Príspevok
od používateľa Rasťo » Utorok, 8. Novembra 2011, 07:27
Hmmm...neviem teda s kým si sa bavil o titane ako materiále, ale nie všetko čo si napísal je pravda. Titan má práve skoro nulovú tepelnú rozťažnosť. Jeho využitie pre komerčné autá je totálne na hrane vzhľadom k nákladom na výrobu dielov z tohto materiálu. Prečo ho použili u Veyronu? Lebo jeho brzdy sú sakra zaťaženejšie ako u monopostu F1. Ten neváži ani tonu a má výkon niekde okolo 700 bhp. Naproti tomu veyron má skoro dve tony a výkon cca tisíc koní. Športovejšie jazdiť s takým vozom znamená aj dosahovať pomerne vysoké rýchlosti a z týchto rýchlostí aj brzdiť. Zároveň jeho majiteľ asi nebude príliš happy ak po nejakých pár okruhoch niekde na Nurburg ringu bude musieť ísť do servisu na výmenu brzdových platničiek a kotúčov, lebo budú KO. Preto taký materiál. Detto je situácia ak sa chceš venovať Ty ako bežný človek s upraveným autom serióznejšiemu závoseniu. Postupne všetci končia u firmy AP Racing a skús sa pozrieť do ich cenníkov čo stoja ich brzdy a pls nezačnite ich porovnávať s D2, XYZ a podobnými záležitosťami.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE