Znizene sportove pruziny

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa ondrik » Pondelok, 5. Augusta 2013, 19:57

nie je to divne, ze lezia jedna na druhej? Sak to musi robit divne zvuky aj pri prepruzeni a tak.
Inak vsimol som si, ze na vela strunach je na zaciatocnych otackach navlecena nejaka guma alebo buzirka alebo nieco take.
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 5. Augusta 2013, 20:05

fuha, nechcem kazit naladu, ale ako normalne mi to nepride... :-(
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
kracken
toyoťák
Príspevky: 652
Dátum registrácie: Utorok, 25. Augusta 2009, 08:55
Bydlisko: BA

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa kracken » Pondelok, 5. Augusta 2013, 20:51

ja viem, teda tusim, ze normalne to nie je... len sa snazim nejako identifikovat, kde vlastne vznikol problem...
vsetko na kompletnych tlmicoch je nove, nove tlmice so spodnymi miskami, horne misky, nove pruziny, nove horne ulozenia s loziskami...
po poskladani kompletov to mimo auta vyzeralo fajn, ale po zatazeni spodne tri otacky jedna na druhej... a stredna otacka vyslovene skace pri zatacani kolesa.. pri stani na mieste... ono to vlastne robi aj za jazdy, ale pri stani, pripadne pri pomalom cuvani je to horor...
buzirky, ako spomina ondrik na pruzinach neboli...
komplety boli zlozene podla manualu, vrchna miska - sipka na nej ide spravnym smerom... na spodnej miske je pruzina opreta o vybranie, aby sa netocila, na hornej miske nie je take vybratie.. ochranne gumy na miskach su ...
no netusim, ci vyskusat na to nieco navliect, ale myslim, ze to nieco by nemalo dlhu zivotnost...
som nasr..ty... :evil:
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 5. Augusta 2013, 22:57

no jedine skusit ine sportove pruziny a ak tie budu ok, tak tieto reklamovat, ze proste niesu dobre... nic ine ma nenapada...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1388
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Thomas » Utorok, 6. Augusta 2013, 08:03

fakt neviem..už sme to so Števom rozoberali aj som to videl na živo a sú to celkom strašidelné zvuky...podľa môjho názoru to že sú položené na sebe nie je až taká anomália, záleží od miery zníženia. Návleky dáva napr. Tein od výroby kvôli prepruženiu..a pokiaľ si dobre pamätám tak Legon má na mojej bývalej tiež pár spodných otáčok pružiny na sebe a nerobí to nič...
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 6. Augusta 2013, 09:01

Ked su len na sebe, ok, ale to co popisuje ok nieje... sakra
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
kracken
toyoťák
Príspevky: 652
Dátum registrácie: Utorok, 25. Augusta 2009, 08:55
Bydlisko: BA

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa kracken » Utorok, 6. Augusta 2013, 09:48

ja sa stale snazim najst chybu v montazi... predne su vpredu, zadne su vzadu... na spodnych miskach sedia... horne ulozenia sa tocia.. uz boli aj prehodene za povodne.. .
napisy na pruzinach nie su obratene hore nohami, predpokladam teda, ze pruziny su spravne otocene...
teraz to nemam vonku, je to na aute.. nemam teda moznost pozriet na to uplne detailne...
uz ma napadaju aj take blbosti, ci nie su prehodene lavy a pravy tlmic medzi sebou..
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”

Ado
Toyota guru
Príspevky: 1796
Dátum registrácie: Streda, 27. Júla 2005, 09:10
Bydlisko: Tábor

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Ado » Utorok, 6. Augusta 2013, 10:00

no mne to preskakovalo tiež,a tiež sme to mali rozobraté viac krát,nakoniec som sa na to vykašľal
Lexus RX 400h,2008
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1388
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa Thomas » Utorok, 6. Augusta 2013, 10:25

tak v tom prípade to vidím na Eibach proKit alebo Tein S-tech
ešte ma napadlo, nemôže mať na to vplyv SS a non-SS náprava? Aj keď reálne neviem aký rozdiel by tam mohol byť, ale napr. tu Blitz píše SS only..??

http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_1 ... ory_2/2570

a Tein zase only non SS

http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_1 ... ory_2/3011


takže niečo na tom možno bude..
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
kracken
toyoťák
Príspevky: 652
Dátum registrácie: Utorok, 25. Augusta 2009, 08:55
Bydlisko: BA

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa kracken » Utorok, 6. Augusta 2013, 10:39

aha:
http://www.6gc.net/forums/index.php?s=d ... opic=87546

este som to nestihol nastudovat, len som hodil link...
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”

Používateľov profilový obrázok
kracken
toyoťák
Príspevky: 652
Dátum registrácie: Utorok, 25. Augusta 2009, 08:55
Bydlisko: BA

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa kracken » Utorok, 6. Augusta 2013, 10:50

co mohol mat na mysli tym skratenim tlmicov o 24mm? ako skratit? na vrchu piestu? narezanim noveho zavitu? ci ako?
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa ondrik » Utorok, 6. Augusta 2013, 11:37

asi tak. zrezat z vrchu a narezat novy zavit.
To je to co som sa pytal tusim v tomto topicu ze ci su standardne kayaba excel g stavane na znizene pruziny. Teraz ma napadlo, niekde na nete v referenciach o firme v zlatych klasoch som cital, ze typkovi po namontovani znizenych pruzin urezali z tycky tlmica a narezali novy zavit. Typek bol nasraty ze mu rezali tlmic, a oni mu to odovodnili tym ze "vieme co robime"...
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa tofak » Utorok, 6. Augusta 2013, 12:33

Osobne v tom nevidim ziaden prinos. Tlmic tlmi ci je zatlaceny, alebo povytiahnuty. Ak by auto letelo vzduchom a tlmice by boli origos dlhsie a struna by vyskocila zo svojho miesta ,tak pri dopade na cestu by mohol byt problem, ale inak?
To ze pri toceni volantom zapada jeden zavit do druheho by som skor pripisal hornemu otocnemu tanieru, lebo ten sa toci len cez strunu a ked ide tazsie tak sa moze struna skrucat.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
kracken
toyoťák
Príspevky: 652
Dátum registrácie: Utorok, 25. Augusta 2009, 08:55
Bydlisko: BA

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa kracken » Utorok, 6. Augusta 2013, 12:50

tofak, toto som si tiez myslel, preto som skusil vyhodit horne taniere, a preskladat horne ulozenia .. ale aj pri variante stare ulozenia a aj nove ulozenia (samozrejme s loziskami) bol vysledok ten isty..
takze po prestudovani vsetkeho mozneho som asi dospel k dvom variantam:
1. zrezat tlmice o 24mm a narezat novy zavit a nahodit to k H&R pruzinam.
2. nechat tlmice tak ako su a polozit to na seriove pruziny.
zatial som asi nakloneny variante c. 2, teda musim niekde zohnat seriove pruziny... v toyote za to chcu celkom vela..

tak ma napada otazka:
Ondriku, ty nemas este niekde svoje povodne pruziny??
Pripadne, vie niekto zohnat za normalnejsiu cenu pruziny original Toyota, pripadne aftermarket normalneho vyrobcu? (monroe nechcem).

Dalsia otazka.. o kolko je predok na AT200ke lahsi? zaujima ma zamenitelnost KYB pruzin z AT200 na ST202.
Rozmerovo je to to iste, len ci nemaju inu tuhost...
KYB uvadza vo vsetkych katalogoch:
ST202 - predok (N/A)
ST202 - zadok (KB RI5456)
AT200 - predok (KB RI2785)
AT200 - zadok (KB RI6164)

A pritom Monroe uvadza na obidva modely aut tie iste kody pruzin...
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Znizene sportove pruziny

Príspevok od používateľa ondrik » Utorok, 6. Augusta 2013, 13:29

Svoje povodne pruziny by som mal mat. To by mali byt seriove. Nie je problem pozicat... problem je jedine s dopravou :D
To ze pukaju pri otacani na mieste je jasne ze nemoze mat vplyv na dlzku tlmica. Skor mi pride logickejsie ze at200 (1,8-ka) je dost lahsia vpredu ako st202 (2,0 liter) a pani v HR to nedomysleli a robia univerzal pre jednu aj druhu.

Prave pozeram ze 1,8ka je celkovo o 100kg lahsia...
a ano, HR robi pre 1,8 aj pre 2,0 rovnaku sadu, 29964-1
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných