Tuning stranky celica t23
Moderátor: Leňulka
- celica t23
- panic
- Príspevky: 119
- Dátum registrácie: Piatok, 23. Mája 2008, 16:03
Re: Tuning stranky celica t23
sak kamarata poznas Marcel s modrou celicou z BA nooo a aka je ta fidanza??? bud ten alebo si pozri ten prvy link tam je este iny flywheel. Tak to by ma zaujimali tie vlastnosti, cize nie je to blba vec nie? Inak repas prevodovky ta kolko stal? lebo ja mam skoro 200tis, sice zatial ide bez problemov ale tak ked tu strasia s repasom ked sa tam da flywheel tak by ma to aj celkom zaujimalo. A teda to si pockam kym ti dojde LSD a povies mi lebo ako tu citam tak budes mat asi tu "najhorsiu" kombinaciu podla tych reakcii. ale verim ze to bude zuuzo
VVTL-i
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Tuning stranky celica t23
Bobani ak ste chceli superšporty a jazdiť ako prasatá, mali ste si kúpiť niečo iné ako 7 gen. celicy a začať ich upravovať - úplne zlá cesta. Viac k tomu nepoviem, ale ako čítam, tak niektorých z vás by neprežila ani fungel nová GT4 JDM TRD, lebo žiadne auto vyrábané sériovo neprežije dlhodobejšie jazdenie v štýle plný kotol od garáže, furt plný kotol a musím byť prvý na semafóroch a dobrzďujem vždy až v poslednú stotinu sekundy a milimeter od predo mnou stojaceho auta.
Ja som rozprával zo svojich skúseností. "Užiť si auto" neznamená pre každého tlačiť ho na doraz a žiaden výrobca nevyrába žiadne auto tak predimenzované, aby prežilo spomínaný štýl zaobchádzania.
Ešte k tomu LSD + FWD. Už mi je to v podstate jedno - keď sa niektorý z vás vysype a bude si v hlave niekoľko týždňov situáciu prehrávať, tak mu to snáď dôjde. Príklad - LSD sa po zopnutí (je jedno či má natvrdo nastavený pomer, alebo je helické či viskózne) správa ako auto s uzávierkou diferenciálu. Sadnite si do off roadu s uzávierkou dierákov, nastavte uzávierku predného difu a choďte sa previezť - či auto bude reagovať na krútenie volantom. Samo to, čo chcete urobiť oznámte majiteľovi auta - vám asi poriadne nakladie po rukách...
Howgh - viacej sa k téme nevyjadrujem.
Ja som rozprával zo svojich skúseností. "Užiť si auto" neznamená pre každého tlačiť ho na doraz a žiaden výrobca nevyrába žiadne auto tak predimenzované, aby prežilo spomínaný štýl zaobchádzania.
Ešte k tomu LSD + FWD. Už mi je to v podstate jedno - keď sa niektorý z vás vysype a bude si v hlave niekoľko týždňov situáciu prehrávať, tak mu to snáď dôjde. Príklad - LSD sa po zopnutí (je jedno či má natvrdo nastavený pomer, alebo je helické či viskózne) správa ako auto s uzávierkou diferenciálu. Sadnite si do off roadu s uzávierkou dierákov, nastavte uzávierku predného difu a choďte sa previezť - či auto bude reagovať na krútenie volantom. Samo to, čo chcete urobiť oznámte majiteľovi auta - vám asi poriadne nakladie po rukách...
Howgh - viacej sa k téme nevyjadrujem.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- celica t23
- panic
- Príspevky: 119
- Dátum registrácie: Piatok, 23. Mája 2008, 16:03
Re: Tuning stranky celica t23
pockaj pockaj pockaj! zas nie kazdy takto jazdi hej?? to by som predsa nemal skoro 200tis a v poriadku prevodovku a ostatne keby som jazdil takym sposobom. A bavime sa normalne tak ze reaguj kludne dalej a taka "otcovska" rada pri celicach nezaskodi predsa tak ze ty vravis ze LSD je pitchovina hej? to jedno ci teda ten torsen ale lsd proste uzavierka na FWD je blbost?
VVTL-i
Re: Tuning stranky celica t23
chcel som športovejšie auto ale ze to bude az taky kredenc som veruze necakal ... daju sa s nim urobit divoke veci ale ... upliesť z hovna bič da velmi vela roboty
- celica t23
- panic
- Príspevky: 119
- Dátum registrácie: Piatok, 23. Mája 2008, 16:03
Re: Tuning stranky celica t23
jaaaaj no zabijas tu nadeje niektorych ludi si myslim ale tak ked mas penaaz (vid ty) tak sa da vsetko
Sa naserem a za tie prachy ktore by som do toho este investoval tak predam celicu a dovezem si supru
Sa naserem a za tie prachy ktore by som do toho este investoval tak predam celicu a dovezem si supru
VVTL-i
Re: Tuning stranky celica t23
nemam dako penazi vela ... ale radost si chcem spravit .. mne sa predat to auto uz urcite neoplati dam do toho este dake euričko a potom vas povozím a ty ak takto uvazujes tak uvazujes velmi rozumne supra je uplne ina liga
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Tuning stranky celica t23
a aky je problem stym, ze origo toyota a dnuka AISIN?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Tuning stranky celica t23
Akákoľvek uzávierka na FWD, pokiaľ to nie je off road aplikácia, alebo šprint na 1/4 míle, je somárčina ako voda v koši. LSD bolo vymyslené v časoch, kedy FWD aut bolo ako šafránu. U RWD aut slúži nato, aby sa pri preklzovaní kolies zlepšia trakcia - proste aby nedošlo k tomu, že jedno koleso sa na zlom povrchu šmýka a druhé stojí a "čumí ako puk". LSD urobí to, že dovolí do určitej miery rozdielnu rýchlosť otáčania hnuných kolies - !!!do určitej miery!!! - potom sa uzamkne a točia sa obe kolesá v rovnakom pomere - preto je to v kombinácií s keramickou spojkou priam vražedná kombinácia.
Ak chcete lepšie jazdné vlastnosti, choďte skôr cestou výmeny silentblokov, podvozku, spevňovania kasne a odľahčovania - zvlášť ak chcete auto vyslovene na hranie, tak v ňom asi nebudete voziť celú rodinu a budete v ňom sedieť max dvaja - Ty a spolujazdec. V takomto prípade ak vyhádžeš interiér, vymeníš sedačky za karbón, detto prednú kapotu a zadné vráta - tie vážia samé o sebe snáď 50 kilo, by si mohol ušetriť aj 50-60 kg, čo už pocítiš. Keby mi toto všetko nestačilo a mal by som 1ZZ pod kapotou, zháňal by som zánovné 2ZZ. AK by mi nestačilo ani 2ZZ, auto by som dal do pôvodného stavu, predal a kúpil niečo už od výroby s aspoň 200 koníkmi pod kapotou a náhon buď na všetky 4, alebo zadok - zvyšné riešenia by boli vyhodené peniaze.
Ak chcete lepšie jazdné vlastnosti, choďte skôr cestou výmeny silentblokov, podvozku, spevňovania kasne a odľahčovania - zvlášť ak chcete auto vyslovene na hranie, tak v ňom asi nebudete voziť celú rodinu a budete v ňom sedieť max dvaja - Ty a spolujazdec. V takomto prípade ak vyhádžeš interiér, vymeníš sedačky za karbón, detto prednú kapotu a zadné vráta - tie vážia samé o sebe snáď 50 kilo, by si mohol ušetriť aj 50-60 kg, čo už pocítiš. Keby mi toto všetko nestačilo a mal by som 1ZZ pod kapotou, zháňal by som zánovné 2ZZ. AK by mi nestačilo ani 2ZZ, auto by som dal do pôvodného stavu, predal a kúpil niečo už od výroby s aspoň 200 koníkmi pod kapotou a náhon buď na všetky 4, alebo zadok - zvyšné riešenia by boli vyhodené peniaze.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Tuning stranky celica t23
take wrx .-D
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Re: Tuning stranky celica t23
ver tomu ze velmi casto som sa pohraval s tou myslienkou ... pockam do buducej zimy ako sa zmeni moje zmyslanie ked budem mat auto poladene podla predstav a zase mi bude na nom niečo vadiť
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Tuning stranky celica t23
a prave v tomto je rozdiel bezneho a helickeho diffu, helicky sa nezamyka a neblokuje. on len na rozdiel od otvorneho ktory ide cestou najmensieho odporu, nasobi krutiaci moment v kolese ktore je v kontakte nasobkom momentu ktore krutak straca (pri prejazde zakrutou vzdy vonkajsie dostava nasobok krutaku vnutorneho), ak dake koleso strati kontakt uplne tj. ma krutiaci moment 0 tak to druhe dostene presne 0xkludne aj miloin a v takych pripadoch sa sprava ako open diff. ziadne blokovanie sa nekona a dokonca fakt ze vonkajsie koleso pri prejazde zakrutou dostava krutak vzdy a dokonca viac ako ma na rovnej ceste prudko redukuje nedotacavost FWD usporiadania.Rasťo napísal:Ešte k tomu LSD + FWD. Už mi je to v podstate jedno - keď sa niektorý z vás vysype a bude si v hlave niekoľko týždňov situáciu prehrávať, tak mu to snáď dôjde. Príklad - LSD sa po zopnutí (je jedno či má natvrdo nastavený pomer, alebo je helické či viskózne) správa ako auto s uzávierkou diferenciálu. Sadnite si do off roadu s uzávierkou dierákov, nastavte uzávierku predného difu a choďte sa previezť - či auto bude reagovať na krútenie volantom. Samo to, čo chcete urobiť oznámte majiteľovi auta - vám asi poriadne nakladie po rukách...
Howgh - viacej sa k téme nevyjadrujem.
Skor pri clutch LSD by som bol na FWD opatrny, tie sa locknu a auto sa sprava uplne inac ako by jeden cakal. Clutch typ jedine do RWD drift kary, tam su lockup diffy popularne. Preto vravim ze je dolezite vediet co ktory diff robi a nehadzat vsetky do jedneho vreca. Je rodiel v torque sensing a speed sensing diferenciali. Torque sensing povoluje relativne rozdiely rychlosti otacajucich sa kolies len prenasa krutak podla poteby (mechnicky) kdezto clutch ked zaznamena kriticky rozdiel relativnych rotacii poloosi lockne sa a ziadna zakruta sa nekona. Clutch v zakrutach zvyknu piskat (gumy) torseny nie. Zato clutch je super ked auto zapadne, tam s torsenom spravits rovnake nic ako s open diffom.
Ostatne Rasto ty by si mal mat na MR2 helicky LSD ak som spravne pochopil.
torseny su drahe (700-1000 eur) hmotnost je vacsia ale kedze samotny diff je maly z toci sa nizsimi rychlostami (radovo 4-5x menej podla final rdive pomeru) je jeho hmotnost skor ako "mrtva vaha" a nie rotacny odpor a strata v hnaciej sustave.
Helicke LSD nam robila priamo toyota, pripadne TRD do niektorych modelov ale tazko sa zhanaju, len treba byt trpezlivy. Aftermarket rorseny podla vsetkeho robi britsky Quaife, Eaton a firma Torsen, ktora ma toto meno trademarkovane, takze ostatne firmy to nenazyvaju "torsenom" ale ATB (automatic torque biasing) diff alebo helical/wormgear diff. (trocha odlisne kontrukcie ale funcia rovnaka).
Vyhnut sa cinskym napodobeninam Quaifu -> OBX ktore maju cca 2/3 az 1/2 ceny ale su zname pripady ked bolo treba poloos z diffu vysekavat majzlikom a rozbrusovat. kvalita spracovania tiez mizerna. proste kopia.
Naposledy upravil/-a stenky v Pondelok, 17. Januára 2011, 13:09, upravené celkom 1 krát.
- celica t23
- panic
- Príspevky: 119
- Dátum registrácie: Piatok, 23. Mája 2008, 16:03
Re: Tuning stranky celica t23
no baky ty mi porozpravaj este o tom flywheele nieco. ci si to mam kupit ci nie! inak sak kolko prachov si ty do toho dal uz? len tak medzi recou za to uz by bola celkom fajna supricka+ cena cilici
A ano to je dalsia vec odlahcovanie, vyhodim rezervu, zadne sedacky, kktinky a mozme ist sprintovat tak to je no. a taka karbon kapota, kufor, nie moc velke kolesa tiez urcite urobia svoje
A ano to je dalsia vec odlahcovanie, vyhodim rezervu, zadne sedacky, kktinky a mozme ist sprintovat tak to je no. a taka karbon kapota, kufor, nie moc velke kolesa tiez urcite urobia svoje
VVTL-i
- celica t23
- panic
- Príspevky: 119
- Dátum registrácie: Piatok, 23. Mája 2008, 16:03
Re: Tuning stranky celica t23
Stenky diky hned idem googlit! z tvojho rozpravana sa uplne na to namotavam :D
VVTL-i
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Tuning stranky celica t23
Torsen vnímam skôr ako producenta medzinápravových samosvorov pre off roady.
Takže sa jedná v podstate o LSD s pevným pomerom zovretia. Tie samozrejme fungujú trochu inak, ale tiež len v stanovenom pomere - neviem či niekto vyrába aj niečo viac ako 1:1,5 a to je pre FWD zúfale málo. Pri tých cenových reláciách by som sa ale na to fakt vyoné - hlavne keď si uvedomíš mieru praktického využitia.
Yo MR-ka má od výroby helický LSD - problémy žiadne - aj vzhľadom k maličkému rázvoru náprav.
Takže sa jedná v podstate o LSD s pevným pomerom zovretia. Tie samozrejme fungujú trochu inak, ale tiež len v stanovenom pomere - neviem či niekto vyrába aj niečo viac ako 1:1,5 a to je pre FWD zúfale málo. Pri tých cenových reláciách by som sa ale na to fakt vyoné - hlavne keď si uvedomíš mieru praktického využitia.
Yo MR-ka má od výroby helický LSD - problémy žiadne - aj vzhľadom k maličkému rázvoru náprav.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Re: Tuning stranky celica t23
co ti porozpravam o flywheele? auto je zivsie ma tendenciu skorej sa rozkrutit do otaciek a je lahsi o polovicu ... a tato fidanza ma vymenitelnu pritlacnu plochu .. nic viac ma nenapada k tomu
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných