DIY: Silenbloky motora (Flexane)

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

DIY: Silenbloky motora (Flexane)

Príspevok od používateľa stenky » Sobota, 22. Septembra 2012, 13:06

Tento navod som pred par dnami spravil pre CCCZ (celica club czech republic) a kedze prienik clenov medzi tymito dvoma forami povazujem za dost maly, hodim to radsej aj sem. Nejde o nic prevratne. Nevymyslel som ameriku. Cast know hau mam od libora, troska som ukradol aj stefanovi-celica (ten trik s doskou :) ) a so zvyskom pomohol navod na pouzitie & the internet. Dufam ze sa dakomu bude hodit.
Tento navod nieje CELICA specific, da sa pouzit na akukolvek toyotu.

VAROVANIE*: silenbloky maju minimalnu tuhost ShA 65 (aftermarket od Speed-Source ShA 75) no napriek tomu je to tvrde jak svina. Kto chce komfort, nech ani necita dalej. Kto ocakava performace a je ochotny sa vzdat pohodlia, nech pokracuje :)
*Po vcerajsiom telefonate s Liborom sa citim byt povinny na toto upozornit, lebo dost ludi z CR s tym jazdi a nevyhovuje im takato tvrdost. Flexane vyraba aj zmakcovadlo ktore umoznuje namiesat maksiu zmes.

Varianta www.gt4.pl bola zavrhnuta koli nutnostni navarat uz odliaty silac na drziak, coz je blbost.
Ostalvaju 2 varianty...

1.) objednat si silace z http://speed-source.net/?wpsc-product=t ... ine-mounts (tuhost ShoreA 75)
->je to komplet sada 2 silenblokov s kovovymi insertmi a s dopravou vychadza momentalnym USD kurzom aj s dopravou na +-90EUR

2.) kupit Devcon Flexane 60 (alebo 80) a odliat si to sam (tuhost Flexane 60= ShoreA 65, Flexane 80= ShoreA 87)
->500g aj primer vychadza na 3 silenbloky a cena za 500g pixlu flexanu + primer na kov + posta vychadza na +-90EUR.

Speedsource riesenie sa mi moc nepaci, lebo ide o 2-dielne riesenie silenbloku. Svoju ulohu to iste plni ale... No, lepsie je to mat one-piece. (EDIT: na nete je kopec reportov ze praskaju a trhaju sa)

K demontazi povodnych silenblokov poviem iba tolko, ze oba su pekne pristupne zospodu auta. Oba su upevnene na pozdlznej lyzine ktora ide pod motorom. Na ich demontaz staci dat dole plastove krytky na lyzine, skadial mame pekny pristup k srobom, ktore drzia silace. Potom treba silace este uvolnit z motora, co je na kazdom silenbloku 1 dlhy srob.

Ked mame silace vonku, pokusime sa co najviac starej gumy vyrezat nech zbytocne nepalime gumu a nezohrievame kov. Este predtym by sme si mali poznacit, ktory insert bol v ktorom silaci (na ST182 bol v prednom vonkajsi priemer 22mm a v zadnom 20mm) a ktory insert bol v akom axialnom posunuti voci silenbloku (mne to vyslo ze zhruba v polovici na oboch, ale len zhruba...). Na vypalovanie som pouzil butanovy horak, ktorym som gumu zapalil. Ked zhasla, pripalil som znova. Nechal som ju samu vyhoriet. Zpalena guma sa celkom rozumne da rozdrobit a vyskrabat, polospalena sa taha ako sopel a neda sa dat prec. Cize palime kym nieje vsetko na popol :)

Ked je guma fuc vycistime silac minimalne z vnutornej strany (mozme ho cely ocistit dratenkou vo vrtacke alebo dat opieskovat, rozne povrchovo upravit, ALE nestriekame inserty, ani vnutro silenbloku!!!). Dolezite je, aby sme mali vnutro silenbloku cisty kov, bez hrdze, necistot a mastnoty.

Obrázok
Obrázok

Vsade tam, kde ma byt flexane nabondovany na kov, musime naniest primer, inac nam nebude drzat a skoncime s kusom valcovej gumy ktora nam bude na prd. Primer je dvojzlozkovy epoxid. Dost drahy epoxid, ale pri cene flexanu neviem, ci by som sa to snazil osidit dakym PRITT epoxidom z baumaxu. Asi radsej nie... Cize primerom vytrieme suchy, necistot, hrdze a mastnoty zbaveny vnutorny povrch silenbloku a aj inserty (tie netreba cele, pouzijeme pasku). Tuhe je to do 5 minut takze pracujeme rychlo, efektivne alebo na viac krat. Na nanasanie sa mi osvedcila zuba kefka (jooo s tou sa to patla jedna radost). Primer sa ma nechat zaschnut po dobu 15 minut (pisu ze 2 vrstvy, ja som to osidil jednou lebo som nevedel a v navode nebolo :D )

Obrázok

K samotnemu vylievaniu silenbloku budeme potrebovat dosku s rovnym povrchom, dlhe sroby (alebo zavitove tyce), podlozky, matice, potravinarsku foliu, kusky dreva alebo cohokolvek ineho na prichytenie silaca o dosku (ja som mal novo nastriekany takze som zvolil drevene hranolky, aby som farbu neoskrabal zbytocne). Najzlozitejsia cast na uchytavani toho celeho paskvilu je zohnat vrtaky spravnej velkosti. Nastastie tata stolar zapozical vrtaky 22mm a 20mm. Navrtanu dosku potiahneme dacim, na co flexan nechyta (folia).

Obrázok
Obrázok

Inserty vlozime do vyvrtanych dier (foliu som predtym trocha narezal) tak hlboko ako ma byt axialne ulozeny insert voci silenbloku. Dolezite je, aby sme uholnikom skontrolovali ci stoji kolmo k doske. Silac polozime centricky voci insertu. Preto sme si pred tym, ako sme zacali vrtat do dosky vyznacili kruzidlom, kde bude stred diery (insert) a aj vonkajsi/vnutorny okraj silenbloku. Takto zabezpecime centricitu. Ked vsetko stoji ako ma, rovno, kolmo, v pozadovanej hlbke a uprostred silenbloku, pouzijeme zavitovu tyc/ sroby na to, aby sme silenblok uchytili k doske (aby sa nam to pri manipulacii nepohlo alebo aby silac nepodtiekol. Ked mame, mozme miesat zmes.

Pred tym ako som zacal miesat zmes, vyratal som si objem valca ktory vyplna silenblok po odliati. Z internetu ( http://www.itw-devcon.co.uk/images/uplo ... ane_60.pdf ) vieme, ze hustota flexanu je 956cm^3/kg coz je 1046kg/m^3 a vieme si vyratat, kolko flexanu (hmotnostne) potrebujeme na 2 silenbloky aby sme neplytvali. Kedze flexan sa miesa podla pomeru hmotnosti a nie objemu, potrebujeme dake presne kuchynske vahy, idealne dygytalky (CASIO). Zivica: zhustovadlo sa miesaju v pomere 63:37, co vychadza na 190g zivice a 110g stuzovadla.
Pozn.: Flexane 60 aj Flexane 80 maju rovnaku hustotu.

Ked mame odvazene, miesame po dobu ako udava navod, miesame "vigorously" ako udava navod a dokladne vymetame aj okraje nadoby tak, ako nam kaze nas svaty navod! Vigorozne miesanie ma vsak za nasledok, ze nas flexane bude obsahovat trocha bublin. S tym sa da bojovat roznymy sposobmi.

a.) miesame divoko ale bez zamiesavania bublin (komu sa poradi, bude strasny sef)
b.) miesame divoko, mame bubliny ale sme chytri a vieme si spravit improvizovany autoklav z dakej vzduchotesnej nadoby a vysavaca (zbytocne komplikovane)
c.) miesame divoko, mame bubliny ale zmes nalievame tenkym prudom a na rozne miesta, tak aby bublinky stihali unikat, aspon vacsina (najjednoduchsie)
d.) vyserieme sa na bublinky a povieme si, ze vysledna hmota bude aj s drobnymi bublinkami plnit lepsiu funkciu ako 20 rokov stary kus gumy...


Obrázok
Obrázok

Ja som sa snazil o kombinaciu a+c+d :)
Ked mame odliate az po okraj (dufam ze nam vysiel flexane na oba silace :) ), odlozime nase veledielo tuhnut za izbovej teploty. Po 2 dnoch tuhnutia ma Flexane 95% svojich predpokladanych mechanickych vlastnosti (pre nedockavcov) a po 7 dnoch fullhouse 100% (pre tych, co maju cas). Turbonedockavci mozu zneuzit trubu na pecenie. Podmienky urychleneho tvrdbutia sa docitame v... navode :)

Silace som vcera po 2 tyzdnovom tvrdnuti vymontoval z pripravku a fakt je to tuhe jak svina.
Upozornim este, ze raz za cas treba silenbloky vizualne skontrolovat ci sa netvoria trhliny a ci su vseobecne v poriadku.
V mojich je kopec bublin co moze sposobit koncentraciu napatia a neskorisiu unavu materialu v dosledku dynamickeho namahania.

LINKY:

Flexane 60 http://sk.farnell.com/devcon/15200/devc ... dp/1711541
Primer http://sk.farnell.com/devcon/15980/devc ... dp/1711546

Vela zdaru s DIY, pripadne v okoli BA rad flexan objednam a s odliatim pomozem ;)
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1388
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: DIY: Silenbloky motora (Flexane)

Príspevok od používateľa Thomas » Sobota, 22. Septembra 2012, 22:36

Pekné pekné, niekto sa u Babky nudí ;-)

Good work!!
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: DIY: Silenbloky motora (Flexane)

Príspevok od používateľa tofak » Nedeľa, 23. Septembra 2012, 08:57

A ako by to chytilo na antikorovu rurku? Nahradit tu staru za antikor, aby sa predislo jej odlepeniu.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: DIY: Silenbloky motora (Flexane)

Príspevok od používateľa stenky » Nedeľa, 23. Septembra 2012, 12:14

asi rovnako zle ako na ocelovu. teba tam tan primer ked to ma drzat o kov.
Obrázok

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: DIY: Silenbloky motora (Flexane)

Príspevok od používateľa tofak » Pondelok, 24. Septembra 2012, 11:13

A kolko myslis, ze takyto silent vydrzi?? Lebo ked som ja prvy krat zhadzoval moje, tak myslim,ze ta hrdzava rurka sa tak pevne spojila so srobom, ze asi ked som povoloval tak, ze len matku som to vo vnutri prekrutil a mozno to ani odlepene nebolo, ale som ich znicil ja. Tym chcem povedat, ze urcite srob poriadne ocistit od hrdze a pri spetnej montazi namazat grafitovou vazelinou, nech sa zas po x rokoch neprichyti o vnutro tej trubky. A pri dalsom povolavani pouzit urcite kluce na obe strany, aby sa ten srob ani nepohol. Toto by pri antikore odpadlo.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: DIY: Silenbloky motora (Flexane)

Príspevok od používateľa stenky » Pondelok, 24. Septembra 2012, 19:33

Takto. Kludne mozes pouzit antikoru alebo akykolvek iny kov. Ten primer je urceny vseobecne na "metal" tak perdpokladam ze bonduje dobre aj na hlinik, dural, antikoru a v podstate akykolvek iny kov.
Obrázok

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: DIY: Silenbloky motora (Flexane)

Príspevok od používateľa libor12 » Pondelok, 8. Októbra 2012, 21:58

Tyto upravy pri behu motoru s eliminovanymi vyvazovacimi hridelemi skvele masiruji pater a maji pozitivni ucinek na bolesti zad... :lol:
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: DIY: Silenbloky motora (Flexane)

Príspevok od používateľa stenky » Utorok, 9. Októbra 2012, 00:00

a to mala byt celica daily!!!!!! :twisted:
Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných