Strana 1 z 7

Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Nedeľa, 18. Januára 2009, 11:56
od používateľa patrix
Chlapci chcel by som vediet vas nazor na tento turbokit.
http://www.turbo-kits.com/celica_gt_turbo_kits.html
Hlavne tych co sa vyznaju z hladiska montaze a podobne. Lebo dost nad nim uvazujem. Viem ze to tu uz raz bolo len chcem vediet ci uz nahodou nema niekto aj ozajstne skusenosti.

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Nedeľa, 18. Januára 2009, 12:36
od používateľa fajry
Ty chceš za každú cenu zvýšiť výkon svojho auta, že? Nemal si si radšej vybrať niečo iné, čo je hneď o základu výkonnejšie? Tieto turbo kity sú OK, aj tá stránka je OK, ale info skôr hladaj na US a UK weboch. Tam je toho kopec popísaného. Istý čas som sa o to aj s kamarátom zaujímal a našli sme tam spústu odporúčaní, ako aj skúseností s montážou a prevádzkou. Tu Ti veľa ľudí v tomto neporadí.

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Nedeľa, 18. Januára 2009, 12:40
od používateľa patrix
JJ fajry mas pravdu chcem zvysit. A co sa tyka toho ze ine auto mal som v plane 350Z len som zistil ze nie su az tak velmi spolahlive a dost vela dielov postupom casu odchadza. Tak som sa rozhodol ostat pri Cecilke (nakolko je to moja srdcovka) a porobit ju.

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Piatok, 23. Januára 2009, 10:33
od používateľa Elvis
pozri sa, myslim ze mam k tomu co dost povedat.
Kazde zvysenie vykonu (ci uz turbo, kompresor alebo ciptuning) je len voda na mlyn skorsiemu opotrebovaniu a pripadnym problemom. Ten motor NEBOL stavany na turbo aplikaciu. Turbo znamena predovsetkym enormny narast teploty a tlaku. Je to samozrejme aplikovatelne, ale ked tu nariekas nad nespolahlivostou 350Z (co som sice este nepocul, ale mozne to je) tak turbo kit na seriovy 1zz-fe je jasna cesta do zahuby... tento seriovy motor ma vysoku zivotnost (tak ako kazda atmo benzin jednotka od Toyoty) tak preco to chces zmenit? Zda sa ti malo ze menis len olej a filtre a ze je auto 100% spolahlive?

Ak chces silou mocou viac vykonu, riesenie je viac ako jednoduche: kup si ine auto alebo sprav engine swap za 2ZZ-GE. Za tento turbo kit das 3000 usd + doprava + montaz a razom si tam, kde si nechcel byt. A mozes mi verit, ze za tuto cenu uz zozenies tento motor aj s komplet vecami (ak sa nepletiem tak je to cca 2500 euro) a ten ti da daleko viac. Navyse, na tento 2ZZ-GE uz existuju kompresorove kity priamo od toyoty. Otazkou je, preco nie su aj na 1zz-fe? hm? Taktiez Lotus dava do svojich 2ZZ-GE + kompresor. Mimochodom su to dost rozdielne motory a kazdy sa vyraba na inom kontinente :)

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Piatok, 23. Januára 2009, 11:33
od používateľa liguere
no preco sa to nerobi na 1zzfe? neoplati sa im to podla mna. naco by vyvijali aj ten aj ten? urobia jeden poriadny na tu silnejsiu verziu samozrejme. lebo logicky kto chce extra vykon, kupi si to najsilnejsie co zakladne verzie ponukaju. potom pripadne riesi dalsi doping.

priklad trochu za vlasy pritiahnuty,ale verim ze super zrozumitelny. keby som vyrabal skodu 105 a 120, tiez by som sa asi vyprdol na upravy motora 105 a vyrabal nejake vychytavky len na 120.

asi uvazuju firmy sposobom, ze kto si kupi slabsiu zakladnu verziu, nema velky hlad po extra vykonoch. totiz asi z takymi specifickymi ludmi ako ziju tu v nasej oblasti nerataju. (ako bez urazky, bude to asi stredoeuropskym vzduchom a mame to skoro vsetci). teda kazdy kuka jak za korunu (sorry teraz uz asi za euro) splasit stroj co pojde na vodu, pripadne este lepsie aby sa do nadrze mocilo. no a potom sa snazime riesit ako zariadit aby to aj islo podla predstav. proste pozerame jak usporit pri nakupe a potom tie dosledky...uz moc filozofujem,presunte ma do off topicu

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Piatok, 23. Januára 2009, 16:09
od používateľa Elvis
liguere ten priklad by fungoval asi fakt len na tu skodu 120 :)

hned ti to aj vyvratim: TTE (sportova divizia toyoty pre Europu) ponukala kompresorovy kit na IS200, avsak nie na IS300 (hoci sa oba modeli subezne predavali a na IS300, cize na auto co ma Supra motor by bola malina cokolvek spravit). Logika je za tym ta, ze aj ked niekto usetril pri kupe samotneho auta (napriklad silnejsie si v tej dobe nemohol dovolit atd), pri neskorsom kupovani dodatocnych doplnkov a upgradov uz nemusi. Ako som pisal, tie dva motory su odlisne a ten silnejsi je zjadne lepsi na dalsi upgrade. Na tej tvojej stranke predavaju aj turbo na 3s-ge (2.0 16v napr v celice). Avsak kto niekedy videl aspon prierez original turbo motorom 3s-gte tak vie, ze tie dva motory su KRUTO odlisne a nebude nahoda, ze turbo motor je z fabriky inak stavany.

Podciarknute a podtrhnute, davat turbo kit na tvoj 105 kw 1.8 motor je nezmysel, radsej za tie prachy kup silnejsie a odolnejsiu verziu...

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Pondelok, 26. Januára 2009, 11:12
od používateľa Rasťo
Elvis napísal:...A mozes mi verit, ze za tuto cenu uz zozenies tento motor aj s komplet vecami (ak sa nepletiem tak je to cca 2500 euro) a ten ti da daleko viac.
Starký môj sem s ním...normálne ti dám tie peniaze na drevo ak ten motor bude mať v poriadku tlak oleja a tlaky vo valcoch...a to myslím vážne... Mám totiž tak trochu prehľad o ponuke 2ZZ-GE v rámci EU... ;-)

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Pondelok, 26. Januára 2009, 11:35
od používateľa Elvis
rasto, mal som taky na ruke zo susedneho rakuska... neviem aka je tam ponuka teraz, ale mozem zistit ak bude moznost.

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Pondelok, 26. Januára 2009, 11:41
od používateľa Rasťo
Ja len že aj mne ponúkali z AT jeden...mal pár maličkých nedostatkov...takých pre ktoré mal cenu "len" 2 tisíc éčiek a bol v poriadne rozmlátenej Celice 7th gen... Ak ten motor kúpiš pod 3 tisíc eur, bude to šalát...a generálkovať ho, alebo ho kúpiť po GO, nemá cenu...

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Sobota, 31. Januára 2009, 08:54
od používateľa patrix
Len vyvratim niektore famy. O peniaze nejde. Ked som ho kupovat pozeral som aj vykonnejsie verzie. Lenze nemali taku vybavu a mali uz toho dost za sebou. Viem 1ZZ je slaby motor ale pri zachovani cca do 7 psi by to mohol vydrzat aj turbo nie? Pravidelna kontrola, kvalitny olej, nevypinanie hned po jazde, ... aj to vsetko ovlyvnuje a predlzuje zivotnost aj s turbom. Neviem ak sa mylim opravte ma.

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Sobota, 31. Januára 2009, 09:30
od používateľa Rasťo
Ehm...chápem Ťa... ale pár detailov Off Topic...
Porovnajme si takú ST185 4WD turbo čo má hodne za sebou, s T23:
Dobre - nemá klímu, je modernejšie dizajnom (ja viem že je to diskutabilné, lebo každý skúsenejší toyoťák vo veku nad 30 rokov Ti povie, že ST18X boli dizajnovo krajšie)...ale kua načo mi je? Keď kupujem športové (alebo kvázišportové auto), tak v ňom asi nebudem voziť cipenky a rodinu - má to byť auto pre mňa, nie pre ostatných...
Aká ďalšia výbava by mi asi chýbala? Hmmm... elektrika v oknách? - 5 kilo navyše v dverách, ktoré použijem raz za uhorský rok...ďakujem neprosím...
Videl si na zraze Lenulkinu ST182? - tak má vypadať chlapské (trochu) športové auto - aj keď ho vlastní napodiv babenka... :D
Musíš si proste vybrať - športové auto, alebo pohodlie...všetko je o prioritách...
A teraz k tomu koľko majú autá za sebou a koľko čo stojí:
Cena nového 1ZZ-FE je cca 4 tisíc euro - podľa nálady "superdodávateľa" ("2ZZ-GE vám nedodáme, lebo sa už nevyrába" - až sa človek za hlavu chytá z tých kravín, čo púšťajú títo kvazireprezentnati)...
Repas 1ZZ (pre tých, čo ho nemajú komplet vymenený, alebo poctivo repasnutý) stojí cca 3 tisíc euro a menovaných majiteľov to tak-či-tak počká, lebo pôvodní majitelia sa nikdy k takým autám ako T23, vľúdne nesprávali...
Takže tu máme investíciu minimálne 3 tisíc auro + cca 6 tisíc euro za najlacnejšiu T23 so zadretým motorom. Cena by sa isto dala skresať na 5...to máme 8 tisíc euro za T23, ktoré bude bezproblémové...
ST185 cena cca 3 tisíc euro - tých 200 eur si majitelia radi odpustia keďže tie vozy sú v ponuke už celú večnosť. Repas motora - niekde to tu bolo rozoberané, ale cca 2 tisíc euro. Podvozok kompet cca 3 tisíc euro (aj so silentblokmi, kosťami, čapmi a čo ja viem ešte čím). Tak a sme tiež na 8 tisíc eurách za auto už inej kategórie ako je T23 (tá je vedľa ST185 po takejto investícií ako chudobný príbuzný).
Ak som sa pomýlil v cenách, tak ma pls opravte. Samo som uvádzal také to rozumné minimum...
Tak Fajry a môžeš ma zmazať - nebudem proti, lebo je to OT ako prase...
PS: Ak budeš chcieť tým turbom vytiahnuť z 1ZZ-FE viac ako 200 koní, tak sa s nm sakra rýchlo rozlúč a šetri na nový...

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Sobota, 31. Januára 2009, 12:51
od používateľa patrix
Mas pravdu, no mna tie starsie verzie nikdy nelakali, nehovorim ze nie su pekne, su ale mne sa najviac lubi 7 gen. A co by si mi odporucil? Zohnat nejaky funkcny 2ZZ a prehodit ho? Ten vydrzi myslis?

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Sobota, 31. Januára 2009, 16:10
od používateľa Rasťo
Ak ho zoženieš v slušnom stave za normálne peniaze, tak si u mňa Boh...
Ako - občas sa na movile a autoscoute mihnú roztepané T23 s 2ZZ motorom, ale vydržia tam len pár hodín a stoja aj riadne rozvité pekný balík - poliaci stále nejako nepocítili následky krízy a zmeny v ich zákonoch o dovoze aut a berú všetko...asi preto, že prihlásiť v PL auto z EU stojí akurát STK a značky...

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Sobota, 31. Januára 2009, 16:28
od používateľa patrix
No skusim nieco vyspekulovat, bo to auto ma fakt chytilo za srdce ale ten vykon nic moc. :x :x

Re: Turbo na 105 kW Celicu 7. gen

Napísané: Sobota, 31. Januára 2009, 16:33
od používateľa miro81
Patrix, keď si chceš prečítať o turbe pre T23 S, tak Ti odporúčam túto stránku http://www.celica-community.de/showthre ... Asha+Turbo

Chalani tu majú turbá už dosť dlho a bez problémov. Dôležité je vedieť, že sériový motor 1ZZ-FE zvládne maximálne 230 HP, ale do toho by som už tiež veľmi nešiel. Pri turbe I. úrovne je tak akurát 200 HP, s tým, že auto je živšie ako TS verzia, pretože má vyšší krútiaci moment. Netreba to však preháňať, pretože vysoký počet Nm už nemusí uniesť prevodovka. Tých 200 HP Ti dá turbo s hodnotou 0.6 Baru, takže pokiaľ s autom budeš dobre zaobchádzať, nič by sa mu nemalo stať...žiadne točenie za studena...pravidelná kontrola oleja a výmena radšej každých 10.000 km. Výhodou je aj to, že na rozdiel od TS verzie takto upravený motor 1ZZ-FE nemá problém s normou EURO 4 a dokonca aj na emiske sa vopchá do sériových hodnôt. Keď by si si dal II. úroveň, tak to je niekde pri 260 HP, ale tu treba počítať s úpravami motora, vstrekovania, prevodovky, brźd,...Nemci tam o tom dosť píšu, takže stačí si to prečítať. Každopádne aj výmena za 2ZZ-GE je určite skvelé riešenie, hlavne z pohľadu starostlivosti o motor, ale zohnať kvalitný 2ZZ-GE je tvrdý oriešok.