Kompresor vs. Turbo
Moderátor: Leňulka
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kompresor vs. Turbo
Elvis - plný súhlas...
Gabo - plný súhlas - ak, tak jedine atmo...
Všetci - ani dobre namapované turbo, ani kompresor "nekopú"!!! To že ste sedeli v našitovaných hovadinách, ktoré ťahali jak hovädo v úzkom rozsahu otáčok s vyokým nábehom a rýchlym pádom, ktorý pociťujete ako kopance, neznemaná že bude každé turbo kopať!!! Kompresor v podstate ani nemá dôvod, lebo pretlak je kontinuálny.
A prečo nie ani turbo ani kompresor? - opýtaj sa chmelovho brata, ktorý má v E12TS motor 2ZZ-GZE s 230bhp a ťahom 250 Nm ako často mení brzdové platničky a pneu na predku - pomaly pri každom rozbehu to ešte aj na dvojke stále hrabe, takže po meste jazdí furt s podtočeným motorom. Ak chceš jazdiť dlhé trate a dialnicu, tak som ticho - tam môže turbo urobiť aj úsporu paliva - teda ak nepôjdeš ako prasa v štýle "čo to dá"...
Môj názor: zbytočná investícia - ak chceš niečo sillnejšie ako 200bhp, tak sa poohliadni po zadohrabe, alebo štvorkolke
Gabo - plný súhlas - ak, tak jedine atmo...
Všetci - ani dobre namapované turbo, ani kompresor "nekopú"!!! To že ste sedeli v našitovaných hovadinách, ktoré ťahali jak hovädo v úzkom rozsahu otáčok s vyokým nábehom a rýchlym pádom, ktorý pociťujete ako kopance, neznemaná že bude každé turbo kopať!!! Kompresor v podstate ani nemá dôvod, lebo pretlak je kontinuálny.
A prečo nie ani turbo ani kompresor? - opýtaj sa chmelovho brata, ktorý má v E12TS motor 2ZZ-GZE s 230bhp a ťahom 250 Nm ako často mení brzdové platničky a pneu na predku - pomaly pri každom rozbehu to ešte aj na dvojke stále hrabe, takže po meste jazdí furt s podtočeným motorom. Ak chceš jazdiť dlhé trate a dialnicu, tak som ticho - tam môže turbo urobiť aj úsporu paliva - teda ak nepôjdeš ako prasa v štýle "čo to dá"...
Môj názor: zbytočná investícia - ak chceš niečo sillnejšie ako 200bhp, tak sa poohliadni po zadohrabe, alebo štvorkolke
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Kompresor vs. Turbo
tie kopance som myslel len ku turbu. kompresor som oddelil, oddialil, aby to nevyznelo ako ze aj on kope.. asi nie dost a inak kompresorove auto som nesoferoval, neviem, aky je to pocit.stenky napísal:kompresor dava kopance? ja predpokladam ze ked je priamo spojeny s vystupom motora ze jeho tlak je priamo umerny otackam a tympadom nemoze davat kopance. ci aj on ma take otackove okno kedy je uplne nahovno a potom zacne az plnit?
Rasto: ano, tie kopance v tom zmysle, ze to znicoho nic ide jak debil a znicohonic nejde vobec.. ale to je fakt na odladeni motora,...
"naj kopanec" som zazil v Sti Subaru weeriks, kde to koplo, ale prestalo az na obmedzovaci
vinikajuca alternativa na vymenu celici za silnejsie auto sa mi zda byt Z350. iked tam je spotreba trosku vyssie ale kupis to za 15-18tis ))
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- ALFkeeper
- začiatočník
- Príspevky: 187
- Dátum registrácie: Piatok, 22. Augusta 2008, 23:11
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kompresor vs. Turbo
presne ako rasto pisal...fakt ze zbytocne vyhodene prachy
pomer cena/vykon fakt ze sa oplati radsej ine auto
>>>gabkoo <<<< alternativu bych skorej volil >>>>>>>>>>> supra TT MK4 ))
pomer cena/vykon fakt ze sa oplati radsej ine auto
>>>gabkoo <<<< alternativu bych skorej volil >>>>>>>>>>> supra TT MK4 ))
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kompresor vs. Turbo
Alfíku - keby nejaká normálna MKIV bola do 25 tisíc, tak poznám pár ľudí, čo by ju už mali v garáži...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Re: Kompresor vs. Turbo
no paci sa mi ze sa tu rozvinula debata ... takze aj ja nieco k tomu.... bol som pri prestavbe kompresoru konkretne greddy do takejto celice. mechanik vravel ze vsetko super sedi ziadne upravy, mechanicke zasahy ani nic podobne .. "jednoducho" povymienas veci podla navodu a fungovalo to... odrzdenych 245 koni na zakladnej mape ktora sa da samozrejme zmenit cez to pridavne ecu ( neviem ako to mam nazvat) .. zatah od 2500-3000rpm ... spotreba niekde na 12tich litroch v meste ked to bolo vsetko "surové". islo to fajne a moj pocit z jazdy v tom aute bol skvely. skoro 2x zaujimavejsi pocit zvezení a zvukova kulisa od motora super ....ovela lepsie ako v seriovej identickej celice bez kompresora. i ked sa mi zdala sympatickejsia turbo verzia vsakze kvoli tym efektom bov a podobne.. tiez si myslim ze asi by bol ten kompresor vhodnejsi... a reci ze preco dvihat vykon a tak ... na rovinu: ojebal som tolko penazi do toho motora ze teraz to nepredam ani za cenu tej opravy ... takze si to radsej neham vytesim sa ved vyzera uz celkom pekne a ponahanam dake kone zatial neham si to dva roky a potom to predam za par korun.
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kompresor vs. Turbo
Pre Boha a to nač chceš takto robiť??? - ak by som sa toho chcel výhľadovo zbaviť, by som ani korunu do toho nedal, predal by som to čím skôr za normálne peniaze a kúpil niečo silnejšie RWD alebo AWD (aj keď možno staršie). Takto do toho nadrbeš ďalších 3-4 tisíc euro a nikto Ti to o tie dva roky nekúpi ani za 7 tisíc bo to bude 10 ročné auto.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Re: Kompresor vs. Turbo
ked nepredam ostane mi to a dam to mozno raz svojim detom ... a ja si kupim fabiu htp na lizing
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Kompresor vs. Turbo
ale htp treba hned predat, podla skratky
nuz stratis natom kopec prachov, ale do kompresora choj a uzivaj si ju
nuz stratis natom kopec prachov, ale do kompresora choj a uzivaj si ju
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- Elvis
- Toyota guru
- Príspevky: 1989
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kompresor vs. Turbo
hosi ale nikto tu neposmenul dalsiu vec: zivotnost komponentov. Reci typu "sak to jazdi a mechanik povedal ze toto a tamto" neberiem, nutene preplnanie ide jednoznacne do zivotnosti, a to nemyslim len spotrebak ako spojka napr. Cize aby ta GO neprisla skor ako cakas...
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv
Re: Kompresor vs. Turbo
o tom som hovoril,, zivotnost motora pojde dole,, urcite menej ako pri turbe,, ale pojde. Motor nieje stavany na taky narast tlakov,,,
Re: Kompresor vs. Turbo
Gabriel : taký postoj sa mi páči .. Treba si auto užiť to je taktiež môj názor
elvis: nová spojka seriova aisin mi na seiovom motore vydržala 6500km.. No odlahceny zotrval priame sanie a výfuku neratam daky brutalny nástup výkonu.. Tak v tomto som už niekde o krok v predu a spojka čo tam teraz je tak určite nebude mat problém s dakymi 250 koňmi... Opotrebenie dielov príde ale dovtedy bude auto mat ďalšieho majiteľa alebo ja budem mat starý motor zrepasovany a prekopany s kvalitnejsimi resp. Sportovejsimi komponentami. Ale motor neodide toho by som sa najmenej bál... Jedine ak by to nezvladla prevodovka. Ale to je ťažko polemizovat čo odíde... Možno najazdim dvetisíc km a obtocim ju okolo stlpu alebo budem jazdiť 100000 stastnych km bez ujmy... Otázka bola čo Vám je sympatickejsie...
elvis: nová spojka seriova aisin mi na seiovom motore vydržala 6500km.. No odlahceny zotrval priame sanie a výfuku neratam daky brutalny nástup výkonu.. Tak v tomto som už niekde o krok v predu a spojka čo tam teraz je tak určite nebude mat problém s dakymi 250 koňmi... Opotrebenie dielov príde ale dovtedy bude auto mat ďalšieho majiteľa alebo ja budem mat starý motor zrepasovany a prekopany s kvalitnejsimi resp. Sportovejsimi komponentami. Ale motor neodide toho by som sa najmenej bál... Jedine ak by to nezvladla prevodovka. Ale to je ťažko polemizovat čo odíde... Možno najazdim dvetisíc km a obtocim ju okolo stlpu alebo budem jazdiť 100000 stastnych km bez ujmy... Otázka bola čo Vám je sympatickejsie...
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kompresor vs. Turbo
U 1ZZ-FE by som to až tak tragicky nevidel...2ZZ-GE už bude potrebovať dosť veľké zásahy aby prežil force induction...
Spojka nie je o výkone - spojka o krúťáku a ten Ti pôjde poriadne hore - štandardná, aj keď značková spojka pôjde do kelu po pár ostrejších semafóroch...
Spojka nie je o výkone - spojka o krúťáku a ten Ti pôjde poriadne hore - štandardná, aj keď značková spojka pôjde do kelu po pár ostrejších semafóroch...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Kompresor vs. Turbo
spojkovy kit stage3 a mas po probleme, aj po hladkych rozjazdoch, ale ved oto ide
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Re: Kompresor vs. Turbo
ak by islo mat ovladanie na kompresore,, tak by to bol ideal,, neico na sposob klimy,, tu tiez nepotrebujes stale,, zapnes kedy chces,, a tak isto aj kompresor,, ten po meste ti netreba,, treba ti ho obcas,, zalezi ako jazdis,, vymysliet ovladanie,, a motor zas o nieco viac vydrzi
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Kompresor vs. Turbo
tak to spinanie kompresora ala Mad Max je velice dobry napad. keby sa to dobre premyslelo nemuselo by to byt na skodu
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných