Lexus IS 200 - synchróny prev.

kompaktný športový sedan a kabriolet
Používateľov profilový obrázok
moschino
lexusák
Príspevky: 728
Dátum registrácie: Nedeľa, 7. Júna 2009, 23:00
Bydlisko: BA

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa moschino » Nedeľa, 3. Júna 2012, 22:40

Uvediem na spravnu mieru: v zime ked bolo -20 neslo skoro vobec radit s 1 do 2 po 10km slapalo len skrtaly zuby... Nasledovala vymena oleja zuby skrtaju tak isto...(uz nebolo -20 tak neviem) Teda takto ked idem pomaly s 1 do 2 tak ok ale ked rychlo bac ho! Na jar to robilo tak isto ako v zime len po nastartovani islo radit v pohode len vzdy skrtlo ako v zime.... A teraz ak je tepota nad 25 stupnov nieje problem a prave v tom je ,,problem,, a neverim Gabo ze to bude olej ked som menil tak tri mesiace spat... Co je zle?
EX: TOYOTA Corolla E11

ist das auto und LEXUS!

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Nedeľa, 3. Júna 2012, 23:30

no v zime to ide tazko len kvoli tomu, ze je tuhy olej... potrebuje kus zohriat, aby to bolo ok... aze ti to skrka, tak to su synchrony potom.. nic ine.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
moschino
lexusák
Príspevky: 728
Dátum registrácie: Nedeľa, 7. Júna 2009, 23:00
Bydlisko: BA

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa moschino » Pondelok, 4. Júna 2012, 09:43

Oky Gabo, ale preco to neskrta ked je fakt teplo? Tod je ta zahada :mrgreen: aaaa preto som rozmyslal ze sa nejake suciastky rozpinaju, zmensuju vole a ,,lepsie,, do seba zapadnu...
EX: TOYOTA Corolla E11

ist das auto und LEXUS!

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 4. Júna 2012, 12:18

no ved ked je olej studeny, je husty a nemaze tak dobre ako ked je teply a teda redsi... rozpinanie by som asi vynechal, to by musel byt kov viacstostupnovy, aby sa rozpinal, ci?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
moschino
lexusák
Príspevky: 728
Dátum registrácie: Nedeľa, 7. Júna 2009, 23:00
Bydlisko: BA

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa moschino » Pondelok, 4. Júna 2012, 13:22

Konštrukčný prvok z ocele dĺžky 1 m sa pri zahriatí na 400°C predlží o 5 mm. Takto povedal ujo google.... Takze priklanm sa k oleju ze je hustejsi a mozno aj synchronom ze uz maju co to za sebou...:-)
EX: TOYOTA Corolla E11

ist das auto und LEXUS!

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa tofak » Pondelok, 4. Júna 2012, 13:49

Moj laicky nazor je ten, ze niekto dal tym synchronom zabrat a to blbym radenim 2ky .
Kamos mal taku chybu na Corole a ozaj stacilo len radit 2ku s miernym tuknutim do plynu (spicka brzda a petou plyn) a ta prevodovka sa zobrala, akoby sa tie zubky lepsie do seba zabehli a potom bol uz pokoj.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa spider207 » Pondelok, 4. Júna 2012, 16:00

tofak, to ale myslis ked podradzoval, nie? Lebo ak radis z 1 do 2 tak je asi blbost slapat na brzdu :D Ta corolla bola nova ci uz mala co to za sebou?

Používateľov profilový obrázok
cahir
MX-5 guru s malým zmrdom
Príspevky: 1896
Dátum registrácie: Sobota, 1. Januára 2005, 12:39
Bydlisko: Bratislava

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa cahir » Pondelok, 4. Júna 2012, 16:09

urcite hovoril o medziplyne. ten davas len ked podradujes. pri radeni smerom nahor pomoze vyslapnutie spojky, ak synchrony nevladzu. mne takto radila miata ked bola studena z 1 na 2 akokeby trosku cez zuby. ked sa zohriala bolo ok. tak som "vymackaval" spojku za studena.
ex: Corolla E12 1.4VVTi
ex: Mazda Miata Obrázok
Lexus IS200 Obrázok
Honda PCX

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa tofak » Pondelok, 4. Júna 2012, 16:20

NO jasne ze pri podradeni, smerom nahor vykrutis krky synchronom len tak na sprinte, ked radis tesne pred obmedzovacom a noha pusti trochu spojku skor ako stihne ruka. A ked to tam rves na silu. Inak si neviem predstavit obrusit synchrony smerom na hor.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa spider207 » Pondelok, 4. Júna 2012, 20:09

cahir, skusim to vymacknutie, mne to ide podla popisu asi ako Tebe na Miate, teraz som menil olej aj v dife aj spojku som odvzdusnil a myslim, ze to tomu pomohlo. Ked sa zahreje tak nie je problem. Navyse nakladacky z 1 na 2 to auto u mna hadam nevidelo, takze v podstate tomu nijak naproti nejdem aj keby bolo nieco v neporiadku. Myslim si, ze u mna je v ramci moznosti/veku auta.

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa tofak » Pondelok, 4. Júna 2012, 21:21

Toto mozno vyznie ako blbost a pri pouzivanom aute to urcite bude, ale staci ak sa moc zanesie (alebo prihrdzavie) hriadelka co trci z prevodovky a spojkova lamela sa uz po nej tak lahko neposunie a aj ked sa pritlacak oddiali lamela ostane trochu pritlacena na zotrvaku a akoby spojka vtedy nevypla. No ine ma nenapada, aha este mozno vola riadiacej paky.
To na co ukazuje o 8:00

http://www.youtube.com/watch?v=zn0i_DyZ ... ure=relmfu

ale to len tak strielam ved nemate AE86.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
cahir
MX-5 guru s malým zmrdom
Príspevky: 1896
Dátum registrácie: Sobota, 1. Januára 2005, 12:39
Bydlisko: Bratislava

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa cahir » Utorok, 5. Júna 2012, 00:48

neviem ci radiaca paka ma nejaku volu. ja ten pocit nemam. v miate trcala priamoz prevodovky a u IS prepokladam to iste, kedze je ulozena pozdlzne.. ze tam nie su nejake tiahla ako na prehohraboch (fuj ake hnusne slovo:)
ex: Corolla E12 1.4VVTi
ex: Mazda Miata Obrázok
Lexus IS200 Obrázok
Honda PCX

Používateľov profilový obrázok
moschino
lexusák
Príspevky: 728
Dátum registrácie: Nedeľa, 7. Júna 2009, 23:00
Bydlisko: BA

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa moschino » Utorok, 5. Júna 2012, 07:41

Tofak: dobre strielas.... Spojka teda lozisko spojky mi huci teda hucalo pred vymenou oleja-ak to bolo ono cize moze byt na tom kus pravdy a co sa tyka riadiacej paky mam na nej trosku ,,volu,, teda v 1,3,5 ked ju mam zaradenu a stojim tak dokazem opisat vrchom paky kruznicu asi s priemerem 1 cm, ale nemyslim si ze to by malo nejaky vyznam.... A asi to mate tak vseci....?
EX: TOYOTA Corolla E11

ist das auto und LEXUS!

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa tofak » Utorok, 5. Júna 2012, 09:04

Mozno zas strelim, ale ak tam mas podobny system ako AE86 co asi urcite tak ked je zodraty ten silonovy kruzok na spodku riadiacej paky nezaradis tam tu rychlost presne, tu kulisu nevychili tak ako ma a to moze potom skrknut cez zuby. Lenze to by asi robilo stale???
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
mirec12
panic
Príspevky: 83
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Apríla 2009, 23:57
Bydlisko: Všade tam, kde je krásne mäkkúčko

Re: Lexus IS 200 - synchróny prev.

Príspevok od používateľa mirec12 » Utorok, 5. Júna 2012, 10:53

Kulisa ja napevno prichytená na prevodovke, teda ten plastový krúžok na hriadeli radenia, žiadne lanovody, tiahla ...nič také...
Škrtanie rýchlosti zapríčiňujú len synchróny....ich brzdiaca schopnosť zastaviť hriadeľ v čo najkratšom čase, aby sa mohla pripnúť druhá hriadeľ na ňu....Preto čím pomalšie zaradíš rýchlosť, tým predídeš škrtnutiu rýchlosti.
Preto pri kontrole synchrónov sa meria ich vôla a brzdiaci efekt...presne na to poukazuje aj workshop manual Bahamut...
takže neostáva nič iné ako poriešiť výmenu synchrónu na 2., prípadne 3. prevode..., teda ten, pri ktorom cítiť rátanie zubov :D

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných