dRAk
Moderátor: Leňulka
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
dRAk
Takže po dosť dlhom hľadaní a čakaní som konečne doplnil svoju zbierku Toyot o Celicu - pravdepodobne jedinú svojho druhu na Slovensku. To pravdepodobne som tam dal preto, lebo mám dojem že Slovensko je krajina zázrakov a nedivil by som sa keby niekomu v šope na dedine stála trebarz aj GT2000.
Ako som ju našiel, ani nejdem radšej hovoriť. Realita je, že predávajúca pani nevedela čo vlastní - videla len 25 ročné auto bez serva.
Cenu za ktorú som ju kúpil nerezradím - myslím ale že bola férová pre obe strany. Nalietané to má niečo málo nad 200 tisíc km - či je to reálne číslo ťažko povedať, lebo aj exteriér, aj interiér je neskutočne zachovalý - auto bolo vraj dlhé toky v garáži a pani sa na ňom bála jazdiť.
Je to posledný typ Celicy s náhonom na zadné kolesá a motorom uloženým vpredu pozdĺžne.
Takže dámy a páni - predstavujem vám Celicu tretej generácie s označením 2000XT RA61:
Asi sa teraz pýtate v akom je ten 25 ročný kýbel stave.
KAROSÉRIA
Bola kedysi dávno pravdepodobne buchnutá na zadnú vodičovu stranu, lebo na nej sa nachádzajú !!!JEDINÉ!!! miesta kde je hrdza - pod tadným sklom a na prahu - nie je to však nič vážne. Stav toho auta by som popísal ako čistú výhru (keď to porovnám s utrpením chmelovej Kačneky). Auto bolo po tom ťukanci prestrekované a poviem vám - asi už na SK, lebo to robil čistý šulin - ešte aj farba je otras - vypaľovačka, takže auto je komplet matné.
Toto všetko znamená, že hold autíčko bude musieť byť komplet rozobraté, oholené, ošetrené antikorom a nanovo nastriekané.
MOTOR + DRIVETRAIN
Plne funkčný karburátorový 21R-C - 8 ventilový štvorvalec s výkonom 77kW a ťahom nejakých 147 Nm, ktorý je ale poriadne cítiť - auto váži 1160 kg, ale má ľahký zadok, takže nejaké to branie zákruty bokom chce len silnejšie ruky (lebo to hold nemá servo).
Motor kým sa nezohreje trochu blbne, takže ho bude treba rozobrať, pretesniť a nastaviť. Inak do toho treba liať 95-ku s náhradou olova - predsa je to len tarší kúsok s jedinou vačkou. Spotrebu by som tipoval okolo 8 litrov - ťežko mi je to teraz posúdiť, lebo som na tom prešiel len nejakých 120-130 km, ale viem kde bola ručička palivomera pred tankovaním, koľko tom tam nalial, koľko som cca prešiel a koľko ukazovala ručička po dojazde.
Prevodovka !!!5 stupňový manuál!!! - pekne sprevodovaná 4 tisíc otáčok na 150 km/h na päťke. Radí to až podozrivo presne - aj to by mohlo zodpovedať kilometrom.
S diferom bude väčšia sranda - trochu hučí, ale s Ľubošom sme sa zhodli, že v ňom asi nikdy nikdo nemenil olej, takže prvá pomoc bude rozobratie diferu, jeho vyčistenie, zloženie a naliatie hustého prevodového oleja - malo by to stíchnuť
PODVOZOK
Auto je príšerne mäkké - asi na tom nikdy neboli menené tlmiče ani pružiny. Vzadu to má delený McPherson - zvlášť tlmiče a zvlášť pružiny, čo je dosť výhoda. Inak podvozok nevŕzga a ani nikde neklepe. Našťastie na to dostať kúpiť ako Kayaby tlmiče, tak aj nejaké tie pružiny v pôvodnej výške. Samo ak budú na to nervy, pôjdu do podvozku tak ako v Kačene SuperPro silentbloky.
INTERIÉR
Všetko je plne funkčné a pôvodné - dokonca aj staré rádio s mechanickými pamäťami - to som naposledy videl u našej prehistorickej vohenskej techniky. Nič nikde nevŕzga a nič niek je dolámané. Dokonca ani sedačky nie sú rozhegané ako býva zvykom - sú v 100 krát lepšom stave ako boli tie v Kačenke.
Ako som ju našiel, ani nejdem radšej hovoriť. Realita je, že predávajúca pani nevedela čo vlastní - videla len 25 ročné auto bez serva.
Cenu za ktorú som ju kúpil nerezradím - myslím ale že bola férová pre obe strany. Nalietané to má niečo málo nad 200 tisíc km - či je to reálne číslo ťažko povedať, lebo aj exteriér, aj interiér je neskutočne zachovalý - auto bolo vraj dlhé toky v garáži a pani sa na ňom bála jazdiť.
Je to posledný typ Celicy s náhonom na zadné kolesá a motorom uloženým vpredu pozdĺžne.
Takže dámy a páni - predstavujem vám Celicu tretej generácie s označením 2000XT RA61:
Asi sa teraz pýtate v akom je ten 25 ročný kýbel stave.
KAROSÉRIA
Bola kedysi dávno pravdepodobne buchnutá na zadnú vodičovu stranu, lebo na nej sa nachádzajú !!!JEDINÉ!!! miesta kde je hrdza - pod tadným sklom a na prahu - nie je to však nič vážne. Stav toho auta by som popísal ako čistú výhru (keď to porovnám s utrpením chmelovej Kačneky). Auto bolo po tom ťukanci prestrekované a poviem vám - asi už na SK, lebo to robil čistý šulin - ešte aj farba je otras - vypaľovačka, takže auto je komplet matné.
Toto všetko znamená, že hold autíčko bude musieť byť komplet rozobraté, oholené, ošetrené antikorom a nanovo nastriekané.
MOTOR + DRIVETRAIN
Plne funkčný karburátorový 21R-C - 8 ventilový štvorvalec s výkonom 77kW a ťahom nejakých 147 Nm, ktorý je ale poriadne cítiť - auto váži 1160 kg, ale má ľahký zadok, takže nejaké to branie zákruty bokom chce len silnejšie ruky (lebo to hold nemá servo).
Motor kým sa nezohreje trochu blbne, takže ho bude treba rozobrať, pretesniť a nastaviť. Inak do toho treba liať 95-ku s náhradou olova - predsa je to len tarší kúsok s jedinou vačkou. Spotrebu by som tipoval okolo 8 litrov - ťežko mi je to teraz posúdiť, lebo som na tom prešiel len nejakých 120-130 km, ale viem kde bola ručička palivomera pred tankovaním, koľko tom tam nalial, koľko som cca prešiel a koľko ukazovala ručička po dojazde.
Prevodovka !!!5 stupňový manuál!!! - pekne sprevodovaná 4 tisíc otáčok na 150 km/h na päťke. Radí to až podozrivo presne - aj to by mohlo zodpovedať kilometrom.
S diferom bude väčšia sranda - trochu hučí, ale s Ľubošom sme sa zhodli, že v ňom asi nikdy nikdo nemenil olej, takže prvá pomoc bude rozobratie diferu, jeho vyčistenie, zloženie a naliatie hustého prevodového oleja - malo by to stíchnuť
PODVOZOK
Auto je príšerne mäkké - asi na tom nikdy neboli menené tlmiče ani pružiny. Vzadu to má delený McPherson - zvlášť tlmiče a zvlášť pružiny, čo je dosť výhoda. Inak podvozok nevŕzga a ani nikde neklepe. Našťastie na to dostať kúpiť ako Kayaby tlmiče, tak aj nejaké tie pružiny v pôvodnej výške. Samo ak budú na to nervy, pôjdu do podvozku tak ako v Kačene SuperPro silentbloky.
INTERIÉR
Všetko je plne funkčné a pôvodné - dokonca aj staré rádio s mechanickými pamäťami - to som naposledy videl u našej prehistorickej vohenskej techniky. Nič nikde nevŕzga a nič niek je dolámané. Dokonca ani sedačky nie sú rozhegané ako býva zvykom - sú v 100 krát lepšom stave ako boli tie v Kačenke.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- fajry
- administrátor
- Príspevky: 3427
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
- Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
- Kontaktovať používateľa:
Re: dRAk
Rasťo klobúk dolu, že si niečo takéto našiel. Milujem tieto staré autá a Toyotu zvlásť. Je to nádherný kúsok a už aj to je dôvod na urýchlenú návštevu u Teba. Teším sa na ďalšie pokračovanie seriálu o Tvojej novej celice
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
- grexos
- Toyota guru
- Príspevky: 2461
- Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
- Bydlisko: Gbely
- Kontaktovať používateľa:
Re: dRAk
Rasto. Uz som ukazoval aj zene oznacila cely klub za bandu sialencov
Kazdopadne som zeleny od zavisti. Vies ze milujem stare auta
Kazdopadne som zeleny od zavisti. Vies ze milujem stare auta
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: dRAk
[OT]grexos napísal:Rasto. Uz som ukazoval aj zene oznacila cely klub za bandu sialencov
Z toho si nic nerob ja to mam na ociach denno denne ak nie manzelka tak kamosi a manzelka teraz do mna rype ze chce velke, nech oboch milackov predam a kupime nieco velke rodinne ach jaj ale zatial odolavam
[/OT]
- ondrik
- Toyota guru
- Príspevky: 2442
- Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
- Bydlisko: PB - Mogoňov
Re: dRAk
Tiež to vidím na "mini" tts meeting v RK...fajry napísal:... a už aj to je dôvod na urýchlenú návštevu u Teba.
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: dRAk
nieje to prave najkrajsia Celica ktoru kedy vyrobili (myslim generacia) ale pravy fanusik oceni kazdy model celiky
OK. Tak rasto prispel do klubu 3gen. Treba spravit postupku Kto zozenie 2 a 1 ?
Snivat treba....
OK. Tak rasto prispel do klubu 3gen. Treba spravit postupku Kto zozenie 2 a 1 ?
Snivat treba....
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: dRAk
ja som sa uz vyjadril osobne, takze este raz gratulujem, krasna je. Ale nenapisal si presne rok vyroby aky je. Cez ToyoDiv.com si to podla VIN zistis. Dost ma to zaujima, lebo to auto sa hodne podoba na AE86 levin, aj koncepciou. Myslim, ze sa dokonca vyrabali zhruba v tom istom obdobi.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: dRAk
Mala by to byť 1985-ka...v techničáku samo blbosti, ale DIY vraví že 85.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: dRAk
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: dRAk
parada - prides pod stary most na minizraz?
ako ta poznam, tak dRAka caka rovnaky rebuild ako Kacenku, rozobrat do posledneho srobku, obrusit na kov, nalakovat a nanovo poskladatz troch dalsich aut a polovicu dielov kupit novu
ako ta poznam, tak dRAka caka rovnaky rebuild ako Kacenku, rozobrat do posledneho srobku, obrusit na kov, nalakovat a nanovo poskladatz troch dalsich aut a polovicu dielov kupit novu
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: dRAk
Rebuild bude, ale ďaleko rýchlejší a efektívnejší ako u Kačenky. S ND by nemal byť problém, lebo to auto je skutočne vo výbornom stave.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: dRAk
gratulujem Rasto! tak necakane si milo prekvapil
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: dRAk
Ďakujem Gabo...
Tak som sa pozrel na zúbky VIN štítku. Pôvodná farba bola Light Blue Metalic. Problém s farbou je tým pádom vyriešený - pôjde tam tá, aká tam má byť - KO nejako prežijem.
Tak som sa pozrel na zúbky VIN štítku. Pôvodná farba bola Light Blue Metalic. Problém s farbou je tým pádom vyriešený - pôjde tam tá, aká tam má byť - KO nejako prežijem.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných