Znizene sportove pruziny

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Používateľov profilový obrázok
kracken
toyoťák
Príspevky: 652
Dátum registrácie: Utorok, 25. Augusta 2009, 08:55
Bydlisko: BA

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa kracken » Utorok, 6. Augusta 2013, 14:11

ale keby len HR, rovnake cisla su aj pri inych vyrobcoch, ako som spominal napr. Monroe.
Len Kayaba nerobi predne na ST202, keby robil, tak by som hned na zaciatku nespekuloval nad H&R.
aj tie Eibachy, co su teraz u teba Ondrik, bohvie ci nie su na AT200.. lebo teraz ked som pozeral kade tade po Eibachoch, tak mi ponuka len AT200ku..

Takze teraz som vlastne uplne na zaciatku.. znova vyber pruzin...
zapozicanie mi neriesi problem celkovo, iba docasne, ja potrebujem nejake pruziny kupit...

a co sa tyka tych H&R pruzin, viem si dobre predstavit, ze by fantasticky fungovali s KONI tlmicmi, co ma nahodene stefan-celica. ;-)
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1309
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa tofak » Utorok, 6. Augusta 2013, 14:18

A preco chces rezat tu piestnicu?? Ona ti nebuchne vo vnutri tlmica o spodok a ked uz bude fuc, nazad nedas.
Ak sa da, reklamuj, ked ti ten otoč chodi dobre nema preco tu strunu skrutit do seba.
A Weitec tie struny nerobi, ja pucim tie iste uz na druhom aute +Koni :razz:
Naposledy upravil/-a tofak v Utorok, 6. Augusta 2013, 15:09, upravené celkom 1 krát.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Ado
Toyota guru
Príspevky: 1796
Dátum registrácie: Streda, 27. Júla 2005, 09:10
Bydlisko: Tábor

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Ado » Utorok, 6. Augusta 2013, 14:40

ondro,ale ja som mal 1.8 a tiež mi to preskakovalo
Lexus RX 400h,2008
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 6. Augusta 2013, 15:34

no.. dlho som cital, velmi zaujimave skusenosti zo vsetkych stran. Mozem potvrdit, ze aj typci v Zlatych klasoch naozaj vedia co robia, a ze sa aj zvyknu skracovat piestnice. Otazku by som polozil este inak (nechce sa mi to pozerat v katalogu): Su jednotne tlmice pre AT200/ST202? Napriklad pri E11 boli dve varianty, ktore mali mierne odlisne parametre a konkretne dlhsiu piestnicu. Tie varianty s dlhsou piestnicou boli urcene na vychodne trhy ako tzv. Rough Road Package pre horsie cesty. Casto sa stalo, ze si niekto pomylil referenciu a stretol som sa uz aj s tym, ze sa vdaka "kratkej" pruzine a "dlhej" piestnici ozyval pri prepruzeni nejaky buchot od tlmica.

Neviem co je to vsak v Stevovom pripade. Ja osobne som s H&R spokojny na 3 autach (E11 som menil ja, Lexus som tak uz kupil), aj ked to jedno nejazdi aktualne (E9). Cudoval by som sa, ak by si to nemecki inzinieri zle zratali, nejde mi to k povahe ich vyrobkov, ale mozno to uz inzinieroval nejaky Turek, kto vie.

Zaraza ma rozdielnost udavanych dostupnosti u roznych vyrobcov. Podla vami zhrnutych udajov by som sa priklonil k problemu s vahou (+100kg), co ale nekoresponduje s Adovym tvrdenim, ze aj jemu to robilo na AT200. V normalnom pripade by som na zaklade mojich viacrocnych skusenosti nebral dostupnost/nedostupnost u roznych vyrobcov uplne smerodajne, pretoze napr. aftermarketovi vyrobcovia zvyknu robit pre E10 a E11 rovnake znizene pruziny odlisene jedine podla tuhosti v zavislosti od vahy (typicky priklad je, ze pre diesel a GTi verzie boli vzdy tuhsie pruziny predne). Avsak ak si pozriete KYB katalog alebo OEM cisla vyrobcu, tak E11 a E10 ma ine pruziny a ine referencie. V praxi sme to potom pozerali na pruzinach a dospeli sme k tomu, ze aftermarketovi tuneri spravili urcite zjednodusujuce opatrenia, aby dany vyrobok sedel na obe verzie. Boli tam male odchylky, ale nedochadzalo k tak vaznemu nekomfortu, ako popisuje Stevo. Tam musi byt problem inde.

Zameral by som sa urcite aj na spravnost montaze. To, ze pismena budu hore nohami by som neriesil - dolezite je namontovat pruzinu na spravnu stranu (v pripade ze su obe predne odlisne) a najma spravnym smerom. To sa vsak neda generalizovat - je nesmierne dolezite novu pruzinu zlozit presne v tom smere, ako bola ta stara (dlha, OEM) namontovana uz od vyroby. Vdaka tomu sa nepomylis. Na smer pismen sa treba vysrat. Preto by som na 100% skontroloval este raz tie predne pruziny a spravnost ich vinutia vzhladom k osi tlmica a vzhladom na dosadacie plochy v tanieroch (miskach) pruzin. No a zamysli sa aj nad dlzkou tej piestnice povodnej, ci naozaj nie su nejake male nuansy v ich dlzkach ako som spominal v pripade E11.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 6. Augusta 2013, 15:45

kracken napísal:aha:
http://www.6gc.net/forums/index.php?s=d ... opic=87546

este som to nestihol nastudovat, len som hodil link...
Please please, PLEASE, do a search.
This has been covered mutiple times, and very recently as well.
Your Springs either aren't seated properly in the strut, or there arrow at the top is not facing the correct direction.
Search, and you'll find out what Im talking about.

Edit, just noticed the noise isn't cause by turning.
This clunking, could be cause by worn out top mounts.


Mne toto pride ako presne to, o com hovorim. Dobre skontrolovat sipky (aj ked pises ze podla manualu si to robil..)... mne sa zda ze by mali k motoru ukazovat + dobre skontrolovat sadnutie pruzin, ci nie su hore nohami a podla otlackov na povodnych pruzinach by si mal vediet, ci plocha strana pruziny ide dole (tusim tak je to) a gulata strana pruziny sa dotyka hornej misky. Jednoznacne tam mas problem s tym, ze to preskakuje pri otacani, takze nieco zle sedi a zle toci pruzinou.

EDIT: teraz som pozeral par fotiek starych a ta plocha cast pruziny (akoby zabrusena) by mala byt hore v pripade prednych tlmicov. Na zadnej naprave v dolnej casti by mala byt buzirka, lebo spodne tri vinutia sa mozu dotknut pri prepruzeni. Ale zas nevidim to tam dobre na tych foto vsetko kua a progresivne vinute su pruziny smerom zhora nadol (uzke oka hore, siroke dole). Na celice to vsak moze byt inak.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa stenky » Utorok, 6. Augusta 2013, 23:56

na T18 ide na predku gulata cast dole a plocha cast hore. pri montazi je to ocividne a opacne by to skladal snad len kaskader :D
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
kracken
toyoťák
Príspevky: 652
Dátum registrácie: Utorok, 25. Augusta 2009, 08:55
Bydlisko: BA

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa kracken » Streda, 7. Augusta 2013, 07:23

hmm... mozem s cistym svedomim napisat, ze tlmice su bohuzial poskladane dobre...
postupovane bolo podla manualu m380...
spodne casti pruzin su gulate, pruzina presne sadla do taniera, ma na to take vybratie aby sa netocila.
horna miska nema taketo vybratie, je na nej sipka s napisom OUT, je to presne zlozene tak, ako to uvadza manual.. t.j. sipkou vonku..
tlmice su Kayaba, na ST202 robi vyrobca iba jeden typ, hladane a preverovane v roznych katalogoch, tlmice su spravne.
horna miska je priskrutkovana spravnym momentom..
podla US fora, kde uvadza aj odpoved od H&R o tomto probleme pravdepodobne vedia, ale nespravili s tym nic...

Informacie nie su sprostredkovane, mal som tlmice v ruke, sam osobne som to kontroloval...

Hold, asi nespravny vyber pruzin, co uz...
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 7. Augusta 2013, 08:43

pokus sa to teda predsalen nejak reklamovat, ked o tom ti buzeranti vedia, tak sa to na 99% nebude dat odstranit.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1387
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Thomas » Streda, 7. Augusta 2013, 09:10

ja to vidím na iný výrobok...ušetríš si kopec času a energie..
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2139
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa smutok » Streda, 7. Augusta 2013, 09:36

Inak ked uz ste sa bavili o tych tainoch, tak tu nemaju to co potrebujes?
http://tuning.autodoplnky.cz/tein/pruziny/smid-4304/

Ale tiez by som to skusil reklamovat.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1660
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa stefan-celica » Nedeľa, 11. Augusta 2013, 18:46

kracken napísal: a co sa tyka tych H&R pruzin, viem si dobre predstavit, ze by fantasticky fungovali s KONI tlmicmi, co ma nahodene stefan-celica. ;-)
ja si dokonalejsiu kombinaciu ako seriove pruziny a KONI tlmice na nase slovenske cesty ani neviem predstavit ;-)
Toyota Celica T20 ST202 129kw McPherson :)
Renault Trafic 2.0dci L2H1 ( Pičiak )

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1309
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa tofak » Pondelok, 12. Augusta 2013, 08:12

No tu musim po mojich skusenostiach na Carina2+ Micra+Starlet nesuhlasit, Koni(zlte stelovanie hore hribikom)+origos struny na predok sa neda kombinovat (zadok je ok).
Kedze predne Koni su kratsie, musis original struny stiahnut, cim ich moc napruzis a ked das dole auto zo zdvihaka vyzera potom ako "kombajn" kedze svojou vahou nedokaze tak napnute struny uz stlacit.
A teraz to co sa nema karboska -1 zavit na origo strunach az potom to vyzera normalne, ale robil som to len na Starlete a funguje to bez problemov, ale tam je ten druhy zavit vinuty len mierne do hora.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
Sebastian
začiatočník
Príspevky: 150
Dátum registrácie: Sobota, 31. Mája 2008, 22:01
Bydlisko: Banska Bystrica-Nemce

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Sebastian » Sobota, 2. Novembra 2013, 15:23

Ahojte.Nejdem zakladat novu temu ked sa tyka tejto.
Nasiel som sportove pruziny na Celicu 6gen s motorom 1,8l
Pasovali by aj na moju 2,0GT?
Konkretne ide o pruziny Eibach EW8242001 a EW8242002
Dakujem Vam vopred za rady. ;-)

http://www.webkat.at/webkat/bilder1/083 ... 42.140.PDF

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 2. Novembra 2013, 20:36

pasovat by mohli, iked 1.8 je mozno kusok lahsia na predok .-) ja odporucam komplet set tlmice pruziny .-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Sebastian
začiatočník
Príspevky: 150
Dátum registrácie: Sobota, 31. Mája 2008, 22:01
Bydlisko: Banska Bystrica-Nemce

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Sebastian » Nedeľa, 3. Novembra 2013, 09:24

Lenze na komplet nemam. Zatial.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní