Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Používateľov profilový obrázok
rilko
panic
Príspevky: 57
Dátum registrácie: Pondelok, 9. Februára 2009, 09:46
Bydlisko: Tvrdošín

Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa rilko » Utorok, 21. Apríla 2015, 17:37

Chalani tak ma napadlo ohľadom chladenia motora..zaujíma ma názor názor tých čo sa pohrávali s touto myšlienkou
Nad olejovým filtrom sú dve blendy do uhla 90 stupňov ..predpokladám že by tom mohol byť obeh oleja..pripojiť tam chladič na olej. Viem že je chladič pod zvodmi vodou chladený. ale čo keby som pripojil ešte taký externý. rovno aj s budíkmi na tlak a teplotu oleja.
OBAVY :
-viac oleja zmení sa tlak
-zmení sa tlak bude všetko dobre mazané ?
-treba meniť olejovú pumpu ?

za vaše názory a skúsenosti vopred ďakujem
Celica GT 94 LSD SSS 3SGE
Accord N22A1 CL7
ex:Corolla GLi 96 4AFE

Používateľov profilový obrázok
Elvis
Toyota guru
Príspevky: 1989
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa Elvis » Utorok, 21. Apríla 2015, 21:54

to je nieco, co musim riesit aj ja. mechanik mi tvrdi, ze klasicky prstenec (vyvody na chladic + cidla) sa mi pod olejovy filter nezmesti (na 1.8 7afe to islo v poho). takze musim vyriesit kam a ako zapojit chladic + cidla. Vsetko uz mam doma nakupene akurat sa mi to susi na policke a nie v aute...

kazda rada je dobra :)
Obrázok
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1387
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa Thomas » Utorok, 21. Apríla 2015, 22:10

rilko, len taká základná otázka..máš problémy s teplotou oleja? Máš budíky (správne fungujúce) na teplotu a tlak oleja?
Inak k Tvojim otázkam, ja chladič nemám, ale nemyslím si že by zväčšenie objemu olejovej náplne o rádovo pár dcl znamenalo zníženie tlalku oleja a už vôbec nie nutnosť meniť olejové čerpadlo.

Elvis, ja mám na 3s medzikus pod filtrom nie je problém ;-)
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2139
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 21. Apríla 2015, 23:17

Niekto sa tu uz davnejsie stretol s problemom chladi a oleja a tlaku. Dolezite je dobre navrhnut rozvod pokial to ma ist priamo cez chladic. Hlavne vhodny priemer. Ina varianta by mohol byt tlakovy ventil a neaky bypass pri stupnuti tlaku nad urcitu hodnotu.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1387
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa Thomas » Utorok, 21. Apríla 2015, 23:51

samozrejme treba zvoliť vhodný priemer hadíc inak môže k poklesu tlaku dôjsť..a predávajú sa aj medzikusy s termostatom pokiaľ je to aj na normál jazdenie.
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
kracken
toyoťák
Príspevky: 652
Dátum registrácie: Utorok, 25. Augusta 2009, 08:55
Bydlisko: BA

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa kracken » Streda, 22. Apríla 2015, 08:16

elvis, mam na 3Sku tiez sendvic medzi filtrom a blokom a vliezol bez problemu... akurat filter tam musel ist s vacsim obvodom...
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”

Používateľov profilový obrázok
rilko
panic
Príspevky: 57
Dátum registrácie: Pondelok, 9. Februára 2009, 09:46
Bydlisko: Tvrdošín

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa rilko » Streda, 22. Apríla 2015, 15:12

Noo nemám problém..ale jeden chlapík čo jazdí okruhy neviem meno vravel že rady púštajú olejové čerpadlá na 3S.. tak by som rád zdvojil kontrolu..nie len cez originál čidlá na palubke..aj rád by som si pripojil budík.. nechcem dávať medzikus pod filter keďže sú tam nejaké blendy do pravého uhla..predpokladám že to je na olejový chladič..a tam by som to napojil...a keď už budú čidlá na budík tak mám chladič oleja myslím je zo 4AFE tak by som ho rád pripojil..noo rozmýšlal som keď sa zväčší objem že či nepoklesne tlak a nebude dobre mazať napríklad vačky..či toto už niekto riešil..
Celica GT 94 LSD SSS 3SGE
Accord N22A1 CL7
ex:Corolla GLi 96 4AFE

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1387
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa Thomas » Štvrtok, 23. Apríla 2015, 01:13

Žiadne olejové čerpadlá nepúštajú..
Kludne to nechaj tak a dávaj tom normálny olej, kontroluj jeho hladinu a vymieňaj podľa štýlu jazdy.
Pokiaľ chceš mať istotu tak tam daj medzikus a kontroluj teplotu a tlak a podľa toho uvidíš či vôbec potrebuješ nejaký chladič alebo nie a kedy olej meniť.
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
rilko
panic
Príspevky: 57
Dátum registrácie: Pondelok, 9. Februára 2009, 09:46
Bydlisko: Tvrdošín

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa rilko » Štvrtok, 23. Apríla 2015, 14:50

rád počujem / čítam :D
tak si dám zatiaľ iba budíky...
lejem tam 5W50 mobil.. nežerie olej tak som šťastný..
budem si kontrolovať teplotu a tlak...
niekde som čítal že keď je motor zohriaty má 70 stupnov a keď sa jazdí ostrejšie má 100 ..vie niekto hodnoty akých sa držať prosím Vás ?
vďaka
Celica GT 94 LSD SSS 3SGE
Accord N22A1 CL7
ex:Corolla GLi 96 4AFE

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1387
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa Thomas » Štvrtok, 23. Apríla 2015, 19:31

Kracken má rovnaký typ ako ty a aj budíky, tak by mohol dať presné info..
Ja mám na 3s-gte pri normálnej jazde 105, pri teplom počasí a záťaži okolo 125 pri 10w-50.
Inak kludne by som zvážil na Tvojom mieste aj použite 10w-40 (ja ho tam tiež pri najbližšej výmene dám) a radšej jeho častejšej výmene.
Inak tu je celkom zujímavé čítanie, síce všeobecnejšie, ale v českom jazyku:
;-)
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopi ... =5&t=35167
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
rilko
panic
Príspevky: 57
Dátum registrácie: Pondelok, 9. Februára 2009, 09:46
Bydlisko: Tvrdošín

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa rilko » Štvrtok, 23. Apríla 2015, 19:42

Dôvod takého oleja.. ? mám 4AFE tam dávam 5W40 spokojnosť...a keďže 3S rád točím tak preto 5W50 nejazdím v zime..iba leto...a olej mením raz ročne.. to je jedno či má 5000 km alebo 8000 ...zatiaľ som nerepsiahol nikdy na dvoch autách po 10 000 km.. 3S spravilo 5000 km a menil som olej.. koľko som nalial toľko vylial.. krása
No auto šlo do lakovne...potom môžem spraviť foto príbeh.. keď príde z lakovne...a ak úspešne zložím štátnice a auto zložím ukážem sa na babe v júni..
čítal som to...ale skončil som niekde na siedmej strane :D to sú chorí blázni..ako zaoberať sa tým že zub čerpadla dokáže ohriať olej...to už je moc takýto detailing..ja si rád zajazdím do červených čísel ale to je krátkodobé alebo obec okreska obec..takže to je moc ...chcel som si dať len viac oleja a chladič pre pokoj v duši a z toho vyplynuli tie moje otázky ako tlak oleja a tak...a teraz nastali nové ako spenenie oleja pri vyššej hladine...bože načo som to čítal
Celica GT 94 LSD SSS 3SGE
Accord N22A1 CL7
ex:Corolla GLi 96 4AFE

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1387
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa Thomas » Štvrtok, 23. Apríla 2015, 21:50

V podstate ide o to že pokiaľ sa pravidelne nepohybuješ okolo 130 tak je tá xw-50 aj zbytočná a radšej kúpim dobrý 10w-40 a vymením častejšie, kupím lepší filter, atď..Neviem ako sa pohybuje teplota oleja 3s-ge pri bežnejšom používaní.
Však dáš budíky a uvidíš sám a podľa toho sa rozhodneš..pokiaľ nejazdíš v zime tak môžeš ísť kludne aj vyššie s tým zimným číslom. Hlavne že tam ten olej nie je 30.000km a podobne ;-)
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
rilko
panic
Príspevky: 57
Dátum registrácie: Pondelok, 9. Februára 2009, 09:46
Bydlisko: Tvrdošín

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa rilko » Štvrtok, 23. Apríla 2015, 22:08

Presne tohto sa držím ...pomerám teploty..a uvidí sa...ohľadom tých blendov čo sú na bloku..skúša to niekto vykrútiť ? je to olejový okruh ?
url obrázka... http://ulozto.sk/xz92SFZw/ddairconlowerfrnt-jpg
Celica GT 94 LSD SSS 3SGE
Accord N22A1 CL7
ex:Corolla GLi 96 4AFE

Používateľov profilový obrázok
kracken
toyoťák
Príspevky: 652
Dátum registrácie: Utorok, 25. Augusta 2009, 08:55
Bydlisko: BA

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa kracken » Pondelok, 27. Apríla 2015, 18:14

... teplota na GEsku nepresahuje za standardnych okolnosti 95 stupnov... pri vacsej pile som mal 110, ale viac sa mi nepodarilo .. :mrgreen:
... nepocitujem potrebu zvacsenia olejovej naplne, ani pridavania olejoveho chladica...
... a jazdim tiez len v lete, v zime je auto zagarazovane, lejem 10w40... olej sa nestraca... 8)

... Matus, obrazok daj nejako normalne...
ja musim uz rozobrat ten motor co mam v garazi a preskumat blendy...
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”

Používateľov profilový obrázok
rilko
panic
Príspevky: 57
Dátum registrácie: Pondelok, 9. Februára 2009, 09:46
Bydlisko: Tvrdošín

Re: Olej a chladenie oleja u 3SGE 129 kw 3 verzia

Príspevok od používateľa rilko » Piatok, 1. Mája 2015, 11:45

Celica GT 94 LSD SSS 3SGE
Accord N22A1 CL7
ex:Corolla GLi 96 4AFE

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 2 neregistrovaní