Par otazok zaciatocnika:)

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa scream » Pondelok, 4. Apríla 2011, 23:12

No za ten 10W-60 je to uz celkom palka, niekde som nieco cital o LIQUI MOLY LEICHTLAUF MOS2 10W-40 ... tam je cena este prijatelna len neviem ci to ma nejaky realny prinos... viem, ze valvoline funguje, tak neviem ci sa oplati experimentovat:)
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa stenky » Utorok, 5. Apríla 2011, 14:16

Mos2 je v pohode. Troska hlucnejsi chod motora ale inac s nim neni problem. Ventilatory sa mi zda ze maju byt 2. Ja som nedavno menil chladic aj s vetrakmi tak oba stare mi ostali z 3SGE. Tie by pasovali si myslim, tak keby si chcel, daj vediet.
Inac co sa dielov tyka plati, ze co nezozenu chalani z nipponcars, hlada sa z "vrakov" najcastejsie na CR fore pripadne polsko (allegro.pl) ci ebay(.de. .at, .co.uk idealne). Toyota az ked je clovek fakt zufaly/nechutne bohaty :D
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Goldak
začiatočník
Príspevky: 377
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2011, 18:06
Bydlisko: Poprad

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa Goldak » Utorok, 5. Apríla 2011, 18:13

Sorry za zasieranie...
stefan-celica Však ja sa nehádam nič ... a o spotrebu mi nejde :mrgreen: len vravím že mne sa zdá zbytočný... a radšej budem meniť každých 5tis ako raz za 8-10tis 10w60 je to môj osobný názor...

Musím upozorniť že 10w60 nieje najvhodnejší na bežné používanie správnu viskozitu má pri cca 120stupňoch takže nieje vhodný do bežnej premávky... /10w40 cca 100/ a nieje to ich "maximálna" teplota tá sa tiež pohybuje tom "rozsahu" ak má 10w40 maximálnu cca 120 tak 60tka má o 20viac /s číslami o max teplote si istý niesom ale viem že tam je rozdiel 20stupňov/


celkom zaujímavý článok o olejoch len je nutná znalosť EN ..

"Might be worth doing a search but i would say a 10w 40 or 15w 40 for everyday driving and if you do track work a 10w 50 or 15w 50,

it is very important to match the right grade oil to your driving style

This is copyd out of the opie oils section and is a good read

All grades of oil are measured at 100degC and this determines the actual SAE viscosity of the oil.

OEM's are aware of this and spec their oils to this requirement i.e. the thickness that the engine needs at 100degC, at all temps lower than this the oil will always be thicker.

So for example on these cars the stock recommendation is sae 30 or sae 40 which means that the engine need between 11cst and 14cst at 100degC as an ideal viscosity.

So we know what the engine needs in stock form but once modding takes place or hard use that causes higher engine temperatures it changes the parameters outside of the OEM's recommended range either for quality or viscosity or both.

If the engine is running excessive temperatures above 120degC then the oil can become too thin (depending on quality of course) through the shearing or thinning down that takes place, in extreme cases this can lead to metal to metal contact. So in these cases we recommend stepping up a grade to compensate viscosity wise.

However many owners who mod their cars add larger oil coolers to keep the oil within reasonable limits and there is once again a danger associated with this - Over cooled oil!

In these cases, the oil can remain too thick due to it never becoming thin enough which can lead to cavitation, air entrainment and in severe cases starvation in the bearings.

The OEM's specs viscosity wise are there for a reason, the engine is designed to run on a particular grade of oil but car enthusiasts always unwittingly change these perameters as far as oil is concerned.

We have had long discussions with Silkolene on this one with regards to the PRO S and PRO R but cannot vouch for other brands of unknown quality, the Silkolene is a very good race oil.

They say you should look to switch from 5w-40 if the oil temps in the sump exceed 120DegC and that the 10w-50 is capable at 140-150degC although at these temps expect to change it on a more regular basis.

The optimum temps at which these oils work is based on the design perameters and oil temperatures. What I mean by this is that you are looking to achieve a certain viscosity, 11-14cst at 100degC, 30cst is too thick and below 11cst is too thin.

I posted this recently and perhaps it will be better understood by reading what I have posted here but believe me 10w-60 is too thick if your engine runs bulk oil temps in the sump of under 100degC, you're better off using a 5w-40 as it is much closer to the correct OEM spec.

............Temp. for 30cSt (Deg. C).......Temp. for 15cSt.......Temp. for 10cSt

5W/40..................71...........................9 0........................117..............
10W/40................70...........................99. .......................118...............
10W/50................80...........................109 .......................130..............
10W/60................89...........................119 .......................142..............

For your cars the optimum temps on the various viscosities listed on the left is in the middle column as this will roughly produce around the correct viscosity for the engine. EG a 5w-40 at 90 to 100degC is perfect.

As for drain periods, they recommend 10 track hours so long as fuel dilution is not excessive or around 9000 road miles.

One of the biggest mistakes modified car owners make is to cool the oil to 90degC or less and use a thick oil like 10w-60.

As I've said before there are big risks with doing this added to the fact it wastes BHP at the wheels and causes more friction, heat and wear to the engine. Many people believe that thicker oils cool better and are better for big turbos but the fact is it's the complete opposite which is the fact!
"
BLACK Yaris 70kw 217nm Little TDI killer
ex.RED Celica ST182

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa scream » Utorok, 5. Apríla 2011, 19:35

konecne mam v tom jasno.... takze ostaneme pri 10W-40 bez nejakeho experimentovania... jazdim hlavne kratke trasy po meste a do 15km mimo. Dakujem za vycerpavajucu odpoved:)
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa stefan-celica » Streda, 6. Apríla 2011, 23:04

Goldak napísal:Sorry za zasieranie...
stefan-celica Však ja sa nehádam nič ... a o spotrebu mi nejde :mrgreen: len vravím že mne sa zdá zbytočný... a radšej budem meniť každých 5tis ako raz za 8-10tis 10w60 je to môj osobný názor...

Musím upozorniť že 10w60 nieje najvhodnejší na bežné používanie správnu viskozitu má pri cca 120stupňoch takže nieje vhodný do bežnej premávky... /10w40 cca 100/ a nieje to ich "maximálna" teplota tá sa tiež pohybuje tom "rozsahu" ak má 10w40 maximálnu cca 120 tak 60tka má o 20viac /s číslami o max teplote si istý niesom ale viem že tam je rozdiel 20stupňov/


celkom zaujímavý článok o olejoch len je nutná znalosť EN ..


"
Ja som ho nedal koli tomu aby som si predlzil interval vymeny oleja...
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
Goldak
začiatočník
Príspevky: 377
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2011, 18:06
Bydlisko: Poprad

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa Goldak » Streda, 6. Apríla 2011, 23:55

Too som myslel tak že radšej si vymením každých 5tis KM 10w40 ako keby som mal meniť 10tis 10w60.. 10w60 je raz tak drahý takže sme finančne na tom tak isto. Chápem že pozeráš na tu "rezervu" max teploty, ale využívaš to ?? Lebo ja auto používam všade... na cestu do práce, za mladou, výlety a vybláznenie sa tj.motor dostava kapky občas. Ja pozerám najprv na "večšinu" Tj kľudná resp ľahko športová jazda kde má 10w40 ideálnejšiu viskozitu ako 10w60. Ak ty používaš auto na trate resp je určené len na vybláznenie sa tak som ticho a nič som nepovedal :oops:

...Chcem len pripomenúť toto je diskusné fórum každý názor sa ráta ja svoj zmením len by som "chcel" ňáke tie argumenty, nikomu netlačím môj názor len rozvíjam debatu o olejoch, niesom niako zaujatý na niekoho nič..Myslím to v dobrom...
BLACK Yaris 70kw 217nm Little TDI killer
ex.RED Celica ST182

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa stefan-celica » Štvrtok, 7. Apríla 2011, 00:04

Dal som tam 10w60 koli tomu ak budem Celicu dlhsie vytacat aby som mal istotu ze mam ako vravis "rezervu" na zimu tam pojde opat 10w40
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1388
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa Thomas » Štvrtok, 7. Apríla 2011, 07:53

Hoši a čo tak naištalovať aspoň budík tlaku, resp. teploty oleja? a máte po probléme raz a navždy s laborovaním o viskozite a intervaloch...
;-)
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa scream » Štvrtok, 7. Apríla 2011, 10:22

Hmm, no tie budiky by som chcel:) Cenovo to ako vychadza? A hlavne ako sa to tam zapaja?... Este sa vratim k tomu tachometru, obul som uz letne a ukazuje stale konstantne 13km viac, neviem ako vyzeraju rozobrate tie budiky ale nemoze to byt tym,ze niekto chybne nasadil tu rucicku(napr. pri stacani KM)? ...ak by to slo tak by som to rad dal do poriadku.
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa smutok » Štvrtok, 7. Apríla 2011, 10:31

No podla noriem povinna odchylka je aspon 6km/h podla toho co som sa svojho casu docital. Ci to je kolesami zistis tak, ze budes kontrolovat odchylku pri roznych rychlostiach, napriklad 50, 90 a 130 pripadne 160, pokial bydes mat stale rovnaku odchylku, tak je to tachometrom, pokial sa odchylka bude menit, tak to je gumami.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa stefan-celica » Štvrtok, 7. Apríla 2011, 12:53

Thomas napísal:Hoši a čo tak naištalovať aspoň budík tlaku, resp. teploty oleja? a máte po probléme raz a navždy s laborovaním o viskozite a intervaloch...
;-)
budiky nie keby som sa mal pozerat na teplotu oleja 140 °C a viac hned by ma preslo vytacanie... tak to nevidim a nemyslim na to :D
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1388
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa Thomas » Štvrtok, 7. Apríla 2011, 13:36

Tak potom aspoň tlak, tam pekne vidieť, kedy už olej stráca svoje mazacie vlastnosti a je nutná výmena..

"Normálny" budík tak do 100E kus aj s dopravou by sa mal dať zohnať. (nový aj s čidlami a montážnym príslušenstvom).
Montáž bud klasika medzikus pod olejový filter, alebo na miesto továrenského čidla ale neviem či 7A-FE má origo tlak oleja na palubke..predpokladám že nie 8)
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa stenky » Štvrtok, 7. Apríla 2011, 13:44

ja vam ho nainstalujem zadarmo! :D cakacia lehota tristvrte roka :D

tym si len robim humor sam zo seba kedze tlak oelja mam v aute namontovay (ale nezapojeny) uz skoro rok a ne a ne sa k tomu dokopat :D vsak thomas vie :twisted:
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 7. Apríla 2011, 16:44

prave ze MOS2 trosku menej hluku od ventilov...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Goldak
začiatočník
Príspevky: 377
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2011, 18:06
Bydlisko: Poprad

Re: Par otazok zaciatocnika:)

Príspevok od používateľa Goldak » Štvrtok, 7. Apríla 2011, 17:43

K tým budíkom .. Tlak oleja+teplota oleja..Ja ich v aute mám tak sa "nebojím" síce som ich musel poriadne spojazdniť lebo ten kto ich tam montoval to odflákol... Ak chceš "informačné" budíky tak ti stačia obyčajné za 30-50ečka niesu presné na 1 desatinu stupňa ale stačia. napr lepšie VDO sa dajú zohnať za cca50eur kus síce nevyzerajú boh vie ako ale učel plnia..
Obrázok
"Kvalitnejšie krajšie rátaj cca 80 a viac

Montáž jednoduchá horšie je hľadanie priechodiek a štrikovanie káblou :mrgreen:
BLACK Yaris 70kw 217nm Little TDI killer
ex.RED Celica ST182

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných