Strana 5 z 7

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Utorok, 6. Augusta 2013, 14:11
od používateľa kracken
ale keby len HR, rovnake cisla su aj pri inych vyrobcoch, ako som spominal napr. Monroe.
Len Kayaba nerobi predne na ST202, keby robil, tak by som hned na zaciatku nespekuloval nad H&R.
aj tie Eibachy, co su teraz u teba Ondrik, bohvie ci nie su na AT200.. lebo teraz ked som pozeral kade tade po Eibachoch, tak mi ponuka len AT200ku..

Takze teraz som vlastne uplne na zaciatku.. znova vyber pruzin...
zapozicanie mi neriesi problem celkovo, iba docasne, ja potrebujem nejake pruziny kupit...

a co sa tyka tych H&R pruzin, viem si dobre predstavit, ze by fantasticky fungovali s KONI tlmicmi, co ma nahodene stefan-celica. ;-)

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Utorok, 6. Augusta 2013, 14:18
od používateľa tofak
A preco chces rezat tu piestnicu?? Ona ti nebuchne vo vnutri tlmica o spodok a ked uz bude fuc, nazad nedas.
Ak sa da, reklamuj, ked ti ten otoč chodi dobre nema preco tu strunu skrutit do seba.
A Weitec tie struny nerobi, ja pucim tie iste uz na druhom aute +Koni :razz:

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Utorok, 6. Augusta 2013, 14:40
od používateľa Ado
ondro,ale ja som mal 1.8 a tiež mi to preskakovalo

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Utorok, 6. Augusta 2013, 15:34
od používateľa AndyGTP
no.. dlho som cital, velmi zaujimave skusenosti zo vsetkych stran. Mozem potvrdit, ze aj typci v Zlatych klasoch naozaj vedia co robia, a ze sa aj zvyknu skracovat piestnice. Otazku by som polozil este inak (nechce sa mi to pozerat v katalogu): Su jednotne tlmice pre AT200/ST202? Napriklad pri E11 boli dve varianty, ktore mali mierne odlisne parametre a konkretne dlhsiu piestnicu. Tie varianty s dlhsou piestnicou boli urcene na vychodne trhy ako tzv. Rough Road Package pre horsie cesty. Casto sa stalo, ze si niekto pomylil referenciu a stretol som sa uz aj s tym, ze sa vdaka "kratkej" pruzine a "dlhej" piestnici ozyval pri prepruzeni nejaky buchot od tlmica.

Neviem co je to vsak v Stevovom pripade. Ja osobne som s H&R spokojny na 3 autach (E11 som menil ja, Lexus som tak uz kupil), aj ked to jedno nejazdi aktualne (E9). Cudoval by som sa, ak by si to nemecki inzinieri zle zratali, nejde mi to k povahe ich vyrobkov, ale mozno to uz inzinieroval nejaky Turek, kto vie.

Zaraza ma rozdielnost udavanych dostupnosti u roznych vyrobcov. Podla vami zhrnutych udajov by som sa priklonil k problemu s vahou (+100kg), co ale nekoresponduje s Adovym tvrdenim, ze aj jemu to robilo na AT200. V normalnom pripade by som na zaklade mojich viacrocnych skusenosti nebral dostupnost/nedostupnost u roznych vyrobcov uplne smerodajne, pretoze napr. aftermarketovi vyrobcovia zvyknu robit pre E10 a E11 rovnake znizene pruziny odlisene jedine podla tuhosti v zavislosti od vahy (typicky priklad je, ze pre diesel a GTi verzie boli vzdy tuhsie pruziny predne). Avsak ak si pozriete KYB katalog alebo OEM cisla vyrobcu, tak E11 a E10 ma ine pruziny a ine referencie. V praxi sme to potom pozerali na pruzinach a dospeli sme k tomu, ze aftermarketovi tuneri spravili urcite zjednodusujuce opatrenia, aby dany vyrobok sedel na obe verzie. Boli tam male odchylky, ale nedochadzalo k tak vaznemu nekomfortu, ako popisuje Stevo. Tam musi byt problem inde.

Zameral by som sa urcite aj na spravnost montaze. To, ze pismena budu hore nohami by som neriesil - dolezite je namontovat pruzinu na spravnu stranu (v pripade ze su obe predne odlisne) a najma spravnym smerom. To sa vsak neda generalizovat - je nesmierne dolezite novu pruzinu zlozit presne v tom smere, ako bola ta stara (dlha, OEM) namontovana uz od vyroby. Vdaka tomu sa nepomylis. Na smer pismen sa treba vysrat. Preto by som na 100% skontroloval este raz tie predne pruziny a spravnost ich vinutia vzhladom k osi tlmica a vzhladom na dosadacie plochy v tanieroch (miskach) pruzin. No a zamysli sa aj nad dlzkou tej piestnice povodnej, ci naozaj nie su nejake male nuansy v ich dlzkach ako som spominal v pripade E11.

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Utorok, 6. Augusta 2013, 15:45
od používateľa AndyGTP
kracken napísal:aha:
http://www.6gc.net/forums/index.php?s=d ... opic=87546

este som to nestihol nastudovat, len som hodil link...
Please please, PLEASE, do a search.
This has been covered mutiple times, and very recently as well.
Your Springs either aren't seated properly in the strut, or there arrow at the top is not facing the correct direction.
Search, and you'll find out what Im talking about.

Edit, just noticed the noise isn't cause by turning.
This clunking, could be cause by worn out top mounts.


Mne toto pride ako presne to, o com hovorim. Dobre skontrolovat sipky (aj ked pises ze podla manualu si to robil..)... mne sa zda ze by mali k motoru ukazovat + dobre skontrolovat sadnutie pruzin, ci nie su hore nohami a podla otlackov na povodnych pruzinach by si mal vediet, ci plocha strana pruziny ide dole (tusim tak je to) a gulata strana pruziny sa dotyka hornej misky. Jednoznacne tam mas problem s tym, ze to preskakuje pri otacani, takze nieco zle sedi a zle toci pruzinou.

EDIT: teraz som pozeral par fotiek starych a ta plocha cast pruziny (akoby zabrusena) by mala byt hore v pripade prednych tlmicov. Na zadnej naprave v dolnej casti by mala byt buzirka, lebo spodne tri vinutia sa mozu dotknut pri prepruzeni. Ale zas nevidim to tam dobre na tych foto vsetko kua a progresivne vinute su pruziny smerom zhora nadol (uzke oka hore, siroke dole). Na celice to vsak moze byt inak.

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Utorok, 6. Augusta 2013, 23:56
od používateľa stenky
na T18 ide na predku gulata cast dole a plocha cast hore. pri montazi je to ocividne a opacne by to skladal snad len kaskader :D

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Streda, 7. Augusta 2013, 07:23
od používateľa kracken
hmm... mozem s cistym svedomim napisat, ze tlmice su bohuzial poskladane dobre...
postupovane bolo podla manualu m380...
spodne casti pruzin su gulate, pruzina presne sadla do taniera, ma na to take vybratie aby sa netocila.
horna miska nema taketo vybratie, je na nej sipka s napisom OUT, je to presne zlozene tak, ako to uvadza manual.. t.j. sipkou vonku..
tlmice su Kayaba, na ST202 robi vyrobca iba jeden typ, hladane a preverovane v roznych katalogoch, tlmice su spravne.
horna miska je priskrutkovana spravnym momentom..
podla US fora, kde uvadza aj odpoved od H&R o tomto probleme pravdepodobne vedia, ale nespravili s tym nic...

Informacie nie su sprostredkovane, mal som tlmice v ruke, sam osobne som to kontroloval...

Hold, asi nespravny vyber pruzin, co uz...

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Streda, 7. Augusta 2013, 08:43
od používateľa AndyGTP
pokus sa to teda predsalen nejak reklamovat, ked o tom ti buzeranti vedia, tak sa to na 99% nebude dat odstranit.

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Streda, 7. Augusta 2013, 09:10
od používateľa Thomas
ja to vidím na iný výrobok...ušetríš si kopec času a energie..

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Streda, 7. Augusta 2013, 09:36
od používateľa smutok
Inak ked uz ste sa bavili o tych tainoch, tak tu nemaju to co potrebujes?
http://tuning.autodoplnky.cz/tein/pruziny/smid-4304/

Ale tiez by som to skusil reklamovat.

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Nedeľa, 11. Augusta 2013, 18:46
od používateľa stefan-celica
kracken napísal: a co sa tyka tych H&R pruzin, viem si dobre predstavit, ze by fantasticky fungovali s KONI tlmicmi, co ma nahodene stefan-celica. ;-)
ja si dokonalejsiu kombinaciu ako seriove pruziny a KONI tlmice na nase slovenske cesty ani neviem predstavit ;-)

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Pondelok, 12. Augusta 2013, 08:12
od používateľa tofak
No tu musim po mojich skusenostiach na Carina2+ Micra+Starlet nesuhlasit, Koni(zlte stelovanie hore hribikom)+origos struny na predok sa neda kombinovat (zadok je ok).
Kedze predne Koni su kratsie, musis original struny stiahnut, cim ich moc napruzis a ked das dole auto zo zdvihaka vyzera potom ako "kombajn" kedze svojou vahou nedokaze tak napnute struny uz stlacit.
A teraz to co sa nema karboska -1 zavit na origo strunach az potom to vyzera normalne, ale robil som to len na Starlete a funguje to bez problemov, ale tam je ten druhy zavit vinuty len mierne do hora.

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Sobota, 2. Novembra 2013, 15:23
od používateľa Sebastian
Ahojte.Nejdem zakladat novu temu ked sa tyka tejto.
Nasiel som sportove pruziny na Celicu 6gen s motorom 1,8l
Pasovali by aj na moju 2,0GT?
Konkretne ide o pruziny Eibach EW8242001 a EW8242002
Dakujem Vam vopred za rady. ;-)

http://www.webkat.at/webkat/bilder1/083 ... 42.140.PDF

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Sobota, 2. Novembra 2013, 20:36
od používateľa Gabriel Nagy
pasovat by mohli, iked 1.8 je mozno kusok lahsia na predok .-) ja odporucam komplet set tlmice pruziny .-)

Re: Znizene sportove pruziny

Napísané: Nedeľa, 3. Novembra 2013, 09:24
od používateľa Sebastian
Lenze na komplet nemam. Zatial.