Brzdy - problém s odvzdušněním

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

avenger
panic
Príspevky: 16
Dátum registrácie: Streda, 13. Augusta 2008, 09:20

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa avenger » Nedeľa, 17. Augusta 2008, 17:17

tak bohužel se to nepovedlo, vzduch bude zřejmě někde v kostce ABS, nikde jsem nenašel postupj ak odvzdušnit jednotku ABS.v manuálu je jen fotografie pro místa kde jsou vypouštecí ventilky a pak abs jednotka ale nic o tom jak jí odvzdušnit :(

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Nedeľa, 17. Augusta 2008, 17:25

zober to niekde do servisu, tam ti to spravia ;-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

avenger
panic
Príspevky: 16
Dátum registrácie: Streda, 13. Augusta 2008, 09:20

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa avenger » Nedeľa, 17. Augusta 2008, 17:30

odtamtud jsme to právě přivezli, spravoval tam tu hadičku a vůbec nevěděl tupec co s tim, mlel něco o regulátoru brzdného tlaku a několikatisícové opravě ale nevypadal na to že ví přesně jestli to je tím

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Nedeľa, 17. Augusta 2008, 18:18

skus iny servis, kde aj vedia odvzdusnovat... odvzdusnoval to tym pristrojom nato?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa stefan-celica » Streda, 28. Októbra 2020, 21:24

Zrepasoval som si komplet brzdy na Celice 6g( cca v 2016) zadné piestiky išli krásne ľahko, ale predné piestiky išli ťažko ako pred repasom, jazdil som na tom ďalej. Brzdy fungovali normálne aj na STK bolo všetko výborne, ale pri každoročnom jarnom rozhýbaní piestikov to bolo vždy ťažšie. Rozhodol som sa že vymením gumené brzdové hadičky ( vraj sa to občas stáva, že ich niečo upchá, na JPN autách)
Keď som vybral von pôvodnú vyskúšal som ju prefuknut z oboch strán a išlo to ľahko, hovorím si asi to nebude tým, ale vymenil som hadičky za druhé. A na moje prekvapenie išiel piestik krásne ľahko

Od roku 2011 používam brzdovku DOT 5,1 na silikónovej báze, ale nezdá sa mi žeby toto bolo príčinou

Možno je to aj nájazdom km alebo niečím iným, ale aj na Celice sa môže objaviť tento problém
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
jarson
toyoťák
Príspevky: 660
Dátum registrácie: Pondelok, 12. Mája 2008, 17:09
Bydlisko: Rožňava

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa jarson » Pondelok, 2. Novembra 2020, 08:44

DOT5.1 nie je nastastie pre teba to isté ako DOT5.
Keby si totiž použil silikonovu brzdovku v aute kde je predpísana klasická, potom mas problem....
viac napr. tu:
https://www.topspeed.sk/poradna/par-zau ... line/10504
a co sa týka tej hadičky - ona sa neupchá - nemá čím a ako .... Proste zostarne a nedrží pri tlaku svoj tvar / prierez - roztahuje sa a tak sa tlak stráca v nej a nejde celý na piestik. to je vsetko.
Civic 1.8 FD7 06 Turkey Obrázok
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92Obrázok
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa stefan-celica » Štvrtok, 5. Novembra 2020, 13:29

jarson napísal: Pondelok, 2. Novembra 2020, 08:44
a co sa týka tej hadičky - ona sa neupchá - nemá čím a ako .... Proste zostarne a nedrží pri tlaku svoj tvar / prierez - roztahuje sa a tak sa tlak stráca v nej a nejde celý na piestik. to je vsetko.
Lenže ten piestik sa nedal zatlačiť späť ( rozhýbanie piestikov chápme, ako stlačíš brzdový pedál pár krát a následne piestik zatlačíš do vnútra/späť) a ak by platila tvoja teória že hadička mení priemer tvar, problém by bol pri brzdení kedy by bol nástup bŕzd pomalší prípadne "mäkký" pedál
Piestik išiel veľmi ťažko či už som stláčal brzdový pedál alebo tlačil piestik späť
To znamená že niekde v systéme je otvor ktorým prúdi kvapalina zmenšený až upchatý ( hlavný brzdový valec je vporiadku skúšal som vymeniť aj ten)
Pre predstavu akú veľkú silu bolo treba na zatlačenie piestiku kto pozná kliešte Knipex Cobra 400 s nimi ten strmeň pomaly zlisujete a aj tak sa ani nepohol a po výmene gumenej hadičky som piestik zatlačil rukou

A ak by sa hadička deformovala to by musela byť už extrémna vizuálna zmena tvaru, aby priškrtila prietok kvapaliny natoľko, aby nebolo možné zatlačiť piestik

Teraz nechcem mať silou mocou pravdu len sa zamýšľam čo mi príde najlogickejšie
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
jarson
toyoťák
Príspevky: 660
Dátum registrácie: Pondelok, 12. Mája 2008, 17:09
Bydlisko: Rožňava

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa jarson » Sobota, 7. Novembra 2020, 17:52

Aha :idea:
tak potom to muselo byt naozaj pripchaté. Tipujem , že v mieste pripojenia . Neviem , len hadam...ale mas to tak, že ku trubke ide priame pripojenie a ku strmenu také to oko a skrutka s dierkou a podložka?
Ked si totiž predstavim ako vie zarást napríklad dierka v klasickej odvzdušnovacej skrutke, potom by sa niečo podobne kludne mohlo stat aj tu.
Civic 1.8 FD7 06 Turkey Obrázok
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92Obrázok
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa stefan-celica » Nedeľa, 22. Novembra 2020, 21:58

Áno klasika ako u väčšiny áut
Obrázok
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
jarson
toyoťák
Príspevky: 660
Dátum registrácie: Pondelok, 12. Mája 2008, 17:09
Bydlisko: Rožňava

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa jarson » Nedeľa, 22. Novembra 2020, 23:51

presne, bingo ...a ta malá dierka , ktorá je v tom oku a usti do hadice sa vie pekne pripchat. tak tu bude pes zakopaný :mrgreen:
Civic 1.8 FD7 06 Turkey Obrázok
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92Obrázok
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa stefan-celica » Pondelok, 23. Novembra 2020, 21:06

Skontrolujem pôvodné hadičky, som zvedavý
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa tofak » Utorok, 15. Decembra 2020, 21:37

Carine E aj Corolla maju abs a to sa neodvzdusnuje, ani nema odvzdusnovak, keby ho tam bolo treba tak tam je. Rurky idu vsetky smerom hore, takze ked tlacis kvapalinu same sa to odvzdusni, len to trva dlhsie. A odvzdusnuje sa pri vypnutom motore. Ozaj staci slapnut raz, dva a drzat, vtedy povolit odvzdusnovak a tlakom v systeme sa to lepsie odvzdusni. Ked uz nejdu bublinky tak aj nieco pobehat a znovu odvzdusnit. Ked sa nerobia bublinky je to OK, ak ano a nemiznu tak je zly hlavny valec pri pedali a taha vzduch. Ked je zly niektory brzdic moze byt makky pedal, ale to by si si vsimol ze unika kvapalina z brzdica. Este ak mas v zadu bubnovu brzdu a nefunguje ti dobre automaticke stelovanie opatrebovania pakni, tak aj vtedy je makky pedal, lebo pakne sa moc vracaju, tu pomaha rucna brzda, vela razy zatiahnut a povolit.OK , GTi takze vzadu asi tiez kotuce, samozrejme to iste plati aj pre kotuce, ze automaticke dostelovanie opotrebenia musi fungovat na zadnych brzdach. Mazda Gti mala z druhej strany imbus 5mm a tym si si priblizil platnicky ku kotucu, inak len krutit brzdovym piestikom protismeru hodinovych ruciek aby ta vola bola co najmensia, vtedy to dostelovanie trva kratko, tu tiez pomaha rucna brzda. Zdvihni zadok do vzduchu a ked zatocis rukou kolesom tak to musi mierne suchat, ak nic este sa to nedostelovalo a preto volny pedal.A samozrejme aj v predu musia piestiky chodit volne, aby sa vracali po zabrzdeni len minimalne, inak velka vola volny pedal. Ked zakrutis kolesom malo by to jemne suchat.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
jarson
toyoťák
Príspevky: 660
Dátum registrácie: Pondelok, 12. Mája 2008, 17:09
Bydlisko: Rožňava

Re: Brzdy - problém s odvzdušněním

Príspevok od používateľa jarson » Streda, 16. Decembra 2020, 12:22

mam dve cariny - jedna ma ABS, druha nie. To len na margo.
A tie bubny, to je pravda teda. Zvlast po 28 rokoch už to býva vselijaké s tým auto štelom :mrgreen:
Civic 1.8 FD7 06 Turkey Obrázok
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92Obrázok
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných