Strana 1 z 1

Mizne voda v chladici.

Napísané: Štvrtok, 1. Novembra 2012, 18:06
od používateľa PavelChovanec
Ludia. Trati sa mi voda v chladici ale aj v expanzk . Ale nie moc. Tak 2 dc na 700 km a do expanzky tiez musim trochu vzdy doliat.. Auto ide normalne , chladic netecie. Nikde nevidim vodu. V oleji tiez nieje. Vsimol som si este nieco. Ked ochladne motor tak po cca 2-3 hodinach idem skontrolovat vodu v chladici a ono tam je este stale tlak. Ked davam dole tlakovu zatku na chladici tak si to odfukne asi tak ako ked otvaram coca colu. Co tomu je? Dakujem za odpovede.

Re: Mizne voda v chladici.

Napísané: Štvrtok, 1. Novembra 2012, 18:48
od používateľa tofak
Neni tomu nic, len si mozes byt isty ze mas dobry stupel na chladici a drzi ti tlak. V tej vyrovnavacej nadobe sa hladina stale hybe hore a dole, ked sa motor nahreje, tak cez stupel tam prejde chladiaca a ked chladne tak si to vcucne nazad. To je normalne. Ak sa ti to neprehrieva je to ok a ked po dlhsom chladnuti otvoris stupel na chladici a vidis chladiacu tak je vsetko ako ma byt.

Re: Mizne voda v chladici.

Napísané: Štvrtok, 1. Novembra 2012, 20:25
od používateľa PavelChovanec
No praveze ked auto ochladne tak tam ta voda chyba. Proste pomaly mizne. Ked prejdem tych cca 500 km, necham auto ochladnut tak musim doliat do chladica cca 2-3 dl vody. Prvy krat som to zistil ked mi trocha stupla teplota motora, tak som nechal ochladit a voslo tam asi pol litra -mozno aj viac vody. Ked prejdem len tak do 50km tak tam ta voda je. Po prejdeni cca 200km dolievam do studeneho motora tak 1 dl vody. A ten stupel na chladici je novy.

Re: Mizne voda v chladici.

Napísané: Piatok, 2. Novembra 2012, 02:04
od používateľa jarson
skus skontrolovat hadice - vsade - aj vzadu tu kratku od vodnej pumpy ( teda neviem aky mas motor - poznam iba 7AFE, resp.podobne je to na 4AFE, u 2l neviem ). Mozno bude niekde problem - povolena spona, poskodena hadica...Ked nikde nic nevidno, pozri samotnu pumpu. Moze totiz nenapadne tiect. Mozno najdes stopy po vode na spodku ( na tom spodnom kryte)pod motorom na tej strane kde su rozvody. Skus to vyutierat a po jazde pozriet.
Ani nemusi byt zla samotna pumpa. Je tam take "kurvitko" - maly gumovy kruzok gulateho profilu, ktory tesni prechod medzi pumpou a blokom. Bez demontaze ho nevidis. Moze to robit aj on- bud je uz stvrdnuty - je tam dost horuco :) , alebo aj poskodeny - proste moze to tade tiect. V takom pripade neuvidis nejaky zretelny unik, lebo sa to trati nenapadne, je to take "vnutorne krvacanie" a navyse ti to aj mozu rozstriekat remene. Schvalne pozri zospodu kapotu ci nie je zastriekana nad remenmi ( aj ked to urobi aj po velkom dazdi od mokra co prejde zospoda a kedze nikto neumyva kapotu zospoda , moze to tam byt aj roky zastriekane... ). Kazdopadne mam presne tuto skusenost. Akurat som namiesto spekulovania hned kupil novu pumpu a nakoniec to bolo len to "halierove " gumove nic. No aspon mam jednu zbytocnu pumpu do rezervy :D