diely (opäť NOK / JC Auto) a ešte sú stále myslím OK, majú skoro 60 000km. Záver: mojím pozorovaním som prišiel na to, že viac hluku a "škody" robia tyčky, než uloženie.