AUTOGRAND v BA

Vaše skúsenosti so servismi, mechanikmi, špecializovanými firmami, rady, návody a referencie.
TosaSamo
panic
Príspevky: 40
Dátum registrácie: Utorok, 24. Marca 2009, 20:47

AUTOGRAND v BA

Príspevok od používateľa TosaSamo » Pondelok, 21. Februára 2022, 16:34

Nazdar chlapi, naposledy som tu bol ani nepamätám.. rád vás vidím stále aktívnych :)

Chcel som sa spýtať na vaše skúsenosti s Toyota autorizovanými servismi. Chcem si vymeniť na Avensise 3zr fae rv 2017 pár veci.. brzdové doštičky, kvapaliny do bŕzd, prevodovky (cvt), chladiacu zmes, brzdnú kvapalinu, možno ostreknut auto zospodu bitumenom a tak.. no a čo ma sere že neviem či im tam mám veriť že to spravia poctivo.. mám totiž skúsenost že po nejakých 25k km(nové od výroby) chceli meniť aj kotúče s brzdovymi dostickami, ale čo je viac divné, že zadné, predné vraj ešte vydržia ale už tiež mám myslieť na výmenu... A že tiež aj kotúče.. neuveriteľné.. Že vraj to je od výroby ekologický kotúč a že sa rýchlejšie opotrrbovava.. čo je na tom kua ekologické? No pointa je že mám pocit že so mnou chcú vyjebabrat.. a že to je bežná prax, tak či máte s tým aj iní skúsenosti... Mimochodom doteraz som nemenil tie kotúče predné ani s brzdovymi dostickami, bol som na stk ek a týpek mi povedal že kotucom určite nič nie je.. tak že jak sa zachovať a čo si myslíte.. dikes
Samo

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4411
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: AUTOGRAND v BA

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 22. Februára 2022, 10:46

je to tazke, mozno by som sa nebal nejakeho nezavisleho servisu. Auto uz (asi) nemas v zaruke predpokladam. Velke servisy maju aj obrovske naklady, skolenia mechanikov, specialne nastroje atd, takze musia tieto obrovske vydavky nahanat objemom sluzieb a vykonov. Zaver si sprav sam. Urcite zalezi na osobnom pristupe konkretneho mechanika, ale ukony co popisujes su jednoduche a kludne by som isiel (nie daleko od AG) do japgarage alebo do petrzalky k piovi (su tu kontakty na fore). Oba servisy maju vyborne renome pre japonske auta.

Pri tom bitumene by som ta ale hned upozornil, ze ziaden bezny servis alebo mechanik sa ti s tymto srat nebude podla mna. Aj nezavisly servis potrebuje makat na zdvihaku a nie wapkovat a odmastnovat spodok na STALE NOVOM aute a starostlivo oblepovat sucasti podvozku a nasledne starostlivo tam striekat nejaku dodatocnu ochranu podvozka. Nepoznam nikoho, kto by ochotne isiel do niecoho takehoto, ale rad sa dozviem ak niekto take referencie ma.

Kotuce su samostatna kapitola. Kedysi bol standard ze 100tkm = jedny kotuce a za ich zivotnost 2 sady platniciek. Dnes aj pri sportovych znackach a kvalitnej oceli je bezne 50tkm max 70tkm na 1 kotuce, cize zvacsa ak platnicky doziju niekde medzi 40-60tkm, tak sa meni komplet sada. Faktorov je vraj viac, o.i. aj samotna ocel, ine zmesi platniciek, tazsie auta, prevaha automatov, ine poziadavky na vykon brzdnej sustavy atd atd, ale samotny material podla mna dominuje tejto nizkej zivotnosti. Tu rozpravku o eko kotucoch a 25tkm posudit neviem, ale pride mi to - specialne na zadnej naprave - trochu pritiahnute za vlasy. Ak by to bola pravda, hned by som hladal pricinu v zadnych strmenoch.

Ad podvozok - wapkuj, neparkuj na trave aj pri jarku ani pri krikoch, priebezne kontroluj, dodatocny nastrek by si nemusel potrebovat podla mna.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

TosaSamo
panic
Príspevky: 40
Dátum registrácie: Utorok, 24. Marca 2009, 20:47

Re: AUTOGRAND v BA

Príspevok od používateľa TosaSamo » Streda, 23. Februára 2022, 20:00

Dikes Andy, skúsim na Tvoje odporúčanie chalanov odtiaľto.
Samo

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný