IS 200 Problém za studena
IS 200 Problém za studena
Ako nový člen fóra Vás zdravím a zároveň sa obraciam na Vás s mojím problémom. Keď je motor absolútne studený nemá výkon a keď vyhodím rýchlosť neudrží otáčky a zdochne. Toto robí až kým ukazovateľ teploty nedosiahne cca 2-3 stupienok. Potom ide v poriadku a s nárastom teploty narastá aj výkon. Motor za studena má nepravidelný chod a keď za studena zdochne pri opätovnom štartovaní nechce naskočiť až po dlhšom točení resp. pri druhom pokuse štartovať. Keď je už motor na prevádzkovej teplote ide ako hodinky.
Ranný štart je ukážkový naskočí ihneď no po zhruba 20-tich sekundách chodu na voľnobeh začne skapínať a otáčky klesnú na zhruba 300 a vyzerá že sa dusí, akoby mal nedostatočné množstvo benzínu.
Auto mám zhruba 3 mesiace a ihneď po kúpe boli menené nové sviečky NGK, vzduchový, palivový a olejový filter samozrejme aj s olejom a dostal aj novú gelovú batériu. Bola čistená aj škrtiaca klapka.
Moje podozrenie padá na vstrekovacie trisky, palivové čerpadlo alebo aj netesnosť motora.
Zaujímavé je že kontrolka motora vyskočí zhruba každé 3 týždne. Keď som bol v toyote v KE na diagnostiku vyhodilo zapaľovanie 2 a 5 valca. (na počudovanie túto jednorázovú diagnostiku mi neúčtovali a to sa mi jakživ nestalo v žiadnom servise ) Keďže sviečky sú nové, je tu možnosť že by bolo odštiepené z ventilu no to by RJ odstavila celý valec a kontrolka by svietila neustále.
Keď motor nieje dostatočne zahriaty pri jazde na mestskom okruhu cca 90km/h zo zaradenou 6-kou začne blikať kontrolka motora(nie vždy). Keby som pokračoval v jazde začne trvalo svietiť spolu s kontrolkou trakcie ale keď podradím do 4-ky a prisolím prestane blikať.
Budem Vám vďačný za každú radu.
Ranný štart je ukážkový naskočí ihneď no po zhruba 20-tich sekundách chodu na voľnobeh začne skapínať a otáčky klesnú na zhruba 300 a vyzerá že sa dusí, akoby mal nedostatočné množstvo benzínu.
Auto mám zhruba 3 mesiace a ihneď po kúpe boli menené nové sviečky NGK, vzduchový, palivový a olejový filter samozrejme aj s olejom a dostal aj novú gelovú batériu. Bola čistená aj škrtiaca klapka.
Moje podozrenie padá na vstrekovacie trisky, palivové čerpadlo alebo aj netesnosť motora.
Zaujímavé je že kontrolka motora vyskočí zhruba každé 3 týždne. Keď som bol v toyote v KE na diagnostiku vyhodilo zapaľovanie 2 a 5 valca. (na počudovanie túto jednorázovú diagnostiku mi neúčtovali a to sa mi jakživ nestalo v žiadnom servise ) Keďže sviečky sú nové, je tu možnosť že by bolo odštiepené z ventilu no to by RJ odstavila celý valec a kontrolka by svietila neustále.
Keď motor nieje dostatočne zahriaty pri jazde na mestskom okruhu cca 90km/h zo zaradenou 6-kou začne blikať kontrolka motora(nie vždy). Keby som pokračoval v jazde začne trvalo svietiť spolu s kontrolkou trakcie ale keď podradím do 4-ky a prisolím prestane blikať.
Budem Vám vďačný za každú radu.
Re: IS 200 Problém za studena
No vitaj na klube.. podľa popisu mi to trošku pripomína prípad PreludeH, kuk sem viewtopic.php?f=41&t=3774
Nakoniec zistil, že mu odišiel jeden vstrek.. objednal cez ebay druhý (no vlastne rovno všetkých 6), vymenil a autíčko šlapalo ako hodinky..
Ale nie som mechanik tak to ber s poriadnou rezervou, len mi to pripomínalo jeho prípad..
BTW odkiaľ si? Sa nám tu tie ISká začínajú celkom pekne množiť
Nakoniec zistil, že mu odišiel jeden vstrek.. objednal cez ebay druhý (no vlastne rovno všetkých 6), vymenil a autíčko šlapalo ako hodinky..
Ale nie som mechanik tak to ber s poriadnou rezervou, len mi to pripomínalo jeho prípad..
BTW odkiaľ si? Sa nám tu tie ISká začínajú celkom pekne množiť
Re: IS 200 Problém za studena
Som z Košíc a ďakujem za privítanie. Aj ja som čítal o tej výmene vstrekov, no mne to pripadá že je to presne naopak. Mne neide za studena a kolegovi nešiel za tepla... V pondelok by som mal ísť za jedným mechanikom do Toyoty tak dúfam že na niečo príde.
Re: IS 200 Problém za studena
Ja by som skôr povedal na lambda sondu.Ta ovplyvnuje chod motora.
- cahir
- MX-5 guru s malým zmrdom
- Príspevky: 1896
- Dátum registrácie: Sobota, 1. Januára 2005, 12:39
- Bydlisko: Bratislava
Re: IS 200 Problém za studena
ja by som vylucil to palivove cerpadlo, podla mna to by prave s narastm vykonu malo mat problemy (dodavka paliva)
svieckove kable si skusil vymenit? je to banalita a mnoho problemov sa vyriesilo prave tym. ak neboli menene, tak ta investicia do novych nebude v kazdom pripade az taka zbytocna.
svieckove kable si skusil vymenit? je to banalita a mnoho problemov sa vyriesilo prave tym. ak neboli menene, tak ta investicia do novych nebude v kazdom pripade az taka zbytocna.
Re: IS 200 Problém za studena
Ak si bol na diagnostike a vypísala ti zapaľovanie 2 a 5 valec, môže to znamenať následovné:
1, slabá kompresia
2, zlá sviečka
3, zlá cievka
4, zlý vstrek
Mám popis k tej ich diagnostike, keďže ani oni nevedia čo to môže byť ak napíše ignition. Môj návrh je zameniť cievky 2 napr za 1, a 5 za 6, povoziť sa a nechať nech sa chyba zapíše do RJ a zasa navštíviť diagnostiku. (áno, v ke je zadara!!!). Ak to zasa bude ten 2 a 5 valec, tak sa tým vylúčia cievky na ktoré by som to typoval, lebo úplne rovnako sa mi pred mesiacom prejavovalo BMW a boli zlé 2 cievky.
1, slabá kompresia
2, zlá sviečka
3, zlá cievka
4, zlý vstrek
Mám popis k tej ich diagnostike, keďže ani oni nevedia čo to môže byť ak napíše ignition. Môj návrh je zameniť cievky 2 napr za 1, a 5 za 6, povoziť sa a nechať nech sa chyba zapíše do RJ a zasa navštíviť diagnostiku. (áno, v ke je zadara!!!). Ak to zasa bude ten 2 a 5 valec, tak sa tým vylúčia cievky na ktoré by som to typoval, lebo úplne rovnako sa mi pred mesiacom prejavovalo BMW a boli zlé 2 cievky.
- Elvis
- Toyota guru
- Príspevky: 1989
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: IS 200 Problém za studena
hosi, moze to byt kludne aj cievka. Segra mala podobny problem, blbo startovalo a dnes vyhodilo error "check engine". sup do toyoty a tam povedali ze odisla cievka. bum 220 ojro
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv
Re: IS 200 Problém za studena
Ale mne štartuje bez problémov a situácia sa opakuje každé ráno za studena no kontrolku mi nevyhadzuje. Kontrolka vyskočí zhruba každé tri týždne takže je možne že keď by som aj vymenil cievky je možné že chyba sa zapíše až po 2-3 týždňoch. No keby to bola cievka tak by chybu hlásilo okamžite nie?
Re: IS 200 Problém za studena
Môj nazor na tvoj problém:
Čistenie škrtiacej klapky.Klapku keď vyčistíš,tak sa bude ešte určity čas chovať rovnako ako špinava.Musi sa znova sama dostať na opt.hodnoty,alebo si v servise dať nastaviť na zakl.nastavenie.Z mojích vlastnych skusenosti ti môžem potvrdiť,že som nabehal skoro 500 km,kym sa dala dohromady.
Chybne hlasenie motora.
Závadu,ktoru nedaš vymazať z pamäte ti bude stale hlásiť,aj keď je auto ok. a auto sa chova stale ako zo zavadou-takže problem stale pretrváva.
Problem za studena.
Nechcem ťa balachať na tu novu lambda sondu.Popíšem ti moje dva príklady.
1.Auto naštartovalo bez problemov.Po zohriati auto začalo dusiť,vykon sa stracal a mal som pocit že ide na tri valce a na volnobehu skapíňalo.Diagnostika v servise-špinava klapka.Po vyčistení však auto stale haprovalo.ďalšia diagnostika-chybna RJ.Na radu kolegu domaceho kutila som vymenil sondu a auto išlo ako hodinky.A v servise si nevedeli poradiť.Počítač im vyhadzoval že lambda je v poriadku,ale jej spodne hodnoty boli presne na hranici a to počítač vyhodnotil ešte ako bojaschopnu.To som ale zistil neskôr,keď som si doma pozeral vypis spočitača,ktory mi dali.
2.Proste toto všetko,len za studeneho auta.Po predošlej skusenosti rovno servis a diagnostika sondy.Nič viac som od nich nechcel-len vypis zavad.Vraj všetko v poriadku.Ďalšia cesta do predajne pre novu tentoraz original sondu a po namontovaní opäť bezporuchovy chod.
Ako som už povedal.Lambda riadi cely chod motora či studeneho alebo zohriateho a samozrejme ovplyvnuje aj volnobeh.Takže ak su jej hodnoty nízke alebo vysoke všetko sa to prejaví na motore.
A na zaver toto všetko sa nestalo na mojom IS-ku,ale na predošlom aute.
Čistenie škrtiacej klapky.Klapku keď vyčistíš,tak sa bude ešte určity čas chovať rovnako ako špinava.Musi sa znova sama dostať na opt.hodnoty,alebo si v servise dať nastaviť na zakl.nastavenie.Z mojích vlastnych skusenosti ti môžem potvrdiť,že som nabehal skoro 500 km,kym sa dala dohromady.
Chybne hlasenie motora.
Závadu,ktoru nedaš vymazať z pamäte ti bude stale hlásiť,aj keď je auto ok. a auto sa chova stale ako zo zavadou-takže problem stale pretrváva.
Problem za studena.
Nechcem ťa balachať na tu novu lambda sondu.Popíšem ti moje dva príklady.
1.Auto naštartovalo bez problemov.Po zohriati auto začalo dusiť,vykon sa stracal a mal som pocit že ide na tri valce a na volnobehu skapíňalo.Diagnostika v servise-špinava klapka.Po vyčistení však auto stale haprovalo.ďalšia diagnostika-chybna RJ.Na radu kolegu domaceho kutila som vymenil sondu a auto išlo ako hodinky.A v servise si nevedeli poradiť.Počítač im vyhadzoval že lambda je v poriadku,ale jej spodne hodnoty boli presne na hranici a to počítač vyhodnotil ešte ako bojaschopnu.To som ale zistil neskôr,keď som si doma pozeral vypis spočitača,ktory mi dali.
2.Proste toto všetko,len za studeneho auta.Po predošlej skusenosti rovno servis a diagnostika sondy.Nič viac som od nich nechcel-len vypis zavad.Vraj všetko v poriadku.Ďalšia cesta do predajne pre novu tentoraz original sondu a po namontovaní opäť bezporuchovy chod.
Ako som už povedal.Lambda riadi cely chod motora či studeneho alebo zohriateho a samozrejme ovplyvnuje aj volnobeh.Takže ak su jej hodnoty nízke alebo vysoke všetko sa to prejaví na motore.
A na zaver toto všetko sa nestalo na mojom IS-ku,ale na predošlom aute.
Re: IS 200 Problém za studena
Akurát som sa vrátil s Toyoty. Podľa diagnostiky chybne pracuje 1,2 a 3 cievka ale nevedia to na isto... teoreticky by to mohlo byt potom aj tou sondou nakoľko prvá sonda sníma prvé tri valce. No tak isto bolo povedané že to môžu byť aj vstreky. Bolo mi odporúčané ísť na to postupne. Najprv odmerať kompresiu za studena ak bude OK potom vymeniť vstreky ak nepomôže príde na rad lambda a v poslednom rade cievky. Idem nato tak som sám zvedavý čo to nakoniec bude.
Re: IS 200 Problém za studena
Kompresiu si zmerať daj, ale meniť vstreky? Jeden stojí 330€!!!! Nieje možné aby ti skapali 3 vstreky naraz! Vieme ich zmerať ale ak to zrazu sú valce 1,2,3 tak to môže byť aj tá lambda
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: IS 200 Problém za studena
Ty kokos - to sú odborníci - tipujem že Ti postupne vymenia polku motora a aj tak chybu nenájdu...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Re: IS 200 Problém za studena
Nebojte sa chlapci určite by som nekupoval vstreky v Toyote keď veľmi dobre vieme že na eBay.co.uk je toho dobludu za pár korún. V pondelok večer odnesiem auto k mechanikovi a v utorok ráno sa bude merať kompresia. Dám vedieť ako to dopadne a potom budeme postupovať ďalej.
Re: IS 200 Problém za studena
Re: IS 200 Problém za studena
Ty kokos - to sú odborníci - tipujem že Ti postupne vymenia polku motora a aj tak chybu nenájdu...
Vyzerá to,že sa vyznáš!
Tak hoď nejakú tvoju diagnozu.
Ty kokos - to sú odborníci - tipujem že Ti postupne vymenia polku motora a aj tak chybu nenájdu...
Vyzerá to,že sa vyznáš!
Tak hoď nejakú tvoju diagnozu.
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: IS 200 Problém za studena
dodko, chybne pracuje cievka 1,2 a 3, ale nieje to iste... to je co za diagnostiku? taku nech si servis strci doprdele.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných