Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
Moderátor: Leňulka
Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
Rad by som vedel ci su tam dake roziely a ak hej ake a ako by sa to dalo riesit,ake by boly zmeny a podobne..vopred dakujem za odpoved.
- grexos
- Toyota guru
- Príspevky: 2461
- Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
- Bydlisko: Gbely
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
nejsom si 100% isty ale asi budes musiet meni aj poloos, zasahy do elektro a podobne
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
neoplati sa ti to bude treba vsetko ako pisal grex, vratane uchytenia motora ...
najjednoduchsie je si kupit GTi a mas vystarano.
Pop pripade mat 2000 na prestavbu 1.6 ...
najjednoduchsie je si kupit GTi a mas vystarano.
Pop pripade mat 2000 na prestavbu 1.6 ...
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
Aha no tak to sa asi fakt neoplati us teras som menil motor mam amika a za 1.6. som menil eu motor 1.6. a kopec veci co sa tyka elektriky som musel menit a stacilo mi. ok tak toto teda riesit asi nebudem. ale mohol by mi poradit niekto ako sa da upravyt motor 1.6-kovy alebo respektyve ako dvyhnut vykon motora tak aby som ho nezrusil??ci sanim vyfukom popripade cipom co sa mi sice moc nepaci alebo prestavbov motora popripade daky turbo kit lebo nemam stym skusenosty ale rad by som vedel ake su moznosti ...mam este jeden motor doma origos snej len rozvody su vkeli tak ci by sa popripade nedalo snym daco robyt vopred dik zaradu..
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
najlepsia moznost ako byt rychlejsi, je investovat 500-1000 eur do skoly okruhoveho jazdenia.
co sa tyka uprav auta, tak mozes zacat nasavanim a vyfukom na mieru, to mas min. 500 eur, sportove vacky, vacsie vstrekovace, regulator tlaku paliva, palivove cerpadlo, kovane piesty a ojnice, programovatelna ECU... a potom zistis, ze za tie prachy si mohol mat TRI oturbene celiky a benzin na dva roky.
co sa tyka uprav auta, tak mozes zacat nasavanim a vyfukom na mieru, to mas min. 500 eur, sportove vacky, vacsie vstrekovace, regulator tlaku paliva, palivove cerpadlo, kovane piesty a ojnice, programovatelna ECU... a potom zistis, ze za tie prachy si mohol mat TRI oturbene celiky a benzin na dva roky.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
kasli na zvysovanie vykonu... objem nicim nenahradis
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
po pripade nabrat 4afe 2gen ktore malo cca 85 kw.
teoreticky by mal pasovat aj 7afe
no alebo narvat tam 4age vsetky by mali mat rovnake uchytenie a mali by pasovat aj na rovnaku prevodovku. mierne nieco naberies ale nebude to nic extra.
jedine potom to 4age "trochu" odladit na cca 200 konikov ale to si fakt nachystaj 3000 Ecok.
teoreticky by mal pasovat aj 7afe
no alebo narvat tam 4age vsetky by mali mat rovnake uchytenie a mali by pasovat aj na rovnaku prevodovku. mierne nieco naberies ale nebude to nic extra.
jedine potom to 4age "trochu" odladit na cca 200 konikov ale to si fakt nachystaj 3000 Ecok.
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
Zo žiadneho FE motora nedostaneš vyšší výkon spomínanými úpravami. Prečo? Sú to "lean burn" motory. Tvar piestov, sklony ventilov a tvar spaľovacej komory sú urobené nie na výkon, ale na nízku spotrebu a spoľahlivosť.
Ak otvoríš výfuk, tak motor zabiješ, lebo ako každá atmosféra, potrebuje na efektívnu činnosť protitlak.
Ak úpravíš, resp. si dáš urobiť iné zvody, nestane sa nič iné, len to, že sa Ti postunie max. krútiaceho momentu do vyšších, alebo nižších otáčok = vyhodené peniaze.
Šiska v saní Ti časom narobí viac škody ako osohu - budú trpieť synchróny v prevodovke, lebo jedné čo sa zmení, bude doba odozvy motora na stlačenie plynového pedála. Žiadny nárast výkonu a podobné bludy.
Ostrejšie vačky Ti veru na FE neviem kto vybrúsi v EU. Navyše ich pozitívny vplyv by si pocítl jedine spolu s vyleštením sacieho potrubia a to, že také niečo je mierne povedané zložité na FE-čku urobiť, pochopíš keď sanie odoberieš.
Žiadny šittuning na E-čkové a A-čkové motory neexistuje - riadiace jednotky týchto motorov ani nemajú porty ktorými by sa dalo do nich dostať niečo iné aho signalizácia od polohy kľuky (ak máš verziu s tranzistorovým zapaľovaním - ale tú mali tuším len E-čkové motory - aj to len v jednej E10 som to videl), čidiel teploty, rýchlosti (z prevodovky) a lambdy (riadenie sýtosti zmesy). Žiadne preprogramovanie mapy proste neexistuje a ak Ti niekto povie opak, tak klame!
Chceš reálnu úpravu FE na vyšší výkon?
- kúp primerane silné turbo
- kúp plne programovateľnú ECU
- daj si vyrobiť zvody na to turbo
- daj urobiť, alebo sám urob saciu stranu a výfukový zvod z turba
- kompletné prekáblovanie motora
- no a detail - stráv niekoľko dní va valcoch programovaním ECU (cena cca 2000 euro), následnou výmenou polky čriev motora, lebo FE motory nemajú dostatočnú odolosť voči psím kuom pri preplňovaní - hlavne čo sa týka detonícií...no a potom budeš mať motor, ktorý ak dobre vyladíš, tak získaš so zaručením aspoň akej-takej spoľahlivosti výkon niekde na 150 bhp a krúťákom niekde na 230 Nm...
Oplatí sa? - ser na to a kúp niečo silnejšie od výroby.
Ak otvoríš výfuk, tak motor zabiješ, lebo ako každá atmosféra, potrebuje na efektívnu činnosť protitlak.
Ak úpravíš, resp. si dáš urobiť iné zvody, nestane sa nič iné, len to, že sa Ti postunie max. krútiaceho momentu do vyšších, alebo nižších otáčok = vyhodené peniaze.
Šiska v saní Ti časom narobí viac škody ako osohu - budú trpieť synchróny v prevodovke, lebo jedné čo sa zmení, bude doba odozvy motora na stlačenie plynového pedála. Žiadny nárast výkonu a podobné bludy.
Ostrejšie vačky Ti veru na FE neviem kto vybrúsi v EU. Navyše ich pozitívny vplyv by si pocítl jedine spolu s vyleštením sacieho potrubia a to, že také niečo je mierne povedané zložité na FE-čku urobiť, pochopíš keď sanie odoberieš.
Žiadny šittuning na E-čkové a A-čkové motory neexistuje - riadiace jednotky týchto motorov ani nemajú porty ktorými by sa dalo do nich dostať niečo iné aho signalizácia od polohy kľuky (ak máš verziu s tranzistorovým zapaľovaním - ale tú mali tuším len E-čkové motory - aj to len v jednej E10 som to videl), čidiel teploty, rýchlosti (z prevodovky) a lambdy (riadenie sýtosti zmesy). Žiadne preprogramovanie mapy proste neexistuje a ak Ti niekto povie opak, tak klame!
Chceš reálnu úpravu FE na vyšší výkon?
- kúp primerane silné turbo
- kúp plne programovateľnú ECU
- daj si vyrobiť zvody na to turbo
- daj urobiť, alebo sám urob saciu stranu a výfukový zvod z turba
- kompletné prekáblovanie motora
- no a detail - stráv niekoľko dní va valcoch programovaním ECU (cena cca 2000 euro), následnou výmenou polky čriev motora, lebo FE motory nemajú dostatočnú odolosť voči psím kuom pri preplňovaní - hlavne čo sa týka detonícií...no a potom budeš mať motor, ktorý ak dobre vyladíš, tak získaš so zaručením aspoň akej-takej spoľahlivosti výkon niekde na 150 bhp a krúťákom niekde na 230 Nm...
Oplatí sa? - ser na to a kúp niečo silnejšie od výroby.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
a z nadobudnutytmi skusenostami robit bordel na beznych cestachdrgi napísal:najlepsia moznost ako byt rychlejsi, je investovat 500-1000 eur do skoly okruhoveho jazdenia.
co sa tyka uprav auta, tak mozes zacat nasavanim a vyfukom na mieru, to mas min. 500 eur, sportove vacky, vacsie vstrekovace, regulator tlaku paliva, palivove cerpadlo, kovane piesty a ojnice, programovatelna ECU... a potom zistis, ze za tie prachy si mohol mat TRI oturbene celiky a benzin na dva roky.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
A taka otazocka?Prerabka 4AFE na 85kw by nemala byt az taka tazka?? Komplet sanie a riadiacka, vsetko by sa malo hodit bez uprav. Len uz nepametam ci mali rovnake zvody, len tak matne 74kW liatinove a lambda v nich pri chladici a 85kW zelezne a lambda pod motorom?
Alebo Webry a klasicky rozdelovac?
Alebo Webry a klasicky rozdelovac?
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
stefan-celica napísal:a z nadobudnutytmi skusenostami robit bordel na beznych cestachdrgi napísal:najlepsia moznost ako byt rychlejsi, je investovat 500-1000 eur do skoly okruhoveho jazdenia.
co sa tyka uprav auta, tak mozes zacat nasavanim a vyfukom na mieru, to mas min. 500 eur, sportove vacky, vacsie vstrekovace, regulator tlaku paliva, palivove cerpadlo, kovane piesty a ojnice, programovatelna ECU... a potom zistis, ze za tie prachy si mohol mat TRI oturbene celiky a benzin na dva roky.
akurat sa clovek potom nudi, medzi tymi ostatnymi slimakmi
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
Tak rasto dik za radu potom co si napisal nenam najmensiu chut sa vtom vrtat. to si ju dam radsej pekne nastriekat hodim ju na veteranske znacky dam do garaze a kazdy rok sa na toyotackom zraze vydime..) a kupim bud mitsubisi 3000 alebo mazda rx8 inak to by ma zajimalo ako je natom vankel vykonostov pretoze minuli tyzden som bol jednu pozerat a 141kw a ked som sa natom viezol tak myslim si ze moja toyotka ma zrychlenie no neviem ci vadsie ale take mala urcite.ties je sice pravda ze bola rozdrbcena jak sa da motor klepal zadny kufor sa nedal otvorut packov iba klucom zhasinat ho musel pri vysich otackach ked som brzil prudsie tak tam v lavom kole riadne nieco rachotilo na praveom svetle boli take male puklinky ktore vraj co my povedal vznikly buchanim kufra ale podla mojho nazoru auto bolo burane a bola posunuta kastla a zevraj 2004 ale volant bol taky zodrany ze pochybujem a nevravim otom ze pysal ze ma cca35000takze tak..a mala otazocka si pysal o spatnych tlakoch vadi ked tam mam koncovku inu?? ale nie len na vyfuku ale menenu tem posledny diel...dik
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
tak 3000 je dost stare, tazke a motoricky nic moc auto...
ku RX8 treba este podotknut, ze zerie tak 20-25litrov a ze neskutocne drahe na udrzbu (cievky kazdych 30tis je interval vymeny)....
ku RX8 treba este podotknut, ze zerie tak 20-25litrov a ze neskutocne drahe na udrzbu (cievky kazdych 30tis je interval vymeny)....
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
Wankel by som sa bál kúpiť aj keby som mal doma špičkovo vybavenú dieľňu plnú jemnomechanických CNC mašín. Si hlavne uvedom, že ak niekto predáva auto s takým motorom, ktoré je vzhľadovo OK, tak bude niekde pes zakopaný a zväčša je to motor, ktorý Ti v EU nedá nik dokopy.
3000-cku mal svojho času Ľuboš s nejakej bláznivej vyše 300 koňovej motorovej úprave a pred nedávnom mi hovoril, že keď dnes porovná GT4 s hentým Mitsu, tak GT4 je ako silnejšia, tak podstatne ovládateľnejšia. Ešte dodal, že na 3000-cke sa na mokrú cestu bál vyjsť, lebo s tým výkonom a rázvorom to bola sebevražda.
Ak chceš fakt vrážať prachy do Tvojho auta s 4A motorom, tak byť Tebou sa obzriem po nejakej rozmrdanej celice 4. gen so 4A-GE z PL a pokúsim sa ten motor presypať do Tvojho auta. Predsa len získaš nejakých cca 25 koní a pár Nm ťahu naviac. To je ale robota kde už musíš vedieť čo robíš a aj tak to bude investícia rovnajúca sa kúpe dvojlitrovej celicy 6. gen.
3000-cku mal svojho času Ľuboš s nejakej bláznivej vyše 300 koňovej motorovej úprave a pred nedávnom mi hovoril, že keď dnes porovná GT4 s hentým Mitsu, tak GT4 je ako silnejšia, tak podstatne ovládateľnejšia. Ešte dodal, že na 3000-cke sa na mokrú cestu bál vyjsť, lebo s tým výkonom a rázvorom to bola sebevražda.
Ak chceš fakt vrážať prachy do Tvojho auta s 4A motorom, tak byť Tebou sa obzriem po nejakej rozmrdanej celice 4. gen so 4A-GE z PL a pokúsim sa ten motor presypať do Tvojho auta. Predsa len získaš nejakých cca 25 koní a pár Nm ťahu naviac. To je ale robota kde už musíš vedieť čo robíš a aj tak to bude investícia rovnajúca sa kúpe dvojlitrovej celicy 6. gen.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Re: Mala otazocka. vymena motora 1.6. za 2.0. da sa?
Rastik robym v praci na cnc masinke viem co to je ale urcite by som nechcel rapyt stale dotoho to urcite nie pocul som ze wankel je podstate besporuchovy motor neviem co je natom pravdy proste som to len pocul a kazda rada je nad zlato premna teda pokial ma vyznam a je to tak..zato dik moc..a wankel ma spotrbu tak 8-10 max 12 litrov pokial viem.Noo a motorik mam presne ako si uviedol a je to troska citit bolo tam nutnych par prerabok ale nic strasne.ok tak sa spytam inak ake auticko by ste mi odporucili samozrejme japonske....a daky fajne sportacik...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných