Strana 2 z 2

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Nedeľa, 17. Augusta 2008, 17:17
od používateľa avenger
tak bohužel se to nepovedlo, vzduch bude zřejmě někde v kostce ABS, nikde jsem nenašel postupj ak odvzdušnit jednotku ABS.v manuálu je jen fotografie pro místa kde jsou vypouštecí ventilky a pak abs jednotka ale nic o tom jak jí odvzdušnit :(

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Nedeľa, 17. Augusta 2008, 17:25
od používateľa Gabriel Nagy
zober to niekde do servisu, tam ti to spravia ;-)

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Nedeľa, 17. Augusta 2008, 17:30
od používateľa avenger
odtamtud jsme to právě přivezli, spravoval tam tu hadičku a vůbec nevěděl tupec co s tim, mlel něco o regulátoru brzdného tlaku a několikatisícové opravě ale nevypadal na to že ví přesně jestli to je tím

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Nedeľa, 17. Augusta 2008, 18:18
od používateľa Gabriel Nagy
skus iny servis, kde aj vedia odvzdusnovat... odvzdusnoval to tym pristrojom nato?

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Streda, 28. Októbra 2020, 21:24
od používateľa stefan-celica
Zrepasoval som si komplet brzdy na Celice 6g( cca v 2016) zadné piestiky išli krásne ľahko, ale predné piestiky išli ťažko ako pred repasom, jazdil som na tom ďalej. Brzdy fungovali normálne aj na STK bolo všetko výborne, ale pri každoročnom jarnom rozhýbaní piestikov to bolo vždy ťažšie. Rozhodol som sa že vymením gumené brzdové hadičky ( vraj sa to občas stáva, že ich niečo upchá, na JPN autách)
Keď som vybral von pôvodnú vyskúšal som ju prefuknut z oboch strán a išlo to ľahko, hovorím si asi to nebude tým, ale vymenil som hadičky za druhé. A na moje prekvapenie išiel piestik krásne ľahko

Od roku 2011 používam brzdovku DOT 5,1 na silikónovej báze, ale nezdá sa mi žeby toto bolo príčinou

Možno je to aj nájazdom km alebo niečím iným, ale aj na Celice sa môže objaviť tento problém

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Pondelok, 2. Novembra 2020, 08:44
od používateľa jarson
DOT5.1 nie je nastastie pre teba to isté ako DOT5.
Keby si totiž použil silikonovu brzdovku v aute kde je predpísana klasická, potom mas problem....
viac napr. tu:
https://www.topspeed.sk/poradna/par-zau ... line/10504
a co sa týka tej hadičky - ona sa neupchá - nemá čím a ako .... Proste zostarne a nedrží pri tlaku svoj tvar / prierez - roztahuje sa a tak sa tlak stráca v nej a nejde celý na piestik. to je vsetko.

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Štvrtok, 5. Novembra 2020, 13:29
od používateľa stefan-celica
jarson napísal: Pondelok, 2. Novembra 2020, 08:44
a co sa týka tej hadičky - ona sa neupchá - nemá čím a ako .... Proste zostarne a nedrží pri tlaku svoj tvar / prierez - roztahuje sa a tak sa tlak stráca v nej a nejde celý na piestik. to je vsetko.
Lenže ten piestik sa nedal zatlačiť späť ( rozhýbanie piestikov chápme, ako stlačíš brzdový pedál pár krát a následne piestik zatlačíš do vnútra/späť) a ak by platila tvoja teória že hadička mení priemer tvar, problém by bol pri brzdení kedy by bol nástup bŕzd pomalší prípadne "mäkký" pedál
Piestik išiel veľmi ťažko či už som stláčal brzdový pedál alebo tlačil piestik späť
To znamená že niekde v systéme je otvor ktorým prúdi kvapalina zmenšený až upchatý ( hlavný brzdový valec je vporiadku skúšal som vymeniť aj ten)
Pre predstavu akú veľkú silu bolo treba na zatlačenie piestiku kto pozná kliešte Knipex Cobra 400 s nimi ten strmeň pomaly zlisujete a aj tak sa ani nepohol a po výmene gumenej hadičky som piestik zatlačil rukou

A ak by sa hadička deformovala to by musela byť už extrémna vizuálna zmena tvaru, aby priškrtila prietok kvapaliny natoľko, aby nebolo možné zatlačiť piestik

Teraz nechcem mať silou mocou pravdu len sa zamýšľam čo mi príde najlogickejšie

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Sobota, 7. Novembra 2020, 17:52
od používateľa jarson
Aha :idea:
tak potom to muselo byt naozaj pripchaté. Tipujem , že v mieste pripojenia . Neviem , len hadam...ale mas to tak, že ku trubke ide priame pripojenie a ku strmenu také to oko a skrutka s dierkou a podložka?
Ked si totiž predstavim ako vie zarást napríklad dierka v klasickej odvzdušnovacej skrutke, potom by sa niečo podobne kludne mohlo stat aj tu.

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Nedeľa, 22. Novembra 2020, 21:58
od používateľa stefan-celica
Áno klasika ako u väčšiny áut
Obrázok

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Nedeľa, 22. Novembra 2020, 23:51
od používateľa jarson
presne, bingo ...a ta malá dierka , ktorá je v tom oku a usti do hadice sa vie pekne pripchat. tak tu bude pes zakopaný :mrgreen:

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Pondelok, 23. Novembra 2020, 21:06
od používateľa stefan-celica
Skontrolujem pôvodné hadičky, som zvedavý

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Utorok, 15. Decembra 2020, 21:37
od používateľa tofak
Carine E aj Corolla maju abs a to sa neodvzdusnuje, ani nema odvzdusnovak, keby ho tam bolo treba tak tam je. Rurky idu vsetky smerom hore, takze ked tlacis kvapalinu same sa to odvzdusni, len to trva dlhsie. A odvzdusnuje sa pri vypnutom motore. Ozaj staci slapnut raz, dva a drzat, vtedy povolit odvzdusnovak a tlakom v systeme sa to lepsie odvzdusni. Ked uz nejdu bublinky tak aj nieco pobehat a znovu odvzdusnit. Ked sa nerobia bublinky je to OK, ak ano a nemiznu tak je zly hlavny valec pri pedali a taha vzduch. Ked je zly niektory brzdic moze byt makky pedal, ale to by si si vsimol ze unika kvapalina z brzdica. Este ak mas v zadu bubnovu brzdu a nefunguje ti dobre automaticke stelovanie opatrebovania pakni, tak aj vtedy je makky pedal, lebo pakne sa moc vracaju, tu pomaha rucna brzda, vela razy zatiahnut a povolit.OK , GTi takze vzadu asi tiez kotuce, samozrejme to iste plati aj pre kotuce, ze automaticke dostelovanie opotrebenia musi fungovat na zadnych brzdach. Mazda Gti mala z druhej strany imbus 5mm a tym si si priblizil platnicky ku kotucu, inak len krutit brzdovym piestikom protismeru hodinovych ruciek aby ta vola bola co najmensia, vtedy to dostelovanie trva kratko, tu tiez pomaha rucna brzda. Zdvihni zadok do vzduchu a ked zatocis rukou kolesom tak to musi mierne suchat, ak nic este sa to nedostelovalo a preto volny pedal.A samozrejme aj v predu musia piestiky chodit volne, aby sa vracali po zabrzdeni len minimalne, inak velka vola volny pedal. Ked zakrutis kolesom malo by to jemne suchat.

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Napísané: Streda, 16. Decembra 2020, 12:22
od používateľa jarson
mam dve cariny - jedna ma ABS, druha nie. To len na margo.
A tie bubny, to je pravda teda. Zvlast po 28 rokoch už to býva vselijaké s tým auto štelom :mrgreen: