ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Používateľov profilový obrázok
bass
panic
Príspevky: 18
Dátum registrácie: Streda, 14. Júna 2006, 13:08

Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW

Príspevok od používateľa bass » Piatok, 16. Augusta 2013, 22:23

Zvuková vlna siriaca sa vo vzduchu pri tomto tvare sposobi kompresiu..
Vo vakuu sa zvuk nesiri, ale ciste vakuum tu nevznika - cize neviem co sa stane

Pri otvorenom ACIS-e z hora posobia zvukove vlny ktore zvysuju kompresiu v sani..?

A to prepojenie inak oddelenych sani? Kad sa otvori ACIS tak sa prepoja, ale vzdy cuca len jeden valec....
To znamena ze pri tejto kompresii kedze ostatne valce "necucaju" vezme nieco aj z tej komory hore ktora je spolocna pre vsetkych.

To ze su sania spojene pri takejto kompresii ma velky vyznam, a potom moze mat vyznam aj to ze tam je toho vzduchu pripraveneho trochu viac, nie? Inak by ACIS boli 4 oddelene "Trumpety" a to by nemalo ten efekt..
MR2 3S-GE 129kW + ACIS SPACER + DECAT = 138kW =))
Lexus IS200
ex Carina E 1.6

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW

Príspevok od používateľa libor12 » Piatok, 16. Augusta 2013, 22:51

Bingo! A teď už ti dojde proč ta podložka nemá žádný smysl. :) zcela správně si odhalil vacuum a vzduch. A ty otáčky otevření jsou dané právě vznikem té zvukové rezonance. Ona je tam i v nižším spektru ale nemá tu správnou frekvenci. Zjednodušeně řečeno. Ve fázi výbuchu kdy pistu jde dolů a otevře výfukový ventil se zvuková vlna šíří přes něj až na konec výfuku,tam se "opře" o volný prostor a vrací se zpět. Protože putuje rychlosti cca 330m/s toto se zopakuje několikrát za dobu otevření ventilu. Toho samozřejmě nelze docílit vždy a v celém spektru otáček a proto je důležitá i délka výfuku. Někdy se prostě stane že zvuková vlna se vrátí ve špatný okamžik a i když je ventil otevřený tak díru jakoby "ucpe". Délka výfuku,tak ta se dá obejít několika způsoby,asi nejjednoduši ale nej hlasitější je výfuk typu "akrapovic" ve tvaru megafonu. A jdeme zpět. Ve chvíli kdy výfukový ventil začne uzavírat a otevírat sací (střih ventilu)využije se toho zvuku který se začne i přes otevřený sací ventil do sani a ten zvuk na druhé straně udělá přesně to samé,opře se o atmosféru. Proto se otevírají ty klapky a ten zvuk se rozdělí na dva proudy. Masa vzduchu má samozřejmě svoji setrvačnost a tak když vychytas okamžik - spektrum otáček kdy jde od pistu ven a zvuková vlna proti němu dojde k velkému stlačení a to až na hodnotu 0.5!!bar. Když tohle všechno sladis tak neni vůbec žádný problém dostat z 3s motoru v určitém pásmu otáček až 280koní bez turba,bez variabilního otevírání vacek,bez extrémního zvyšování otáček,střední pist rychlosti atd jako se to povedlo jistému australanovi.
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
bass
panic
Príspevky: 18
Dátum registrácie: Streda, 14. Júna 2006, 13:08

Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW

Príspevok od používateľa bass » Piatok, 16. Augusta 2013, 23:46

Cize zapnutie ACIS-u je ciste len na zaklade zvukovej rezonancie na spravnej urovni a nicoho ineho.. ?
Ecu do toho vobec nekeca (preddefinovane otacky on / off)?

Takyto spacer by vedel potom mat vplyv na skorsie / neskorsie zapnutie, pripadne vobec nezapnutie(hlinenny, penovy, neviem aky material :-)
U mna sa ACIS zapina asi okolo 4500ot..

Spravim brzdu v identickych podmienkach s a bez spaceru aby som mal klud.. stale verim ze funguje :)
Vacsina ludi riesi preco ma menej koni, ja chcem zistit preco mam viac a podelit sa o to :),
aj tak ma stale na slalomoch predbiehaju nejake hondy(pozdravujem) :))))

Ked uz budem brzdit, skusil by som aj tvoj napad s tou foliou? Vies mi k tomu povedat nieco viac?

Som uz pri druhej flasi vina, ale mozno to este nieje tak zle :)
MR2 3S-GE 129kW + ACIS SPACER + DECAT = 138kW =))
Lexus IS200
ex Carina E 1.6

Používateľov profilový obrázok
bass
panic
Príspevky: 18
Dátum registrácie: Streda, 14. Júna 2006, 13:08

Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW

Príspevok od používateľa bass » Sobota, 17. Augusta 2013, 00:08

Teraz mi trochu doplo :)
pri zapnutom ACIS-e, ked zvukova vlna vyvola kompresiu, a pri cucani z hornej komorky
a tym padom vznika riedkejsi vzduch nad valcami ktore aktualne necucaju = automaticky
sirenie zvukovej vlny nenastava(nastava v mensej miere) - pri zmene prostredia sa cast zvukovej vlny odrazi(?) a maximalizuje ucinok na aktualne otvorene sanie?
MR2 3S-GE 129kW + ACIS SPACER + DECAT = 138kW =))
Lexus IS200
ex Carina E 1.6

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW

Príspevok od používateľa libor12 » Sobota, 17. Augusta 2013, 00:20

ecu to samozrejme řekl konstruktér který spočítal a vyzkoušel kdy ta rezonance začíná a tomu přizpůsobil samozřejmě i dávku paliva a předzápal. Ono 3s je hodně kompromisně naladěný motor a sáhnout si u něj na 200hp neni takový problém,na rozdíl třeba od 4age kde už při požadavku o 30hp+ oproti sérii znamená velkou finanční investici a nezůstane "kámen na kameni" samozřejmě i zde platí pravidlo co někde získás,jinde ztratís. Klidně na tu brzdu jdi. Alespoň budeš mít výchozí bod k další úpravě. Vezmi tužku a papír a zkus si zaznamenat jak jsi v posledním čase s motorem zacházel a co ti kde chybělo. Dej dohromady jeho plus a minusy. Jakmile do toho kompromisu sáhneš už neni cesta zpět. Problémem číslo 1 je velký overheating a vůbec hodně poddimenzovaný chladicí systém. Už jen to,že ten motor dokážes udržet na 85st v plné zátěží ti přinese nejen výkonový zisk ale ochranis i motor. Jeden pan s dal práci a umístil teplotní čidla přímo na hlavu,pod víko ventilu a mezi ventily. Výsledkem bylo změření lokálních teplot ve výši až 250st. Pokud by jsi měl opravdu přesný teploměr a ne to kolečko s ručičkou informující naprosto o ničem,věděl by jsi že teplota chladicí kapaliny jdoucí z motoru je i 105st. Velká teplota,tlaksebou v kombinaci s čidlem klepaní přináší posun předstihu. Všimni si kdy ti to auto nejlépe jede. Je to ve chvíli kdy motor dosáhne teploty 60st kdy vypne obohacení studeného motoru a hlava ještě neni natolik ohrata aby začlo dochazet k detonacim na což reaguje knock senzor. Takže zvláště v tvém případe zefektivnit chlazení pomocí elektrické pumpy,usměrňení proudu vzduchu na chladič a výměnu samotné chladicí kapaliny za Evans coolant. Jak ji u některých aut a motoru považují za naprosto zbytečnou,tak tady naopak za naprostou nutnost.
corolla ae92gti
celica ra61

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW

Príspevok od používateľa libor12 » Sobota, 17. Augusta 2013, 01:28

a aby mne tu nikdo nenapadal z marketingu :) tak o tom že u 3s má chladicí kapalinu nahradit polypropylenglykolem už jsem psal jinde třeba Gabkovi zhruba před 3mi roky kdy měl ještě celicu. Tak jako mají problémy s chlazením motory ge tak je mají všechny "open deck" hliníkové bloky. Je to zasrana daň za úspory v podobě materiálu na jejich výrobu i technologii liti. Můžete porovnat s vysoce modifikovanými motory které mají propracovanou soustavu chladicích kanálu zatímco open deck bloky mají asi takové chlazení jako chladit sud horké vody kostkou ledu. Toyota a nejen ona přešla v tichosti na elektrická čerpadla aby alespoň zmírnila následky toho co sebou konstrukce bloku jako takového přináší.
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1388
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW

Príspevok od používateľa Thomas » Sobota, 17. Augusta 2013, 22:36

Mám rád keď sa Libor rozpíše :mrgreen: Kopec užitočných informácii ;-)

Teda zmysel toho spaceru je v čom?

obrázok z časáku čo mám doma, niekto môžete vyskúšať zavolať na to číslo: 8)
Obrázok
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: ACIS SPACER - 3SGE 129kW a 125kW

Príspevok od používateľa libor12 » Pondelok, 19. Augusta 2013, 09:23

ta myšlenka pochází ještě z doby kdy jsem byl přesvědčen,že čím větší průměr kanálu a sacího potrubí ve spojení s leštěnym povrchem je to nejlepší řešení. Dnes už vím že to neni pravda. Protože jsem u gte nahradil saní z ge - mají větší průměr. Ty klapky acisu jsem vyndal. V určitých otáčkach kdy se začal vyrovnávat tlak potrubí s tím atmosférickým začala dost divokým způsobem kolísat směs ale i tlak. Podle osciloskopu bylo vidět na map senzoru že dost. Takže se začal zvětšovat objem plena a pod tím deklem to bylo nejjednoduši. Vznikla tak asi 7cm podložka,objem se zvětšil pulsy ustaly. Později jsem tu myšlenku podložky oprášil ve spojení s tím že jsem do těch runners udělal protikusy ve tvaru kuželu a odstranil klapky acis dalo by se to specifikovat jako obrácený megafon. Nedošlo k nárůstu výkonu maximálního,ale ke zvýšení výkonu a krouticiho momentu v rozmezí nižších otáček oproti klasickému acis. Dnes bych si asi dovedl představit asi i úplně jinak řešené sací pro rezonancní přeplňovani kombinaci vhodných vaček a délky a tvaru potrubí. Takové vvtli bez vvtli. :)
corolla ae92gti
celica ra61

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných