Pomoc pred kupov 6 generacie.

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Zhuleny
nula
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Sobota, 31. Júla 2010, 12:56
Bydlisko: Lokca

Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Zhuleny » Nedeľa, 8. Augusta 2010, 17:14

Zdravim vas ako novacik ktory by si chcel zaobstarat Celicu 6 generacie ale ktory by si
chcel ujasnit rozne veci okolo tohoto auta aby kupu neskor nelutoval.
Precitavam toto forum uz asi tak 2 tyzdne a taktiez wiki a nejake linky ktore su uvedene na fore.
Mozno keby som hladal intenzivnejsie tak by som
si vsetky informacie postupne asi nasiel ale tolko casu travit na google zasa nemam, tak si
nejake objasnim dufam z vasou pomocov.

Zaujimalo by ma, co mala celica v zakladnej vybave.
Docital som sa o 10 reproduktoroch, ale mam dojem ze to bolo len v 5gen, alebo je to aj v siestej gen.?

Co presne je za problem u SS naprav a ak su velmy problematicke ako sa vyhnut, a rozpoznat auta do ktorych boli montovane a ci sa to da vylucit urcitymi rocnikamy celici.
Ako je to z miestom za volantom pre vysokych ludi, mam okolo 192cm a nechcel by som soferovat z nohamy natlacenimy na volante. Bol nastavitelny volant v seriovej vyrobe?
Vedeli by ste mi napisat co bolo v maximalnej vybave? pretoze v ESP u niektorych inzeratov sa mi naozaj nechce verit.

Urcite sa este na nieco dalsie opytam, ale toto ma zatial zaujima najviac.

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Rasťo » Nedeľa, 8. Augusta 2010, 19:03

Na vCelky je tu špecialista Gabo, ale pár vecí Ti zodpoviem aj ja a chalani ma buď opravia, alebo info spresnia.
Repro: 5.gen mala repro v dverách ako ťažko platený nadštandard - práve 6.gen mala muziku robenú už celkom na úrovni. Počet repro v základe by malo byť 4. Ak chceš ísť cestou muziky, sám rýchlo zistíš, že naj je mať vpredu kompá + sub hodený v kufry. Viac repro = väčší chaos v zvuku.
Super Strut: Nie je problémový. Konštrukčne to bol jednoznačne krok vpred. Problém je, že aj najmladšia Celica 6 gen s SS prednou nápravou má už nad 10 rokov a životnosť silentblokov hlavne u tak zaťažovaných aut ako sú kvazišporty typu Celica, 10 rokov rozhodne nie je. No a silentbloky na SS nápravu nekúpiš - treba si ich hold nechať vyrobiť na zakázku, ale chalani v CZ Ti ich za slušné peniaze dodajú, takže to až taký problém nebude. Detail - SS bola len u dvojlitrov, aj to nie u všetkých.
Celica je stavaná na vysokých šoférov - môžeš byť kľudný.
ESP: No to ťažko. Maviam ako to bolo u poslednej generácie GT4, ale mám dojem že ani tam sa nič také nerobilo.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Jancula
panic
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Štvrtok, 9. Augusta 2007, 18:33

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Jancula » Nedeľa, 8. Augusta 2010, 20:46

Rasťo: Nejaké silentbloky na SS sa dajú kúpiť aj v toyote, napr. stabilizátorov. Problémom sú silentbloky ramien nápravy(to platí aj pre non SS), ktoré sú súčasťou ramien a teda sa nepredávajú samostatne. Cena jedného ramena cca 300 - 400 EUR tuším, teda je lepšie riešenie repasovať.
Najvačšia nevýhoda SS nápravy je cena v tom zmysle, že neexistujú náhrady dielov z prvovýroby a druhovýroby a teda je opať potrebné takmer všetko brať z toyoty. SS vpredu májú niektoré 129 kw r.v. 93-95 teda prefacelift a všetky gt-four na všetkých nápravách. ESP to samozrejme nemá, ani iné srandičky elektrické, snáď iba abs. Tiež mám len 4 repro, ale hrá to na počudovanie celkom slušne. Hlavne potom čo som sériové rádio vymenil za alpina. Odporúčam 2-liter inak, alebo si fajnšmeker a chceš gt-four? :lol: No dalo by sa tu toho veľa popísať.. Na r.v. už ani tak veľmi nezáleží, kedže to má už min 10 rokov každé auto, teda hlavne mýslím vyhnúť sa búraným a tuzerom. Radšej o trocha drahšie a lepší stav ako nejakú úpne najlacnejšiu mrcinu, do ktorej buseš musieť na začiatku nasypať kopu prachov a preplatíš aj to čo si ušetril. K tvojej výške, 192 cm bude tak na hrane myslím, ja mám 184, ale rezerva medzi hlavou a stropom už nie je veľká. Sedadlo sa dá trocha ponastavovať, aj volant, ale či bude posed idéalny, ťažko povedať, treba skúsiť. Mne napr. vadí spojkový pedál, ktorý ako keby projektovali na nohy č. 37..., veď ani japonci s tými svojimi veľkosťami nemôžu byť na tom až tak zle. :lol: :lol: Maximálna výbava je : abs, koža, mechanická klíma, šíber, hmlovky, 2 airbagy, niekde som videl napísaný aj tempomat, ale to sa mi nejako nepozdáva. 8)
Naposledy upravil/-a Jancula v Nedeľa, 8. Augusta 2010, 21:13, upravené celkom 2 krát.
Toyota Celica GT 2.0 SS 129kw r.v. 95

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Nedeľa, 8. Augusta 2010, 21:00

Rasto dakujem :-) iste je nas tu uz viac celicarov, co sa vyznaju a to ma len a len tesi.
Vpodstate suhlasim so vsetkym, co tu teraz chlapci popisali az na ten posed. mam 184-5cm, 115kg ale posed je bozsky, ako je bozska aj celica. vsetko si vies pekne nastavit, ja si celicu nedam za ziadne ine auto :-) (zatial).
co sa motorizacie tyka, jednoznacne 3S-GE (3S-GTE -no slusny stav auta stouto technikou stoji cez 10-13tis eur), hlavne pozor, aby to nebolo burane. ak chces do auta nasypat prachy, tak kludne SS a tazko, ale daju sa tie ramena pozhanat. Ak chces jazdit, tak MCpherson a mas pokoj...
zalezi, za kolko chces to auto kupit. ak za 3-4tis, nic moc unas nenajdes... skor by som odporucil CR...tam sa obcas nieco dobreho najde... (vid moj pripad, alebo avensisov z RV) :-)
ak si pozries aj nemecke autobazarky, tam tiez sa slusnejsie pohybuju nad 4-5tis...
Rozhodne neber dajaku polaminovanu kopu hrdze...
repraky... no CS tu predaval jedneho casu komplet priplatkove audio zo 6gen...nakamichi, ci nieco take...
ak budes brat kompa, tak treba na 16,5 ky redukciu, kedze seria je okolo 20cm... ozaj staci dobru muziku vo dverach a subac. :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Zhuleny
nula
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Sobota, 31. Júla 2010, 12:56
Bydlisko: Lokca

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Zhuleny » Nedeľa, 8. Augusta 2010, 22:11

Dakujem za vysvetlenie.
Mohol som napisat hned co presne hladam. GT four by bolo fajn, ale na to nemam.
Tuning ma moc nezaujima, ked hudba tak taka aby som pocul co robi motor a 4 repro su pre mna uplne postacujuce. Zatial si hladam tak do 3k€ viem ze za malo penazi malo muziky ale pri tak starych autach je to vzdy tak troska loteria, ale zatial by mi stacilo keby sa bez vacsich vydajov dalo rok ci dva jazdit, a neskor ak by som bol spokojny tak by som don dokazal investovat, ale to zalezi ako sa mi bude v buducnosti darit, turisticky ruch je teraz dost slaby.

dnes ma zaujala tato ponuka http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Neovladam nemcinu ale google mi vysypal ze tam bol meneny rozvodovy remen aj z napinacov kladkou a autobateria. Auto ma najazdene ak som spravne pochopil takmer 300k km, ale je tam uvedena aj farba a neviem ci je to preto ze je originalna, alebo bolo auto uz striekane a tak by sa mohlo jednat o opravenu buracku z tych fotiek to ale nieje jasne.

Mohol by som uverit predajcovomu tvrdeniu ze Vozidlo je vo velmi dobrom celkovom stave ale na to som uz dost dlho dospely.

Este raz dakujem a vazim si vasu pomoc.

ToyoCarE

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Nedeľa, 8. Augusta 2010, 22:27

a co tak GT-Four 5-gena?

Používateľov profilový obrázok
Jancula
panic
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Štvrtok, 9. Augusta 2007, 18:33

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Jancula » Pondelok, 9. Augusta 2010, 00:22

Je to potozrivá tá na mobile. Na jednej fotke má prefacelift predný nárazník a druhej po. Inak na rozvody by som sa nespoliehal, keď ti povie, že menil, tie treba meniť pre istotu tak či tak.
Toyota Celica GT 2.0 SS 129kw r.v. 95

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 9. Augusta 2010, 05:57

no jo, je to len 1.8.... to je ozaj malo muziky. este ze pise klimu... no je to podozrive.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 9. Augusta 2010, 06:19

ToyoCarE napísal:a co tak GT-Four 5-gena?
za 3tis? to je este vacsia loteria a zrut penazi...to by som doporucil trochu skusenejsiemu celicarovi, ktory uz vie presne, co chce, co potrebuje. hm? :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

ToyoCarE

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Pondelok, 9. Augusta 2010, 08:03

vo Fridku je rozrobena 5-gena Turbina,, za 70 000Kc,,, len dorobit,, + dava k tomu este jednue celicu naviac,, neviem mozno uz aj isiel z ceny dole,, na CZ klube ma nick DaliborIva. Mam nanho aj cislo ak by sichcel.

Používateľov profilový obrázok
Avensis
Toyota guru
Príspevky: 1160
Dátum registrácie: Utorok, 10. Marca 2009, 15:22
Bydlisko: RV
Kontaktovať používateľa:

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Avensis » Pondelok, 9. Augusta 2010, 09:27

Prispejem Ti aj ja s mojimi informáciami ohľadom 6 gen. Tak ako Gabko spomínal, obzeraj skôr CZ ako slovensko, nevravím, že u nás nieje dobré GT-čko, ale v bazári ho (možno) nenájdeš :razz: a aj keď tak predražené jedna radosť :razz:
Ja som podobne ako Gabko dotiahol moju s CZ, síce som ju kúpil s prdlou 5-ťkou, no neľutujem a ani som neľutoval, dokonca som si ani neuvedomoval čo by sa dialo ďalej ak by bolo horšie, proste láska ma zaslepila :lol: a oplatilo sa.
Doviezol som ju za cca. 2500€ + oprava, nová spojka, okolo 4000€ cakom prásk :razz: možno by som aj dačo v tej cene pojazdné našiel, ale nehľadal som nakoľko financie na opravu šli tzv. "mesačne" :lol:
Pripojím sa k Rasťovi: SS je na tú dobu pokrok to je recht, záleží na tebe ako sa rozhodneš, ja mám SS, lenže mám(mal) som to šťastie, že predchádzajúci majiteľ to (asi) dal vymeniť nakoľko sa neprejavil u mňa ten problém keď je už SS po smrti a aj na pohľad to vyzerá zdravo (nájdi si pár foto na nete kde je prdlé SS).
Takou malou výhodou pri SS je to že:

Super Strut (SS) má dvojpiestikové brzdy v predu, ďalej sa môžeš stretnúť s tým že budeš mať LSD t.j. samosvorný diferenciál, tak ako ja, najväčšia pravdepodobnosť je u modelov 94-96 predfacelift.

McPherson: klasika jednopiestikové brzdy, bez LSD.

Tiež by som si dával pozor pri motore aby nežral olej, neklepal atď, predsa je to už "dáma" a tá si niečo odžila. Nikdy sa nedozvieš ako sa k nej predchádzajúci majitel(ia) správal(i), ak to bol vymetenec tak Cecilka bude vymetená a to doslova.
Aj podľa mňa sa vyhni olepeným škebliam kde je samý laminát. Tie aúta sú za zenitom.
To či bola búraná si zistíš sám poprípade s niekým kto to uvidí na prvý pohľad. Tu je tiež riziko opäť vek, sú to "šporťáky", takže kde tu opravený blatník atď sa nájde, len prosím ťa, nenabehni s meračom laku k takému auto, mne osobne by bolo veľmi na smiech keby som to videl. Ak kupuješ podobné auto ako je toto musíš rátať s tým, že niesi prvý majiteľ, že isto bola fakt len ťuknutá, vyklepaná strieknutá, tak sa drž toho aby už viac krát nebola, to je hlavná podstata :lol:

Zostáva mi len popriať Ti skvelú kúpu, chladnú hlavu a pevné nervy ;-)
Lexus LS 430 President pack
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"

Yamaha WR
Yamaha XS veterán :-)
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD

ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22

Zhuleny
nula
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Sobota, 31. Júla 2010, 12:56
Bydlisko: Lokca

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Zhuleny » Pondelok, 9. Augusta 2010, 13:03

Dakujem vam vsetkym, ale 5generaciu nehcem, vyklapacie svetla ma brali tak pred 6-7 rokmy ked som poskuloval po 323F mazde, ale potom som odisiel do zahranicia a preslo ma to.

Ak vas dobre chapem mal by som radsej hladat GT verzie. A klima nebola v zaklade? doteraz som mal dojem ze bola :) clovek sa stale uci.

Takze podvozok SS alebo MacPherson je dost jedno, cital som na nete ze nieje velmy problematicke vymenit jeden druh za druhy http://www.6gc.net/forums/index.php?showtopic=48842

Samozrejme rozumiem rozne skrabance a sem tam nejaka mala preliacina pri parkovani, ci vlastnou alebo cudzou vinov ;) Merat lak by ma asi nenapadlo :D

Na tych fotkach by som si ani nevsimol ze maju rozne masky, moc pozorny na to niesom ale ked pojdem kupovat pojde so mnou clovek co z nemecka uz auta vozil a urcite vie co hladat.
Tak idem obzerat net. :)

Používateľov profilový obrázok
Avensis
Toyota guru
Príspevky: 1160
Dátum registrácie: Utorok, 10. Marca 2009, 15:22
Bydlisko: RV
Kontaktovať používateľa:

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Avensis » Pondelok, 9. Augusta 2010, 14:32

Keď chceš aj kus "zábavy" tak poškukuj po GT-čkach, pri rozhodovaní o náprave Ťa nebudem nútiť, rozhodni sa, na McPherson Celice som nešiel takže neviem posúdiť ako sa správa. Skús si prečítať článok a názor si vytvor sám ;-) http://gtfour.supras.org.nz/superstrut.htm
Ešte k motorizácií, GT sú dve t.j. 129kW a 125kW s EGR ventilom.
129-tky boli do roku 96
od 96 boli 125kW, boli prinútený Eur. úniou že vraj emisie redukovať a iné žvásty. :roll:
Mne 129kW prešiel emisnou bez problému.
Edit: Ak sa dobre pamätám tak ten super strut tam bol pre lepšiu stabilitu auta, neviem už presne niečo v tomto zmysle. Od 96 to sama Toyota zrušila, tvrdili že majitelia sa sťažovali na drahú údržbu...
Lexus LS 430 President pack
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"

Yamaha WR
Yamaha XS veterán :-)
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD

ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 9. Augusta 2010, 15:11

S tým merákom hrúbky laku... Bobani ak mi niekto tvrdí v inzeráte a búcha sa pri aute do pŕs, že on je prvý mejiteľ a auto nikdy nebolo buchnuté a meráčik ukáže niečo iné, alebo nedaj Boh sú rozdiely vo farbách na jednotlivých plechoch viditeľné už pri použití LED lampičky, tak mám dôvod zjednávať dosť výrazne cenu, alebo sa otočiť na päte a odísť.
Detto ak msjú sklá vozidla rozdielne šarže...samo sa nebudeme baviť o čelnom skle - ak je vymenené slušne, tak to hodnotu auta neznižuje.
Čo sa týka silentblokov, tak tie by som od SK autorizovaných servisov v živote nekupoval - sú to čínske šmejdy, ktoré oni kupujú vo veľkom za pár centov a predávajú za desiatky eur. Navyše materiál z ktorých sú vyrobené stojí za babku - vydržia nejakých 10-12 tisíc km a môžete ich meniť znova. Ja som hovoril o skutočných silentblokoch z tvrdeného polyuretánu.
Čo sa motora ako takého týka, tak tam si priprav aspoň 1000 euro a zháňaj dobrého motorára. Motory sú to síce kvalitné, ale majú svoje muchy. No a popri dnešných audinách ,BMW-čkach a podobne, dostávajú tie motory v rukách majiteľov riedne cez pixu (s prepáčením), takže rátaj skôr či neskôr s GO.
Inak dobrý výber. Spomedzi kvázišportov z konca minulého tisícročia (jak blbo to znie... :?) skutočne jedno z nejspoľahlivejších a dizajnovo najvydarenejších aut.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Pomoc pred kupov 6 generacie.

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 9. Augusta 2010, 15:48

suhlas...plny suhlas.
merak laku zober, kludne, nieje to naskodu... mne mimo normu nic nenamerali an KO... predny naraznik je lakovany, ale bol bud dobre spraveny, alebo novy a nalakovany, kedze hrubka laku ako pri novom. nic tym nestratis, ked nieco take vezmes. ako Rasto napisal, mozes ist s cenou dole.
MCpherson alebo SS? no co najdes:-) ja som mal 2 5gen,teraz 1. 6gen a stale MCpherson, spokojnost. :-) ale verim, ze SS moze byt za urcitych podmienok rychlejsia :-) a nesklbe tak volant zruky, kedze s LSD tam uz ozaj SS treba.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných