dRAk

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

dRAk

Príspevok od používateľa Rasťo » Piatok, 14. Augusta 2009, 21:06

Takže po dosť dlhom hľadaní a čakaní som konečne doplnil svoju zbierku Toyot o Celicu - pravdepodobne jedinú svojho druhu na Slovensku. To pravdepodobne som tam dal preto, lebo mám dojem že Slovensko je krajina zázrakov a nedivil by som sa keby niekomu v šope na dedine stála trebarz aj GT2000.
Ako som ju našiel, ani nejdem radšej hovoriť. :lol: Realita je, že predávajúca pani nevedela čo vlastní - videla len 25 ročné auto bez serva.
Cenu za ktorú som ju kúpil nerezradím - myslím ale že bola férová pre obe strany. Nalietané to má niečo málo nad 200 tisíc km - či je to reálne číslo ťažko povedať, lebo aj exteriér, aj interiér je neskutočne zachovalý - auto bolo vraj dlhé toky v garáži a pani sa na ňom bála jazdiť.
Je to posledný typ Celicy s náhonom na zadné kolesá a motorom uloženým vpredu pozdĺžne.
Takže dámy a páni - predstavujem vám Celicu tretej generácie s označením 2000XT RA61:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Asi sa teraz pýtate v akom je ten 25 ročný kýbel stave. :lol:
KAROSÉRIA
Bola kedysi dávno pravdepodobne buchnutá na zadnú vodičovu stranu, lebo na nej sa nachádzajú !!!JEDINÉ!!! miesta kde je hrdza - pod tadným sklom a na prahu - nie je to však nič vážne. Stav toho auta by som popísal ako čistú výhru (keď to porovnám s utrpením chmelovej Kačneky). Auto bolo po tom ťukanci prestrekované a poviem vám - asi už na SK, lebo to robil čistý šulin - ešte aj farba je otras - vypaľovačka, takže auto je komplet matné.
Toto všetko znamená, že hold autíčko bude musieť byť komplet rozobraté, oholené, ošetrené antikorom a nanovo nastriekané.
MOTOR + DRIVETRAIN
Plne funkčný karburátorový 21R-C - 8 ventilový štvorvalec s výkonom 77kW a ťahom nejakých 147 Nm, ktorý je ale poriadne cítiť - auto váži 1160 kg, ale má ľahký zadok, takže nejaké to branie zákruty bokom chce len silnejšie ruky (lebo to hold nemá servo).
Motor kým sa nezohreje trochu blbne, takže ho bude treba rozobrať, pretesniť a nastaviť. Inak do toho treba liať 95-ku s náhradou olova - predsa je to len tarší kúsok s jedinou vačkou. Spotrebu by som tipoval okolo 8 litrov - ťežko mi je to teraz posúdiť, lebo som na tom prešiel len nejakých 120-130 km, ale viem kde bola ručička palivomera pred tankovaním, koľko tom tam nalial, koľko som cca prešiel a koľko ukazovala ručička po dojazde.
Prevodovka !!!5 stupňový manuál!!! - pekne sprevodovaná 4 tisíc otáčok na 150 km/h na päťke. Radí to až podozrivo presne - aj to by mohlo zodpovedať kilometrom.
S diferom bude väčšia sranda - trochu hučí, ale s Ľubošom sme sa zhodli, že v ňom asi nikdy nikdo nemenil olej, takže prvá pomoc bude rozobratie diferu, jeho vyčistenie, zloženie a naliatie hustého prevodového oleja - malo by to stíchnuť
PODVOZOK
Auto je príšerne mäkké - asi na tom nikdy neboli menené tlmiče ani pružiny. Vzadu to má delený McPherson - zvlášť tlmiče a zvlášť pružiny, čo je dosť výhoda. Inak podvozok nevŕzga a ani nikde neklepe. Našťastie na to dostať kúpiť ako Kayaby tlmiče, tak aj nejaké tie pružiny v pôvodnej výške. Samo ak budú na to nervy, pôjdu do podvozku tak ako v Kačene SuperPro silentbloky.
INTERIÉR
Všetko je plne funkčné a pôvodné - dokonca aj staré rádio s mechanickými pamäťami - to som naposledy videl u našej prehistorickej vohenskej techniky. Nič nikde nevŕzga a nič niek je dolámané. Dokonca ani sedačky nie sú rozhegané ako býva zvykom - sú v 100 krát lepšom stave ako boli tie v Kačenke.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

zk24
Chrumka
Príspevky: 419
Dátum registrácie: Streda, 1. Apríla 2009, 11:08

Re: dRAk

Príspevok od používateľa zk24 » Piatok, 14. Augusta 2009, 21:30

Do kelu, to je dlha anteeeeeeeena !!!! wow.

:-))

Na moj vkus moc hranate, a myslim ze velmi slusny exemplar... skusila by som si previest sa :-))

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: dRAk

Príspevok od používateľa Legon » Piatok, 14. Augusta 2009, 22:00

gratulujem je KRASNA :)

Používateľov profilový obrázok
fajry
administrátor
Príspevky: 3427
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
Kontaktovať používateľa:

Re: dRAk

Príspevok od používateľa fajry » Sobota, 15. Augusta 2009, 10:36

Rasťo klobúk dolu, že si niečo takéto našiel. Milujem tieto staré autá a Toyotu zvlásť. Je to nádherný kúsok a už aj to je dôvod na urýchlenú návštevu u Teba. Teším sa na ďalšie pokračovanie seriálu o Tvojej novej celice :-)
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: dRAk

Príspevok od používateľa grexos » Sobota, 15. Augusta 2009, 12:05

Rasto. Uz som ukazoval aj zene :P oznacila cely klub za bandu sialencov :D

Kazdopadne som zeleny od zavisti. Vies ze milujem stare auta :P
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: dRAk

Príspevok od používateľa Legon » Sobota, 15. Augusta 2009, 12:19

grexos napísal:Rasto. Uz som ukazoval aj zene :P oznacila cely klub za bandu sialencov :D
[OT]

Z toho si nic nerob ;) ja to mam na ociach denno denne ak nie manzelka tak kamosi a manzelka teraz do mna rype ze chce velke, nech oboch milackov predam a kupime nieco velke rodinne :( ach jaj :( ale zatial odolavam ;)

[/OT] :D :D

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: dRAk

Príspevok od používateľa ondrik » Sobota, 15. Augusta 2009, 12:22

fajry napísal:... a už aj to je dôvod na urýchlenú návštevu u Teba.
Tiež to vidím na "mini" tts meeting v RK... ;-)
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: dRAk

Príspevok od používateľa stenky » Sobota, 15. Augusta 2009, 12:44

nieje to prave najkrajsia Celica ktoru kedy vyrobili (myslim generacia) ale pravy fanusik oceni kazdy model celiky ;)

OK. Tak rasto prispel do klubu 3gen. Treba spravit postupku :D Kto zozenie 2 a 1 ? :)

Snivat treba.... :D
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: dRAk

Príspevok od používateľa AndyGTP » Sobota, 15. Augusta 2009, 14:17

ja som sa uz vyjadril osobne, takze este raz gratulujem, krasna je. Ale nenapisal si presne rok vyroby aky je. Cez ToyoDiv.com si to podla VIN zistis. Dost ma to zaujima, lebo to auto sa hodne podoba na AE86 levin, aj koncepciou. Myslim, ze sa dokonca vyrabali zhruba v tom istom obdobi.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: dRAk

Príspevok od používateľa Rasťo » Sobota, 15. Augusta 2009, 18:23

Mala by to byť 1985-ka...v techničáku samo blbosti, ale DIY vraví že 85.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: dRAk

Príspevok od používateľa Rasťo » Sobota, 15. Augusta 2009, 18:27

ObrázokObrázok
ObrázokObrázok
ObrázokObrázok
ObrázokObrázok
ObrázokObrázok
ObrázokObrázok
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: dRAk

Príspevok od používateľa drgi » Sobota, 15. Augusta 2009, 19:48

parada :-) - prides pod stary most na minizraz? :-)

ako ta poznam, tak dRAka caka rovnaky rebuild ako Kacenku, rozobrat do posledneho srobku, obrusit na kov, nalakovat a nanovo poskladatz troch dalsich aut a polovicu dielov kupit novu ;-)
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: dRAk

Príspevok od používateľa Rasťo » Sobota, 15. Augusta 2009, 20:14

Rebuild bude, ale ďaleko rýchlejší a efektívnejší ako u Kačenky. S ND by nemal byť problém, lebo to auto je skutočne vo výbornom stave.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: dRAk

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Nedeľa, 16. Augusta 2009, 18:24

gratulujem Rasto! :-) tak necakane si milo prekvapil :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: dRAk

Príspevok od používateľa Rasťo » Nedeľa, 16. Augusta 2009, 20:03

Ďakujem Gabo... :)
Tak som sa pozrel na zúbky VIN štítku. Pôvodná farba bola Light Blue Metalic. Problém s farbou je tým pádom vyriešený - pôjde tam tá, aká tam má byť - KO nejako prežijem.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných