Nahradne diely

kompaktný športový sedan a kabriolet
peterIS250
panic
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Utorok, 20. Októbra 2015, 10:58

Nahradne diely

Príspevok od používateľa peterIS250 » Nedeľa, 6. Decembra 2015, 21:59

Ahojte. V prvom rade by som sa s vami podelil o moju radost s tym, ze som sa sem mohol pripojit spolu s mojim Lexom IS250 (2007). Doteraz som mal za sebou len svoje prve auto, samozrejme japonec, a to Mazdu Xedos6. Prisiel vsak cas, kedy uz jedno auto v rodine nestacilo a bolo treba sa popozerat po niecom druhom. A cistou nahodou sa zjavil lex, ktory hned pri prvej obhliadke padol do oka. Uz stoji doma druhy mesiac a pomalicky sa chystam robit vymeny niektorych dielov ako je prevodovkovy olej, motorovy olej, filtre atd. Nakolko v smere nakupovania dielov pre lexa nie som este zabehnuty vas poprosim o par dobryc rad, ako skusenych toyotakov a lexakov, kde sa daju dostat kvalitne a dostupne diely. Autorizovane servisy a ich fraza...olej v prevodovke mate dozivotny....hovori za vela. Budem vdacny za kazdu radu. Dakujem :)

Maghreb
panic
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 15:17

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa Maghreb » Pondelok, 7. Decembra 2015, 22:10

Ked dojdes na to, ako s olejom v prevodovke, daj vediet. Uz asi pol roka hladam nejake info k tomu a presiel som snad vsetko co sa dalo. Podla zahranicneho fora je ta prevodovka tak zavreta, ze ten olej odtial rozumne nedolejes - neexistuje vypustny ventil. Zaroven s tym som nasiel, ze chlapik menil olej pri nejakych 160k km (tusim) a dal olej na rozbor. Odpoved bola, olej v super stave. A taktiez som dostal info, ze pokial automat radi hladucko, nechytat sa. Tolko k tomu.

Ako sa ti zatial paci vozenie v tom malom luxuse (lexuse)?

peterIS250
panic
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Utorok, 20. Októbra 2015, 10:58

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa peterIS250 » Utorok, 8. Decembra 2015, 10:33

Čo sa týka výmeny oleja v prevodovke, predchádzajúci majiteľ mi vravel, že si to chcel dať vymeniť a nacenili mu to na nejakých 250€. Čo si myslím, že nie je až tak hrozné. Priznám sa ďalej som to ani neskúmal, ale pohrávam sa stále s tou myšlienkou. Môžem povedať, že radí ľahúčko, v podstate ani necítim, že sa tam dole niečo deje len vidim, ako sa meni ručička otačkomera. Nakoľko má už lex najazdených 235 t, preto som chcel spraviť preventívnu údržbu prevodovky. Avšak musím podotknúť, že posledných 100 t bolo nabehaných za 1,5 roka, kde majiteľ chodil na ňom do zahraničia do práce. Motoricky zatiaľ všetko klape ako má, len by som dal vymeniť hydroštely, lebo pri nízkyh otáčkach má zvuk, ako keby som tam počul reťaz. A vraj pri poslednej serviske v lexe v BA povedali, nech sa to pri 300t vymení. Keď tomu však dám vyššie otáčky a vystúpi z toho svojho ležérneho vozenia je to úplne o niečom inom :)

A môžem povedať, že zatiaľ v žiadnom aute som sa necítil tak pohodlne. Auto sedí na ceste ako prilepené, keď potrebujem svižnejšiu jazdu nie je čo riešiť :) čakal som trošku horšiu stabilitu oproti Mazde, ale zatiaľ sánka dolu šéfe :)

Rád by som aj našiel dobrého mechanika, ktorý má s týmito Luxusmi skúsenosti a vie čo auto potrebuje.

dodino
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Streda, 6. Januára 2016, 21:32

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa dodino » Štvrtok, 7. Januára 2016, 11:52

Ahoj. možno už reagujem neskoro, lebo som sem už veľmi dlho nechodil. Nakoľko je lexov málo a nekazia sa, tak tu proste skapal pes.
Tiež by to určite patrilo asi do nejakej inej témy.
Chcel by som reagovať na otázku výmeny oleja v automatickej prevodovke. Tiež ma to minulý rok zaujímalo, lebo čo majiteľ auta s automatickou prevodovkou to iný názor. Popýtal som sa v servisoch v BA a v Žline. Paradoxom je že Bratislava sa drží názoru celoživotná náplň, Žilina píše odporúčame olej vymeniť bez filtra po 150 tis. km cca2 litre. Na CD-čku, ktoré bolo súčasťou servisnej knižky udávajú meniť tiež 2 litre ale už po 60 tis. kilometroch. Jedná sa o tzv. servisnú náplň. celá prevodovka má totiž okolo 8 litrovú náplň. Ja som si olej menil u kamaráta v dielni. Proste vypustil som cez vypúšťaciu skrutku spomínané necelé 2 litre a to isté množstvo aj nalial späť. Ak by si chcel meniť celú náplň, treba na to špeciálnu ,,mašinu" ktorá ti vytlačí olej aj z hydromeniča, t.j. z celej prevodovky. Takto nám stačilo len elektrické čerpadielko na vytlačenie oleja z nádoby do prevodovky. Olej som kupoval cez olejposta.sk tuším za 23 éčiek za 2 litre. Žilina mi poslala ponuku na 100,8,-€ za 2 litre oleja a hodinu práce. Olej som si chcel najprv kúpiť v Trnave v toyote , ale tu mi ,,zaspievali" niečo cez 40 éčiek za liter.
Ešte pre informáciu. Auto som kúpil tiež staršie (r.v.2007) malo najazdených niečo cez 110 tis. km.
Jediné investície boli: výmena olejov v motore,prevodovke a diferenciály, vrátane filtrov, výmena stieračov, tiež som menil zap.sviečky, ktoré majú životnosť 90 tis.km a predchádzajúci majiteľ sa na ne pravdepodobne vybodol. A pre úplnosť...dal som si tam namontovať denné svietenie a vymenil pár príchytiek plastov na motore..
je to veľmi dobré auto, ak by som sa mal rozhodnúť znova , kúpil by som si ho znova. Ceny bežných ND sú na rovnakej úrovni ako napr. u dvojkovej octavii. napr. spomínané stierače značky Bosch Aerotwin na octávku 29€, u lexusa 26€...Jedine čoho sa obávam je, že niekto mi vozidlo poškodí a zdrhne. Havarijnú poistku totiž na neho nemám a plecharina je bohužiaľ len origo.

Maghreb
panic
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 15:17

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa Maghreb » Piatok, 8. Januára 2016, 13:06

Ked som siel mimo SR s autom, tak som si na to zaplatil havarijnu (vyroba 12/2006, registracia 5/2007). Stoji ma 450 eur rocne, co je vcelku znesitelne. Auto nacenili tusim na 39500.
Ja este stale zvazujem, ci ten olej v prevodovke vymenit alebo nie. V USA je napisane, ze dozivotna, v Kanade uz vymena po tusim 120k kilometrov alebo tak nejak.
Olej v diferaku som este nemenil, ale tiez planujem.

Mimochodom, ako si riesil denne svietenie? To ma zaujima, lebo nechce sa mi palit xenony a ked to ma automatiku na prepinanie, tak preco nie...

dodino
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Streda, 6. Januára 2016, 21:32

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa dodino » Piatok, 8. Januára 2016, 16:55

čo Ťa zaujíma konkrétne ohľadom denného svietenia? typ, umiestnenie, zapojenie?
Tiež som ho namontoval kvôli predĺženiu životnosti xenonov. mimochodom tie (výbojky DS4)menil predchádzajúci majiteľ v roku 2014 pri nájazde 97 tis km. Je ťažké zhodnotiť či to je veľa,alebo málo, lebo na životnosť výbojky (vlastne aj každej žiarovky) má vplyv časté zapínanie a vypínanie svetiel.

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa Srandista » Piatok, 8. Januára 2016, 20:53

Maghreb napísal:Ja este stale zvazujem, ci ten olej v prevodovke vymenit alebo nie. V USA je napisane, ze dozivotna, v Kanade uz vymena po tusim 120k kilometrov alebo tak nejak.
Nie som ziaden technik, ale olej zo svojej podstaty (nech uz je naliaty kdekolvek) dozivotny byt urcite nemoze.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Maghreb
panic
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 15:17

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa Maghreb » Sobota, 9. Januára 2016, 14:32

Dodino, vsetko. Nechce sa mi velmi rozvrtavat naraznik a tak ma zaujima, aspon aky typ a kde to mas umiestnene. Zapojenie by som si uz niekde nasiel (nejaka ta elektricka schema) a by to fungovalo.

Srandista - presne preto zvazujem, ze kedy s tym pojdem, ale podla toho co citam na clublexus.com, tak to snad zatial nikto nerobil a aj ten co to robil zistil, ze to vobec nemusel (podla stavu oleja). A z viacerych stran som pocul, ze kym radi automat hladucko, tak nema vyznam menit olej. Takze v tomto momente sa len musim rozhodnut, ze kedy to spravim :)

dodino
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Streda, 6. Januára 2016, 21:32

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa dodino » Sobota, 9. Januára 2016, 17:07

vrtat sa nechcelo ani mne, ale trochu som musel. je to umiestnené v nárazníku v rohu prednej mriežky. skúšal som Ti sem dať fotku, ale nejde mi to sem umiestniť. mám namontované Philips LED Day Light 9. návod na zapojenie k tomu je.

dodino
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Streda, 6. Januára 2016, 21:32

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa dodino » Utorok, 12. Januára 2016, 23:01

Výmena náplne - prevodového oleja
Ak chcete zachovať čo najdlhšie správnu funkciu automatickej prevodovky, je potrebný aj pravidelný a kvalitný servis. Inými slovami, treba v určitých intervaloch vymeniť olejovú náplň automatickej prevodovky, ktorú vykoná odborne zdatný mechanik. Rozhodne netreba veriť optimistickým informáciám o doživotnej náplni, ktoré sa neraz dočítame aj v reklamných materiáloch výrobcov automobilov. Olejovú náplň treba meniť z dôvodu čistoty, poklesu ochranných-konzervačných vlastností, ale najmä tepelného opotrebenia. Väčšinu porúch (niektoré zdroje uvádzajú až 80%) automatických prevodoviek má na svedomí práve znehodnotená - opotrebovaná olejová náplň. Je pravdou, že s tzv. doživotnou náplňou vydrží automat spravidla 150 000 - 200 000 km (niekedy aj viac) bez väčších ťažkostí, ak by sa však pravidelne menila olejová náplň, životnosť by bola s najväčšou pravdepodobnosťou podstatne lepšia. Väčšinou už od hranice 100 000 km sa začínajú prejavovať v prevodovke nadmerné opotrebenia a ostatné škody, ktoré by sa dali včasnou výmenou oleja výrazne eliminovať.

Prevodový olej je v moderných prevodovkách namáhaný najmä tepelne. Tepelné namáhanie vzniká hlavne vnútorným trením pri vírení vo vnútri hydrodynamického meniča, trením na spojkových doskách, či trením na pásových brzdách. Normálna pracovná teplota prevodového oleja sa pohybuje okolo 80 °C. Pri takýchto prevádzkovo ideálnych podmienkach sa pohybuje životnosť oleja okolo 150 000 km. Ťahaním prívesov, častejšou jazdou v meste, dynamickou jazdou a podobne sa ale životnosť oleja výrazne znižuje. Vo všeobecnosti sa udáva, že dlhodobejšia záťaž zvyšujúca prevádzkovú teplotu len 10 °C, znižuje životnosť oleja až o polovicu. Dôsledkom nadmerného tepelného opotrebenia oleja je tvorba oxidačných produktov, kalov a páchnutie oleja po spálenine. Postupom času sa na vnútorných povrchoch dielov prevodovky začnú vytvárať rôzne nežiadúce usadeniny. Tieto usadeniny obmedzujú funkčnosť regulačných ventilov, ale zhoršujú účinnosť aj spojkových lamiel, bŕzd a spôsobujú zvýšené opotrebenie ďalších mechanicky namáhaných častí prevodovky. Spomenúť treba aj opotrebovaný olej, ktorý už nemá dostatočné ochranné a konzervačné vlastnosti, potrebné pre správnu funkciu tesnenia a gufier v prevodovke, cez ktoré začne postupne presakovať-unikať olej.

Ešte k výmene oleja v automate. komplet je na stránke :http://www.autorubik.sk/clanky/automati ... ho-momentu

Kedy a ako meniť prevodový olej
Niektorí výrobcovia udávajú interval výmeny 60 000 resp. 90 000 km. V tomto prípade je všetko jasné a olej je potrebné v presne stanovenom intervale vymeniť. V prípade tzv. doživotnej náplne sa odporúča vymeniť olej po 100 000 km, najneskôr však po 150 000 km. Každý ďalší interval výmeny prevodového oleja sa odporúča po 60 000 km pri bežnom jazdení, resp. 40 000 km pri zvýšenom zaťažení vozidla (ťahanie prívesov, dynamické jazdenie, prevažujúca mestská premávka a pod). Výmenu a výber vhodného prevodového oleja rozhodne treba zveriť odborníkom. Výmena prevodového oleja je totiž pomerne náročná vec. Z mnohých prevodoviek možno vypustiť napríklad len polovicu olejovej náplne a následne je nutné aj niekoľkonásobne nariediť starý olej novým. Taktiež ak sa už objavili problémy spôsobené opotrebovaným olejom, rozhodne netreba situáciu riešiť spôsobom, vymeníme nový a je po probléme. Nová kvapalina svojimi aditívami rozpustí všetky kaly a nečistoty vo vnútri prevodovky a situácia sa ešte viac zhorší alebo úplne znefunkční prevodovku.

Často krát prevodovka štrajkuje práve z dôvodu zanesenia rôznymi nečistotami. Pokiaľ nedošlo k úplnému zaneseniu a vytvrdnutiu týchto usadenín, je veľká šanca prevodovku pomerne lacno "opraviť" kvalifikovaným preplachom. Pri takýchto znehodnotených náplniach a štrajkujúcej prevodovke sa nikdy nesmie všetko vypustiť naraz. Detergenty a ďalšie aditíva je potrebné dodávať postupne, aby nedošlo k úplnému upchatiu kanálov a ventilov. Preplach zanesenej prevodovky treba robiť postupne. Samozrejme je treba používať olej a prísady, ktoré nemajú vplyv na gumové a plastové diely prevodovky ani na diely z medi a pod. Taktiež nesmú peniť, inak tiež hrozí poškodenie prevodovky. Až po kvalitnom preplachu, ktorý môže byť niekoľkostupňový je možné naliať požadovaný prevodový olej a pustiť vozidlo do ostrej prevádzky. Bežná výmena prevodového oleja sa zvyčajne pohybuje v rozmedzí od 200-350 €.

peterIS250
panic
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Utorok, 20. Októbra 2015, 10:58

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa peterIS250 » Utorok, 19. Januára 2016, 19:15

Ahoj Dodino...dakujem za tvoje postrehy a kompletnu stat o tom, ako k oleju pristupovat. V podstate s tebou suhlasim, ze dozivotny olej urcite nie je. Vymenu samozrejme realizovat budem, avsak pozime. Zatial nic nenasvedcuje tomu, ze by s nou nieco bolo. Radi plynulo a hladko, tak zatial do nej sprtat nejdem. V lexuse v ziline radia ako kazdy zanli mechanik menit to po 60 tis. km. Samozrejme vymena u nich by stala niekolko nasobne viac, ako v inomservise. Zatial mam zistene, ze aj s vymenou niektorych casti prevodovky bude vymena stat 250 eur.
Co sa tyka servisnej prehliadky v lexuse tak tato nezahrna tuto vymenu a vypitaju si za nu viac nez 500 eur. A pritom vymenia olej, sviecky a brzdovu kvapalinu. Olej som kupil 8 litrovza 56 eur a oni uctujuza 6,3 ktore tam idu cez 120 eur, co je dost velky rozdiel. Sviecky sommal vybrate vsetky von,ked som auto kupil a boli ako nove, nakolko ich majitel menil pred 40 tis km. Motorovy olej a filter si vymenim sam a bude ma to stat asi 2 hodiny roboty. Takze ozaj vela veci sa da urobit, ak si clovek, ktory je trochu zrucny. Dodatocne by som tam dal vymenit olej v diferaku, ktory by som radsej zveril im. A to je cela servisna prehliadka, ktoru si urobi clovek doma za 100 e. A tu peciatku v servisnej knizke uz ozeliem.

Jedine, co mi stale vrta hlavou je to zahrkanie pri nastartovani. Nie je to pri kazdom starte, ale nepaci sa mi to. Cital som tu komentare od chalanov, ze staci precistit variabilne casovanie. Tak neviem, ci s tym ma este skusenost. Ak ano rad by som pocul vase navrhy, aby som zbytocne nerozoberal motor.

Dakujem

Maghreb
panic
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 15:17

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa Maghreb » Utorok, 19. Januára 2016, 22:36

Taketo nieco?
https://www.youtube.com/watch?v=-CdvBMdG2wc
Hned v komentaroch dole mas co to je ana clublexus.com sa docitas. Bola na to zvolavacka. Robi mi to iste, ale zial ja som uz po zvolavacke...

dodino
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Streda, 6. Januára 2016, 21:32

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa dodino » Streda, 20. Januára 2016, 21:52

ahojte.
Peťo spomínaš výmenu niektorých častí prevodovky. Môžeš byť trošku konkrétnejší ? Značkové servisy nenavštevujem. Iba ak mi " tečie do topánok". Našťastie v prípade lexa som tam nebol nútený zájsť. ak si dokázal vymeniť olej v motore a sviečky, zvládneš určite aj ten diferák . olej som si kupoval na internete, lebo v toyote bol v porovnaní s internetom niekoľko násobne predražený. Prejdem k tej prevodovke. Mne prevodovka radila tiež bez problémov,ale výmenu som realizoval na základe informácie z cd-čka, ktoré bolo súčasťou servisnej knižky. a údržbou automatickej prevodovky som sa doteraz nestretol. ale mechanik u ktorého som to robil mi povedal že ten vytečený olej je dosť tmavý a pravdepodobne menený doteraz nebol. prevodovka radí inak dobre. aj pred výmenou, aj po výmene. rozdiel som nezaznamenal žiaden. ani k lepšiemu ani k horšiemu.
Tiež mám problém s tým zvukom pri štartovaní. mám dojem že je to podobné čo tu ponúkol Maghreb. Vo vozidle je to dosť slabo počuť, preto nemám sto percentnú istotu.. ja som predpokladal že to je pastorok štartéra, ktorý zle zaskočí do venca zotrvačníka. Mali sme ho vyhodený, ale bol v poriadku aj štartér aj veniec. Viem že tu bolo spomínané čistenie variabilného časovania ventilov ale bolo to spomenuté len tak okrajovo. chcelo by to trochu podrobnejšie. nerobí mi to pravidelne, tak to zatiaľ tiež neriešim.
chcel by som Vás ešte požiadať, či vám vyhadzuje prístrojovka servisný interval na výmenu oleja v motore, alebo ste odkázaní iba na servisnú knižku, alebo nejakú nálepku na stĺpiku dverí.
dík

Maghreb
panic
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 15:17

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa Maghreb » Štvrtok, 21. Januára 2016, 18:25

Ja si servisny interval kontrolujem sam. Kazdych 15k (najblizsia 195) do servisu a vymena oleja a filtrov. Teraz asi necham spravit diferak a s prevodovkou este neviem co a kedy spravim.
Mimochodom, pri startoch sa mi to ozyva asi tak pri kazdom druhom a zaroven je to vzdy ine. Niekedy to poriadne zahrkoce a niekedy jemnucke hrknutie a ticho. A podla vsetkeho co som precital a pohladal na internete k tomu, tak mi to sedi len na to. Tu je nejaky popis k tomu a aj papier o zvolavacke:
http://www.clublexus.com/forums/is-2nd- ... artup.html
http://us.lexusownersclub.com/forums/to ... nowledged/

peterIS250
panic
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Utorok, 20. Októbra 2015, 10:58

Re: Nahradne diely

Príspevok od používateľa peterIS250 » Štvrtok, 21. Januára 2016, 20:13

Maghreb-ano presne ten zvuk, ktory si poslal v linku je to, co sa mi tam deje a rovnako ako tebe nie pri kazdom starte. Z linku, ktory si poslal treba rozobrat pol motora, aspon podla tychnakresov, na co sa uz sam necitim. A stale vlasrne neviem co to sposobuje presne. Ci to lozisko alebo co. Tak, ako uz bolo spomenute na fore od chalanov, stacilo precistit var cas ventilov. Ale tym si nie som isty. Preto budem rad kazdej informacii.

Dodino o vymene tych casti ti neviem povedat vela, pretoze to mi servisak nekonkretizoval. Ale predpokladam,ze len tesnenie, pripadne lozisko. Ten diferak som este nemenil, ale pozriem sa na to. Olej v motore aj s filtrom som dnes vymenil asi za 45 minut. Pristup ku vsetkemu super a bez problemov. Vymenil som aj vzduchovy filter za sportovy JR. Tato zmena je skor o tom, ze uz nemusim menit tie papierove filtre, ale staci precistit tento.

Cim viac informacii sem chalani date, tym lepsie, aby sa dali vsetky muchy pekne vychytat a mohli sme vsetci jazdit bez starosti.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných