Lexus IS 250

kompaktný športový sedan a kabriolet
Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 17. Apríla 2012, 21:46

to si zabil teraz :-D
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa kuki » Streda, 18. Apríla 2012, 08:00

Superb 1.9 TDI bude este lepsi.

A to je ISko len jedno na svete? :mrgreen:
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
wakkee
Toyota guru
Príspevky: 1312
Dátum registrácie: Streda, 1. Júna 2005, 09:42
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa wakkee » Streda, 18. Apríla 2012, 08:56

no jedine IS to nie je ale tiez ma nejak nepresvedcil ten vykon a ked som skusal radit manualne, tak to vazne bolo len odporucanie. Nic v zlom ale na DSG prevodovku to nemalo. Ale zase ja nie som ziaden zavodnik, len este ked som mal nastavene sedadlo, tak za mnou uz vela miesta nebolo, to vazne radsej to GS.
Today, Tomorrow, To ..... to co je? (R)
Speed's just a question of money. How fast can you go?

Opat Toyota
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Streda, 18. Apríla 2012, 09:51

popytaj sa Brandona z KE, on ma jednu krasnu GS430, bol snou aj na zraze vlani.. :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa kuki » Streda, 18. Apríla 2012, 10:40

Tak ber to GS. IS je naozaj trocha male a ked nie si zavodnik, tak GS bude uplne ok a bude mat len vyhody.

Inak DSG je mozno fasa, ale krsnemu odisla po 50 000 km sposobom, ze po rozobrati z nej tiekol olej aj s pilinami a ani repasovat sa neoplatilo a vymena (chvilku po skonceni zaruky) stala batovskych 6990 Eur bratm. To by som si asi hodil maslu. 50 centov za kazde automaticke preradenie (tak som to odhadol) je dost vysoka dan.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa spider207 » Streda, 18. Apríla 2012, 15:16

preto tak milujem cely koncert VW a pod "auta" :D wakac, kukni to GSko, podla mna to je bezkonkurencna ponuka ;-)

elado
panic
Príspevky: 28
Dátum registrácie: Nedeľa, 8. Mája 2011, 23:11

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa elado » Streda, 18. Apríla 2012, 23:31

kuki napísal:Moj otec zvazoval IS250ku a boli sme ju prevetrat. Medzi klady patri urcite fakt prvotriedny interier a kozene sadacky uplne paradne. Celkovo velmi kultivovane a prijemne auto, daleko predciace v tomto ohlade cokolvek ine "premiove" s porovnatelnou cenovkou. Coz ma ale desne sklamalo boli mdle vykony a prese ako pisal spider, pristup prevodovky k radeniu typu "Mno, tak vidim, ze si nieco zmackol, ale mne to je fuk". Bol som sklamany tym, ze som tam necitil silu, ktoru by to auto malo mat. Ale ako pohodlny kriznik to je asi to najlepsie za tie prachy. GS samozrejme este lepsie...
Sa už konečne naučte ako sa jazdí s automatom chlapi:-) to sa fakt nedá čítať aké to príde jednému mdlé, druhého dobieha kamión na diaľnici a podobné nezmysly.
Keď dám na 250 kick down, tak prevodovka preradí zo 6 do trojky a aj mňa 120 kilového chlapa vtlačí do sedačky, nehovoriac o tom, že pár ľudí čo jazdia na dízloch 150-190 koní priznalo, že pocit zrýchlenia je v lexuse intenzívnejší.
Okrem lexa mám vo firme aj bmw 3 e46 184 koní a okolo 400 nm a nezatlačí do sedačky ani náhodou ako lex.
Navyše v nemecku som viackrát vyskúšal, že 250 pružne zrýchľuje aj po 180-ke. Treba sa o auto starať, a ono sa Vám odmení peknými výkonmi.;-)

Ešte taká blbá otázka, v čom je dsg super? Automat v lexuse radí pri pokojnej jazde hladko jedine ručička otáčkomeru prezradí, že sa preradilo. Pri dynamickej jazde zase vynikajúco reaguje na to čo sa deje na plyne.
S dsg mám svoju skúsenosť, v nízkych rýchlostiach auto skáče ako koza, pri preradení šklbe a jej životnosť je často, ehm, problematická.
Inak mať voľný cash, tak opáčim tú 350 v ke, sto koníkov navyše môže byť fajn;-)
RX 350 F-sport;-)
ex is250 f-sport

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa kuki » Štvrtok, 19. Apríla 2012, 00:31

elado napísal:Keď dám na 250 kick down, tak prevodovka preradí zo 6 do trojky a aj mňa 120 kilového chlapa vtlačí do sedačky, nehovoriac o tom, že pár ľudí čo jazdia na dízloch 150-190 koní priznalo, že pocit zrýchlenia je v lexuse intenzívnejší.
Okrem lexa mám vo firme aj bmw 3 e46 184 koní a okolo 400 nm a nezatlačí do sedačky ani náhodou ako lex.
Hmm, bohuzial, ta mdloba a ospale radenie tam objektivne su. A nie je to len problem ISka samozrejme. Navyse je fyzikalne nemozne, aby povedzme to BMW3 tlacilo do sedacky menej ako IS250. "Tlacenie do sedacky" je totiz vysledkom pomeru krutaku na kolesach ku hmotnosti auta (ak uvazujem stav, kedy kolesa zvladaju krutak preniest na cestu) a ked uvazim, ze obe auta vazia +- rovnako, a zabudnem na rozdiely v prevodovke a polomere kolesa atd, tak do sedacky 400Nm BMW zatlaci daleko viac ako 250Nm ISka. Samozejme, BMW bude mat 400Nm v nizsich otackach a len "na chvilu" a ISko zas vo vyssich a na dlhsi cas, a teda celkova rychlost tych aut nebude az tak priepastne rozdielna, ale maximalny tlak do sedacky bude u BMW o kus vyssi. Precitaj si to moje porovnanie ST vs 330d. Technika (ultra presny akcelerometer) ukazala, ze na trojke ST dokaze zrychlovat (tlacit do sedacky) so zrychlenim maximalne 0.55g. 330d v tej istej rychlosti zrychluje s 0.85g. A teda tlaci do sedacky o kus viac. Avsak pri teste 50-200km/h bolo ST s 225 konmi a 320Nm rychlejsie ako 330d s 245 konmi a 560Nm (600 pri kickdowne). Preco? Lebo automat, hoci radil oproti manualu v ST bleskurychle, sa proste nevedel rozhodnut, co ma robit. Ani s kickdownom. Takze prosim, zachovajme si objektivitu.

IS 250 urcite neni pomale auto, mna len zarazilo, ze na ten objem a pocet valcov a papierovy vykon je dost mdle. Dovod je automat a relativna nevyhoda atmosferickeho motoru v tom, ze funguje naplno az vo vysokych otackach. A to som v case testovacej jazdy na IS250 jazdil na Corolle E10 55kW a pribeh krutaku atmosferickeho motora mi pripadal uplne ok, lebo presne na taky som bol zvyknuty a o turbopotvorach som vedel malo. Z turbomotora vzdy pojde viac Nm a ich pritomnost uz od povedzme 2000 otacok da pocit ovela dynamickejsieho auta. Takze opat, to BMW 320d (predpokladam) bude tlacit do sedacky o kus viac. Ale len na chvilu. Vysledna dynamika oboch aut povedzme z 0 na 160 km/h bude podobna, kazde ju ale dosiahne inym sposobom.

Co sa DSG tyka, plne suhlasim. Auto skutocne miestami skace ako koza. A nevyhody DSG u mna jednoznacne prevazuju nad vyhodami. Ale ja nemam rad ziaden automat ani dvojspojku. Este som nevidel taky/taku, ktory by auto "neoberal" o vykon a nemal snahu autom sklbat za istych podmienok a premyslat a zdrzovat za inych. Mozno raz skusim Veyron a poviem si, ze tam to funguje, ako ma. Ale dovtedy...
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
Elvis
Toyota guru
Príspevky: 1989
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa Elvis » Štvrtok, 19. Apríla 2012, 09:37

kuki: Mozno raz skusim Veyron a poviem si, ze tam to funguje, ako ma. Ale dovtedy...

nechcem ti brat iluzie, ale prave Veyron je auto, na ktorom VW group po prvy krat otestovalo a uviedlo DSG :) Preto tie nezmyselne reci o stratovosti Veyronu nezeriem, pretoze x veci z tohto auta sa posuva dalej celym spektrom VW grupy.

To ze si este nesiel v dobrom automate este neznamena, ze neexistuje (myslim to v dobrom). Aktualne z vlastnej skusenosti ti mozem odporucit ten v BMW 650i, velmi prijemne vozenie. Taktiez ten 8 st. v aktualnom LS ci IS-F je velmi dobry. A to sme sa samozrejme este nedostali k spicke spickovatej: LFA a ci F458, to je ale uplne ina liga...

Obe skupiny maju nieco do seba, ale nevidim jeden dovod, preco by som mal pocas kludneho cestovania do prace miesat cesto. To si necham radsej na vikendove blaznenie na okruhu :)
Obrázok
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa kuki » Štvrtok, 19. Apríla 2012, 10:21

V prvom rade dakujem vecnu a konstruktivnu odpoved.

Ten Veyron som uviedol ako priklad presne z toho dovodu ako ty LFA alebo F458 - ze verim, ze nejake drahe a vymakane auto moze mat automat, ktory uz aj funguje. Naozaj neviem, ci je lepsie DSG vo Veyrone alebo prevodovka LFA alebo F458. Nemal som tu cest s ani jednym z nich. Chcel som tym vyjadrit to, ze DSG v oktavii alebo golfe urcite dobre nie je. A ani automat v BMW 330d. Ani v ziadnom inom aute, ktore som kedy soferoval.

Pises, ze nechces miesat cestou do prace cesto. Suhlasim. Ale do prace asi nebudes brat LFA alebo F458. Chcem tym povedat, ze automaty a DSGcka, s ktorymi my smrtelnici mame sance prist do kontaktu, su prave tie, ktore nie su tie najdokonalejsie. A ja po skusenosti s DSG v Golfe napriklad zas poviem, ze radsej budem miesat cesto, ako poskakovat ako koza vzdy, ked sa snazim popohnut v kolone, alebo parkujem... A v BMW zas neviem, preco nabrali presvedcenie, ze na pohnutie sa z miesta na mozno 1/5 plynu je treba 3000 ot/min u 3.0d. Cloveku to vadi a ja si napriklad aj pripadam ako pako, ked to zakazdym takto vytoci. Navyse aj Golf aj to BMW mali paradnu vlastnost, ze pri stlaceni plynu na podlahu prevodovka chvilku premyslala, potom podradila povedzme z 5 do 4, auto potiahlo na pol sekundy a potom si to prevodovka rozmyslela, podradila do 2 a zacala tahat. Lenze podradila tak, ze motor na 2-ke bol kusok pod obmedzovacom a tak po sekunde aj tak radila na 3-ku... Obe auta mi pridu ako prvy vyvojovy stupen a nie hotovy produkt. Iste chapes, co mi na tomto vadi. 650i nepoznam, ale je to tiez uz dost daleko za moznostami poctiveho cloveka. Ale viem o pripade, kedy clovek nabural na krizovatke 645i preto, ze mu niekto nedal prednost a on ked zadupol plyn na podlahu, aby stihol z krizovatky ujst, tak prevodovka rozmyslala az kym mu ten druhy nevrazil do kufra. Keby mal manual, auto by sa pohlo... Ked si priratam fakt, ze DSG v Golfe 1.4 TSI ma od VW vrodene presvedcenie, ze 1200 otacok a 7micka v 50km/h su uplne na mieste aj pre mierne pridanie plynu (citit ako je motor na hranici klepania), tak to potom fakt nechcem.

Cize to som len chcel, ze uplne uznam vyhodu automatu (alebo DSG alebo cohokolvek ineho) az uvidim taky, ktory nemusi premyslat, co ma robit, nerozhoduje sa na 3x, netrha v kolone a neni presvedceny, ze drzat motor na hranici klepania niecomu prospieva. Vyhodu toho, ze nemusim dat ruku dole z volanu a ze preradi rychlejsie a hladsie plne akceptujem. Jo, a musi vydrzat viac ako 50 tkm. Ked kazdym zamiesanim cesta usetrim 50 centov, tak je to dobry obchod, aj ked to je v meste v kolone otravne.

Tolko moj nazor, preco si myslim, ze skutocne dobra automaticka prevodovka este do aut pre masy nedorazila.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

elado
panic
Príspevky: 28
Dátum registrácie: Nedeľa, 8. Mája 2011, 23:11

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa elado » Štvrtok, 19. Apríla 2012, 12:05

Automat v IS má jedinú oneskorenú chvíľku pri kickdowne, kedy predpokladám, že je schválne naprogramovaný tak aby zlomok sekundy počkal či to šofér myslí vážne;-) Potom ide okamžite o tri stupne dole a ďalšie preraďovanie je absolútne plynulé aj pri plnom plyne. Z tohoto hľadiska hodnotím lexusácky automat veľmi dobre, ešte nikdy som nemal pocit, že automat nevie čo chce. A to nehovorím o tom, že sa dá veselo podraďovať aj rýchlym zošliapnutím pedálu napríklad do polovice len o jeden či dva stupne. Tak isto v kolónach lexus neskáče, v tomto mám s dsg opačnú skúsenosť.

Čo sa týka "vtláčania" do sedačiek, tak áno, kruťák by mal byť tým hlavným faktorom, ale minimálne u mojich kúskov IS250, 330d a superb 170k je subjektívny pocit zatlačenia do sedačky u lexa s veľkým náskokom najlepší. Teória je jedna vec a prax niekedy iná. Všetky tri autá sú poctivo servisované, samozrejme nájazdy sú rôzne.

Osobne som bol dlhé roky zástancom manuálu, ale práve automat v is (hlavne v is-f) podstatne zmenil moje preferencie.
RX 350 F-sport;-)
ex is250 f-sport

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 19. Apríla 2012, 13:00

hm... neviem, moja 300vka tlaci do sedacky -je to manual... ale pocitovo zas 330tka tlaci o hodne viac... moja 300 ale dlhsie a na konci rovinky sme tak skoro narovnako :-) a to mam ale vykonu aj Nm menej :-) ...to bude tym turbom, ktore musim poriesit aj ja :-)
automat som este nevlastnil... no Denis jak ma viezol na IS300 s automatom, tak to radilo krasne, rychle :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

elado
panic
Príspevky: 28
Dátum registrácie: Nedeľa, 8. Mája 2011, 23:11

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa elado » Štvrtok, 19. Apríla 2012, 13:26

ešte doplním, že 250 má fajnový plochý priebeh kruťáku už od cca. 2000 otáčok.
Netvrdím, že je to športiak, ale mdlé auto určite nie. Dá sa s ním jazdiť relatívne svižne, aj úplne komótne na spotrebu.
RX 350 F-sport;-)
ex is250 f-sport

Používateľov profilový obrázok
bodorovic
panic
Príspevky: 18
Dátum registrácie: Utorok, 18. Mája 2010, 12:05
Bydlisko: Lučenec

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa bodorovic » Štvrtok, 19. Apríla 2012, 14:22

kuki napísal:Moj otec zvazoval IS250ku a boli sme ju prevetrat. Medzi klady patri urcite fakt prvotriedny interier a kozene sadacky uplne paradne. Celkovo velmi kultivovane a prijemne auto, daleko predciace v tomto ohlade cokolvek ine "premiove" s porovnatelnou cenovkou. Coz ma ale desne sklamalo boli mdle vykony a prese ako pisal spider, pristup prevodovky k radeniu typu "Mno, tak vidim, ze si nieco zmackol, ale mne to je fuk". Bol som sklamany tym, ze som tam necitil silu, ktoru by to auto malo mat. Ale ako pohodlny kriznik to je asi to najlepsie za tie prachy. GS samozrejme este lepsie...
Ja uz mám najazdených 240 tis. a vsetko v najvacsom poriadku, to ze nemá silu???? a prevodovka neradí tak ako ja chcem???? blbost, len treba sa naucit jazdit, a verte mi auto je velmi múdre. Ak chcem zneho dostat tie koníky tak asi je blbost pri 4500 otácok zaradit vacsí prev. stupen, len si ju predvolím a ono zaradí pri najopt. otáčkách. jednou vetou povedané "AUTO VÁS SLEDUJE"
Lexus IS 250 Sport Line

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Lexus IS 250

Príspevok od používateľa kuki » Štvrtok, 19. Apríla 2012, 14:31

Plochy krutak je pravda a je to urcite vyhoda. Ale stale ostava faktom, ze ho aj v najlepsom mas "len" 250Nm kdezto 330d ho ma tych 400Nm ci kolko. A teda je proste vylucene (ak nemas extremne male kolesa, alebo extremne kratke prevody alebo extremne odlahcene IS) aby 330d tlacilo do sedacky menej ako IS. Viem, ze teoria je jedna vec a prax druha, ale tu neni o com.

Ked som sadol prvy raz do 330d, tak si vravim, ze to auto v najlepsom tlaci do sedacky asi o polovicu viac ako moj Focus. Az desivo presne to potvrdili namerane hodnoty max. g. A ked som pravil u oboch aut pomer Nm/kg a dal obe auta do pomeru, vyslo opat presne to iste ako u porovnania max. g - 0.85 ku 0.55. Je to proste tak. Turbo motor bude vzdy posobivejsi (odspodu a v strede otackomera) a s vyssim krutakom a teda tlakom do sedacky.

To, ze automat v IS radi hladko alebo netrha ako DSG mu vobec neberiem. Ale uz len to, co aj sam priznavas - ze pri kickdowne na chvilku zavaha, je nieco, co je necnost. A ta rychlost radenia je mozno tiez ok, ide skor o to vahanie, ktore nastane niekedy a co je horsie ani clovek nevie, kedy. A pri presadnuti z IS250 do Mondea 2.5T sa IS zda naozaj o hodny kus lenivsie. Lebo kym Mondeo uz pri 2000 ot/min tlaci plnych 320Nm, IS250 tam ma kolko? Tak 220Nm? Vo vysledku je nakoniec tazsie Mondeo aj rychlejsie. A ak by si porovnal pruzne zrychlenie v strednom pasme otacok, tak IS odide s krvavym nosom. Kdezto vo vysokych otackach zas bude IS stale viac posobive a Mondeo povadne...

Cize len to som chcel, nech to tu zas nepitvame na 5 stran. IS 250 je skvele komfortne auto s neskutocnym interierom a podla mna aj velmi sympatickym zovnajskom. Ale dynamicky ostane kedykolvek zahambene dizlom porovnatelneho objemu a poctu valcov ako aj ekvivalentnym turbo benzinom. Cim nechcem povedat, ze to je fatalna vec. Len to, ze dynamicky sa da pochodit aj lepsie. Tak ako ked si kupim BMW 3 tak pri pohlade na IS v kozi si poviem, ze sa dalo pochodit o kus luxusnejsie.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní