DIY: E10, E11 - Výmena pružín, tlmičov

Vaše skúsenosti so servismi, mechanikmi, špecializovanými firmami, rady, návody a referencie.
Používateľov profilový obrázok
zebo
panic
Príspevky: 69
Dátum registrácie: Utorok, 11. Septembra 2007, 10:39
Bydlisko: KE

DIY: E10, E11 - Výmena pružín, tlmičov

Príspevok od používateľa zebo » Nedeľa, 8. Júna 2008, 22:47

Myslim ze moje rozhodnutie vymenit to sam bolo celkom v poriadku, dnes som vymenil predne tlmice+ pruziny.
Este ma cakaju tycky stabilizatora, tie som dnes nestihol,lebo som ich nedokazal uvolnit,nakolko sa matice tocia na mieste a z opacnej strany to nedokazem chytit.

Obrázok

Takze poporiadku:
Tlmice Kayaba Excel G, kupovane v Cechach 10.800,-
Pruziny Weitec 40mm 5.800,-
prachovky tlmicov 4ks + dorazy liter
tycky stab. predne + zadne cca liter
Tolko naklady, este odporucam zohnat spodne aj vrchne ulozenia pruzin,ja som nechal povodne.
Co sa roboty tyka odporucam mat dobry sersam (dobre uz nebudem :mrgreen: ),teda naradie, ak to nebolo menene tak odhrdzovac,alebo nejaku srandu na povolenie hrdzavych matic, bez toho by som s tym ..ebal este teraz.
Na pruziny vam treba stahovaky (niekde na nete som to kupil za liter) - link na poziadanie...
Demontaz:
povolit tie dve spodne matice bola drina,ale najprv si uvolnite tu maticu,ktora drzi brzdovu hadicku,ja som to robil opacne,a som si kusok riadne zanadaval.
potom uz len horne ulozenie(tri matice) a tlmic mate vonku.

Obrázok

NO COMMENT

Obrázok

Teraz su na rade stahovaky (sorry no foto)ked je pruzina uvolnena z ulozenia,mozte dat dole vrchne ulozenie - HINT: tu vam odporucam pred tym ako stiahnete pruzinu,povolit trochu tu maticu ktora drzi tlmic v ulozeni, az potom stiahnut pruzinu. - co myslite, odkial to viem??? :idea:

To iste spravite s novym tlmicom,tj. polozite gumove ulozenia,do nich pruzinu,navrch prachovka+doraz a nakoniec ulozenie. Potom povolit pruzinu zo stahovakov,dotiahnut maticu v ulozeni a hotojooo

Obrázok

Celu srandu do vnutra,chytit hore tri matice a potom spodne dve + brzdova hadicka

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Ostatne foto dpolnim pri najblizsej vymene zadnych tlmicov, zatial fsjo...

OBRAZKY UPDATNUTE NA NORMALNU VELKOST , HE HE
Naposledy upravil/-a zebo v Utorok, 10. Júna 2008, 21:33, upravené celkom 8 krát.
Toyota Corolla 5D LB /4E-FE/1,3/16V/55kW/r.v.96

Používateľov profilový obrázok
telekocar
panic
Príspevky: 47
Dátum registrácie: Piatok, 8. Februára 2008, 16:32
Bydlisko: Dubnica nad Vahom

Re: E10 - Vymena pruzin, tlmicov a ulozenia stabilizatorov

Príspevok od používateľa telekocar » Pondelok, 9. Júna 2008, 10:07

k tym zadnym stabilizacnym .tyckam . .skus strhnut tu gumu a poriadne chytit do bliciek a tag skus tahat a ked ti to nepovoli tag len flexa ti pomoze ja som to nevydrzal a upilil som ix ..

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E10 - Vymena pruzin, tlmicov a ulozenia stabilizatorov

Príspevok od používateľa AndyGTP » Pondelok, 9. Júna 2008, 16:59

zebo napísal:Este ma cakaju tycky stabilizatora, tie som dnes nestihol,lebo som ich nedokazal uvolnit,nakolko sa matice tocia na mieste a z opacnej strany to nedokazem chytit.
skvely prispevok, a k tomuto ti poradim asi len jedno: ja som to daval dole karbobruskou, jedine riesenie... utnes to, potom take ozubene odrezane sa to dobre chyti do blitz alebo kombinaciek a uz sa s tym da nejak pohnut. ale my sme to davali dole 2ja, na vsetkych kolesach...

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
pio
začiatočník
Príspevky: 162
Dátum registrácie: Utorok, 10. Mája 2005, 15:58
Bydlisko: BA - königreich

Re: E10 - Vymena pruzin, tlmicov a ulozenia stabilizatorov

Príspevok od používateľa pio » Nedeľa, 10. Augusta 2008, 09:34

zebo......dal si si peknu namahu to rozpisat ale zabudol si na dve podstatne veci dopisat (ak si ich vobec spravil)
1: a to dost dolezita je ze ked davas horne ulozenie na tlmic tak ho musis aj spravnym smer natocit!!!!!!!!!!!!
2: vec tak isto dolezita ze treba dat spravit geometriu!!!!!!!!!

asi zabudas ze je tu dost ludi ktory su neskuseny v tychto veciach a tento tvoj navod im viac uskodi ako pomoze. (nic v zlom) :lol:
moja ex: Toyota Corolla 4E-FE , 97
Toyota Corolla 4ZZ , 05

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: E10 - Vymena pruzin, tlmicov a ulozenia stabilizatorov

Príspevok od používateľa Rasťo » Nedeľa, 10. Augusta 2008, 09:40

Dobre nechápem prečo si dal na origo tlmiče, skrátené pružiny... Skrátil si tým životnosť tlmičov minimálne o polovicu.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
zebo
panic
Príspevky: 69
Dátum registrácie: Utorok, 11. Septembra 2007, 10:39
Bydlisko: KE

Re: E10 - Vymena pruzin, tlmicov a ulozenia stabilizatorov

Príspevok od používateľa zebo » Nedeľa, 10. Augusta 2008, 21:57

pio napísal:zebo......dal si si peknu namahu to rozpisat ale zabudol si na dve podstatne veci dopisat (ak si ich vobec spravil)
1: a to dost dolezita je ze ked davas horne ulozenie na tlmic tak ho musis aj spravnym smer natocit!!!!!!!!!!!!
2: vec tak isto dolezita ze treba dat spravit geometriu!!!!!!!!!

asi zabudas ze je tu dost ludi ktory su neskuseny v tychto veciach a tento tvoj navod im viac uskodi ako pomoze. (nic v zlom) :lol:
ano Pio, suhlasim s Tebou, mas uplnu pravdu, vsak na tieto otazky tu predsa toto forum je, ze ano...

Co sa tyka ulozenia, nemal som s tym ziadne problemy, predpoklad je dobre si to vsetko obzriet pred tym ako to clovek rozoberie a vratit to na spravne miesto.

K tej geometrii: uplne suhlassiiim, po vymene na geometriu nie je otazkou technickou, ale hlavne otazkou bezpecnosti.
- takze sorry za neuplnost.
Este dodam foto zo zadnej vymeny,ked sa mi dvorny fotograf vrati v dovolenkarne.

@Rasto: - pravdu mas bratu...
- sak teraz citim kazdu dieru na ceste, ale sedi ty kokso jak pribite,ale na ukor pohodlia, takze idu naspat standardky
(no vidis,keby som Ta posluchol hned na zaciatku,hold ked som raz truba... )
Takze vrele odporucam ak skracovat tak len so sportovym kitom.

Dakujem vsetkym za postrehy a dolladenia tejto temy.
Toyota Corolla 5D LB /4E-FE/1,3/16V/55kW/r.v.96

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: E10 - Vymena pruzin, tlmicov a ulozenia stabilizatorov

Príspevok od používateľa Legon » Nedeľa, 10. Augusta 2008, 22:03

ja myslim ze super thread takze DAKUJEM zan :)

caka ma niekedy v "kratkej buducnosti" tiez vymena na mojej EE90 a v zivote som nic take nerobil, takze aspon mam ako taku predstavu a budem rad ked sa tu k postupu vyjadria cim viaceri aspon potom budem vediet ako na to.

A paci sa mi aj to ze je to podoplnane s fotkami a budem velmi rad ak sa to bude obohacovat ;) ved to poznate radsej raz vidiet ako 100 krat pocut ci citat.

Používateľov profilový obrázok
fajry
administrátor
Príspevky: 3427
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
Kontaktovať používateľa:

Re: E10 - Vymena pruzin, tlmicov a ulozenia stabilizatorov

Príspevok od používateľa fajry » Nedeľa, 10. Augusta 2008, 22:05

kayaby EXCEL-G maju same o sebe tvrdsiu charakteristiku. Pokial si chce clovek urobit polosportovy podvozok, tak excel-g a sportove pruziny su dobra kombinacia. Samozrejme treba zvolit dobre pruziny. Poznam viac ludi, ktory takto jazdia a su spokojny. Auto je o nieco tuhsie, lepsie sedi a nie je take tvrde ako na sportovom podvozku. Zebo, pokial vsetko citis a toto Ti vadi, tak nad sportovym podvozkom ani nerozmyslaj. To je hotovy kostitras.
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback

Používateľov profilový obrázok
zebo
panic
Príspevky: 69
Dátum registrácie: Utorok, 11. Septembra 2007, 10:39
Bydlisko: KE

Re: E10 - Vymena pruzin, tlmicov a ulozenia stabilizatorov

Príspevok od používateľa zebo » Utorok, 12. Augusta 2008, 20:47

Slubeny update - vymena vzadu:
- najskor som uvolnil dve skrutky dole na uchyteni, tycka stabilizatora isla dole len s flexou (vdaka Andy :mrgreen: ),inac som s nou nepohol,
potom uz len klasicky horne ulozenie, predtym este odporucam povolit tu maticu,ktora drzi tlmic v danom uchyteni

- pri uvolnovani brzdovej hadicky narazite na podla mna dost kua problem, pretoze uchytenie na tlmici je bez drazky, t.j. jedina moznost je bud otvorit cely brzdovy
system, alebo tak ako ja, vyrezat do toho uchytenia malu drazku, tak aby sa dala ta hadicka demontovat - to iste samozrejme aj na novom tlmici,ale o tom nizsie

- taktiez ta hadicka je uchytena malou zavlackou, ktora teda prec nechcela - trochu prehovarania a hlavne nejaky sprej na hrdzave srandy

Obrázok

- no a takto akosi vyzera tlmic v toyotke po 12. rokoch a nova zalezitost

Obrázok

Obrázok

- tu je ten spominany uchyt brzdovej hadice, mozno ma za to nepochvalite, ale v danom momente mi to prislo ako good idea,
vobec som nemal chut otvarat brzdovy system a odvzdusnovat a ....
doteraz to drzi, brzdy brzdia, takze ucel to splnilo - a nevravte ze som "suflikaar" :shock:

Obrázok


- tak ako vyssie spominal Pio, vsetko co rozoberate, poskladajte naspat v spravnom poradi - hlavne to horne ulozenie,
dost mi pomohol zdvihak, ktorym som si pridvihoval alebo naopak znizoval napravu,ked som zakladal novy tlmic a aj tycku stabilizatora

Obrázok

- pre istotu aj detail uchytenia brzdovej hadicky, ta zavlacka to pekne drzi na mieste

Obrázok

Takze teraz je to kompletne a nezabudnut na GEOMETRIU!!!

Nakoniec len pridam svoj postreh:
dobre zvazte ci na Kayaby date znizene pruziny ako ja, auto je znatelne stabilnejsie, ale ako pise Fajry hotovy kostitras, podla Rasta to znizuje zivotnost tlmicov,
a fakt je ten ze cez vikend nahadzujem standardky, predsa len uz nie som najmladsi a to drncanie mi trochu vadi, no co uz...
btw: ked chce niekto sportove pruziny tak kuk na sekciu predaj nahradnych dielov.

Ak mate otazky, kludne piste.
Toyota Corolla 5D LB /4E-FE/1,3/16V/55kW/r.v.96

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E10 - Vymena pruzin, tlmicov a ulozenia stabilizatorov

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 12. Augusta 2008, 21:04

cau, vobec nie si suflikar, lebo ten postup s narezanim miesta pre hadicku je uplne bezny aj u autorizovanych mechanikov, takze pohoda :)

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E10 - Vymena pruzin, tlmicov a ulozenia stabilizatorov

Príspevok od používateľa AndyGTP » Sobota, 6. Septembra 2008, 21:43

Doplnim aj ja svoje novinky:

H&R -30mm, som prekvapeny s takmer "serioveho" spravania sa tych pruzin, velmi komfortne, snad nebudem sklamany a na niektorych vytypovanych usekoch sa mi osvedcia ako dobra volba. Mal som moznost totiz skusat aj ine riesenia, coilover na inom aute a to uz bolo horsie. Mozno aj preto sa mi zdaju proficky prevedene H&R ako "cisto seriove". Tento model H&R pasuje na vsetky E10 a E10 ak sa nemylim (mozno okrem dieselu)

Obrázok
Obrázok

Priam neuveritelny rozdiel na prednej pruzine:
Obrázok

Na zadnej uz mensi rozdiel:
Obrázok

Zmontovany set nie je tak krasny ako mal Zebo:
Obrázok

Malicka zmena:
Obrázok

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
zebo
panic
Príspevky: 69
Dátum registrácie: Utorok, 11. Septembra 2007, 10:39
Bydlisko: KE

Re: E10, E11 - Výmena pružín, tlmičov a uloženia stabilizátorov

Príspevok od používateľa zebo » Nedeľa, 7. Septembra 2008, 20:39

Ty kokso Andy, tak ten predny je teda o hoodne kratsi, ozaj vdaka za pochvalu :mrgreen:
Takze hovoris, ze charakteristika ako na standardnych ? Zeby som zainvestoval?
No ja som dal svoje uz dole, lebo to fakt drncalo jak kostitras, a zistil som, podla Tvojich fotiek, ze mi predali standardky na E11, na E10 su kratsie a tie co som kupil su zhruba ako Tvoje stare...

A kolko kostovali?
Toyota Corolla 5D LB /4E-FE/1,3/16V/55kW/r.v.96

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E10, E11 - Výmena pružín, tlmičov a uloženia stabilizátorov

Príspevok od používateľa AndyGTP » Nedeľa, 7. Septembra 2008, 22:43

este vydrz, kym na tom trochu pojazdim, kym sa to utrasie a prejazdim "zname" useky. Ty mas Excel-G pomerne nove, takze vyskovo tam rozdiel asi moc oproti origo nebude (plynaky jemne "zvysuju" auto, ale plati to pre nove tlmice hlavne). H&R ma vysli nove cez Ebay na cca 5600 Sk. K tej dlzke prednej pruziny: povodna bola dlha, ale maksia hodne, vela roboty pri jej stahovani a vypustani, H&R je sice kratsia, ale tuhsia a lepsia, menej roboty. Neviem preco origo to mali hentak vymyslene, ale budiz..

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
jarson
toyoťák
Príspevky: 660
Dátum registrácie: Pondelok, 12. Mája 2008, 17:09
Bydlisko: Rožňava

Re: E10, E11 - Výmena pružín, tlmičov a uloženia stabilizátorov

Príspevok od používateľa jarson » Utorok, 9. Marca 2010, 18:42

neviem kam to dat - skusim sem:
menil som nedavno , len tak "preventivne" (ja blbec!!") tycky stabilizatora. OK , problem je v tom ze som musel narazit na nejaky smejd, lebo mi ani nie po 15tis. asi zase zacinaju buchat. Chcem sa spytat na vase skusenosti, aby som tentoraz dal nieco co aj vydrzi. Nerad by som zasa kupoval naslepo. Myslim tym - co kupit a najlepsie aj kde kupit.
Ak to tu uz niekde je , navigujte ma, nenasiel som.
Dakujem.
Civic 1.8 FD7 06 Turkey Obrázok
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92Obrázok
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E10, E11 - Výmena pružín, tlmičov a uloženia stabilizátorov

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 9. Marca 2010, 20:54

dobre ze hovoris. Bacha na smejdy ludia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ten isty problem, kupovat vylucne tie, ktore sa konstrukcne ponasaju na original! Osobne odporucam zn. YAMATO, japonske tycky stabilizatorov, mam otestovane, aj na sportovom podvozku drzia hodne dobre! Maju uz 17tkm a tie predtym som od 15tkm buchotajuc trpel az kym som ich pri 25tkm roz..ne nevyrezaval flexkou!

YAMATO teda odporucam a zohnal som si ich za cca 17.5 eura, tusim aj E10 aj E11 rovnaka cena. Len uz si nepamatam ci kus alebo 2. Ale zda sa mi ze za 1ks (??) kua... neviem. Viem ze JC Auto su cca o 3-4 eura lacnejsie.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných