ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW
Moderátor: Leňulka
Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW
Zvuková vlna siriaca sa vo vzduchu pri tomto tvare sposobi kompresiu..
Vo vakuu sa zvuk nesiri, ale ciste vakuum tu nevznika - cize neviem co sa stane
Pri otvorenom ACIS-e z hora posobia zvukove vlny ktore zvysuju kompresiu v sani..?
A to prepojenie inak oddelenych sani? Kad sa otvori ACIS tak sa prepoja, ale vzdy cuca len jeden valec....
To znamena ze pri tejto kompresii kedze ostatne valce "necucaju" vezme nieco aj z tej komory hore ktora je spolocna pre vsetkych.
To ze su sania spojene pri takejto kompresii ma velky vyznam, a potom moze mat vyznam aj to ze tam je toho vzduchu pripraveneho trochu viac, nie? Inak by ACIS boli 4 oddelene "Trumpety" a to by nemalo ten efekt..
Vo vakuu sa zvuk nesiri, ale ciste vakuum tu nevznika - cize neviem co sa stane
Pri otvorenom ACIS-e z hora posobia zvukove vlny ktore zvysuju kompresiu v sani..?
A to prepojenie inak oddelenych sani? Kad sa otvori ACIS tak sa prepoja, ale vzdy cuca len jeden valec....
To znamena ze pri tejto kompresii kedze ostatne valce "necucaju" vezme nieco aj z tej komory hore ktora je spolocna pre vsetkych.
To ze su sania spojene pri takejto kompresii ma velky vyznam, a potom moze mat vyznam aj to ze tam je toho vzduchu pripraveneho trochu viac, nie? Inak by ACIS boli 4 oddelene "Trumpety" a to by nemalo ten efekt..
MR2 3S-GE 129kW + ACIS SPACER + DECAT = 138kW =))
Lexus IS200
ex Carina E 1.6
Lexus IS200
ex Carina E 1.6
Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW
Bingo! A teď už ti dojde proč ta podložka nemá žádný smysl. zcela správně si odhalil vacuum a vzduch. A ty otáčky otevření jsou dané právě vznikem té zvukové rezonance. Ona je tam i v nižším spektru ale nemá tu správnou frekvenci. Zjednodušeně řečeno. Ve fázi výbuchu kdy pistu jde dolů a otevře výfukový ventil se zvuková vlna šíří přes něj až na konec výfuku,tam se "opře" o volný prostor a vrací se zpět. Protože putuje rychlosti cca 330m/s toto se zopakuje několikrát za dobu otevření ventilu. Toho samozřejmě nelze docílit vždy a v celém spektru otáček a proto je důležitá i délka výfuku. Někdy se prostě stane že zvuková vlna se vrátí ve špatný okamžik a i když je ventil otevřený tak díru jakoby "ucpe". Délka výfuku,tak ta se dá obejít několika způsoby,asi nejjednoduši ale nej hlasitější je výfuk typu "akrapovic" ve tvaru megafonu. A jdeme zpět. Ve chvíli kdy výfukový ventil začne uzavírat a otevírat sací (střih ventilu)využije se toho zvuku který se začne i přes otevřený sací ventil do sani a ten zvuk na druhé straně udělá přesně to samé,opře se o atmosféru. Proto se otevírají ty klapky a ten zvuk se rozdělí na dva proudy. Masa vzduchu má samozřejmě svoji setrvačnost a tak když vychytas okamžik - spektrum otáček kdy jde od pistu ven a zvuková vlna proti němu dojde k velkému stlačení a to až na hodnotu 0.5!!bar. Když tohle všechno sladis tak neni vůbec žádný problém dostat z 3s motoru v určitém pásmu otáček až 280koní bez turba,bez variabilního otevírání vacek,bez extrémního zvyšování otáček,střední pist rychlosti atd jako se to povedlo jistému australanovi.
corolla ae92gti
celica ra61
celica ra61
Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW
Cize zapnutie ACIS-u je ciste len na zaklade zvukovej rezonancie na spravnej urovni a nicoho ineho.. ?
Ecu do toho vobec nekeca (preddefinovane otacky on / off)?
Takyto spacer by vedel potom mat vplyv na skorsie / neskorsie zapnutie, pripadne vobec nezapnutie(hlinenny, penovy, neviem aky material
U mna sa ACIS zapina asi okolo 4500ot..
Spravim brzdu v identickych podmienkach s a bez spaceru aby som mal klud.. stale verim ze funguje
Vacsina ludi riesi preco ma menej koni, ja chcem zistit preco mam viac a podelit sa o to ,
aj tak ma stale na slalomoch predbiehaju nejake hondy(pozdravujem) )))
Ked uz budem brzdit, skusil by som aj tvoj napad s tou foliou? Vies mi k tomu povedat nieco viac?
Som uz pri druhej flasi vina, ale mozno to este nieje tak zle
Ecu do toho vobec nekeca (preddefinovane otacky on / off)?
Takyto spacer by vedel potom mat vplyv na skorsie / neskorsie zapnutie, pripadne vobec nezapnutie(hlinenny, penovy, neviem aky material
U mna sa ACIS zapina asi okolo 4500ot..
Spravim brzdu v identickych podmienkach s a bez spaceru aby som mal klud.. stale verim ze funguje
Vacsina ludi riesi preco ma menej koni, ja chcem zistit preco mam viac a podelit sa o to ,
aj tak ma stale na slalomoch predbiehaju nejake hondy(pozdravujem) )))
Ked uz budem brzdit, skusil by som aj tvoj napad s tou foliou? Vies mi k tomu povedat nieco viac?
Som uz pri druhej flasi vina, ale mozno to este nieje tak zle
MR2 3S-GE 129kW + ACIS SPACER + DECAT = 138kW =))
Lexus IS200
ex Carina E 1.6
Lexus IS200
ex Carina E 1.6
Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW
Teraz mi trochu doplo
pri zapnutom ACIS-e, ked zvukova vlna vyvola kompresiu, a pri cucani z hornej komorky
a tym padom vznika riedkejsi vzduch nad valcami ktore aktualne necucaju = automaticky
sirenie zvukovej vlny nenastava(nastava v mensej miere) - pri zmene prostredia sa cast zvukovej vlny odrazi(?) a maximalizuje ucinok na aktualne otvorene sanie?
pri zapnutom ACIS-e, ked zvukova vlna vyvola kompresiu, a pri cucani z hornej komorky
a tym padom vznika riedkejsi vzduch nad valcami ktore aktualne necucaju = automaticky
sirenie zvukovej vlny nenastava(nastava v mensej miere) - pri zmene prostredia sa cast zvukovej vlny odrazi(?) a maximalizuje ucinok na aktualne otvorene sanie?
MR2 3S-GE 129kW + ACIS SPACER + DECAT = 138kW =))
Lexus IS200
ex Carina E 1.6
Lexus IS200
ex Carina E 1.6
Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW
ecu to samozrejme řekl konstruktér který spočítal a vyzkoušel kdy ta rezonance začíná a tomu přizpůsobil samozřejmě i dávku paliva a předzápal. Ono 3s je hodně kompromisně naladěný motor a sáhnout si u něj na 200hp neni takový problém,na rozdíl třeba od 4age kde už při požadavku o 30hp+ oproti sérii znamená velkou finanční investici a nezůstane "kámen na kameni" samozřejmě i zde platí pravidlo co někde získás,jinde ztratís. Klidně na tu brzdu jdi. Alespoň budeš mít výchozí bod k další úpravě. Vezmi tužku a papír a zkus si zaznamenat jak jsi v posledním čase s motorem zacházel a co ti kde chybělo. Dej dohromady jeho plus a minusy. Jakmile do toho kompromisu sáhneš už neni cesta zpět. Problémem číslo 1 je velký overheating a vůbec hodně poddimenzovaný chladicí systém. Už jen to,že ten motor dokážes udržet na 85st v plné zátěží ti přinese nejen výkonový zisk ale ochranis i motor. Jeden pan s dal práci a umístil teplotní čidla přímo na hlavu,pod víko ventilu a mezi ventily. Výsledkem bylo změření lokálních teplot ve výši až 250st. Pokud by jsi měl opravdu přesný teploměr a ne to kolečko s ručičkou informující naprosto o ničem,věděl by jsi že teplota chladicí kapaliny jdoucí z motoru je i 105st. Velká teplota,tlaksebou v kombinaci s čidlem klepaní přináší posun předstihu. Všimni si kdy ti to auto nejlépe jede. Je to ve chvíli kdy motor dosáhne teploty 60st kdy vypne obohacení studeného motoru a hlava ještě neni natolik ohrata aby začlo dochazet k detonacim na což reaguje knock senzor. Takže zvláště v tvém případe zefektivnit chlazení pomocí elektrické pumpy,usměrňení proudu vzduchu na chladič a výměnu samotné chladicí kapaliny za Evans coolant. Jak ji u některých aut a motoru považují za naprosto zbytečnou,tak tady naopak za naprostou nutnost.
corolla ae92gti
celica ra61
celica ra61
Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW
a aby mne tu nikdo nenapadal z marketingu tak o tom že u 3s má chladicí kapalinu nahradit polypropylenglykolem už jsem psal jinde třeba Gabkovi zhruba před 3mi roky kdy měl ještě celicu. Tak jako mají problémy s chlazením motory ge tak je mají všechny "open deck" hliníkové bloky. Je to zasrana daň za úspory v podobě materiálu na jejich výrobu i technologii liti. Můžete porovnat s vysoce modifikovanými motory které mají propracovanou soustavu chladicích kanálu zatímco open deck bloky mají asi takové chlazení jako chladit sud horké vody kostkou ledu. Toyota a nejen ona přešla v tichosti na elektrická čerpadla aby alespoň zmírnila následky toho co sebou konstrukce bloku jako takového přináší.
corolla ae92gti
celica ra61
celica ra61
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW
Mám rád keď sa Libor rozpíše Kopec užitočných informácii
Teda zmysel toho spaceru je v čom?
obrázok z časáku čo mám doma, niekto môžete vyskúšať zavolať na to číslo:
Teda zmysel toho spaceru je v čom?
obrázok z časáku čo mám doma, niekto môžete vyskúšať zavolať na to číslo:
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW
ta myšlenka pochází ještě z doby kdy jsem byl přesvědčen,že čím větší průměr kanálu a sacího potrubí ve spojení s leštěnym povrchem je to nejlepší řešení. Dnes už vím že to neni pravda. Protože jsem u gte nahradil saní z ge - mají větší průměr. Ty klapky acisu jsem vyndal. V určitých otáčkach kdy se začal vyrovnávat tlak potrubí s tím atmosférickým začala dost divokým způsobem kolísat směs ale i tlak. Podle osciloskopu bylo vidět na map senzoru že dost. Takže se začal zvětšovat objem plena a pod tím deklem to bylo nejjednoduši. Vznikla tak asi 7cm podložka,objem se zvětšil pulsy ustaly. Později jsem tu myšlenku podložky oprášil ve spojení s tím že jsem do těch runners udělal protikusy ve tvaru kuželu a odstranil klapky acis dalo by se to specifikovat jako obrácený megafon. Nedošlo k nárůstu výkonu maximálního,ale ke zvýšení výkonu a krouticiho momentu v rozmezí nižších otáček oproti klasickému acis. Dnes bych si asi dovedl představit asi i úplně jinak řešené sací pro rezonancní přeplňovani kombinaci vhodných vaček a délky a tvaru potrubí. Takové vvtli bez vvtli.
corolla ae92gti
celica ra61
celica ra61
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných