Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Používateľov profilový obrázok
miro81
začiatočník
Príspevky: 205
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať používateľa:

Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa miro81 » Sobota, 26. Júna 2010, 16:54

Ahojte "toyoťáci", konečne som si našiel čas a zavítal som sem po dlhej dlhej dobe...
Najskôr nejaké technické postrehy: turbo tlak - 6 PSI
výkon - 210 HP
krútiaci moment 250 Nm pri 4370 RPM
+ auto ide nádherne, jednoducho je to niečo úplne iné ako hladký benzín
+ spotreba stúpla z 7,3l na 7,8l na 100 km (kombinovane), pri normálnej jazde, teda niečo mesto, niečo mimo, niečo diaľnica je dojazd slušných 610 km.
- ako prvý odišiel sériový výfuk, cca po 300 km (teraz REMUS)
- následne odišli brzdové doštičky (na počudovanie kotúče sú stále OK)
- originál studené sanie je od Turbokits dosť nešťastne poriešené, tkže treba počítať s cca 150,- EURO navyše
- určite odporúčam objednať si aj budíky, minimálne na turbotlak
- CO emisie sú mierne nad, takže na prejdenie EK sa s tým trebalo trochu pohrať
- japoncov tu nikto poriadne nepozná a tak bolo poriadne zložité dať celý systém do chodu, takže som sa o turbe a všetkom čo k tomu patrí naučil chtiac nechtiac kopec vecí sám, (napr. ani len Blow Off mi nezapojili správnym smerom :)))
- auto som mal na brzde asi tak 5 krát, kým chalani pochopili ako správne ladiť cez piggybag!!! Teraz by som to už so širokopásmovou lambdou naladil aj sám, v podstate to nie je nič zložité (aj teraz občas experimentujem, ale samozrejme s citom :))
- náklady: 3000 USD turbokit, cca 1300 EURO montáž a vyladenie motora + 300 EURO nový výfuk
- sériový 1ZZ-FE motor je stavaný do 9 PSI, avšak zvyšovaním turbotlaku nad 7 PSI už kone nerastú, rastie len krútiaci moment, a 250 Nm je už maximálna hranica pre sériovú spojku, takže preto 6 PSI. Turbo je Garret GT28R, takže potenciál tam je až niekde okolo 20 PSI, ale to by chcelo už komplet nový motor, a v podstate neviem čo by som s takým výkonom robil, ale každopádne všetkým môžem okrem turbokits.com odporučiť aj monkeywrenchracing.com

++++++++ jazda s takto upravenou ľahučkou Celicou je neskutočný pôžitok, z akcelerácie a správaní sa na ceste boli šokovaní aj chlapi z Profituningu a doslova dožratí boli aj poniektorí "vyhodňare" na Octaviach RS, ktorích tu v poslednom čase vyrástlo ako húb po daždi :)))

Prikladám pár fotiek:

Obrázok

Obrázok

Ak by sa niekto rozhodol pre túto formu úpravy, tak rád poradím a odporučím ľudí, ktorí sa tomu už teraz naozaj dosť dobre rozumejú :)
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP

Používateľov profilový obrázok
Jancula
panic
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Štvrtok, 9. Augusta 2007, 18:33

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa Jancula » Sobota, 26. Júna 2010, 18:36

Nuž, čo dodať nádhera... Veľa takých dobrodruhov sa na SK asi nenájde čo takto zainvestujú do celicy. :lol: :lol: Inak, naozaj už nešiel výkon vyžmýkať viac? Takých 230-240 PS by bolo úplne ideálnych. Možno, keby sa tam hodila nejaká športová spojka. Ale aj tak, bomba. Gratulujem a veľa štastných km!
Toyota Celica GT 2.0 SS 129kw r.v. 95

Používateľov profilový obrázok
miro81
začiatočník
Príspevky: 205
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať používateľa:

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa miro81 » Sobota, 26. Júna 2010, 19:10

Ďakujem, bez toho aby som neurobil zásah do motora je toto maximálny ešte bezpečný výkon, ono ak teraz pri 80 km/h podradím do tretieho prevodového stupňa a zošliapnem plyn, tak keby som pevne nedržal volant určite ho stočí, takže ten výkon je pre takého ľahkého špunta veľmi postačujúci...

P.S. Monkeywrenchracing majú 440 HP Celicu, pokiaľ viem, tak s úpravami motora sa dá vycucať vyše 600 koní, ale tak to už fakt nemá s pôvodnou Celicou veľa spoločného :)
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP

Používateľov profilový obrázok
Avensis
Toyota guru
Príspevky: 1160
Dátum registrácie: Utorok, 10. Marca 2009, 15:22
Bydlisko: RV
Kontaktovať používateľa:

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa Avensis » Sobota, 26. Júna 2010, 19:34

Tak isto sa pripájam ku gratulácií a prajem veľa šťastných km ;-) Ak sa dakedy zbadáme v Ke, tak ťa vytrúbim (v dobrom slova zmyle) :razz:
Ja osobne ak by som mal viac financií, tak buď to sa dám do hľadania GT Four 6.gen, alebo Supra MK IV ;-)
Lexus LS 430 President pack
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"

Yamaha WR
Yamaha XS veterán :-)
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD

ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22

Používateľov profilový obrázok
miro81
začiatočník
Príspevky: 205
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať používateľa:

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa miro81 » Sobota, 26. Júna 2010, 20:29

Ďakujem :D Tak SUPRA to je náááádhera...večné auto a spomienka na to, čím kedysi Toyota bola :cry:
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP

Používateľov profilový obrázok
Avensis
Toyota guru
Príspevky: 1160
Dátum registrácie: Utorok, 10. Marca 2009, 15:22
Bydlisko: RV
Kontaktovať používateľa:

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa Avensis » Sobota, 26. Júna 2010, 20:41

miro81 napísal:Ďakujem :D Tak SUPRA to je náááádhera...večné auto a spomienka na to, čím kedysi Toyota bola :cry:
Niet za čo ;-) A práve preto musíme kúpiť tieto mašiny aby sme mohli spomínať ďalej :razz: a držať ich pri živote :razz:
Lexus LS 430 President pack
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"

Yamaha WR
Yamaha XS veterán :-)
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD

ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22

Používateľov profilový obrázok
baky
panic
Príspevky: 107
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Augusta 2008, 13:32

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa baky » Utorok, 6. Júla 2010, 13:39

ahoj zaujima ma to velmi. po dovolenke tak do mesiaca by som chcel objednat aj ja turbokit na celicu len s rozdielom ze ja mam TS. ako je to s tym sanim? vedel by si mi poradit odbornika na montaz? Das mi daky kontakt na teba? icq alebo fejsbuk alebo tel c. a odkial si aj osobne stretnutie a debata by bola fajn .. mozno aj keby si bol ochotny previezt ma v tom. pootravoval by som ta trosku s tymto. Diky !

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa libor12 » Streda, 7. Júla 2010, 00:21

Než se do něčeho pustiš,tak by jsi měl zkontrolovat jestli motor je ok. Tlak oleje,rozvody,vacka,srouby liftu. Pokud toto vse ok,pak teprve bych přistoupil k montáži samotného kitu.
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
miro81
začiatočník
Príspevky: 205
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať používateľa:

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa miro81 » Streda, 7. Júla 2010, 07:11

Libor má pravdu. Pokiaľ nie je moyoricky všetko OK, tak s najväčšou pravdepodobnosťou motor neprežije ani ladenie :(
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP

Používateľov profilový obrázok
baky
panic
Príspevky: 107
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Augusta 2008, 13:32

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa baky » Streda, 7. Júla 2010, 10:25

Motor ma nieco malo po 20 000tis km. Tak si myslim ze by to mohlo byt ok. Pre istotu dam skontrolovat pred tym nez sa zacne prestavba. Ale samozrejme dakujem za ochotu poradit, myslim, ze este budem potrebovat vela uzitocnych rad.

Používateľov profilový obrázok
Elvis
Toyota guru
Príspevky: 1989
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa Elvis » Streda, 7. Júla 2010, 16:11

Nechcem tu zbytocne rozduchavat polemiku o (ne)zmyselonsti takejto upravy, hlavne pri absenci samosvoru na hnanej naprave. Avak na TS jednoznacne zacni tym, ze si tam ten samosvor kupis a az potom nahanas kone...
Obrázok
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv

Používateľov profilový obrázok
miro81
začiatočník
Príspevky: 205
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať používateľa:

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa miro81 » Streda, 7. Júla 2010, 16:44

Pokiaľ nebude mať šialene ťažkú nohu, tak samosvor zas až tak nevyhnutný nie je. Mne tiež tvrdili, že budem potrebovať samosvor, prevodovku, viacpiestové chladené brzdy a neviem čo ešte a zatiaľ až na lepšie brzdy som nemusel kupovať nič z uvedeného.
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa libor12 » Streda, 7. Júla 2010, 17:02

efektivní výkon který se u fwd dá přenést na silnici je zhruba 250hp na kolech a je jedno jestli ma samosvor nebo ne. V přímém směru pokud je správně fungující není rozdíl,hlavní výhoda samosvoru je při prujezdu zatačkou,kde klasicky diff bez svornosti davkuje vykon na méně zatížené kolo a samosvor na to více zatižene,tedy bez svornosti je auto nedotačivé naopak se svorností přetácive. K motoru: montaáž pokud budeš kupovat přimo u turbokits je pro šikovného mechanika co to ma v hlavě srovnane otazkou 1-2dnů. Základem uspěchu je opravdu stoprocentně fungujíci 2zz. Vše je připraveno k montáži "bolt on" a elektronika je typu "wired" redy propojit konektory a ok. U 2zz motoru bych kvůli jeho vysokému kompresnímu poměru a vcelku vysoke redline volil v začatku vše hodně konzervativní,aby jsi se vyhnul problemum při ladšní doporučil bych koupi i nejakeho knock monitoru,třeba od msd. Těch budíku budeš potřebovet trochu víc: afr,egt,iat,tlak oleje,teplota oleje. Možna Ti to v začatku přijde jako zbytečně velka investice ale až zjistiš že jsi sice díky spravnemu afr ale špatnému předstihu díky vysokemu egt spalil turbo tak ti to možna dojde. Vlastní zkušenost. ale řika se že zkušenost je nesdelitelna tak ted nevím :)
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
miro81
začiatočník
Príspevky: 205
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať používateľa:

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa miro81 » Streda, 7. Júla 2010, 18:24

Možno to vyznie hlúpo,ale pokiaľ chceš mať všetko tip-top, tak by si to mal dať spraviť Liborovi. Ja by som to tetaz určite riešil takto a neplatil by som 2x montáž a nezaúčal sa s mechanikmi ako ladiť cez piggy. Je ťažké nájsť niekoho kto Ti to aj zapojí aj naladí a zároveň nemusíš 2 mesiace čakať v poradovníku. Navyše japonské ECU sú tak trochu problém pre tunajších mechanikov a v spojení s americkým piggy je to už tuningový orgazmus :)
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP

Používateľov profilový obrázok
baky
panic
Príspevky: 107
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Augusta 2008, 13:32

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Príspevok od používateľa baky » Štvrtok, 8. Júla 2010, 09:57

čim dalej tym viac sa zacinam tešiť :)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných