Kompresor vs. Turbo

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Kompresor či turbo kit?

Kompresor
12
75%
Turbína
4
25%
 
Celkom hlasov: 16

Používateľov profilový obrázok
baky
panic
Príspevky: 107
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Augusta 2008, 13:32

Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa baky » Piatok, 15. Januára 2010, 14:13

Takze po dlhych uvahach a spekulaciach (ked uz clovek nevie co od radosti v tejto zime) tak sa pomaly zneistujem a rozmyslam nad tym co by bolo efektnejsie a lepsie pre moju Toyotu Celicu t23 s motorom 2zz-ge t.j. vykon 141 kw. rocnik je to 2001.. motor mam cerstvo po zabehu takze velmi by som sa nebal o zivotnost. Samozrejme ze je to predok takze samosvor je nevyhnutny aby sa nam nestavalo aby hrabkalo iba jedno koleso ... Preto davam do eteru nejake to hlasovanie do coho by ste skorej isli. Je mi jasné ze turbo kitov a kompresorov je dost tak ak by ste mali daky konkretny na mysli tak aj link poprosim aby sme vedeli o co sa jedna. Celkom rad by som o tom podebatil a snad to bude aj niekomu napomocné. Diky za hlas :)

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa stenky » Piatok, 15. Januára 2010, 14:49

na 2ZZ-GE by mal byt kompresor rovno od toyoty (tusim corolla TS mala) to by bola asi schodnejsia cesta....
mne osobne sa viac paci kompresor.

turbo ma sice lepsiu efektivitu lebo vyuziva "odpad" kdezto kompresor zerie vykon motora a nema az take skvele "BOV zvuky" ale taky poriadny piskot kompresora tiez nieje zly :) Turbo je precenovane podlamna, kazdy chalan od 10 rokov vyssie chce turbo. turbo je efektnejsie a efektivnejsie.... supercharger je ten spravny "skromny" underground :D
ja by som scel kompresor... nafukas lobdu alebo nafukovacku ked bude terba v lete :) a podobne :D

najlacnejsie zvysenie vykonu je vyhodit z auta vsetku prebytocnu zataz :) ale uz ked ta mata tie turbokone a kiloklokany nahanat tak kompresor je mi sympatickejsi
Naposledy upravil/-a stenky v Piatok, 15. Januára 2010, 16:53, upravené celkom 1 krát.
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Rasťo » Piatok, 15. Januára 2010, 14:50

A načo Ti to bude? Kde a kedy to na predokolke využiješ?
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Elvis
Toyota guru
Príspevky: 1989
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Elvis » Piatok, 15. Januára 2010, 16:46

chyba tam tretia moznost: NIC

seriozne, komu uz nestaci 200ps na predohrabe celice, mal by sa zacat pozerat po inom aute. Si zober ze napriklad Renault megane R26 ma "len" cca 225ps ale je extremne rychly a na okruhu da dole aj 300+ Focus RS. To len potvrdzuje fakt, ze kone NIE su ani zdaleka zdaleka vsetko... aspon ze si ten samosvor navrhol :)
Obrázok
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv

ToyoCarE

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Piatok, 15. Januára 2010, 16:49

jednoznacne kompresor,, oproti Turbu taha od zaciatku,, nevznika nikaja Turbo diera,, ale,, treba nielen natlacit viacej vzduchu do valcov,, ak to ma byt efektivne,, treba vymenit aj vstryky, predlzit dlzku vstryku, mnozstvo,, idealne je to zladit s kompletnym prekopanim vyfuku, atd atd,, samozrejme vsetko ladit na brzde,, takze,, ak upravy,, tak take co ti daju toho co najviacej,, penazenku zacni uz dnes uctievat.

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 16. Januára 2010, 09:49

kopresor trd, ci nieco take, presne pre ten motor, kupis komplet kit, nahodis a ides.. 250 ps snad uz ozaj staci..ale lsd treba urcite.

Rasto: otazku naco ti to bude ani neries, kazdy zisti, az ked vyskusa... ja by som 250 na predok prijal, ale nie kopance jak turbo, ani jak kompresor, ale skor cistu nonturbo energiu :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
ALFkeeper
začiatočník
Príspevky: 187
Dátum registrácie: Piatok, 22. Augusta 2008, 23:11
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa ALFkeeper » Sobota, 16. Januára 2010, 12:30

gabko takkk pekne atmosfera.... krivka vykonu 9000rpm..a bavime sa na urovni :)) a kludne tych 250 na predku

Používateľov profilový obrázok
kuro
toyoťák
Príspevky: 712
Dátum registrácie: Piatok, 27. Januára 2006, 16:12
Bydlisko: Íst Slovakia
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa kuro » Sobota, 16. Januára 2010, 12:57

jj. suhlasim s dvoma vyssie uvedenymi prispevkami... niet nad plnokrwnikow :-)
Obrázok
LEXUS IS200
"ex cariňák:-)"
join the 5th celica drivers group on fasbuk

ToyoCarE

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Sobota, 16. Januára 2010, 16:04

ide potom uz len o peniaze,, ked si preratas kolko ta vyjde natiahnutie vykonu na tych 250 bez akehokolvek preplnania,, tak ta prejde chut,, a radsej dasten kompresor,, inak,, mala poznamka,, na atmosferak by som turbo kit nedaval ani nahodou,, kompresor ma v tomto vyhodu, pretoze dava polovicny tlak ako turbo,, a nezatazuje to motor.

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 16. Januára 2010, 20:18

to je jasne, ze to by slo moc moc do prachov... kludne aj na atmosferu turbo, tak jak to ma doky ;-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

ToyoCarE

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Sobota, 16. Januára 2010, 20:23

no neviem ako by to zvladali komponenty,, niesu stavane na taky narast plniaceho tlaku,, pri turbe by som asi vymenil niektore moc zatazovane casti motoroa,, inak sa drasticky znizi zivotnost motora.

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 16. Januára 2010, 20:28

nevrav ze si nesledoval dokyho projekt.. stal cez 500tis czk, takze zrejme tam pomenili vsetko .-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

ToyoCarE

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Sobota, 16. Januára 2010, 20:29

zo zaciatku som to sledoval,, ale potom uz nie,, k takej uprave sa ja nidky nedostanem,, tak som to nesledoval,, podla mna je to prilis velka investicia a staci mala chyba materialu,, a cely motor pojde tahet,...

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 16. Januára 2010, 20:32

zaruku nato ma, takze tak.. ok, koniec offtopicu.. :-) ale 2ZZ-GE s kompresorom je aj v serii, tak take nieco by sa mohlo porobit :-) a s lsd by to urcite fungovalo ;-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa stenky » Nedeľa, 17. Januára 2010, 00:21

kompresor dava kopance? ja predpokladam ze ked je priamo spojeny s vystupom motora ze jeho tlak je priamo umerny otackam a tympadom nemoze davat kopance. ci aj on ma take otackove okno kedy je uplne nahovno a potom zacne az plnit?
Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných