Kompresor vs. Turbo

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Kompresor či turbo kit?

Kompresor
12
75%
Turbína
4
25%
 
Celkom hlasov: 16

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 18. Januára 2010, 20:53

ToyoCarE napísal:ak by islo mat ovladanie na kompresore,, tak by to bol ideal,, neico na sposob klimy,, tu tiez nepotrebujes stale,, zapnes kedy chces,, a tak isto aj kompresor,, ten po meste ti netreba,, treba ti ho obcas,, zalezi ako jazdis,, vymysliet ovladanie,, a motor zas o nieco viac vydrzi
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Si kde pre Boha videl niečo také? - to chceš ako prepínať mapy na ECU? Či to necháš na lambdu? Kompresor nie je elektrická, ale mechanická záležitosť - má tvrdý prevodový pomer vzhľadom k otáčkam motora.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 18. Januára 2010, 20:57

stenky napísal:tak to spinanie kompresora ala Mad Max je velice dobry napad. keby sa to dobre premyslelo nemuselo by to byt na skodu :)
Ale rýchlo zabudni na Mad Max-a!!! Si to nejako chlapi predstavujete jak Hurvajz válku...
Akože Apexi robí piggy back-y, ktoré odrbom lambdy sú schopné umelo mierne zvýšiť výkon - jeden chalan u nás má ST185 AWD s dorobenou takou hračkou, ale že by to bolo schopné nejako extrémne ovplyvniť správanie motora, sa nedá povedať...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa stenky » Pondelok, 18. Januára 2010, 21:14

no samozrejme ze s prepinanim za jazdy je to takmer nezrealizovatelne. ale keby to slo na povodnu ecu s vypnutym kompresorom a potom sa rozhodnes ze zapnes kompresor. odstavis auto, vypnes ho, prepnes jednym cudlikom elektromagneticku kladku a zaroven zapnes piggy pack ecu ktora by sa postarala o mapy s kompresorom snad by to slo. ale to lovime v teoretickyvh vodach :D bolo by to v kazdom pripade zaujmave auto :D fakt by len stacilo vymysliet sposob ako ci uz za jazdy alebo kludne s vypnutym autom prepinat medzi 2 ECU
no mozno to vobec nieje take jednoduche ako si myslim. ale vzdy sa najde volakto, kto nevie ze to neide a spravi to :D
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 18. Januára 2010, 22:00

Boa chlapi ale sa Ti prudko zmení kompresia...toto Ti nikto nikdy neodporučí - motor pôjde za pár chvíľ do večných lovísk...to fakt radšej malá turbína s naplno otvorenou wastegate, ako toto.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa stenky » Pondelok, 18. Januára 2010, 22:23

no Fau Wee TSI 1.4 motory prepinaju Turbo/Kompresor podla otacok... bohvie ako to maju tam omudrovane
Obrázok

ToyoCarE

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Pondelok, 18. Januára 2010, 22:34

ved to zas neber tak vazne,, bol to navrh,,

Používateľov profilový obrázok
ALFkeeper
začiatočník
Príspevky: 187
Dátum registrácie: Piatok, 22. Augusta 2008, 23:11
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa ALFkeeper » Utorok, 19. Januára 2010, 00:19

:))) co sa tu clovek nedocita ...jakeho hybrida chcu ztoho robit..este ste zabudli na cistu elektriku v meste to bude aj uspornejsie :))

poviem to tak ked ma chalanisko vztah k autu aky ma necudujem sa mu ze by dal dotho aj posledne..ked vie ake investicie mal doteraz...
je pravdou ze na dva roky ako si spomynal je to dost velka cestna dan (pripadne myto):)). ale zas pokial nato ma neberte mu hracku :))

ale jasne chapem chceme len poradit a kazdy mame nato idividualny nazor pohladom do nasich penazeniek :))))

>>>>>Rasto<<<< do 25 000 nezozenes normalnu supru??? fuu no pre tu prdel o 1000drahsia tu mas link : neviem ako by to bolo sice s prihlasovanim ale najdu sa fajsmekry ktory jazdia s USA autami s cervenymi svetlami (smerovkami )vzadu a maju STK bez problemov :))

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Ado
Toyota guru
Príspevky: 1796
Dátum registrácie: Streda, 27. Júla 2005, 09:10
Bydlisko: Tábor

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Ado » Utorok, 19. Januára 2010, 07:58

ALFkeeper napísal::))) co sa tu clovek nedocita ...jakeho hybrida chcu ztoho robit..este ste zabudli na cistu elektriku v meste to bude aj uspornejsie :))

poviem to tak ked ma chalanisko vztah k autu aky ma necudujem sa mu ze by dal dotho aj posledne..ked vie ake investicie mal doteraz...
je pravdou ze na dva roky ako si spomynal je to dost velka cestna dan (pripadne myto):)). ale zas pokial nato ma neberte mu hracku :))

ale jasne chapem chceme len poradit a kazdy mame nato idividualny nazor pohladom do nasich penazeniek :))))

>>>>>Rasto<<<< do 25 000 nezozenes normalnu supru??? fuu no pre tu prdel o 1000drahsia tu mas link : neviem ako by to bolo sice s prihlasovanim ale najdu sa fajsmekry ktory jazdia s USA autami s cervenymi svetlami (smerovkami )vzadu a maju STK bez problemov :))

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

do 25 určite zoženieš normálnu supru,to zasa niekto prehnal,ale zrovna tá čo si dal link ma na zlej strane volant
Lexus RX 400h,2008
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw

Používateľov profilový obrázok
baky
panic
Príspevky: 107
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Augusta 2008, 13:32

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa baky » Utorok, 19. Januára 2010, 09:28

moc fajn debata :) a fakt pestre nazory :)

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 19. Januára 2010, 10:57

Inac tak ma napada otazka, a nebolo by lahsie zohnat motor z E12 TS po facelifte ako dorabat kompresor? Tam uz bol kompresor od vyroby, len neviem ci sa daju zohnat kedze celosvetovo sa tych aut predalo velmi malo.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
baky
panic
Príspevky: 107
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Augusta 2008, 13:32

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa baky » Utorok, 19. Januára 2010, 14:11

tak v tom pripade to asi nebude jednoduchsie :)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 19. Januára 2010, 16:41

Hohoho - Po facelifte sa robili 2ZZ-GZE, ale nebolo to tak že proste do TS verzií sa rval všade kompresor!!!
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Elvis
Toyota guru
Príspevky: 1989
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa Elvis » Utorok, 19. Januára 2010, 20:21

ani nie, VW to ma zapojene stale, ide len o klasicku charakteristiku/vlastnost kompresora a turba. dole tlaci kompresor a s narastajucimi otackami (tj s narastajucim mnozstvom a rychlostou vyfukovych plynov) nabera aj turbo na otackach takze uplne hore tlaci prave to. Ziadne vypinanie a zapinanie sa NEKONA.

A k tomu madmaxu: uvedomte si, ze to boli KARBURATOROVE motory a navyse zapinatelny / vypinatelny kompresor bol LEN vo filme, v realite to bezalo bud stale alebo vobec (znacka komrpesoru na tom forde je Weiand a ta NIKDY nevyrabala takyto kompresor). Ale ja ten film milujem! :)


stenky napísal:no Fau Wee TSI 1.4 motory prepinaju Turbo/Kompresor podla otacok... bohvie ako to maju tam omudrovane
Obrázok
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa stenky » Utorok, 19. Januára 2010, 20:43

OT: no praveze vo filme bol cely kompresor jeden velky fake :) tocila sa na nom kaurat tak kladka, nebol funkcny :) zvuk bol tiez dorabany.... ale ako napad sa mi to nenormalne paci :) skoda ze mi to kazite :twisted:
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Kompresor vs. Turbo

Príspevok od používateľa stenky » Streda, 10. Marca 2010, 17:11

dovolim sa ozivit tuto temu lebo som nasiel vskutku peknu (iked nie az tak podrobnu a profi) rozpisanu stranku stavby hybrida 7A-GZE s SC-14 kompresorom. tvrdia tam ze je napojeny cez elektromagneticku kladku a da sa vypinat bud rucne alebo ju riadi programovatelna ECU....

http://www.superchargerperformance.com/ ... es-engines

mna osobne drazdi aplikacia do AW11, iked tam by kludne stacilo 4A-GZE nac to silit (SC12, SC14...) , minimalne uz len koli tej legalnej stranke, ktora moc nezici swapom a na kolene bastlenym motorom :)
Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných