Re: Rodinné auto
Napísané: Utorok, 20. Mája 2014, 15:19
som to trosku prepisal lebo som zistil ze maju LEN benzin... nezerie vela? a to je kolko? 20l + travu pri ceste?
Prvý Toyota a Lexus klub na Slovensku!
http://www.toyotateam.sk/forum/
Naftove "sialenstvo" je len v Europe a kedze Sienna nie je pre tento trh urcena, diesel nie je ani v ponuke. Pri velkosti toho auta, vykone motora co tam je a automate sa mi ta spotreba zda primerana (samozrejme ak to mas pouzivat ako daily car a jazdit 80% mesto, tak to nie je bohvieco). No a k tomu automatu: ono to vobec nie je o tom, ci niekto vie alebo nevie raditJalan-Aajav napísal:ale vidim tam zaujimave informacie... do takeho kolosu fakt davaju iba benzinovy motor? a iba automat? amici!!! naftu to nepozna, radit to nevie...
Dovolim si oponovat. Naftovy motor ako taky je praveze uplne sialeny. To, ze je o cosi efektivnejsi mu neberiem, ale je to zaroven jeho JEDINA vyhoda. A za aku cenu? Ako tu bolo uz napisane, je ovela komplikovanejsi ako hladky benzin, a este stale komplikovanejsi ako turbobenzin. Vsetko je dotiahnute do extremu, vstrekovacie tlaky, citlivost na kvalitu nafty a podobne. Dokopy to znamena, ze je tam toho viac, co sa moze pokazit, a je to aj nachylnejsie sa kazit. Turbo, dvojhmota a vstreky su asi najznamejsi triumvirat. Ktore z toho sa ti pokazi na atmosferickom benzine? Mhm, presne! A potom este DPF. Bud sa mu podriadis, a potom robis zbytocne 15km jazdy, ked sa regeneruje (cim setris cas aj pniaze ), alebo sa na to vykasles a potom jeho zivot skonci podstatne rychlejsie. A za celu tuto komplexnost pohonneho ustrojenstva samozrejme platis nemaly bonus pri kupe auta. Tak ci onak zivot DPF raz skonci. A kedze je to draha hracka, tak sa tato situacia neriesi novym DPF ale nahradou. V podobe trubky. A tym sa krasne dostavame k ekologickej stranke veci. Exhalaty z diesloveho motora su omnoho skodlivejsie ako tie z benzinu. Je dokazane, ze pevne castice, ktore produkuje diesel, sa pri vdychnuti vedia superne zahniezdovat v plucach. A jeden sa potom nestiha cudovat, ze kazdy druhy ma rakovinu.Jalan-Aajav napísal:na naftovom motore nie je nic sialene, je to motor dokonca efektivnejsi ako bezninovy, kedze dokaze z mensieho mnozstva menej energeticky hodnotneho paliva dostat vacsi vykon.
Priatelia, nechcem Vam kazit radost, ale ta americanka bola HOAX. Inak automat je u mna zapisany tiez ako super vynalez. Krsny kupil novu Jettu 1.4 TSI. S DSG. Ty vole sak to DSG usetri 0,1 litra paliva na 100 km a setrenie je hlavny a jediny ciel kazdeho z nas, nie? A toto DSG sa sak normalne ze splati samo. Uz za 38 rokov A strasna haluz bola, ked jedneho dna zacalo v aute cosi chrastit. Prislo sa na to, ze to chrasti prevodovka. Ako z nej v servise vypustali olej, isli s nim aj piliny. Neskor sa ukazalo, ze tie piliny patrili kedysi tusim druhemu prevodovemu stupnu. Prevodovka KO, treba novu. Auto malo vtedy 3,5 roka tusim a ani nie 50 tkm No nasmial sa krsny veru do sytosti, ked mu povedali, ze nove DSG daju za ludovych 4900 Eur plus montaz.Jalan-Aajav napísal:americanka dokazale prejst s autom z pozicovne z budapesti do viedne. NA JEDNOTKE. lebo nedevela radit dovidenia motor, auto bolo na odpis.