Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Moderátor: Leňulka
- miro81
- začiatočník
- Príspevky: 205
- Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať používateľa:
Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Ahojte "toyoťáci", konečne som si našiel čas a zavítal som sem po dlhej dlhej dobe...
Najskôr nejaké technické postrehy: turbo tlak - 6 PSI
výkon - 210 HP
krútiaci moment 250 Nm pri 4370 RPM
+ auto ide nádherne, jednoducho je to niečo úplne iné ako hladký benzín
+ spotreba stúpla z 7,3l na 7,8l na 100 km (kombinovane), pri normálnej jazde, teda niečo mesto, niečo mimo, niečo diaľnica je dojazd slušných 610 km.
- ako prvý odišiel sériový výfuk, cca po 300 km (teraz REMUS)
- následne odišli brzdové doštičky (na počudovanie kotúče sú stále OK)
- originál studené sanie je od Turbokits dosť nešťastne poriešené, tkže treba počítať s cca 150,- EURO navyše
- určite odporúčam objednať si aj budíky, minimálne na turbotlak
- CO emisie sú mierne nad, takže na prejdenie EK sa s tým trebalo trochu pohrať
- japoncov tu nikto poriadne nepozná a tak bolo poriadne zložité dať celý systém do chodu, takže som sa o turbe a všetkom čo k tomu patrí naučil chtiac nechtiac kopec vecí sám, (napr. ani len Blow Off mi nezapojili správnym smerom ))
- auto som mal na brzde asi tak 5 krát, kým chalani pochopili ako správne ladiť cez piggybag!!! Teraz by som to už so širokopásmovou lambdou naladil aj sám, v podstate to nie je nič zložité (aj teraz občas experimentujem, ale samozrejme s citom )
- náklady: 3000 USD turbokit, cca 1300 EURO montáž a vyladenie motora + 300 EURO nový výfuk
- sériový 1ZZ-FE motor je stavaný do 9 PSI, avšak zvyšovaním turbotlaku nad 7 PSI už kone nerastú, rastie len krútiaci moment, a 250 Nm je už maximálna hranica pre sériovú spojku, takže preto 6 PSI. Turbo je Garret GT28R, takže potenciál tam je až niekde okolo 20 PSI, ale to by chcelo už komplet nový motor, a v podstate neviem čo by som s takým výkonom robil, ale každopádne všetkým môžem okrem turbokits.com odporučiť aj monkeywrenchracing.com
++++++++ jazda s takto upravenou ľahučkou Celicou je neskutočný pôžitok, z akcelerácie a správaní sa na ceste boli šokovaní aj chlapi z Profituningu a doslova dožratí boli aj poniektorí "vyhodňare" na Octaviach RS, ktorích tu v poslednom čase vyrástlo ako húb po daždi ))
Prikladám pár fotiek:
Ak by sa niekto rozhodol pre túto formu úpravy, tak rád poradím a odporučím ľudí, ktorí sa tomu už teraz naozaj dosť dobre rozumejú
Najskôr nejaké technické postrehy: turbo tlak - 6 PSI
výkon - 210 HP
krútiaci moment 250 Nm pri 4370 RPM
+ auto ide nádherne, jednoducho je to niečo úplne iné ako hladký benzín
+ spotreba stúpla z 7,3l na 7,8l na 100 km (kombinovane), pri normálnej jazde, teda niečo mesto, niečo mimo, niečo diaľnica je dojazd slušných 610 km.
- ako prvý odišiel sériový výfuk, cca po 300 km (teraz REMUS)
- následne odišli brzdové doštičky (na počudovanie kotúče sú stále OK)
- originál studené sanie je od Turbokits dosť nešťastne poriešené, tkže treba počítať s cca 150,- EURO navyše
- určite odporúčam objednať si aj budíky, minimálne na turbotlak
- CO emisie sú mierne nad, takže na prejdenie EK sa s tým trebalo trochu pohrať
- japoncov tu nikto poriadne nepozná a tak bolo poriadne zložité dať celý systém do chodu, takže som sa o turbe a všetkom čo k tomu patrí naučil chtiac nechtiac kopec vecí sám, (napr. ani len Blow Off mi nezapojili správnym smerom ))
- auto som mal na brzde asi tak 5 krát, kým chalani pochopili ako správne ladiť cez piggybag!!! Teraz by som to už so širokopásmovou lambdou naladil aj sám, v podstate to nie je nič zložité (aj teraz občas experimentujem, ale samozrejme s citom )
- náklady: 3000 USD turbokit, cca 1300 EURO montáž a vyladenie motora + 300 EURO nový výfuk
- sériový 1ZZ-FE motor je stavaný do 9 PSI, avšak zvyšovaním turbotlaku nad 7 PSI už kone nerastú, rastie len krútiaci moment, a 250 Nm je už maximálna hranica pre sériovú spojku, takže preto 6 PSI. Turbo je Garret GT28R, takže potenciál tam je až niekde okolo 20 PSI, ale to by chcelo už komplet nový motor, a v podstate neviem čo by som s takým výkonom robil, ale každopádne všetkým môžem okrem turbokits.com odporučiť aj monkeywrenchracing.com
++++++++ jazda s takto upravenou ľahučkou Celicou je neskutočný pôžitok, z akcelerácie a správaní sa na ceste boli šokovaní aj chlapi z Profituningu a doslova dožratí boli aj poniektorí "vyhodňare" na Octaviach RS, ktorích tu v poslednom čase vyrástlo ako húb po daždi ))
Prikladám pár fotiek:
Ak by sa niekto rozhodol pre túto formu úpravy, tak rád poradím a odporučím ľudí, ktorí sa tomu už teraz naozaj dosť dobre rozumejú
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Nuž, čo dodať nádhera... Veľa takých dobrodruhov sa na SK asi nenájde čo takto zainvestujú do celicy. Inak, naozaj už nešiel výkon vyžmýkať viac? Takých 230-240 PS by bolo úplne ideálnych. Možno, keby sa tam hodila nejaká športová spojka. Ale aj tak, bomba. Gratulujem a veľa štastných km!
Toyota Celica GT 2.0 SS 129kw r.v. 95
- miro81
- začiatočník
- Príspevky: 205
- Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať používateľa:
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Ďakujem, bez toho aby som neurobil zásah do motora je toto maximálny ešte bezpečný výkon, ono ak teraz pri 80 km/h podradím do tretieho prevodového stupňa a zošliapnem plyn, tak keby som pevne nedržal volant určite ho stočí, takže ten výkon je pre takého ľahkého špunta veľmi postačujúci...
P.S. Monkeywrenchracing majú 440 HP Celicu, pokiaľ viem, tak s úpravami motora sa dá vycucať vyše 600 koní, ale tak to už fakt nemá s pôvodnou Celicou veľa spoločného
P.S. Monkeywrenchracing majú 440 HP Celicu, pokiaľ viem, tak s úpravami motora sa dá vycucať vyše 600 koní, ale tak to už fakt nemá s pôvodnou Celicou veľa spoločného
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP
- Avensis
- Toyota guru
- Príspevky: 1160
- Dátum registrácie: Utorok, 10. Marca 2009, 15:22
- Bydlisko: RV
- Kontaktovať používateľa:
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Tak isto sa pripájam ku gratulácií a prajem veľa šťastných km Ak sa dakedy zbadáme v Ke, tak ťa vytrúbim (v dobrom slova zmyle)
Ja osobne ak by som mal viac financií, tak buď to sa dám do hľadania GT Four 6.gen, alebo Supra MK IV
Ja osobne ak by som mal viac financií, tak buď to sa dám do hľadania GT Four 6.gen, alebo Supra MK IV
Lexus LS 430 President pack
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"
Yamaha WR
Yamaha XS veterán
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD
ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"
Yamaha WR
Yamaha XS veterán
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD
ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22
- miro81
- začiatočník
- Príspevky: 205
- Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať používateľa:
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Ďakujem Tak SUPRA to je náááádhera...večné auto a spomienka na to, čím kedysi Toyota bola
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP
- Avensis
- Toyota guru
- Príspevky: 1160
- Dátum registrácie: Utorok, 10. Marca 2009, 15:22
- Bydlisko: RV
- Kontaktovať používateľa:
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Niet za čo A práve preto musíme kúpiť tieto mašiny aby sme mohli spomínať ďalej a držať ich pri životemiro81 napísal:Ďakujem Tak SUPRA to je náááádhera...večné auto a spomienka na to, čím kedysi Toyota bola
Lexus LS 430 President pack
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"
Yamaha WR
Yamaha XS veterán
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD
ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"
Yamaha WR
Yamaha XS veterán
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD
ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
ahoj zaujima ma to velmi. po dovolenke tak do mesiaca by som chcel objednat aj ja turbokit na celicu len s rozdielom ze ja mam TS. ako je to s tym sanim? vedel by si mi poradit odbornika na montaz? Das mi daky kontakt na teba? icq alebo fejsbuk alebo tel c. a odkial si aj osobne stretnutie a debata by bola fajn .. mozno aj keby si bol ochotny previezt ma v tom. pootravoval by som ta trosku s tymto. Diky !
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Než se do něčeho pustiš,tak by jsi měl zkontrolovat jestli motor je ok. Tlak oleje,rozvody,vacka,srouby liftu. Pokud toto vse ok,pak teprve bych přistoupil k montáži samotného kitu.
corolla ae92gti
celica ra61
celica ra61
- miro81
- začiatočník
- Príspevky: 205
- Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať používateľa:
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Libor má pravdu. Pokiaľ nie je moyoricky všetko OK, tak s najväčšou pravdepodobnosťou motor neprežije ani ladenie
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Motor ma nieco malo po 20 000tis km. Tak si myslim ze by to mohlo byt ok. Pre istotu dam skontrolovat pred tym nez sa zacne prestavba. Ale samozrejme dakujem za ochotu poradit, myslim, ze este budem potrebovat vela uzitocnych rad.
- Elvis
- Toyota guru
- Príspevky: 1989
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Nechcem tu zbytocne rozduchavat polemiku o (ne)zmyselonsti takejto upravy, hlavne pri absenci samosvoru na hnanej naprave. Avak na TS jednoznacne zacni tym, ze si tam ten samosvor kupis a az potom nahanas kone...
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv
- miro81
- začiatočník
- Príspevky: 205
- Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať používateľa:
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Pokiaľ nebude mať šialene ťažkú nohu, tak samosvor zas až tak nevyhnutný nie je. Mne tiež tvrdili, že budem potrebovať samosvor, prevodovku, viacpiestové chladené brzdy a neviem čo ešte a zatiaľ až na lepšie brzdy som nemusel kupovať nič z uvedeného.
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
efektivní výkon který se u fwd dá přenést na silnici je zhruba 250hp na kolech a je jedno jestli ma samosvor nebo ne. V přímém směru pokud je správně fungující není rozdíl,hlavní výhoda samosvoru je při prujezdu zatačkou,kde klasicky diff bez svornosti davkuje vykon na méně zatížené kolo a samosvor na to více zatižene,tedy bez svornosti je auto nedotačivé naopak se svorností přetácive. K motoru: montaáž pokud budeš kupovat přimo u turbokits je pro šikovného mechanika co to ma v hlavě srovnane otazkou 1-2dnů. Základem uspěchu je opravdu stoprocentně fungujíci 2zz. Vše je připraveno k montáži "bolt on" a elektronika je typu "wired" redy propojit konektory a ok. U 2zz motoru bych kvůli jeho vysokému kompresnímu poměru a vcelku vysoke redline volil v začatku vše hodně konzervativní,aby jsi se vyhnul problemum při ladšní doporučil bych koupi i nejakeho knock monitoru,třeba od msd. Těch budíku budeš potřebovet trochu víc: afr,egt,iat,tlak oleje,teplota oleje. Možna Ti to v začatku přijde jako zbytečně velka investice ale až zjistiš že jsi sice díky spravnemu afr ale špatnému předstihu díky vysokemu egt spalil turbo tak ti to možna dojde. Vlastní zkušenost. ale řika se že zkušenost je nesdelitelna tak ted nevím
corolla ae92gti
celica ra61
celica ra61
- miro81
- začiatočník
- Príspevky: 205
- Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať používateľa:
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
Možno to vyznie hlúpo,ale pokiaľ chceš mať všetko tip-top, tak by si to mal dať spraviť Liborovi. Ja by som to tetaz určite riešil takto a neplatil by som 2x montáž a nezaúčal sa s mechanikmi ako ladiť cez piggy. Je ťažké nájsť niekoho kto Ti to aj zapojí aj naladí a zároveň nemusíš 2 mesiace čakať v poradovníku. Navyše japonské ECU sú tak trochu problém pre tunajších mechanikov a v spojení s americkým piggy je to už tuningový orgazmus
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP
Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km
čim dalej tym viac sa zacinam tešiť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných