Suspension
Moderátor: Leňulka
- Besatt
- panic
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: Nedeľa, 14. Augusta 2011, 17:26
- Bydlisko: Sutton In Ashfield
- Kontaktovať používateľa:
Suspension
Páni, aké sú podľa vás naj tlmiče + spružiny na Celicu 5gen? V porovnaní cena/"výkon"?
Toyota Celica 2.0i Turbo 4WD 1992
ex: Mazda MX6 2.5i GT 1996
ex: BMW 318iS E36 1996
ex: Mazda MX6 2.5i GT 1996
ex: BMW 318iS E36 1996
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Suspension
podobnu otazku riesim teraz na MR2.
mam-e v podstate niekolko moznosti
1. Nenastavitelny lowcost, kvalita za nizku cenu KYB Excel-G tlmice + Eibach pruziny (500Eur)
+ nizka cena
+ OEM kvalita
- nenastavitelny podvozok (iked KYB su celkom tuhe tlmice a pre sportovu jazdu vhodne)
- nutnost pouzit OEM horne gumove ulozenia, ktore mozu byt na nasich starych autach v roznom stave rozkladu + 200E cca
2. stavitelne KONI + Eibach pruziny (800-900Eur)
+ stavitelna tuhost tlmicov
+ vyssi standard ako OEM
+ ciastocne stavitelny podvozok (tuhost tlmica)
- nutnost pouzit OEM horne gumove ulozenia, ktore mozu byt na nasich starych autach v roznom stave rozkladu +200E cca
3a. Taiwanska diskutabilna kvalita XYZ/D2/K-sport coilover stavitelny set (700-900Eur)
+ plne stavitelny
+ pomerne lacny coilover
+ XYZ dodava uretanove nove horne ulozenia, ostatni ponukaju uniballove camberplates
- kvalita je naozaj diskutabilna
- nulovy vyvoj produktov, viacmenej su to kopie drahsich znaciek
- dlhe dodacie lehoty
- tazkosti pri reklamaciach
- rozne technicke nedostatky (cital som ze s vynimkou F2 podvozkov maju Taiwanske coilovery na predne McPherson napravy fakt nahovno konstruovane horne ulozenia, ze obcas sa pri otacani trocha pridre horne ulozenie struny,co sposobuje napatie a v horsion pripade uvolni dolnu maticu ktora fixuje zospodu vysku pruziny
3b. Rovnako diskutabilne BC Suspension coilover sety (1000-1100Eur)
+ vraj lepsia build quality ako 3a.
- vyssia cena ako 3a.
- poruchovost +- rovnaka ako 3a.
- reklamacie najblizsie v UK (to by zrovna tebe nemuselo robit problem)
4. Seriozny coilover stavitelny set Toda/Tein/Leda/Aragostas (1600-2400Eur)
+ kvalita zarucena
+ plne stavitelny
- drahe jak hovado
5. Ground Control, konveriza OEM podvozku na coilover: KYB+GC coilover kit (stavitelna iba vyska 500+280Eur), Koni+GC coilover kit (vyska a tuhost tlmica, 800-900+280Eur)
+ ak to clovek spravi kvalitne, ma lacnu alternativu na stavitelny coilover
- sanca pri prerabke daco dosrat je velka a navyse je to piplacka
ja som sa pomaly od varianty 3. cez 4. pomaly dopracoval az k 1. a 2. a neviem sa medzi nimi rozhodnut (za predpokaldu ze dakde zozeniem nove a dobre, pripadne uretanove OEM horne ulozenia). kedze z UK viem zohnat za sluzny peniaz KYB + Eibach struny stale ma laka variant 1. navyse som toho nazoru ze bezny uzivatel, nech ja akykolvek gurman, si ten stavitelny podvozok nasteluje max zopar krat kym sa nedostane do stavu ked mu to vyhovuje a uz sa toho nikdy nechyti (lenivost, pohodlnost, proste naco chytat daco co funguje, kym to funguje). navyse KYB som mal na celice a s tuhostou som bol plne spoko (su tuhsie ako OEM tlmice takze paradicka) a eibach struny poskytuju kvalitu so skromnym 1"(2.5cm) znizenim. MR2 ma od vyroby geometriu nastavitelnu vo vsetkych 3 rovinach takze po dakych hornych uniballoch netuzim (ktore okrem ineho zvysuju napatie v ulozeni a zvysuju riziko unavovych prasklin)
mam-e v podstate niekolko moznosti
1. Nenastavitelny lowcost, kvalita za nizku cenu KYB Excel-G tlmice + Eibach pruziny (500Eur)
+ nizka cena
+ OEM kvalita
- nenastavitelny podvozok (iked KYB su celkom tuhe tlmice a pre sportovu jazdu vhodne)
- nutnost pouzit OEM horne gumove ulozenia, ktore mozu byt na nasich starych autach v roznom stave rozkladu + 200E cca
2. stavitelne KONI + Eibach pruziny (800-900Eur)
+ stavitelna tuhost tlmicov
+ vyssi standard ako OEM
+ ciastocne stavitelny podvozok (tuhost tlmica)
- nutnost pouzit OEM horne gumove ulozenia, ktore mozu byt na nasich starych autach v roznom stave rozkladu +200E cca
3a. Taiwanska diskutabilna kvalita XYZ/D2/K-sport coilover stavitelny set (700-900Eur)
+ plne stavitelny
+ pomerne lacny coilover
+ XYZ dodava uretanove nove horne ulozenia, ostatni ponukaju uniballove camberplates
- kvalita je naozaj diskutabilna
- nulovy vyvoj produktov, viacmenej su to kopie drahsich znaciek
- dlhe dodacie lehoty
- tazkosti pri reklamaciach
- rozne technicke nedostatky (cital som ze s vynimkou F2 podvozkov maju Taiwanske coilovery na predne McPherson napravy fakt nahovno konstruovane horne ulozenia, ze obcas sa pri otacani trocha pridre horne ulozenie struny,co sposobuje napatie a v horsion pripade uvolni dolnu maticu ktora fixuje zospodu vysku pruziny
3b. Rovnako diskutabilne BC Suspension coilover sety (1000-1100Eur)
+ vraj lepsia build quality ako 3a.
- vyssia cena ako 3a.
- poruchovost +- rovnaka ako 3a.
- reklamacie najblizsie v UK (to by zrovna tebe nemuselo robit problem)
4. Seriozny coilover stavitelny set Toda/Tein/Leda/Aragostas (1600-2400Eur)
+ kvalita zarucena
+ plne stavitelny
- drahe jak hovado
5. Ground Control, konveriza OEM podvozku na coilover: KYB+GC coilover kit (stavitelna iba vyska 500+280Eur), Koni+GC coilover kit (vyska a tuhost tlmica, 800-900+280Eur)
+ ak to clovek spravi kvalitne, ma lacnu alternativu na stavitelny coilover
- sanca pri prerabke daco dosrat je velka a navyse je to piplacka
ja som sa pomaly od varianty 3. cez 4. pomaly dopracoval az k 1. a 2. a neviem sa medzi nimi rozhodnut (za predpokaldu ze dakde zozeniem nove a dobre, pripadne uretanove OEM horne ulozenia). kedze z UK viem zohnat za sluzny peniaz KYB + Eibach struny stale ma laka variant 1. navyse som toho nazoru ze bezny uzivatel, nech ja akykolvek gurman, si ten stavitelny podvozok nasteluje max zopar krat kym sa nedostane do stavu ked mu to vyhovuje a uz sa toho nikdy nechyti (lenivost, pohodlnost, proste naco chytat daco co funguje, kym to funguje). navyse KYB som mal na celice a s tuhostou som bol plne spoko (su tuhsie ako OEM tlmice takze paradicka) a eibach struny poskytuju kvalitu so skromnym 1"(2.5cm) znizenim. MR2 ma od vyroby geometriu nastavitelnu vo vsetkych 3 rovinach takze po dakych hornych uniballoch netuzim (ktore okrem ineho zvysuju napatie v ulozeni a zvysuju riziko unavovych prasklin)
Naposledy upravil/-a stenky v Pondelok, 5. Septembra 2011, 01:09, upravené celkom 1 krát.
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Suspension
Tak som sa nad tym zasa dnes trocha zamyslal a dosetrit na KONI + Ground Control kit s custom tuhostami pruzin by nemuslo byt vobec odveci
- Besatt
- panic
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: Nedeľa, 14. Augusta 2011, 17:26
- Bydlisko: Sutton In Ashfield
- Kontaktovať používateľa:
Re: Suspension
Dikes Stenky, lebo potrebujem dajakú poriadnu radu. Mám strašne rozbitý podvozok a budem to musieť čím skôr vymeniť. Včera som čekoval na nete dajaké tlmiče, ale nechám si radšej poradiť od niektoho, kto o tom má prehlad. Tiež uvažujem nad tými KYB, len som nevedel aké sú to tlmiče, či kvalitné a tuhe, lebo viem, že majú aj s nastaviteľnou tuhosťou, ale tie sa na moju káru žial nevyrábajú a zase dávať 1000 libier za Tein ozaj nemám chuť, niesom nejaký gurmám a potrebujem aj do iných vecí zainvestovať ako len do tlmičov bohužial
Toyota Celica 2.0i Turbo 4WD 1992
ex: Mazda MX6 2.5i GT 1996
ex: BMW 318iS E36 1996
ex: Mazda MX6 2.5i GT 1996
ex: BMW 318iS E36 1996
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Suspension
tak potom to mas jasne, KYB tlmicmi nic nepokazis. pomer cena-vykon je priazniva. ja mam tiez rozbity podvozok, dokonca tak, ze tlmice plnia funkciu cisto strukturalnej integrity podvozku. svoje tlmiace vlastnosti stratili dakde este v minulom storoci predpokladam len skor nez vyhulakam 300Eur za KYB rozmyslam ci s tym neviem dako rozumne vyj*bat do buducna
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Suspension
Ak chces auto znizit +vyborny podvozok velmi ti neporadim, ale ak chces perfektne jazdne vlastnosti za kazdych okolnosti a auto budes vyuzivat z velkej casti na bezne vozenie, nechaj tam origo pruziny podvozok je uz od vyroby nastaveni na ich vysku a prepruzenie a tie najlepsie jazdne vlastnosti ake mozu ponuknut( ked si tam das komplet stavitelny podvozok urcite sa bude dat nastavit tak, aby si dosiahol lepsie jazdne vlastnosti ako ponukaju seriove tlmice a pruziny, no chcem vidiet toho machra, ktory to len so svojich dojmov z jazdy nastavi tak, aby to drzalo najsamlepsie ako sa len da.) kup si len tlmice najlepsie s nast. tuhostou znacku si vyber aku chces ja mam KONI som s nimi spokojny avsak povedat ci su lepsie ako tie ci one znacky neviem ine som neskusal. Ja osobne by som do stavitelneho podvozku na aute, ktore sa vyuziva aj bezne nesiel. Ak by som auto vyuzival len na okruhy alebo moje oblubene preteky do vrchu tak ano, ale aj teraz vyuzivam Celicu takmer vsade a jej seriovy podvozok (az na polyuretanove silenty v predu a KONI tlmice v zadu) neviem vynachvalit drzi perfektne je dokonale ovladatelni, odhadnutelni proste nastaveny od vyroby tak aby auto posluchalo za kazdych okolnosti, kazdy zasah do znizenia podvozku nastavenia odklonu nieco zlepi a nieco poserie... Na bezne vozenie, obcasnu sportovu jazdu, sem tam pretek ci jazdu na doraz len podvozok od vyroby(az na male zmeny) a priemer pneumatiky totozny so seriovou. Tvrdsi podvozok dava akurat tak vacsiu istotu, ak sa neurobia rozsiahle upravy komplet celeho auta je znizeny a vytvrdeni podvozok na nic...
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- ondrik
- Toyota guru
- Príspevky: 2442
- Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
- Bydlisko: PB - Mogoňov
Re: Suspension
asi tak... ja mam komplet nastavitelny od D2(tuhost, vyska, odklony), ale keby mi ktosi ponukol komplet novy KYB+nejake pruziny tak to kludne vymenim... Na bezne vozenie ako to auto vyuzivam je to dost o drzku... Ale zas po kruhacoch a klukatych ulickach si to celkom uzivam no to rozvrzgane auto a interier a natriasanie sa po hrbolcoch nasich rovnych ciest... au
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Suspension
ze by som od eibachu vzal rovno 2 sady GC pruzin s roznymi tuhostami?
by som asi dostal na bendzo keby som uprostred vyletu zahlasil "serpentinyyyyyyy!!!!" vytiahol zdvihak a zacal 4 hodiny laborovat s nahadzovanim tuhsej sady
by som asi dostal na bendzo keby som uprostred vyletu zahlasil "serpentinyyyyyyy!!!!" vytiahol zdvihak a zacal 4 hodiny laborovat s nahadzovanim tuhsej sady
- Besatt
- panic
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: Nedeľa, 14. Augusta 2011, 17:26
- Bydlisko: Sutton In Ashfield
- Kontaktovať používateľa:
Re: Suspension
no páni ono to je tak, že ja ju nechcem znížiť, podľa mňa je aj tak dosť nízka a či to na naše cesty alebo na cesty anglické, kde je plná prdel spomaľovačov, to by som na každom 50 metri odtrhol olejovú vaňu:(. Chcem len nejaké tuhšie tlmiče a nejaké dobré spružiny za rozumnú cenu, nech to dobre aj na ceste sedí keď mi prepne v bedni a pristúpim na plyn v zákrutách a kruháčoch
Toyota Celica 2.0i Turbo 4WD 1992
ex: Mazda MX6 2.5i GT 1996
ex: BMW 318iS E36 1996
ex: Mazda MX6 2.5i GT 1996
ex: BMW 318iS E36 1996
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: Suspension
Myslím že Stenky Ti to pekne rozpísal...
Pokiaľ Ti teda nejde o optické zníženie, kľudne zostaň pri OEM podvozku, teda KYB. Maximálne by som upgradol priečne stabilizátory. Akým koľvek znížením origo podvozku si rozhodíš odklony, či už viac alebo menej a auto bude vo finále nestabilnejšie.
To by sa dalo zase poriešiť formou GroundControl setu (ako spomínal Stenky)+ Kyb + Eibach.
Ale pokiaľ zostaneš pri origo a spravíš seriózny repair aj ostatných podvozkových častí (čo nie je nič lahké ani lacné), myslím že budeš spokojný
Pokiaľ Ti teda nejde o optické zníženie, kľudne zostaň pri OEM podvozku, teda KYB. Maximálne by som upgradol priečne stabilizátory. Akým koľvek znížením origo podvozku si rozhodíš odklony, či už viac alebo menej a auto bude vo finále nestabilnejšie.
To by sa dalo zase poriešiť formou GroundControl setu (ako spomínal Stenky)+ Kyb + Eibach.
Ale pokiaľ zostaneš pri origo a spravíš seriózny repair aj ostatných podvozkových častí (čo nie je nič lahké ani lacné), myslím že budeš spokojný
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Re: Suspension
Ked uz je tu o tom rec...tak neviete nahodou niekto zohnat seriove pruziny na turbinu??
.:.:.:.3S-GTE.:.:.:.
- Besatt
- panic
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: Nedeľa, 14. Augusta 2011, 17:26
- Bydlisko: Sutton In Ashfield
- Kontaktovať používateľa:
Re: Suspension
Ja som našiel Bilstein B6, ale zase čisto len shock absorber 140 libier za kus čo je ozaj dosť a nakoľko to potrebujem súrne vymeniť ta to je ozaj veľa. KYB som hladal, ale zatiaľ som na túto mrchu na nete nenašiel. Rozmýšlam, že by som to objednal z polska, tam to je za pár šupiek a chcem hneď vymeniť aj tie gumové uloženia, keď už to mám robiť, tak poriadne. BTW, dnes som objednal tie bushingy na tú prevodovku, hádam to pomôže, lebo sa na tom nedá jazdiť i keď na tom jazdím minimálne.
Toyota Celica 2.0i Turbo 4WD 1992
ex: Mazda MX6 2.5i GT 1996
ex: BMW 318iS E36 1996
ex: Mazda MX6 2.5i GT 1996
ex: BMW 318iS E36 1996
- ondrik
- Toyota guru
- Príspevky: 2442
- Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
- Bydlisko: PB - Mogoňov
Re: Suspension
kayaby ti mozu skusit aj tu nasi chalani z nipponcars.sk nacenit...
(co je doma to se pocita)
(co je doma to se pocita)
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F
- Besatt
- panic
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: Nedeľa, 14. Augusta 2011, 17:26
- Bydlisko: Sutton In Ashfield
- Kontaktovať používateľa:
Re: Suspension
jo, to by bolo super, ale to mám zase problém s poštou a s peniazmi . Teda vedel by som to cez sestru tie prachy, ale jedná sa o tú poštu, ale ak by boli chalani ochotní, tak ja v tom nevidím problém
Toyota Celica 2.0i Turbo 4WD 1992
ex: Mazda MX6 2.5i GT 1996
ex: BMW 318iS E36 1996
ex: Mazda MX6 2.5i GT 1996
ex: BMW 318iS E36 1996
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Suspension
Nemas na aute seriove pruziny?Besatt napísal:Ja som našiel Bilstein B6, ale zase čisto len shock absorber 140 libier za kus čo je ozaj dosť a nakoľko to potrebujem súrne vymeniť ta to je ozaj veľa. KYB som hladal, ale zatiaľ som na túto mrchu na nete nenašiel. Rozmýšlam, že by som to objednal z polska, tam to je za pár šupiek a chcem hneď vymeniť aj tie gumové uloženia, keď už to mám robiť, tak poriadne. BTW, dnes som objednal tie bushingy na tú prevodovku, hádam to pomôže, lebo sa na tom nedá jazdiť i keď na tom jazdím minimálne.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných