Tuning stranky celica t23

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: Tuning stranky celica t23

Príspevok od používateľa exo_t » Streda, 16. Februára 2011, 08:36

Rasťo napísal:Nič proti mládenci, ale LSD na predokolke je totálna blbosť. Detto keramická spojka s dvomi druhmi prevádzky - žiadny záber alebo plný záber. A odľahčený zotrvák? - rovno si objednajte novú prevodovku, resp. zháňajte nové synchróny a blázna čo vám urobí GO prevodovky...
Ako bude vypadať štart do zátačky trebarz na semafóroch na takomto aute? - ešte bez TRC? - vytočený volant, pridávaš plyn lebo vieš že keď ho poriadne nepridáš, tak Ti to pri rázovom zábere spojky skape. Púšťaš spojku a keďže Ti preklznú predné kolesá vplyvom nárazového prenosu krútiaceho momentu, zaberie aj LSD. No a už sa len divíš, že diferák nerobí čo má - darmo máš vytočený volant - ideš stále rovno a môžeš sa zblázniť.
Chlapci najskôr rozmýšľajte a potom kupujte marketingové nezmysly, alebo produkty určené na racing využitie. Ak mi neveríte, príďte do RK a predvediem vám ako funguje LSD v prevodovke FWD auta na mojej Kačene - na snehu a teraz na posypovom štrku, čo ostal na cestách po zlezení snehu musím jazdiť ako posratý, inak pri každom zatočení volantu a pridaní plynu, idem namiesto do zákruty, rovno...
Je mi jasné že sme tu (takmer) všetci off tému, ale ak by si mohol Rasťo - aký typ (značka, model...) diferenciálu v Kačene máš? A budem tak drzý že sa spýtam odkiaľ ho máš :) ...nejde mi o to že by som išiel hrrrrr nakupovať nejaké LSD do predokoliek, zaujíma ma podstata debaty - určenie a zmysel samosvoru vo FWD.

So samosvorným diferenciálom mám skúsenosť jedine u zadokolky, mal to byť práve torque biasing kus. Na druhej strane silnejšia predokolka má v zákrutách pod plynom proste problém - a debatovať sa dá donekonečna - preto nech debatu rozhodne niekto, kto má Celdu 6.gen SS. hm?
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: Tuning stranky celica t23

Príspevok od používateľa exo_t » Streda, 16. Februára 2011, 09:08

...a k tuzeniu a prerábaniu Celicy (či akejkoľvek inej bežnej Toyoty, Lexusu, Mazdy, Hondy, BMW...): nezmysel. Zrátaj si, koľko peňazí do toho vrazíš. Povedzme 5 litrov auto, 4 litre motor, budeš mať zrazu 300 HP a 350 Nm - bude preklzovať spojka. Zoženieš keramiku, rozšľaháš prevodovku. Je jedno či je alebo nie je po GO, ak chceš aby vydržala kúpiť novú nepomôže - budeš potrebovať jej prerobenie. A tu už nenarazíš na problém peniaze, ale na problém "kto mi to preboha spraví??". Na túto tému mám skúsenosti a poviem Ti že toto riešiť nechceš. Alebo ak veľmi chceš - okej. To máme ďalších 3 - 4 tis. za ozubenie (kto niekedy pričuchol k tomu ako sa to ráta a potom vyrába, vie prečo to toľko stojí). Potom zistíš, že ozubenie drží, ale aj tak sa poláme lebo sa Ti krúti sériová hliníková skriňa a menia sa vzdialenosti hriadeľov... a tak ďalej. Nepočítam dodrbkané turbá, spojky, celé motory po neodborných úpravách... sečteno a podtrženo - koľko sme narátali? 15 tisíc? 25 tisíc? Naozaj zrátaj každý cent za plastové mračítka, krídelká, nezmyselne veľké kolesá, číre svetlá a iné tretky... Potom si otvor mobile.de, zadaj značku BMW (nebite ma prosím :) ), model akýkoľvek z "m-reihe", ako cenový strop zadaj sumu ktorá Ti vyšla ako súčet vyššie spomenutého a potom sa znova zamysli...

Preto moja rada - kúp si mazdu MX5 (alebo iné lowcost športové auto s lacnými ND a čo najlepším pomerom cena / ovládateľnosť, na ktorom sa dá čo najviac naučiť) a ušetrené peniaze vraz do benzínu, servisu, gúm a vstupeniek na Euroring. Jazdi, uč sa a po 2 - 3 rokoch prídeš sám na to, že Ti nezáleží na plastových krídlach, ale chceš polyuretanové silentbloky, a že nechceš auto tuziť, ale začneš šetriť na niečo silnejšie...
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných