Kompresor vs. Turbo

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Kompresor či turbo kit?

Kompresor
12
75%
Turbína
4
25%
 
Celkom hlasov: 16

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Rasťo » Nedeľa, 17. Januára 2010, 09:58

Elvis - plný súhlas...
Gabo - plný súhlas - ak, tak jedine atmo...
Všetci - ani dobre namapované turbo, ani kompresor "nekopú"!!! To že ste sedeli v našitovaných hovadinách, ktoré ťahali jak hovädo v úzkom rozsahu otáčok s vyokým nábehom a rýchlym pádom, ktorý pociťujete ako kopance, neznemaná že bude každé turbo kopať!!! Kompresor v podstate ani nemá dôvod, lebo pretlak je kontinuálny.
A prečo nie ani turbo ani kompresor? - opýtaj sa chmelovho brata, ktorý má v E12TS motor 2ZZ-GZE s 230bhp a ťahom 250 Nm ako často mení brzdové platničky a pneu na predku - pomaly pri každom rozbehu to ešte aj na dvojke stále hrabe, takže po meste jazdí furt s podtočeným motorom. Ak chceš jazdiť dlhé trate a dialnicu, tak som ticho - tam môže turbo urobiť aj úsporu paliva - teda ak nepôjdeš ako prasa v štýle "čo to dá"...
Môj názor: zbytočná investícia - ak chceš niečo sillnejšie ako 200bhp, tak sa poohliadni po zadohrabe, alebo štvorkolke
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Nedeľa, 17. Januára 2010, 13:10

stenky napísal:kompresor dava kopance? ja predpokladam ze ked je priamo spojeny s vystupom motora ze jeho tlak je priamo umerny otackam a tympadom nemoze davat kopance. ci aj on ma take otackove okno kedy je uplne nahovno a potom zacne az plnit?
tie kopance som myslel len ku turbu. kompresor som oddelil, oddialil, aby to nevyznelo ako ze aj on kope.. asi nie dost :-) a inak kompresorove auto som nesoferoval, neviem, aky je to pocit.
Rasto: ano, tie kopance v tom zmysle, ze to znicoho nic ide jak debil a znicohonic nejde vobec.. ale to je fakt na odladeni motora,...
"naj kopanec" som zazil v Sti Subaru weeriks, kde to koplo, ale prestalo az na obmedzovaci :-)
vinikajuca alternativa na vymenu celici za silnejsie auto sa mi zda byt Z350. iked tam je spotreba trosku vyssie :-) ale kupis to za 15-18tis :-)))
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
ALFkeeper
začiatočník
Príspevky: 187
Dátum registrácie: Piatok, 22. Augusta 2008, 23:11
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa ALFkeeper » Nedeľa, 17. Januára 2010, 23:41

presne ako rasto pisal...fakt ze zbytocne vyhodene prachy
pomer cena/vykon fakt ze sa oplati radsej ine auto
>>>gabkoo <<<< alternativu bych skorej volil >>>>>>>>>>> supra TT MK4 :)))

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 18. Januára 2010, 07:12

Alfíku - keby nejaká normálna MKIV bola do 25 tisíc, tak poznám pár ľudí, čo by ju už mali v garáži... ;-)
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
baky
panic
Príspevky: 107
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Augusta 2008, 13:32

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa baky » Pondelok, 18. Januára 2010, 10:03

no paci sa mi ze sa tu rozvinula debata ... takze aj ja nieco k tomu.... bol som pri prestavbe kompresoru konkretne greddy do takejto celice. mechanik vravel ze vsetko super sedi ziadne upravy, mechanicke zasahy ani nic podobne .. "jednoducho" povymienas veci podla navodu a fungovalo to... odrzdenych 245 koni na zakladnej mape ktora sa da samozrejme zmenit cez to pridavne ecu ( neviem ako to mam nazvat) .. zatah od 2500-3000rpm ... spotreba niekde na 12tich litroch v meste ked to bolo vsetko "surové". islo to fajne a moj pocit z jazdy v tom aute bol skvely. skoro 2x zaujimavejsi pocit zvezení a zvukova kulisa od motora super ....ovela lepsie ako v seriovej identickej celice bez kompresora. i ked sa mi zdala sympatickejsia turbo verzia vsakze kvoli tym efektom bov a podobne.. tiez si myslim ze asi by bol ten kompresor vhodnejsi... a reci ze preco dvihat vykon a tak ... na rovinu: ojebal som tolko penazi do toho motora ze teraz to nepredam ani za cenu tej opravy ... takze si to radsej neham vytesim sa ved vyzera uz celkom pekne a ponahanam dake kone zatial neham si to dva roky a potom to predam za par korun.

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 18. Januára 2010, 10:14

Pre Boha a to nač chceš takto robiť??? - ak by som sa toho chcel výhľadovo zbaviť, by som ani korunu do toho nedal, predal by som to čím skôr za normálne peniaze a kúpil niečo silnejšie RWD alebo AWD (aj keď možno staršie). Takto do toho nadrbeš ďalších 3-4 tisíc euro a nikto Ti to o tie dva roky nekúpi ani za 7 tisíc bo to bude 10 ročné auto.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
baky
panic
Príspevky: 107
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Augusta 2008, 13:32

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa baky » Pondelok, 18. Januára 2010, 11:53

ked nepredam ostane mi to a dam to mozno raz svojim detom ... :D a ja si kupim fabiu htp na lizing

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 18. Januára 2010, 12:30

ale htp treba hned predat, podla skratky :-D

nuz stratis natom kopec prachov, ale do kompresora choj a uzivaj si ju :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Elvis
Toyota guru
Príspevky: 1989
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Elvis » Pondelok, 18. Januára 2010, 13:58

hosi ale nikto tu neposmenul dalsiu vec: zivotnost komponentov. Reci typu "sak to jazdi a mechanik povedal ze toto a tamto" neberiem, nutene preplnanie ide jednoznacne do zivotnosti, a to nemyslim len spotrebak ako spojka napr. Cize aby ta GO neprisla skor ako cakas...
Obrázok
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv

ToyoCarE

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Pondelok, 18. Januára 2010, 15:36

o tom som hovoril,, zivotnost motora pojde dole,, urcite menej ako pri turbe,, ale pojde. Motor nieje stavany na taky narast tlakov,,,

Používateľov profilový obrázok
baky
panic
Príspevky: 107
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Augusta 2008, 13:32

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa baky » Pondelok, 18. Januára 2010, 16:31

Gabriel : taký postoj sa mi páči .. Treba si auto užiť to je taktiež môj názor
elvis: nová spojka seriova aisin mi na seiovom motore vydržala 6500km.. No odlahceny zotrval priame sanie a výfuku neratam daky brutalny nástup výkonu.. Tak v tomto som už niekde o krok v predu a spojka čo tam teraz je tak určite nebude mat problém s dakymi 250 koňmi... Opotrebenie dielov príde ale dovtedy bude auto mat ďalšieho majiteľa alebo ja budem mat starý motor zrepasovany a prekopany s kvalitnejsimi resp. Sportovejsimi komponentami. Ale motor neodide toho by som sa najmenej bál... Jedine ak by to nezvladla prevodovka. Ale to je ťažko polemizovat čo odíde... Možno najazdim dvetisíc km a obtocim ju okolo stlpu alebo budem jazdiť 100000 stastnych km bez ujmy... Otázka bola čo Vám je sympatickejsie...

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 18. Januára 2010, 16:34

U 1ZZ-FE by som to až tak tragicky nevidel...2ZZ-GE už bude potrebovať dosť veľké zásahy aby prežil force induction...
Spojka nie je o výkone - spojka o krúťáku a ten Ti pôjde poriadne hore - štandardná, aj keď značková spojka pôjde do kelu po pár ostrejších semafóroch...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 18. Januára 2010, 17:04

spojkovy kit stage3 a mas po probleme, aj po hladkych rozjazdoch, ale ved oto ide :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

ToyoCarE

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Pondelok, 18. Januára 2010, 17:45

ak by islo mat ovladanie na kompresore,, tak by to bol ideal,, neico na sposob klimy,, tu tiez nepotrebujes stale,, zapnes kedy chces,, a tak isto aj kompresor,, ten po meste ti netreba,, treba ti ho obcas,, zalezi ako jazdis,, vymysliet ovladanie,, a motor zas o nieco viac vydrzi

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa stenky » Pondelok, 18. Januára 2010, 18:41

tak to spinanie kompresora ala Mad Max je velice dobry napad. keby sa to dobre premyslelo nemuselo by to byt na skodu :)
Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných