Re: Mam rozbity polomor. CO DALEJ?
Napísané: Sobota, 5. Júna 2010, 00:41
so, here is.... text od Libora
hlavní problém je v technologii výroby 1zz. Bloky 1série měly zalitou litinovou vložku. Tyto motory se zřejmě testovali a tam žádný problém nebyl. Druhá generace byl ten omyl trpící ovalitou. Místo aby použili tradiční metodu povlaku,třeba nikasil nebo podobné zvolili "kosmickou technologii". Při liti odlitku se přidával nejaky prvek(není mi známo jaký) který při dalším zpracování,zahřátí stěny válce ztvrdl a zkrehl. Tyto bloky nelze svářet třeba tig. Bohužel nezvládnutí původně britské technologie přineslo výsledek že podle zdrojů tototy bylo v záruce vyměněno více než 80%motoru 1zz. V 3g 1zz se opět vrátili k litine ale opět chyba v použitém materiálu obalu. Vložka tenká a měkký obal způsobili díky dlouhému zdvihu fe jakousi 8ku z válce. Dalsi důsledek byly špatně dimenzované olejove kanály které nedopravíly potřebné množství oleje při nižším tlaku. 4g od roku 06 ma sice přepracované kanály,ale opět ten tlak oleje pokud klesne tak dochází k vydírání vložek a v podstatě do 200k km leží. Těmito problémy trpí i honda a jiné značky které šly touto cestou. V současnosti u nízkonákladovych vozů toyota používá tradiční cestu povlaku válců a u dražších vozů používá 2mm vložky z CrMo oceli. Tedy problém vyřešen. Zítra vyfotim blok který mám dělali zde v brusirne. Cena i s vložkami nepřesáhne 1700euro. To je jen takové malé shrnutí problémů a řešení s 1zz. Nejde se mi sem registrovat tak to posilam přes gabko24.hlavní problém je v technologii výroby 1zz. Bloky 1série měly zalitou litinovou vložku. Tyto motory se zřejmě testovali a tam žádný problém nebyl. Druhá generace byl ten omyl trpící ovalitou. Místo aby použili tradiční metodu povlaku,třeba nikasil nebo podobné zvolili "kosmickou technologii". Při liti odlitku se přidával nejaky prvek(není mi známo jaký) který při dalším zpracování,zahřátí stěny válce ztvrdl a zkrehl. Tyto bloky nelze svářet třeba tig. Bohužel nezvládnutí původně britské technologie přineslo výsledek že podle zdrojů tototy bylo v záruce vyměněno více než 80%motoru 1zz. V 3g 1zz se opět vrátili k litine ale opět chyba v použitém materiálu obalu. Vložka tenká a měkký obal způsobili díky dlouhému zdvihu fe jakousi 8ku z válce. Dalsi důsledek byly špatně dimenzované olejove kanály které nedopravíly potřebné množství oleje při nižším tlaku. 4g od roku 06 ma sice přepracované kanály,ale opět ten tlak oleje pokud klesne tak dochází k vydírání vložek a v podstatě do 200k km leží. Těmito problémy trpí i honda a jiné značky které šly touto cestou. V současnosti u nízkonákladovych vozů toyota používá tradiční cestu povlaku válců a u dražších vozů používá 2mm vložky z CrMo oceli. Tedy problém vyřešen. Zítra vyfotim blok který mám dělali zde v brusirne. Cena i s vložkami nepřesáhne 1700euro. To je jen takové malé shrnutí problémů a řešení s 1zz. Nejde se mi sem registrovat tak to posilam přes gabko24.
hlavní problém je v technologii výroby 1zz. Bloky 1série měly zalitou litinovou vložku. Tyto motory se zřejmě testovali a tam žádný problém nebyl. Druhá generace byl ten omyl trpící ovalitou. Místo aby použili tradiční metodu povlaku,třeba nikasil nebo podobné zvolili "kosmickou technologii". Při liti odlitku se přidával nejaky prvek(není mi známo jaký) který při dalším zpracování,zahřátí stěny válce ztvrdl a zkrehl. Tyto bloky nelze svářet třeba tig. Bohužel nezvládnutí původně britské technologie přineslo výsledek že podle zdrojů tototy bylo v záruce vyměněno více než 80%motoru 1zz. V 3g 1zz se opět vrátili k litine ale opět chyba v použitém materiálu obalu. Vložka tenká a měkký obal způsobili díky dlouhému zdvihu fe jakousi 8ku z válce. Dalsi důsledek byly špatně dimenzované olejove kanály které nedopravíly potřebné množství oleje při nižším tlaku. 4g od roku 06 ma sice přepracované kanály,ale opět ten tlak oleje pokud klesne tak dochází k vydírání vložek a v podstatě do 200k km leží. Těmito problémy trpí i honda a jiné značky které šly touto cestou. V současnosti u nízkonákladovych vozů toyota používá tradiční cestu povlaku válců a u dražších vozů používá 2mm vložky z CrMo oceli. Tedy problém vyřešen. Zítra vyfotim blok který mám dělali zde v brusirne. Cena i s vložkami nepřesáhne 1700euro. To je jen takové malé shrnutí problémů a řešení s 1zz. Nejde se mi sem registrovat tak to posilam přes gabko24.hlavní problém je v technologii výroby 1zz. Bloky 1série měly zalitou litinovou vložku. Tyto motory se zřejmě testovali a tam žádný problém nebyl. Druhá generace byl ten omyl trpící ovalitou. Místo aby použili tradiční metodu povlaku,třeba nikasil nebo podobné zvolili "kosmickou technologii". Při liti odlitku se přidával nejaky prvek(není mi známo jaký) který při dalším zpracování,zahřátí stěny válce ztvrdl a zkrehl. Tyto bloky nelze svářet třeba tig. Bohužel nezvládnutí původně britské technologie přineslo výsledek že podle zdrojů tototy bylo v záruce vyměněno více než 80%motoru 1zz. V 3g 1zz se opět vrátili k litine ale opět chyba v použitém materiálu obalu. Vložka tenká a měkký obal způsobili díky dlouhému zdvihu fe jakousi 8ku z válce. Dalsi důsledek byly špatně dimenzované olejove kanály které nedopravíly potřebné množství oleje při nižším tlaku. 4g od roku 06 ma sice přepracované kanály,ale opět ten tlak oleje pokud klesne tak dochází k vydírání vložek a v podstatě do 200k km leží. Těmito problémy trpí i honda a jiné značky které šly touto cestou. V současnosti u nízkonákladovych vozů toyota používá tradiční cestu povlaku válců a u dražších vozů používá 2mm vložky z CrMo oceli. Tedy problém vyřešen. Zítra vyfotim blok který mám dělali zde v brusirne. Cena i s vložkami nepřesáhne 1700euro. To je jen takové malé shrnutí problémů a řešení s 1zz. Nejde se mi sem registrovat tak to posilam přes gabko24.