1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
Moderátor: Leňulka
- Peto
- panic
- Príspevky: 71
- Dátum registrácie: Pondelok, 4. Júna 2007, 11:12
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať používateľa:
1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
Caute. Ma niekto skusenosti s motorami 4A-FE s EGR ventilom a bez? Moj motor (r.v.89 s EGR) totiz doziva. Uz skor som si zaobstaral druhy motor (r.v. 10/91) a ten nema EGR. Neviem ci nechat motor tak ako je (bez EGR) a ci to mojej EFI nebude nejako prekazat alebo pouzit stare sanie s EGRkom ale potom mam problem nakolko v hlave nieje na to vyvrtana diera =( Nemam sajnu ci to ma vplyv na vykon alebo nie a bojim sa ze ten novy motor nepojde tak perfektne ako moj starcek s EGRkom a 600000km na krku. Dakujem za vase rady.
PeHy
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
EGR ventil si chalani odstavuju takze by to motoru uskodit nemalo ...
Z coho mas to 4afe ? corola, carina ? ak je 10/91 tak by to mala byt este 1gen
Ja som mal tiez US cupe AT180 a mam lepsie spomienky na motor ako v terajsej Liftback EU AT180, v tom cupecku sa mi zdal zivsi ... Je vsak pravda ze bol ciastocne pretesneny a tento ktory mam teraz je v povodnom stave ...
Tak ticho uvazujem o zapeklitej otazke ci cupecka pre US trh nemali nejaky ten kw navyse ... ale asi to bude len moje pocit, ktory nieje nicim podlozeny.
Z coho mas to 4afe ? corola, carina ? ak je 10/91 tak by to mala byt este 1gen
Ja som mal tiez US cupe AT180 a mam lepsie spomienky na motor ako v terajsej Liftback EU AT180, v tom cupecku sa mi zdal zivsi ... Je vsak pravda ze bol ciastocne pretesneny a tento ktory mam teraz je v povodnom stave ...
Tak ticho uvazujem o zapeklitej otazke ci cupecka pre US trh nemali nejaky ten kw navyse ... ale asi to bude len moje pocit, ktory nieje nicim podlozeny.
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
Na výkon to môže mať vplyv jedine negatívny, ale aj to zanedbatelný..vôbec to nerieš, šupni druhý komplet motor, problém s tým nebude..ja na GT4 som mal origo motor s EGR, teraz je tam motor bez EGR, EGR systém je v garáži v krabici, akurát tam musel zostať zapojený jeden šteker, aby to nevyhadzovalo chybu, všetko na pôvodnej ECU.
A Legonov pocit je spôsobený tým, že mal motor po GO, a teraz má prasknuté zvody a motor s nábehom cez 200K km
A Legonov pocit je spôsobený tým, že mal motor po GO, a teraz má prasknuté zvody a motor s nábehom cez 200K km
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
- Peto
- panic
- Príspevky: 71
- Dátum registrácie: Pondelok, 4. Júna 2007, 11:12
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať používateľa:
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
dakujem za radu chalani. len ste ma utvrdili v mojom zmyslani a ten rozdiel v chode motora na US AT 180 nemusi byt az taka hlupost lebo ja mam v papieroch pisanych 85kW oproti EU 77kW ale zatial sa mi ani v toyote nepodarilo overit ci to naozaj moze byt pravda. prehodim motory a dam vediet
PeHy
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
Nemáš náhodou v techničáku napísaný zdvihový objem 1762 ccm?? Alebo počet miest na sedenie 5, alebo podobné bludy...mal som dve rovnaké autá, a v techičáku nesedel ani jeden údaj, orgáni pri prihlasovaní zobrali údaje z Corolly, Cariny, a pod...ver tomu že máš 77Kw
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
papier znesie vela jak sa hovori... 85kW z tej 1.6tky by muselo byt dost nakladne vydolovane:)
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
Mal som taky motor v Carine E, a nic zvlastne, len presnejsie vstrekovanie, vstrekovacie ventily v sacom potrubi a naklonene na saci ventil. Ak ich mas v hlave a skoro kolmo tak 77kW. Daj foto.
http://www.google.sk/imgres?q=4afe&hl=s ... rolla&doci
http://www.google.sk/imgres?q=4afe&hl=s ... rolla&doci
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
- Peto
- panic
- Príspevky: 71
- Dátum registrácie: Pondelok, 4. Júna 2007, 11:12
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať používateľa:
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
-Power: 105 hp (78 kW) @ 5800 rpm
(Europe/Japan spec: 115 PS (85 kW; 113 hp) @ 6000 rpm)
Read more: http://corollacarclub.proboards.com/ind ... z1rYmQD6No
v papieroch mam 1576cc a 4 miesta na sedenie =)
(Europe/Japan spec: 115 PS (85 kW; 113 hp) @ 6000 rpm)
Read more: http://corollacarclub.proboards.com/ind ... z1rYmQD6No
v papieroch mam 1576cc a 4 miesta na sedenie =)
PeHy
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
No jo, len neviem či sa niekedy ten motor do Celicy dával, pokiaľ viem tak nie...do Corolly a Cariny áno..najjednoduchšie keď ho odfotíš a šupneš sem
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
Vidis ja som si hlavu z Cupecka nechal tak pojdem kuk ze ako su tam tie vstreky ...
Edit > Poloha vstrekov vizera byt rovnaka obe do hlavy +/- 45 stupnovy sklon k vonkajsej stene hlavy.
Edit > Poloha vstrekov vizera byt rovnaka obe do hlavy +/- 45 stupnovy sklon k vonkajsej stene hlavy.
- exo_t
- začiatočník
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
- Bydlisko: BA v lese
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
U 1. generácie ústili vstrekovače do hlavy valcov, motor má charakteristický tvar veka ventilov s červeno čiernym nápisom. Výkon by mal byť nejakých 75 - 77 kW, zrejme podľa trhu a verzie, úplne presne by to podľa mňa vedeli povedať len inžinieri z Toyoty. V Celice som videl len takýto 4A-FE.
Novší motor (93+) mal odlišné časovanie vačiek (predpokladám že dlhšie trvanie sania aj výfuku a vyšší zdvih) a vstrekovače ústili do sania. Výkon najprv 84 kW, u E11 to bolo tuším 81 kW. Medzi starším a novším motorom je ešte jeden rozdiel ktorý som si všimol - starší 4A-FE má odlievané zvody, zatiaľ čo novší ich má zvárané z rúrok, klasicky 4-2-1. Pocitovo veľmi živý motor, ale neviem ho porovnať s predošlou generáciou, nemám skúsenosť.
To čo píšem by malo platiť v EU, ale vzhľadom na vtedajšie prísnejšie emisné limity (možno aj nižší oktánový nárok) v US predpokladám, že americké verzie mali o niečo nižší výkon, možno mali aj AFM namiesto MAP a podobne.
A rozhodne odporúčam motor bez EGR a určite ho tam nedorábať Mal by si sa tešiť, že ten Tvoj nemal EGR, lebo nebudeš mať tak zašpinené sacie ventily. A niekto by už mohol skúsiť hodiť do Celicy ten novší, silnejší 4A-FE, nech máme porovnanie ...riadiacu jednotku k novšiemu motoru rád podarujem prípadnému záujemcovi
Novší motor (93+) mal odlišné časovanie vačiek (predpokladám že dlhšie trvanie sania aj výfuku a vyšší zdvih) a vstrekovače ústili do sania. Výkon najprv 84 kW, u E11 to bolo tuším 81 kW. Medzi starším a novším motorom je ešte jeden rozdiel ktorý som si všimol - starší 4A-FE má odlievané zvody, zatiaľ čo novší ich má zvárané z rúrok, klasicky 4-2-1. Pocitovo veľmi živý motor, ale neviem ho porovnať s predošlou generáciou, nemám skúsenosť.
To čo píšem by malo platiť v EU, ale vzhľadom na vtedajšie prísnejšie emisné limity (možno aj nižší oktánový nárok) v US predpokladám, že americké verzie mali o niečo nižší výkon, možno mali aj AFM namiesto MAP a podobne.
A rozhodne odporúčam motor bez EGR a určite ho tam nedorábať Mal by si sa tešiť, že ten Tvoj nemal EGR, lebo nebudeš mať tak zašpinené sacie ventily. A niekto by už mohol skúsiť hodiť do Celicy ten novší, silnejší 4A-FE, nech máme porovnanie ...riadiacu jednotku k novšiemu motoru rád podarujem prípadnému záujemcovi
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free
momentálne car-free
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
Tak ja podarujem komplet sanie, cize sanie za klapkou+ vstreky+klapka+cele sanie pred klapkou+origos saci box aj s filtrom.
Zvody (tie zvarane) mam na 4EFE a funguju
Zvody (tie zvarane) mam na 4EFE a funguju
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
- Peto
- panic
- Príspevky: 71
- Dátum registrácie: Pondelok, 4. Júna 2007, 11:12
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať používateľa:
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
vstreky mam tiez rovnake na oboch hlavach takze toto nejak neriesim, hlavne som sa bal toho EGR aj ked sam tiez viem ze ho ludia zaslepuju. urcite by bolo zaujimave dat tam 2.generaciu no ked som kupoval nahradny motor tak som to nejak neriesil. Kamarat mal ten motor v avensise a siel lepsie ako moja celica no uz som sa pustil do tohto a nemam peniaze na spekulovanie Ak chcete foto pozrite FB Peter Hyrja dam to tam. Kazdopadne dakujem za rady a dufam ze este sa nejake najdu. A tie zvody ma zaujaly z tej 2.generacie ak by niekto mal toto tak by som porozmyslal ale asi dam kamaratovi zvarit z nerezu podla nejakej predlohy
PeHy
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: 1.6 4A-FE s EGR ventilom alebo bez?
Kde na FCB ich najdeme ? daj link alebo prezrad podla coho ta najdeme
Edit : no hej hej pomalsie citam
Edit : no hej hej pomalsie citam
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných