Športový termostat TRD
Moderátor: Leňulka
Športový termostat TRD
Ahojte, máte niekto skúsenosti so športovým termostatom, ktorý otvára pri nižšej teplote. Myslím, či to má vôbec význam dať na sériový motor, či s tým nie sú problémy v zime, ďalšie negatíva apod. Našiel som niečo takéto :
http://www.jdmpit.com/jstore/product_in ... 4e8b1f8712
a neviem, či uvidím aspoň nejaký rozdiel, keď to tam hodím, alebo je to len marketing, podobne ako pri športovom vzduchovom filtri. Dík.
http://www.jdmpit.com/jstore/product_in ... 4e8b1f8712
a neviem, či uvidím aspoň nejaký rozdiel, keď to tam hodím, alebo je to len marketing, podobne ako pri športovom vzduchovom filtri. Dík.
Naposledy upravil/-a Jancula v Nedeľa, 11. Júla 2010, 11:11, upravené celkom 1 krát.
Toyota Celica GT 2.0 SS 129kw r.v. 95
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Športový termostat TRD
pozor pozor, ani sportovy vzduchovy filter nieje len marketing! zalezi hlavne na spravne zvolenom filtri a jeho montazi, a naslednej urdzbe!!!
ano, pomoze ti ten termostat skor otvarat chladiaci okruh. pri zvyseni vykonu je to urcite dobre riesenie.
ano, pomoze ti ten termostat skor otvarat chladiaci okruh. pri zvyseni vykonu je to urcite dobre riesenie.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Re: Športový termostat TRD
Pardón, zle som sa vyjadril s tým filtrom. Ja som myslel na moju osobnú skúsenosť: H&R vložka do origo boxu u mňa okrem zvuku žiadny rozdiel.
Toyota Celica GT 2.0 SS 129kw r.v. 95
- Pavo.B.
- panic
- Príspevky: 96
- Dátum registrácie: Piatok, 5. Februára 2010, 14:57
- Bydlisko: Veselí nad Lužnicí ( CZE )
- Kontaktovať používateľa:
Re: Športový termostat TRD
zrovna u 3SGE neni moc od veci , stejne jako budiky na olej a chladic oleje , mit na to rozhodne bych ho pouzil
Re: Športový termostat TRD
Termostat určite dej,pomůže lepšímu chlazení a i rychlejšímu ohřáti. Vložka do boxu by měla smysl,kdyby přívodní potrubí do boxu nebylo jeden velký restriktor,bohužel. V místě kde prochází skrz karosérii okolo fuse boxu je zúženy víc jak o 30% průměru jaký jde do klapky. Pokud by jsi chtěl opravdu nějaký výkonový zisk cca 1-1.5hp celý ten box vyndej a protáhní trubku až do podběhu levého př. kola a tam umísti konus filtr třeba od K&N. Lepšímu průtoku oleje přidá i olejovy filtr téže značky. No a jak píše Pavo,budíky a další olejovy chladič.
corolla ae92gti
celica ra61
celica ra61
Re: Športový termostat TRD
Dík za rady. Ešte dodám čo som naštudoval po webe. Najväčší prínos toho termostatu je logicky pri vysokom zaťažení motora, v kombinácii so športovou chladiacou kvapalinou a hlavne u motorov zo zvýšeným výkonom a teda poddimenzovaným chladiacim systémom. Nevýhody by nemali byť takmer žiadne. Pár ľudí tvrdilo, že pri nízkej vonkajšej teplote(teda v zime) nemusí dojsť k zahriatiu motoru na optimálnu pracovnú teplotu a teda k s tým spojeným javom (vyššia soptreba apod.), iní to ale zase vyvrátili. Každopádne našiel som už aj lacnejšie kusy na ebay-i.
Toyota Celica GT 2.0 SS 129kw r.v. 95
Re: Športový termostat TRD
Pozor na podezřele levné repliky! Cena i s dopravou by se měla pohybovat kolem 100usd. A pozor zkontroluj jaký termostat máš skutečně na autě. 129kw má 3typy. Číslo najdeš přímo na termostatu.
corolla ae92gti
celica ra61
celica ra61
Re: Športový termostat TRD
3 typy, to vážne? No potom, musím ten môj pozreť najprv. toyodiy hlási, že by tam mal byť len jeden. Dobre, aspoň viem, že nemám kupovať, kým ten aktuálny nečeknem.
Toyota Celica GT 2.0 SS 129kw r.v. 95
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Športový termostat TRD
Ak nejazdíš s motorom vytočeným permenentne nad 4 tisíc otáčok, tak je termostat so skorým otváraním hovadina, ktorá síce neuškodí motoru ak je v dobrej kondícií, ale ak sa používala kadejaká chladiaca kvapalina a je tam starý chladič, tak to pekne skráti životnosť motora.
Čo sa týka športového sania, tak je to psychoefekt (Gabo sorry, ale ešte som nevidel nikde na nete skutočne profi navrhnuté rezonančné sacie potrubie na GE motory - všetci Ti povedia, že nikto nevyrobil zatiaľ nič lepšie ako vyšlo z dielní Toyota/Yamaha). Čo sa týka atmosféry, tak jediné čo získate športovým saním, bude rýchlejšia reakcia motora na zošliapnutie plynového pedála z dôvodu zníženia odporu filtra, čo je ale kvapku kontraproduktívne, lebo keď dupnete na plyn, motor reve ako drbnutý ale okamžite neťahá, pretože reakcia ECU na také niečo nie je okamžitá skrz odozvu lambdy ktorá zrovna nie je extra rýchla. Proste by tam mal byť nejaký odpor v prúdení vzduchu aj na sacej, nie len na výfukovej strane...
Čo sa týka športového sania, tak je to psychoefekt (Gabo sorry, ale ešte som nevidel nikde na nete skutočne profi navrhnuté rezonančné sacie potrubie na GE motory - všetci Ti povedia, že nikto nevyrobil zatiaľ nič lepšie ako vyšlo z dielní Toyota/Yamaha). Čo sa týka atmosféry, tak jediné čo získate športovým saním, bude rýchlejšia reakcia motora na zošliapnutie plynového pedála z dôvodu zníženia odporu filtra, čo je ale kvapku kontraproduktívne, lebo keď dupnete na plyn, motor reve ako drbnutý ale okamžite neťahá, pretože reakcia ECU na také niečo nie je okamžitá skrz odozvu lambdy ktorá zrovna nie je extra rýchla. Proste by tam mal byť nejaký odpor v prúdení vzduchu aj na sacej, nie len na výfukovej strane...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných