Strana 6 z 7

Re: Lexus IS linky

Napísané: Piatok, 29. Januára 2016, 21:10
od používateľa spider207
Nuz, niet nad osobnu skusenost. Asi by som mal korigovat svoje predchadzajuce slova:
spider207 napísal:...vyberat si u ISka tak asi idem nakoniec radsej do turba ako hybridu...
Mal som tu cest (sice len ako spolujazdec) s IS300h a keby som to mal opisat jednym slovom - navykove :) A keby dvomi - silne navykove :D

Par postrehov:
Isli sme 90% dialnica / 10% mesto, po dialnici tachometrickych 140 km/h. Hluk v kabine bez problemov, auto dobre zehlilo nerovnosti, myslim ze dobry kompromis medzi nejakou sportovostou (pri hybride? :) ) a pohodlim. Potesilo ma podsvietenie interieru, vzadu nebolo nic co by "palilo oci" (doteraz spominam na novu Audi A6 Allroad par rokov dozadu co mi skoro vypalila oci), mozno budiky by som si dal trosku slabsie ale inak ok. Tazko mi hodnotit kvalitu spracovania, neviem ci som cakal viac, v podstate nemam co vytknut, nic nevrzgalo, vsetko licovalo, materialy makcene, kvalitne... asi IS200ka nasadila latku dost vysoko a tak som to bral vsetko proste tak nejak automaticky, ziadny "wow efekt" sa nekonal. Mozno by som mohol vytknut, ze vzadu (a asi ani vpredu) nie su nejake odkladacie priestory v dverach, ale priznam sa, nikdy som taketo veci neriesil. Miesta na zadnych sedadlach bolo dost, nikto z nas nemal sice 190cm, ale aj keby tak by to bolo celkom ok. Skor mi mozno trosku prekazalo relativne nizko nastavene sedadlo predomnou, takze sa mi tazsie zasuvalo.. teda myslim moje nohy pod sedadlo :mrgreen: Vybava Lexa podla mojich znalosti minimalne Executive Plus (kozene sedacky, navigacka, ...), 17" kolieska, tempomat atd.

Este k jazdnym modom. Toto ISko malo "len" standardne 3 jazdne mody - Eco / Normal / Sport. A myslim, ze uplne stacili. Mam pocit, ze za chvilu to budeme mat ako pri oznacovani elektrospotrebicov a bude Eco / Eco + / Normal +- / Sport + / Sport ++ / Sport +++ / Sport +- autobus. Jazdili sme prevazne na Eco mode, v podstate Eco a Normal maju namiesto otackomera skor taky "energy" budik, teda ci idete skor s lahsou nohou (rucicka v eko casti) alebo pozadujete aj nejaky vykon (rucicka je v power casti). Pri prepnuti do Sport modu sa zmeni podsvietenie z modreho na cervene a je tam klasicke ciachovanie v x1000ot/min. V podsate sme ale tieto mody ani nemali, chvilkovy Sport moc nepocitam, ale podla slov majitela to auto viac akoby tak sadne k ceste a aj lepsie reaguje na volant, pedaly atd. Z toho co som pocul a zazil tak musim dat za pravdu panom z autoforum.cz, ze "pilu" asi nikto jazdit nebude lebo ten motor skor huci. Konstantny zatah je teda z tohoto pohladu skor nevyhodou. Pri predbiehani ok, ale Ostru Luku by som si dal skor v pianko tempe a kochal sa krajinou ("Ze vy jste se zase kochal..." :) ).

Dizajn nehodnotim, to je subjektivna vec, mne sa to zdalo po predstaveni prilis agresivne oproti 2gen, ale uz som si asi zvykol a je fakt, ze nazivo to vyzera rozhodne zaujimavo, odvazne a naozaj neprehliadnutelne! Strasne malo tychto kuskov som zatial videl v SR..

A spotreba? Nuz, pri tachometrickych 140 km/h to bralo okolo 7l, mozno 8l (miestami zase 6l), tazko to odhadnut vzhladom na profil trasy. Pozitivne na spotrebu urcite vplyvala jazda po meste, ktora je pre hybrid ako stvorena. Najma pre bratislavsku premavku (teda kolony) uplne super, vacsinu casu sme ficali na EV a sem-tam vypomohol aj klasicky motor (prudsie zrychlovanie, na obchvate rychlost viac ako cca 60 km/h, ...). Toto sa mi velmi pacilo a bolo to dost navykove, kukat a snazit sa aby to islo co najviac na EV. Priznam sa, ze neviem kolko to zralo po meste, s CTckom som takto chodil tusim za nejakych 4,5l na 100. Co ma ale prekvapilo, ze dlhodoba spotreba na tom ISku je rovnych 6,0l! A to sa na nom chodi ako som pisal, dialnice 140, miestami 160, v DE obcas aj rychlejsie, okresky okolo 100ky, + do toho mesto.. Samozrejme nie je to deklarovanych xy, ale myslim, ze vysledok je to pomerne slusny.

Na zaver este jedna informacia. Minule som cital o predajnych rekordoch Lexus Europe v roku 2015 a velmi ma zaujal udaj o predanych IS - 8523ks. A z toho bolo 90,9% hybridov! To bol pre mna sok, cakal som ze V6ka resp. po facelifte V4ka Turbo budu stale celkom v kurze, to ze ich hybrid rozdrti takymto sposobom bolo pre mna osobne dost velke prekvapenie. Volba bude asi zalezat na type vodica, kto si bude chciet viac uzit jazdu (najma po sportovejsej stranke) tak siahne po 200t, kto rad nove technologie a honbu za cislami spotreby, siahne po hybride. Ale chybu myslim neurobi nikto.

Re: Lexus IS linky

Napísané: Piatok, 29. Januára 2016, 21:46
od používateľa teer7
"Na zaver este jedna informacia. Minule som cital o predajnych rekordoch Lexus Europe v roku 2015 a velmi ma zaujal udaj o predanych IS - 8523ks. A z toho bolo 90,9% hybridov! To bol pre mna sok, cakal som ze V6ka resp. po facelifte V4ka Turbo budu stale celkom v kurze, to ze ich hybrid rozdrti takymto sposobom bolo pre mna osobne dost velke prekvapenie. Volba bude asi zalezat na type vodica, kto si bude chciet viac uzit jazdu (najma po sportovejsej stranke) tak siahne po 200t, kto rad nove technologie a honbu za cislami spotreby, siahne po hybride. Ale chybu myslim neurobi nikto."

k vysokemu podielu hybridov v ramci predaja asi len tolko, ze vacsina statov zapadnej europy ma na "eko" vozidla nizsiu dan. tento trend asi pomaly prichadza aj k nam, i ked zrejme este nie vo forme danoveho zvyhodnenia (mozno aj ano, nekupoval som zatial novy hybrid), ale PZP na RX400h som mal vyrazne lacnejsie ako pri Previi. rozdiel bol viac ako 45 €.

Re: Lexus IS linky

Napísané: Piatok, 29. Januára 2016, 22:39
od používateľa Bebo
S danovymi ulavami pri hybridoch a elektromobiloch sme oproti ostatnym europskym krajinam 100 rokov za opicami. Momentalne je mierne zvyhodnenie len pri cestnej dani.

Re: Lexus IS linky

Napísané: Sobota, 30. Januára 2016, 09:01
od používateľa spider207
Akoze... 100% podiel hybridov pri CT by som pochopil ( :) ), ale u ISka pomer 90:10 je dost husty. Ked tak rozmyslam, asi na to malo vplyv viacero faktorov:
- spominane ulavy v jednotlivych statoch
- ISko dostalo hybridny pohon ako posledna rada v ramci Lexusu (ak sa nemylim)
- dosluhujuci V6 v IS250, ktory sa len prebral s 2gen (cakanie na 200t)

Inak v IT si spominam, ze behalo strasne vela taxi Priusov, takze tam asi mali/maju fajne ulavy. V tomto sme 100 rokov este pred opicami, nie za ako Bebo pise.

Re: Lexus IS linky

Napísané: Sobota, 30. Januára 2016, 09:33
od používateľa Srandista
Bebo napísal:S danovymi ulavami pri hybridoch a elektromobiloch sme oproti ostatnym europskym krajinam 100 rokov za opicami. Momentalne je mierne zvyhodnenie len pri cestnej dani.
Vsak vdaka bohu. Fakt mi vadi toto tlacenie vyhod a hlavne dotacii smerom k majitelom hybridov a elektrickych vozidiel. Nevidim dovod, preco by sa mali vodici konvencnych motorov skladat tym hore uvedenym na ich auta. Vsak ked chce niekto hybrida alebo elektromobil, ma to byt z presvedcenia, a nie pre to, ze stat mi preplati 1/4 auta. Byt po mojom, vsetky statne dotacie by som zrusil (stejne na volnom trhu nemaju co robit), a potom by sa uvidelo, ako moc ludia naozaj chcu elektro buducnost.

Re: Lexus IS linky

Napísané: Sobota, 30. Januára 2016, 13:10
od používateľa spider207
Srandista napísal:Byt po mojom, vsetky statne dotacie by som zrusil...
S tymto suhlasim, ako hovori moj kolega z brandze: Dobra technologia si najde svoje miesto aj bez dotacii.

Re: Lexus IS linky

Napísané: Štvrtok, 18. Februára 2016, 10:28
od používateľa Srandista
Lexus IS 200t F Sport – Neprávem přehlížený
Sedan střední třídy od Lexusu zanevřel na charakterní vidlicový šestiválec a nově vsadil na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.

http://www.auto.cz/test-lexus-is-200t-f ... zeny-92970

Re: Lexus IS linky

Napísané: Pondelok, 22. Februára 2016, 20:39
od používateľa spider207
Vzdy sa bavim na tych diskusiach, jeden lepsi odbornik ako druhy. Odhliadnuc od temy, stale mi na tychto diskusiach chyba jeden aspekt - tolerancia (= zi a nechaj zit).

Re: Lexus IS linky

Napísané: Utorok, 23. Februára 2016, 16:04
od používateľa Srandista
550 HP Sleeper Turbo 2JZ Swap Lexus IS300 - One Take

https://www.youtube.com/watch?v=72wu2gnzl0U

Re: Lexus IS linky

Napísané: Sobota, 23. Apríla 2016, 11:06
od používateľa grexos
Nas klubista rozprava o svojom IS300 SportCross http://www.volant.tv/andrej-lexus-is300-sportcross/

Re: Lexus IS linky

Napísané: Sobota, 23. Apríla 2016, 14:22
od používateľa Bebo
Pekne video, nadherny SportCross s priam neskutocnym zvukom ;-)

Re: Lexus IS linky

Napísané: Sobota, 23. Apríla 2016, 17:29
od používateľa Gabriel Nagy
Fajn video chlapci...je dobre Vas opat vidiet... auticko super. ;-) ...mne najviac na tom aute vadilo ze malo len 5st a toho vykonu nebolo tiez moc... mat tak o 50ps viacej tak paraaaada

Re: Lexus IS linky

Napísané: Nedeľa, 18. Decembra 2016, 19:13
od používateľa Srandista
Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.
Lexus IS druhé generace přišel na trh v roce 2005. V prodeji vydržel osm let. Jak funguje jako ojetina?

http://www.autorevue.cz/test-ojetiny-le ... l-a-manual

A stejne by som si ho kupil s tym manualom :P

Re: Lexus IS linky

Napísané: Nedeľa, 18. Decembra 2016, 20:30
od používateľa spider207
Vies co, ja uz nie. Jednak zohnat benzin s manualom je celkom problem a jednak je to aj tak skor auto na komfort. Aj ked sportoveho ducha nezaprie, nie je to tak zamerane na vodica ako BMW. Skor na lexusne luxusne cestovanie, dlhe trasy a k tomu je ten automat velmi vhodny. V krajnom pripade sa da pouzit manualny rezim a packy pod volantom, ale rychlost 8st prevodovky ala IS-F to rozhodne nie je. Tato 2gen je skor na pohodu a komfort, nie na sportovost. Toto su moje dojmy z kratkeho zvezenia, neviem ci si mal moznost sa v tom povozit.

Cely clanok na mna posobi dost neprofesionalne, pokial viem tak prave diesely boli najma (a tusim vyhradne!) so 6st manualom, ktory bol neskutocne dlhy a na dialnici to chcelo vela krat podradit na 5ku lebo auto aj do mierneho kopca pri 130-140 nestihalo. O porovnavani E30 s IS 1gen ani nehovorim, to som nejako nepochopil, rovnako ako kecy o horsom interieri ako v Audi.

Re: Lexus IS linky

Napísané: Nedeľa, 18. Decembra 2016, 20:59
od používateľa Srandista
Nuz, ja som s automatom tolko nenajazdil, ale vzdy ked som v akomkolvek riadil, chcel som sa vzdy hodne rychlo vratit k mojmu fofrklacku. Strasne vela ludi tvrdi, ze ako clovek raz vyskusa automat, uz nikdy nechce nic ine. V tom pripade som potom prave ta vynimka z pravidlka, ta fluktuacia, u ktorej plati opak. U mna sa komfort s manualnym radenim neprie, a ani absencia sportovnosti by ma u auta nedotlacila k automatu.