Strana 3 z 3

Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?

Napísané: Sobota, 5. Júna 2010, 00:41
od používateľa Gabriel Nagy
so, here is.... text od Libora

hlavní problém je v technologii výroby 1zz. Bloky 1série měly zalitou litinovou vložku. Tyto motory se zřejmě testovali a tam žádný problém nebyl. Druhá generace byl ten omyl trpící ovalitou. Místo aby použili tradiční metodu povlaku,třeba nikasil nebo podobné zvolili "kosmickou technologii". Při liti odlitku se přidával nejaky prvek(není mi známo jaký) který při dalším zpracování,zahřátí stěny válce ztvrdl a zkrehl. Tyto bloky nelze svářet třeba tig. Bohužel nezvládnutí původně britské technologie přineslo výsledek že podle zdrojů tototy bylo v záruce vyměněno více než 80%motoru 1zz. V 3g 1zz se opět vrátili k litine ale opět chyba v použitém materiálu obalu. Vložka tenká a měkký obal způsobili díky dlouhému zdvihu fe jakousi 8ku z válce. Dalsi důsledek byly špatně dimenzované olejove kanály které nedopravíly potřebné množství oleje při nižším tlaku. 4g od roku 06 ma sice přepracované kanály,ale opět ten tlak oleje pokud klesne tak dochází k vydírání vložek a v podstatě do 200k km leží. Těmito problémy trpí i honda a jiné značky které šly touto cestou. V současnosti u nízkonákladovych vozů toyota používá tradiční cestu povlaku válců a u dražších vozů používá 2mm vložky z CrMo oceli. Tedy problém vyřešen. Zítra vyfotim blok který mám dělali zde v brusirne. Cena i s vložkami nepřesáhne 1700euro. To je jen takové malé shrnutí problémů a řešení s 1zz. Nejde se mi sem registrovat tak to posilam přes gabko24.hlavní problém je v technologii výroby 1zz. Bloky 1série měly zalitou litinovou vložku. Tyto motory se zřejmě testovali a tam žádný problém nebyl. Druhá generace byl ten omyl trpící ovalitou. Místo aby použili tradiční metodu povlaku,třeba nikasil nebo podobné zvolili "kosmickou technologii". Při liti odlitku se přidával nejaky prvek(není mi známo jaký) který při dalším zpracování,zahřátí stěny válce ztvrdl a zkrehl. Tyto bloky nelze svářet třeba tig. Bohužel nezvládnutí původně britské technologie přineslo výsledek že podle zdrojů tototy bylo v záruce vyměněno více než 80%motoru 1zz. V 3g 1zz se opět vrátili k litine ale opět chyba v použitém materiálu obalu. Vložka tenká a měkký obal způsobili díky dlouhému zdvihu fe jakousi 8ku z válce. Dalsi důsledek byly špatně dimenzované olejove kanály které nedopravíly potřebné množství oleje při nižším tlaku. 4g od roku 06 ma sice přepracované kanály,ale opět ten tlak oleje pokud klesne tak dochází k vydírání vložek a v podstatě do 200k km leží. Těmito problémy trpí i honda a jiné značky které šly touto cestou. V současnosti u nízkonákladovych vozů toyota používá tradiční cestu povlaku válců a u dražších vozů používá 2mm vložky z CrMo oceli. Tedy problém vyřešen. Zítra vyfotim blok který mám dělali zde v brusirne. Cena i s vložkami nepřesáhne 1700euro. To je jen takové malé shrnutí problémů a řešení s 1zz. Nejde se mi sem registrovat tak to posilam přes gabko24.

Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?

Napísané: Nedeľa, 6. Júna 2010, 16:43
od používateľa Rasťo
1700 euro? - to je cena v štýle doveziem auto, dám prachy na stôl a prídem si po auto? - pochybujem...
Osobne by som tento problém vyriešil odpredajom vraku pod cenu, alebo rozpredajom na náhradné diely. Samo že by som si potom už nekúpil žiadnu toyotu po roku výroby 2000.

Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?

Napísané: Nedeľa, 6. Júna 2010, 16:53
od používateľa Gabriel Nagy
nie, to je cena bez prace Rasto. tak, ako si napisal, ze das na stol tak by to bolo okolo 2300eur, plus minus 200. Ak som Libora dobre pochopil.

Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?

Napísané: Nedeľa, 6. Júna 2010, 21:18
od používateľa Gabriel Nagy
od Libora:

cena standartní opravy 65000kč. V ceně je: demontáž motoru,rozebrání,vyčištění,úprava bloku vložkovaním,složení,montáž do auta. Materiál: vložky,pisty,kroužky,čepy,ložiska klika,ojníce,vodní,olejove cerpadlo,rozvody,těsnění motoru. Pokud bude nutné tak jeste připočítat go hlavy cca 7000 s standartními ventily a vodítky. Na euro je třeba přepočítat. Smile

Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?

Napísané: Pondelok, 7. Júna 2010, 08:14
od používateľa liguere
ja mam 1zz-fe v avensise...kupene v DE pri cca 122000 km koncom roka 2007. podla servisnej knizky nic nenaznacuje o nejakych vacsich zasahoch nieto este vymene motora. zaznamenane problemy - je tam spotreba oleja, od hornej rysky po spodnu (na mierke, co je cca 1liter) je to okolo 2000km, plus minus podla jazdy (mesto/mimo mesto, resp. nejake tie castejsie vylety k obmedzovacu). teda hovorite, ze je to "zatial iba" spotreba oleja? ake dalsie priznaky by som mal sledovat podla vas?

Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?

Napísané: Pondelok, 7. Júna 2010, 22:03
od používateľa Gabriel Nagy
sleduj olej, ak nahodou spotreba oleja este vzrastie, aby motor nesiel nasucho... najlahsie je kupit budik na kontrolu tlaku oleja a ten sledovat.

Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?

Napísané: Utorok, 8. Júna 2010, 06:57
od používateľa Rasťo
Gabo kúpiť budík a sledovať ho ako Ti stojí v poličke??? :lol:
Treba ho ešte namontovať a medzikus/držiak si treba vyrobiť, lebo v dodávke je len snímač...

Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?

Napísané: Utorok, 8. Júna 2010, 07:09
od používateľa Gabriel Nagy
;-)
ved jasne ze aj namontovat :-)