Znizene sportove pruziny

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Joey
panic
Príspevky: 74
Dátum registrácie: Piatok, 24. Januára 2014, 19:09

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Joey » Utorok, 22. Apríla 2014, 21:35

To Kracken: Uz mas ty pruziny nejak poresene ?

Snad to není OT, ale mel bych s dovolenim dotaz na majitele hociakych coilover systemu.... Mam na aute XYZ Super sport, jakkoliv jsem s nim na perfekt ceste spokojen (tech perfekt silnic je teda v cesku dosti poskrovnu...), tak kdejaka pricna nerovnost se projevuje kopancem jak od dinosaura :evil: ... Uvazoval jsem o nejake variante progresivnich pruzin od XYZ, ale ten nic takového nevyrabi.

Takze (nemam to jeste moc nastudovane), otázka zni, mate někdo nejakou praktickou zkušenost s tzv. "tender springs" ?

jejich funkci by mělo byt dosazeni progresivniho chovani pruzin... :?

Diky za pripadne názory ;-)

Viz obr. here:

https://www.google.cz/search?q=tender+s ... B600%3B241

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa stenky » Streda, 23. Apríla 2014, 00:09

tie kopance nebudu problemom pruzin a ich progresivnosti/linearnosti. ja by som povedal ze tie bomby sposobuju horne ulozenia XYZ coiloverov.
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1387
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Thomas » Streda, 23. Apríla 2014, 02:35

Joey, mám rovnaký podvozok ako ty, spring rates mám 8 predok, 6 zadok. Neviem čo presne máš na mysli ale pokiaľ máš na mysli rázy do karosérie, tak ja som nejaký obrovský rozdiel nezaznamenal..akurát tak na úrovni "tvrdších" pružín. Osobne som čakal že to bude horšie...
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
kracken
toyoťák
Príspevky: 652
Dátum registrácie: Utorok, 25. Augusta 2009, 08:55
Bydlisko: BA

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa kracken » Streda, 23. Apríla 2014, 07:30

Joey napísal:To Kracken: Uz mas ty pruziny nejak poresene ?
Joey, este som sa k tomu v teme nedostal... H&R isli prec a namiesto toho som sa vtedy nas.al a kupil som seriovu druhovyrobu zn Lesjöfors...
... teraz sa auto sprava normalne... este som na tom nemal obute povolene normalne kolesa, tak neviem este, ake je to vysoke... v kazdom pripade je to o dost vyssie oproti povodnym Eibachom...
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”

Joey
panic
Príspevky: 74
Dátum registrácie: Piatok, 24. Januára 2014, 19:09

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Joey » Streda, 23. Apríla 2014, 12:00

jjj.
Kracken - to co jsi popisoval v uvodu tematu (zavity pružin leži na sobe) - stejnou situaci jsem mel kdysi na celde taky. Mekci cast progresivni pruziny, ktera mela zajistovat chytani nerovnosti na ceste, nefiltrovala vubec nic, byl to jen kus zeleza navic. Nouzove jsem mezi zavity nacpal kousky gumy, a bylo to citelne lepsi. Tolik k historii.

Stenky: urcite je na tom velky kus pravdy. Ale mimo jine proto, aby si se nemusel vzdavat stavitelneho ulozeni se pouzivaji tyto "tender springs", o kterych uvazuji. Docela dobre to popisuje tento clanek, ikdyz o jinem aute (ctete pozorne ;-) ):

http://www.e30m3project.com/e30m3perfor ... /index.htm

Thomas: Na mysli mam klasicky prejezd pricne nerovnosti, kdy teda auto dostane fakt neprijemnou ranu, pocitove spis jenom na predni napravu (kola 225/45/17, coz neni snad az takovy extrem). Zjistil jsem, ze moje spring rate je 10 kg predek, 5 kg zadek...Coz teda neni zrovna malo...
Za dalsi se ten predek pomerne nepekne chova v rychleji projizdenych hrbatych zatackach, kdy je citit, ze kontakt neni optimalni a auto chce vyskakat ven. Takze uvazuji kde sehnat meksi pruziny, XYZ samostatne udajne nedodava. :?:

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1387
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Thomas » Streda, 23. Apríla 2014, 13:19

hmm, zaujímavé..ja som to zatiaľ nezaznamenal a to sa na ten podvozok pri jazde celkom sústredím..
Je pravda že ho mám nastavený skoro na najmäkšie, ale ani pri najtvrdšom nastavení sa mi to nezdalo nejako hrozné, Stenky môže potvrdiť. Gumy taký rozdiel tiež nespravia...ja mám 205/50 R16.
Pokiaľ si pamätám tak mi bolo povedané že nie problém dodatočne vymeniť pružiny..teraz ma napadá že ja som si tuším priplácal za nejaké silónové uloženie práve kvôli prenášaniu rázov do karosérie...
Cez koho si bral podvozok?? kludne do sz..
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2414
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa ondrik » Streda, 23. Apríla 2014, 14:50

ja som konecne uspesne vymontoval D2 podvozok a nahodil seriovy. Na tych coiloveroch D2 som mal (teda mam, na policke) presne hentie tender springs nad tymi tuhymi. Ale v manuali som sa docital ze tie su tam kvoli tomu, ked zdvihnes koleso do vzduchu, tlmic sa vysunie uplne nahor a ta tuha pruzina zrazu zostane nezatazena takze hrka a lieta lubovolne okolo piestu. A vlastne ked polozis auto naspat na zem, a tlmic sa stlaci, tuha pruzina by mohla nejako sikmo, nerovno, blbo dosadnut, alebo dalsie podlozky co su tam by sa mohli skrutit, nedosadnut... neviem ci chapes ako to myslim...
Ked bolo auto normalne polozene na zemi, tak tie makke pruziny boli uplne na doraz stlacene. A ked skusali na afte test tlmicov, tak koleso triasli hore dole ale pruzila len ta velka tuha pruzina, na tej makkej sa vinutia od seba neodlepili. Ono na zemi je aj ta velka pruzina stlacena, a ta ma taku silu ze aj na vacsej jame sa nestihne ta mala slabsia pruzina vystriet...
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2414
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa ondrik » Streda, 23. Apríla 2014, 15:21

teraz ma napadol este jeden postreh, ten moj D2 podvozok daval tiez slusne rany ked som presiel po jame alebo nejakom hrbe. Myslel som ze je to tym ze tlmice su uz off, ale ked som ho teraz vymontoval, skusal som tlmice, a isli kur.vsky tazko, Vobec nevyzerali ako vyrachane, vytlcene, vytecene alebo co vsetko sa im moze stat.
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Joey
panic
Príspevky: 74
Dátum registrácie: Piatok, 24. Januára 2014, 19:09

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Joey » Streda, 23. Apríla 2014, 16:28

Ondrik: Procti "riadne" :D ten clanek co jsem dal odkaz - rozlisuji se tam 2 druhy pomocných pruzin (helper / tender springs). Helper iba vymezují volný prostor při plnom zdvihu kola (takže za normálních okolnosti sedi stlacene při sebe), aby hlavna pruzina nelietala na volno.

Tender springs nesmi byt za normálních okolnosti zcela stlacene (to by byly fakt k nicemu). Jejich ukolem je prave pohlcovat nerovnosti a diery na ceste.

http://www.e30m3project.com/e30m3perfor ... /index.htm

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2414
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa ondrik » Streda, 23. Apríla 2014, 16:33

Joey napísal:Ondrik: Procti "riadne" :D ten clanek co jsem dal odkaz - rozlisuji se tam 2 druhy pomocných pruzin (helper / tender springs). Helper iba vymezují volný prostor při plnom zdvihu kola (takže za normálních okolnosti sedi stlacene při sebe), aby hlavna pruzina nelietala na volno.

Tender springs nesmi byt za normálních okolnosti zcela stlacene (to by byly fakt k nicemu). Jejich ukolem je prave pohlcovat nerovnosti a diery na ceste.

http://www.e30m3project.com/e30m3perfor ... /index.htm
Jasne, sorry, to som necital ten clanok... :-D
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Joey
panic
Príspevky: 74
Dátum registrácie: Piatok, 24. Januára 2014, 19:09

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Joey » Streda, 23. Apríla 2014, 20:22

Thomas: Podvozek mám od ofic. dealera pro CR http://www.xyz-racing.cz/ , nebyl zadny problém s objednanim ani dopravou, komunikace uplne v pohode. Ale ted když jsem se ptal na jiné pruziny atd, tak to udajne neni mozne, snad by se musel delat design tlumicu na miru (asi kvůli jiné delce pruziny).. coz je nasledne financne docela jinde :roll:

Jakou variantu horniho ulozeni ve predu mas ? Stavitelny, nebo ten s tim PURem ? http://www.xyz-racing.cz/podvozky.php?page=super
Ten PUR v kombinaci s meksimi pruzinami nez mam ja se urcite priznive projevi v komfortu jizdy i "ohleduplnosti" vuci hornimu ulozeni tlumice i dalších komponentu (čapy atd.).

Muj puvodni zamer je nasmerovat parametry auta jen na letni jezdeni (ciste hobby car) po peknych cestach, s pripadnymi "track days", proto jsem chtěl to stavitelne ulozeni. Ale tak všechno ma svoje meze, není to okruhovy special ze :). Chtel jsem si ponechat moznost nastavit fwd auto jako pretacive, at je s tim nejaka zabava, stejnak robim na okruhu jen hovadiny a na sbirani best lap times nemam schopnosti :D

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1387
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Thomas » Streda, 23. Apríla 2014, 21:09

Ja tiež, čiže Dany z Honda Clubu...to s tou dĺžkou pružiny je blbosť. Mám normálne tak ako ty stavitelný..zistím ešte presne za čo som si to priplácal a dám Ti vedieť ;-)
Inak dnes som sa bol previezť "kvôli Tebe" v Maďarsku ;-) Mám tam jednu cestu kde testujem nápravu vždy keď niečo urobím, cesta je samý hrbol a nerovnosť ale bez dier, s malými horizontami..proste Ti komplet otestuje nápravu...lietal som tade dialničným tempom a podvozok úplne v pohode, žiadne rázy a už vôbec nie odskakovanie ani v zákrutách atď...keď som ho nastavil na tuhšie už to bolo horšie ale stále znesitelné a to mám v predných ramenách PUR, stabiky a motorové silenty tiež, nápravnicu v hliníku takže nič čo by nejako tlmilo rázy a vibrácie sa v prednej časti vozidla nenachádza...
..s preloadom pružiny si niečo robil? Skúšal si mäkšie nastavenie tlmiča?

Ja mám svoje auto od začiatku nasmerované na letné víkendové jazdenie a pre zábavu a relax...takže to sme na tom rovnako ;-)
Vidím to tak že musíš prísť na TTS zraz nech to porovnáme 8)
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Joey
panic
Príspevky: 74
Dátum registrácie: Piatok, 24. Januára 2014, 19:09

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Joey » Štvrtok, 24. Apríla 2014, 05:48

JJ, Dany. No nejsem si jisty ze je to uplna blbost (souvislost s delkou pruziny), naznacoval to prave Dany. Nevim teda odkud presne jsi, ale jestli musis za rozbitymi cestami jezdit do zahranici, tak Te tipuju na svycara :D.
Preload pruziny = 0. Nastaveni tuhosti tlumicu jsem zkousel, no uplne spokojeny zatim nejsem, ale taky je mozne, ze jsem precitlively
Na ten TTS sraz se dost tesim, doufam ze to vyjde, no zacina se mi sypat mancaft sakra.... :evil: .

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1387
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Thomas » Štvrtok, 24. Apríla 2014, 08:36

S tou dĺžkou pružiny som to myslel tak že nemôže byť zásadný rozdiel medzi dajme tomu spring rate 10 a 8 aby to ovplyvnilo chod piestnice a musel byť prepracovný samotný tlmič..ale ak to hovoril Dany tak na tom asi niečo bude no..

:lol: Som z Bratislavy, tu je rozbitých ciest dosť, ale takých aby sa po nich dalo lietať bez strachu o auto nie... ;-)
Mne tiež ludia hovoria že som precitlivelý preto ma Tvoj problém zaráža...

Čo som spomínal ten môj doplatok...na tom druhom odkaze čo si postoval je to číslo 8...neviem kedy si podvozok kupoval ale mne ležal vyše roka v garáži..

Tak snáď Ti to vyjde a porovnáme na živo ;-)
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Joey
panic
Príspevky: 74
Dátum registrácie: Piatok, 24. Januára 2014, 19:09

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Joey » Štvrtok, 24. Apríla 2014, 09:55

Thomas napísal:S tou dĺžkou pružiny som to myslel tak že nemôže byť zásadný rozdiel medzi dajme tomu spring rate 10 a 8 aby to ovplyvnilo chod piestnice a musel byť prepracovný samotný tlmič..
To iste jsem si myslel taky, ale tak nemel jsem odvahu presvedcovat Danyho o svoji "pravde" :lol:
Thomas napísal:Čo som spomínal ten môj doplatok...na tom druhom odkaze čo si postoval je to číslo 8...neviem kedy si podvozok kupoval ale mne ležal vyše roka v garáži..
Podvozek mi prisel myslim v januari 2012, nic jsem nedoplacel, ta "8" je neake teflonove lozisko...dle popisu, mozna proti nezadoucimu vrzani nebo tak nevim jak to vypada v realu. Nevim o tom ze bych tam neco takoveho mel.
Thomas napísal: Tak snáď Ti to vyjde a porovnáme na živo ;-)
Taky doufam jo jo ;-)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný