Problém: špátné chování motoru za studena

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

GReddy
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Pondelok, 9. Apríla 2007, 21:58

Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa GReddy » Sobota, 21. Júna 2008, 20:54

Zdravím slovenské kolegy, obracím se na vás s mým problémem. Jde o vůz Toyota Celica 2.0GTi 1990 (5 gen - 2 gen 3sge)

Pri studenych startech motor spatne startuje, nespina se sytic (po startu je 900ot/min) - az teprve co trochu proslapnu plyn (1300ot/min) a za studena velmi spatne jede, pri prislapnuti ma tendenci se zadusit... Poté co se auto zahřeje auto táhne hezky. Byla měněna lambda, svíce, kabely, filtry, reset ECU i diagnostika chybových kódů (jediné co mi to vyjelo je chyba číslo 12 - chybí signál otáčkového nebo HÚ signálu při startu)

je mozne ze je to sytic? co to muze zpusobit? nejake cidlo co sytic spina? cidlo teploty vzduchu?
Zakázkové práce ve Photoshopu
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
wakkee
Toyota guru
Príspevky: 1312
Dátum registrácie: Streda, 1. Júna 2005, 09:42
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa wakkee » Sobota, 21. Júna 2008, 22:44

knock sensor? len taky tip :)
Today, Tomorrow, To ..... to co je? (R)
Speed's just a question of money. How fast can you go?

Opat Toyota
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 21. Júna 2008, 22:49

ee.-- knock som mal zly ja, prejavuje sa to inak...pisal som otom tuna ;-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

GReddy
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Pondelok, 9. Apríla 2007, 21:58

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa GReddy » Utorok, 24. Júna 2008, 17:36

nikdo netuší? kolegyně si myslela že by to mohlo být čidlo startu

další člověk mi říkal že by to mohlo dělat nějaké čidlo na klice ale vůbec netuším o čem je řeč :)
Zakázkové práce ve Photoshopu
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
wakkee
Toyota guru
Príspevky: 1312
Dátum registrácie: Streda, 1. Júna 2005, 09:42
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa wakkee » Utorok, 24. Júna 2008, 17:39

asi myslel snimac hornej uvrate klukoveho hriadela.
Today, Tomorrow, To ..... to co je? (R)
Speed's just a question of money. How fast can you go?

Opat Toyota
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa chmelo » Utorok, 24. Júna 2008, 17:46

Pripadne mi to ako štartovanie na mojej dávno minulej fiatke....za studena, na plný sytič som nemohol prudšie stlačiť plyn, lebo to hneď zdochlo...po zohriatí už to bolo lepšie...ale to bol starodávny karbec. Ale tak či tak by som hľadal príčinu v sytiči, prípadne kdesi okolo škrtiacej klapky :roll:
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

GReddy
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Pondelok, 9. Apríla 2007, 21:58

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa GReddy » Utorok, 24. Júna 2008, 19:37

wakkee napísal:asi myslel snimac hornej uvrate klukoveho hriadela.
a tušíš kde se může nacházet případně jak se nazýva odborně/anglicky?

první závada se našla a bude to čidlo teploty nasávaného vzduchu, při teplotě 20-35° by mělo ukazovat kolem 2000ohm ale má cca 1700ohm a s rostoucí teplotou klesá, ale zase když jsem vyměňoval filtr tak jsem na to čidlo zapomněl a přišlo mi že to jelo úplně stejně
Zakázkové práce ve Photoshopu
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
ALFkeeper
začiatočník
Príspevky: 187
Dátum registrácie: Piatok, 22. Augusta 2008, 23:11
Kontaktovať používateľa:

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa ALFkeeper » Utorok, 16. Septembra 2008, 19:08

nazdarek mam rovnaký problém ..chcel by som sa spýtať či si ho už nejak vyriešil ?? ďiky

JaFer
začiatočník
Príspevky: 175
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Novembra 2006, 22:11
Bydlisko: Piešťany

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa JaFer » Nedeľa, 21. Septembra 2008, 16:00

GReddy napísal:Zdravím slovenské kolegy, obracím se na vás s mým problémem. Jde o vůz Toyota Celica 2.0GTi 1990 (5 gen - 2 gen 3sge)

Pri studenych startech motor spatne startuje, nespina se sytic (po startu je 900ot/min) - az teprve co trochu proslapnu plyn (1300ot/min) a za studena velmi spatne jede, pri prislapnuti ma tendenci se zadusit... Poté co se auto zahřeje auto táhne hezky. Byla měněna lambda, svíce, kabely, filtry, reset ECU i diagnostika chybových kódů (jediné co mi to vyjelo je chyba číslo 12 - chybí signál otáčkového nebo HÚ signálu při startu)

je mozne ze je to sytic? co to muze zpusobit? nejake cidlo co sytic spina? cidlo teploty vzduchu?
to že ti chýba sygnál načítania hornej uvrate tak tu závadu vyhadzuje aj mne ale čidlo na kluke ani na zotrváku nenájdeš ten snímač sa nachádza totiž v rozdelovači ja som prehodil komplet rozdelovač a problem už nevyhadzuje
CELICA 2,0GT-i 16v 3S-GE 110kW výfukové systémy

ToyoCarE

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Pondelok, 22. Septembra 2008, 12:33

moj nazor je taky, ze to bude cidlom na vode,, bude to nejake cidlo, ktore pouziva sytic,, a podla toho vie, ze ma zopnut,, ak je co lent rocha vadne,, tak to blbne,, normalne ked sa nastartuje,, tak by malo ukazovat mx ohm,, a ked sa postupne zohrieva voda,, tak sa postupne stahuje az na nulu... Takze treba najst kde to cidlo je,, a na to potrebujes blokovu schemu motora,,, ja ju nemam,, keby si sa pytal, heh

Používateľov profilový obrázok
ALFkeeper
začiatočník
Príspevky: 187
Dátum registrácie: Piatok, 22. Augusta 2008, 23:11
Kontaktovať používateľa:

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa ALFkeeper » Sobota, 27. Septembra 2008, 00:29

kks hmm cidlo ?? tak to bude zaujimave ... skusim este precistit kopmlet skr.klapku a ked nepomoze pojdem po cidlach.. najviac ma sere ze v autorizovanych servisoch nemaju ani chyru ani slychu otom co by to mohlo byt .. myslel som ze od niech mozem cakat odobrnu radu ale dost ze som sa sklamal .. :((

Používateľov profilový obrázok
Leňulka
toyoťák
Príspevky: 828
Dátum registrácie: Štvrtok, 17. Marca 2005, 18:31
Bydlisko: Březová
Kontaktovať používateľa:

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa Leňulka » Streda, 1. Októbra 2008, 03:38

resim tento problem uz 2 roky, vsechny cidla jsou nove, bezproblemove, klapku mam cistou jak detskou prdel, elektrika je ok, jedine na co jsem videla reakce je elektromagnet pod klapkou, ktery jsem rozebrala, za nim je na hridelce valecek, na jehoz druhem konci je klapka ktera je ovladana systemem bimetalove pruziny a prave toho elektromagnetu, pri zahrivani se bimetal krouti a ovlada klapku ktera ridi pridavani vzduchu, takze vlastne neco jako sytic, kdyz elektromagnet vypojim, kolisani se zmirni, mozna se tato sranda musi nastavovat dle nejakeho postupu, urcita teplota viz otacky, etc. ale vec to neresi, ale typla bych to nekde tam, klapka je vyhrivana vodou, mozna jeste toto bude problem, je divne ze kdyz vymontuju cidlo na teplotu chladici kapaliny tak nevytece ani kapka vody, mozna to muze byt zavzdusnena klapka, taky mozna ne, uz nevim co by to mohlo byt, zkusila jsem vsechno, zatim bezvysledne :(
Toyota Celica 2.0 Turbo All-Track 1991
Toyota 4Runner 2,4i 1989
Ex: Toyota Celica 2.0 Turbo 4WD 1989
Ex: Toyota 4Runner 3.0 V6 1989
Ex: Toyota Celica 2.0 Turbo 4WD 1988
Ex: Toyota Celica 2.0GTi 16V 1989
N.M.T. Engineering

Používateľov profilový obrázok
ALFkeeper
začiatočník
Príspevky: 187
Dátum registrácie: Piatok, 22. Augusta 2008, 23:11
Kontaktovať používateľa:

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa ALFkeeper » Nedeľa, 5. Októbra 2008, 16:44

to je v prdeli normalne.. jeden a ten isty problem a stale nevyrieseny u viacerych ludi ...noo ked nanieco pridem heh dam vam vediet :))

Používateľov profilový obrázok
Leňulka
toyoťák
Príspevky: 828
Dátum registrácie: Štvrtok, 17. Marca 2005, 18:31
Bydlisko: Březová
Kontaktovať používateľa:

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa Leňulka » Pondelok, 6. Októbra 2008, 19:49

uz jsem na to prisla, pro me ale bohuzel neresitelny problem

jde o to ze jsem se poradne podivala na schema zapojeni podtlaku, jak u verze s katem tak u verze bez katu, vsimla jsem si jedne odlisnosti, dost podstatne, verze bez katu nema vacuum sensor co se nachazi pod klapkou, tim to meni trosku funkci podtlaku, ja nemam kat, mit bych ho mela, ale auto jsem tak uz koupila, motoru proste jednoduse receno chyby odpor ve vyfuku, je tam maly zpetny tlak, reseni je pro me jen dat zpatky kat, jinak jsem odkazana na vecne ranni zahrivani motoru
Toyota Celica 2.0 Turbo All-Track 1991
Toyota 4Runner 2,4i 1989
Ex: Toyota Celica 2.0 Turbo 4WD 1989
Ex: Toyota 4Runner 3.0 V6 1989
Ex: Toyota Celica 2.0 Turbo 4WD 1988
Ex: Toyota Celica 2.0GTi 16V 1989
N.M.T. Engineering

Používateľov profilový obrázok
ALFkeeper
začiatočník
Príspevky: 187
Dátum registrácie: Piatok, 22. Augusta 2008, 23:11
Kontaktovať používateľa:

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa ALFkeeper » Nedeľa, 19. Októbra 2008, 12:34

no jo. aa mohla by si mi to trosku objasit teda ..ja mam kat ..ale nepochopil som co stym mam spravit teda aby to frcalo tak ako ma.. alebo kde sa vyskytol problem.. diky :ˇ))

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných