Mam rozbity polomor. CO DALEJ?
Moderátor: Leňulka
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?
so, here is.... text od Libora
hlavní problém je v technologii výroby 1zz. Bloky 1série měly zalitou litinovou vložku. Tyto motory se zřejmě testovali a tam žádný problém nebyl. Druhá generace byl ten omyl trpící ovalitou. Místo aby použili tradiční metodu povlaku,třeba nikasil nebo podobné zvolili "kosmickou technologii". Při liti odlitku se přidával nejaky prvek(není mi známo jaký) který při dalším zpracování,zahřátí stěny válce ztvrdl a zkrehl. Tyto bloky nelze svářet třeba tig. Bohužel nezvládnutí původně britské technologie přineslo výsledek že podle zdrojů tototy bylo v záruce vyměněno více než 80%motoru 1zz. V 3g 1zz se opět vrátili k litine ale opět chyba v použitém materiálu obalu. Vložka tenká a měkký obal způsobili díky dlouhému zdvihu fe jakousi 8ku z válce. Dalsi důsledek byly špatně dimenzované olejove kanály které nedopravíly potřebné množství oleje při nižším tlaku. 4g od roku 06 ma sice přepracované kanály,ale opět ten tlak oleje pokud klesne tak dochází k vydírání vložek a v podstatě do 200k km leží. Těmito problémy trpí i honda a jiné značky které šly touto cestou. V současnosti u nízkonákladovych vozů toyota používá tradiční cestu povlaku válců a u dražších vozů používá 2mm vložky z CrMo oceli. Tedy problém vyřešen. Zítra vyfotim blok který mám dělali zde v brusirne. Cena i s vložkami nepřesáhne 1700euro. To je jen takové malé shrnutí problémů a řešení s 1zz. Nejde se mi sem registrovat tak to posilam přes gabko24.hlavní problém je v technologii výroby 1zz. Bloky 1série měly zalitou litinovou vložku. Tyto motory se zřejmě testovali a tam žádný problém nebyl. Druhá generace byl ten omyl trpící ovalitou. Místo aby použili tradiční metodu povlaku,třeba nikasil nebo podobné zvolili "kosmickou technologii". Při liti odlitku se přidával nejaky prvek(není mi známo jaký) který při dalším zpracování,zahřátí stěny válce ztvrdl a zkrehl. Tyto bloky nelze svářet třeba tig. Bohužel nezvládnutí původně britské technologie přineslo výsledek že podle zdrojů tototy bylo v záruce vyměněno více než 80%motoru 1zz. V 3g 1zz se opět vrátili k litine ale opět chyba v použitém materiálu obalu. Vložka tenká a měkký obal způsobili díky dlouhému zdvihu fe jakousi 8ku z válce. Dalsi důsledek byly špatně dimenzované olejove kanály které nedopravíly potřebné množství oleje při nižším tlaku. 4g od roku 06 ma sice přepracované kanály,ale opět ten tlak oleje pokud klesne tak dochází k vydírání vložek a v podstatě do 200k km leží. Těmito problémy trpí i honda a jiné značky které šly touto cestou. V současnosti u nízkonákladovych vozů toyota používá tradiční cestu povlaku válců a u dražších vozů používá 2mm vložky z CrMo oceli. Tedy problém vyřešen. Zítra vyfotim blok který mám dělali zde v brusirne. Cena i s vložkami nepřesáhne 1700euro. To je jen takové malé shrnutí problémů a řešení s 1zz. Nejde se mi sem registrovat tak to posilam přes gabko24.
hlavní problém je v technologii výroby 1zz. Bloky 1série měly zalitou litinovou vložku. Tyto motory se zřejmě testovali a tam žádný problém nebyl. Druhá generace byl ten omyl trpící ovalitou. Místo aby použili tradiční metodu povlaku,třeba nikasil nebo podobné zvolili "kosmickou technologii". Při liti odlitku se přidával nejaky prvek(není mi známo jaký) který při dalším zpracování,zahřátí stěny válce ztvrdl a zkrehl. Tyto bloky nelze svářet třeba tig. Bohužel nezvládnutí původně britské technologie přineslo výsledek že podle zdrojů tototy bylo v záruce vyměněno více než 80%motoru 1zz. V 3g 1zz se opět vrátili k litine ale opět chyba v použitém materiálu obalu. Vložka tenká a měkký obal způsobili díky dlouhému zdvihu fe jakousi 8ku z válce. Dalsi důsledek byly špatně dimenzované olejove kanály které nedopravíly potřebné množství oleje při nižším tlaku. 4g od roku 06 ma sice přepracované kanály,ale opět ten tlak oleje pokud klesne tak dochází k vydírání vložek a v podstatě do 200k km leží. Těmito problémy trpí i honda a jiné značky které šly touto cestou. V současnosti u nízkonákladovych vozů toyota používá tradiční cestu povlaku válců a u dražších vozů používá 2mm vložky z CrMo oceli. Tedy problém vyřešen. Zítra vyfotim blok který mám dělali zde v brusirne. Cena i s vložkami nepřesáhne 1700euro. To je jen takové malé shrnutí problémů a řešení s 1zz. Nejde se mi sem registrovat tak to posilam přes gabko24.hlavní problém je v technologii výroby 1zz. Bloky 1série měly zalitou litinovou vložku. Tyto motory se zřejmě testovali a tam žádný problém nebyl. Druhá generace byl ten omyl trpící ovalitou. Místo aby použili tradiční metodu povlaku,třeba nikasil nebo podobné zvolili "kosmickou technologii". Při liti odlitku se přidával nejaky prvek(není mi známo jaký) který při dalším zpracování,zahřátí stěny válce ztvrdl a zkrehl. Tyto bloky nelze svářet třeba tig. Bohužel nezvládnutí původně britské technologie přineslo výsledek že podle zdrojů tototy bylo v záruce vyměněno více než 80%motoru 1zz. V 3g 1zz se opět vrátili k litine ale opět chyba v použitém materiálu obalu. Vložka tenká a měkký obal způsobili díky dlouhému zdvihu fe jakousi 8ku z válce. Dalsi důsledek byly špatně dimenzované olejove kanály které nedopravíly potřebné množství oleje při nižším tlaku. 4g od roku 06 ma sice přepracované kanály,ale opět ten tlak oleje pokud klesne tak dochází k vydírání vložek a v podstatě do 200k km leží. Těmito problémy trpí i honda a jiné značky které šly touto cestou. V současnosti u nízkonákladovych vozů toyota používá tradiční cestu povlaku válců a u dražších vozů používá 2mm vložky z CrMo oceli. Tedy problém vyřešen. Zítra vyfotim blok který mám dělali zde v brusirne. Cena i s vložkami nepřesáhne 1700euro. To je jen takové malé shrnutí problémů a řešení s 1zz. Nejde se mi sem registrovat tak to posilam přes gabko24.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?
1700 euro? - to je cena v štýle doveziem auto, dám prachy na stôl a prídem si po auto? - pochybujem...
Osobne by som tento problém vyriešil odpredajom vraku pod cenu, alebo rozpredajom na náhradné diely. Samo že by som si potom už nekúpil žiadnu toyotu po roku výroby 2000.
Osobne by som tento problém vyriešil odpredajom vraku pod cenu, alebo rozpredajom na náhradné diely. Samo že by som si potom už nekúpil žiadnu toyotu po roku výroby 2000.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?
nie, to je cena bez prace Rasto. tak, ako si napisal, ze das na stol tak by to bolo okolo 2300eur, plus minus 200. Ak som Libora dobre pochopil.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?
od Libora:
cena standartní opravy 65000kč. V ceně je: demontáž motoru,rozebrání,vyčištění,úprava bloku vložkovaním,složení,montáž do auta. Materiál: vložky,pisty,kroužky,čepy,ložiska klika,ojníce,vodní,olejove cerpadlo,rozvody,těsnění motoru. Pokud bude nutné tak jeste připočítat go hlavy cca 7000 s standartními ventily a vodítky. Na euro je třeba přepočítat. Smile
cena standartní opravy 65000kč. V ceně je: demontáž motoru,rozebrání,vyčištění,úprava bloku vložkovaním,složení,montáž do auta. Materiál: vložky,pisty,kroužky,čepy,ložiska klika,ojníce,vodní,olejove cerpadlo,rozvody,těsnění motoru. Pokud bude nutné tak jeste připočítat go hlavy cca 7000 s standartními ventily a vodítky. Na euro je třeba přepočítat. Smile
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- liguere
- toyoťák
- Príspevky: 814
- Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
- Bydlisko: presov
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?
ja mam 1zz-fe v avensise...kupene v DE pri cca 122000 km koncom roka 2007. podla servisnej knizky nic nenaznacuje o nejakych vacsich zasahoch nieto este vymene motora. zaznamenane problemy - je tam spotreba oleja, od hornej rysky po spodnu (na mierke, co je cca 1liter) je to okolo 2000km, plus minus podla jazdy (mesto/mimo mesto, resp. nejake tie castejsie vylety k obmedzovacu). teda hovorite, ze je to "zatial iba" spotreba oleja? ake dalsie priznaky by som mal sledovat podla vas?
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?
sleduj olej, ak nahodou spotreba oleja este vzrastie, aby motor nesiel nasucho... najlahsie je kupit budik na kontrolu tlaku oleja a ten sledovat.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?
Gabo kúpiť budík a sledovať ho ako Ti stojí v poličke???
Treba ho ešte namontovať a medzikus/držiak si treba vyrobiť, lebo v dodávke je len snímač...
Treba ho ešte namontovať a medzikus/držiak si treba vyrobiť, lebo v dodávke je len snímač...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?
ved jasne ze aj namontovat
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných