Strana 6 z 6

Re: Rodinné auto

Napísané: Utorok, 20. Mája 2014, 15:19
od používateľa Jalan-Aajav
som to trosku prepisal lebo som zistil ze maju LEN benzin... nezerie vela? a to je kolko? 20l + travu pri ceste? :mrgreen:

Re: Rodinné auto

Napísané: Utorok, 20. Mája 2014, 15:24
od používateľa Jalan-Aajav
takze som sa ani moc nemylil 25 mesto, 18 medzimesto...

Re: Rodinné auto

Napísané: Utorok, 20. Mája 2014, 15:51
od používateľa grexos
chmelo dava do 15l co viem

Re: Rodinné auto

Napísané: Utorok, 20. Mája 2014, 16:29
od používateľa Bebo
Jalan-Aajav napísal:ale vidim tam zaujimave informacie... do takeho kolosu fakt davaju iba benzinovy motor? a iba automat? amici!!! naftu to nepozna, radit to nevie...
Naftove "sialenstvo" je len v Europe a kedze Sienna nie je pre tento trh urcena, diesel nie je ani v ponuke. Pri velkosti toho auta, vykone motora co tam je a automate sa mi ta spotreba zda primerana (samozrejme ak to mas pouzivat ako daily car a jazdit 80% mesto, tak to nie je bohvieco). No a k tomu automatu: ono to vobec nie je o tom, ci niekto vie alebo nevie radit ;-)

Re: Rodinné auto

Napísané: Utorok, 20. Mája 2014, 20:49
od používateľa Jalan-Aajav
naftove sialenstvo? n.j. europa ma sfetovane vysoke spotrebne dane na paliva, a ta na naftu je o nieco menej sfetovana (asi pre to, ze na naftu jazdia aj polnohospodarske stroje). logicky dosledok - v europe je dopyt po naftovych motoroch.

na naftovom motore nie je nic sialene, je to motor dokonca efektivnejsi ako bezninovy, kedze dokaze z mensieho mnozstva menej energeticky hodnotneho paliva dostat vacsi vykon.

ad automat. to ze v usa je vacsina aut s automatom neznamena ze vsetci americania nevedia radit... iba vacsina... americanka dokazale prejst s autom z pozicovne z budapesti do viedne. NA JEDNOTKE. lebo nedevela radit :) dovidenia motor, auto bolo na odpis.

Re: Rodinné auto

Napísané: Utorok, 20. Mája 2014, 21:39
od používateľa Srandista
Ano, naftove sialenstvo... Ako inak sa da nazvat situacia, kedy si clovek kupi moderny naftovy motor s DPF, ktory je velmi nachylny na spravne pouzivanie, a potom 90% ciest najazdi po meste (najlepsie s najazdom 15t km rocne), a to len preto, aby mal pekne ciselko na palubaku? To sa nijako racionalne obhajit neda, ale hla, v Europe je takych ludi pozehnane...

Ad efektivita. Ano, naftovy motor je efektivnejsi, ale s tym mensim mnozstvom paliva, co takto povedat aj B, ked uz hovoris A? Nafta je totiz hustejsia/tazsia, a tak pochopitelne liter nafty da viacej energie. Keby sme chceli byt uplne objektivny, z rovnakeho mnozstva (vahy) by sme dostali skoro rovnake mnozstvo energie. Co ale urcite dostaneme z mensieho mnozstva paliva je rozhodne viac klata-klata, a uprimne, bez toho sa dokazem uplne kludne obist...

Re: Rodinné auto

Napísané: Utorok, 20. Mája 2014, 22:12
od používateľa Bebo
Ja som nenapisal, ze na naftovom motore je nieco sialene - narazal som na to, ze nikde inde na svete nie je podiel dieselov na trhu tak velky, ako v Europe. Osobne som mal 3 naftove auta a malo to urcite vyhody. Dost vela ale jazdim po meste (a predpokladam, ze vacsina europskych majitelov/uzivatelov aut tiez) a tam teda ziadnu vyhodu nevidim. Mam absolutne na salame, na ake palivo kto jazdi (ziadny druh paliva neodsudzujem), rovnako ako nikoho nezaujima, ze ja si uz diesel v zivote nekupim.

Je mi tiez jasne, ze pri cenach benzinu v Amerike, Kanade a pod. nikoho spotreba netrapi a ludia si tam kvoli nej nepotrebuju nekupovat 1,4TSI, 1,6HDi a pod.

No, ked niekto v zivote nejazdil s manualom, je pravdepodobne, ze s tym bude mat problem. Pred rokmi som mal Previu 1. gen. s automatom a ked som nechal kamosa sa na nej previezt, skoro sme si rozbili huby o celne sklo - predtym nikdy s automatom nejazdil a pri prvom brzdeni skocil na brzdu lavou nohou. A aj neskor som si vsimol, ze vacsina ludi ma pri prvej jazde s automatom tendenciu stale pouzivat lavu nohu. Kazdy trh ma svoje specifika, na ktore su ludia zvyknuti, to je cele. Inak to s tou Americankou si pamatam :D .

Re: Rodinné auto

Napísané: Utorok, 20. Mája 2014, 22:20
od používateľa Bebo
klata-klata :mrgreen: , to si vystihol :D

Re: Rodinné auto

Napísané: Streda, 21. Mája 2014, 08:46
od používateľa Jalan-Aajav
nafta je skutocne hustejsia/tazsia, ale to vobec neznamena ze jeden liter nafty obsahuje vacsie mnozstvo energie.
ja sa v tom nevyznam, ale kedysi mi vysvetloval otec (ktory je organicky chemik) ze v chemickych vazbach frakcnej zmesi menej prchavych a tazsich uhlovodikov obsiahnutych v nafte je menej energie ako v chemickych vazbach frakcnej zmesi prchavejsich a lahsich uhlovodikov obsiahnutych v benzine... vyssi vykon pri mensej spotrebe ktory maju naftove motory je dany prave jedho vyssou ucinnostou.

tomu klata-klata nerozumiem... ma to byt narazka na zvuk diesla?

Re: Rodinné auto

Napísané: Streda, 21. Mája 2014, 09:02
od používateľa kuki
Juuuu, jak ja lubim, ked sa debata zvrhne v tlejuci flame a este k tomu na temu, ktora je mi srdcu blizka. Az sa mi prsty trasu.
Jalan-Aajav napísal:na naftovom motore nie je nic sialene, je to motor dokonca efektivnejsi ako bezninovy, kedze dokaze z mensieho mnozstva menej energeticky hodnotneho paliva dostat vacsi vykon.
Dovolim si oponovat. Naftovy motor ako taky je praveze uplne sialeny. To, ze je o cosi efektivnejsi mu neberiem, ale je to zaroven jeho JEDINA vyhoda. A za aku cenu? Ako tu bolo uz napisane, je ovela komplikovanejsi ako hladky benzin, a este stale komplikovanejsi ako turbobenzin. Vsetko je dotiahnute do extremu, vstrekovacie tlaky, citlivost na kvalitu nafty a podobne. Dokopy to znamena, ze je tam toho viac, co sa moze pokazit, a je to aj nachylnejsie sa kazit. Turbo, dvojhmota a vstreky su asi najznamejsi triumvirat. Ktore z toho sa ti pokazi na atmosferickom benzine? Mhm, presne! A potom este DPF. Bud sa mu podriadis, a potom robis zbytocne 15km jazdy, ked sa regeneruje (cim setris cas aj pniaze :roll: ), alebo sa na to vykasles a potom jeho zivot skonci podstatne rychlejsie. A za celu tuto komplexnost pohonneho ustrojenstva samozrejme platis nemaly bonus pri kupe auta. Tak ci onak zivot DPF raz skonci. A kedze je to draha hracka, tak sa tato situacia neriesi novym DPF ale nahradou. V podobe trubky. A tym sa krasne dostavame k ekologickej stranke veci. Exhalaty z diesloveho motora su omnoho skodlivejsie ako tie z benzinu. Je dokazane, ze pevne castice, ktore produkuje diesel, sa pri vdychnuti vedia superne zahniezdovat v plucach. A jeden sa potom nestiha cudovat, ze kazdy druhy ma rakovinu.

Podciarknime a scitajme. Pri kupe diesloveho auta zaplatim viac, dostanem motor, ktory je nachylnejsi na poruchy a komplikovanejsi na servis. Ked sa nieco pokazi, tak je oprava fest draha, lebo sa jedna o drahe komponenty. Pri jazde pocuvam krasne kata-kata a rozdavam rakovinu kade chodim. Ale vyhodou je, ze sa vozim o cosi lacnejsie. Dobry obchod!

Dieslovy motor je teda uplne sialenstvo! Nikdy nemal vzniknut a uz vobec nie sa rozsirit do osobnych aut! Moja najoblubenejsia myslienka je ta, ze moja zena alebo deti mozno raz zomru na rakovinu len preto, aby vela inych ludi mohlo usetrit par Eur pri tankovani. Skutocne skvely napad, ktory moze vymysliet iba tvor tak debilny ako je clovek. Je to zufala snaha cloveka udrzat veci v pohybe za kazdu cenu. Doslova za kazdu.
Jalan-Aajav napísal:americanka dokazale prejst s autom z pozicovne z budapesti do viedne. NA JEDNOTKE. lebo nedevela radit :) dovidenia motor, auto bolo na odpis.
Priatelia, nechcem Vam kazit radost, ale ta americanka bola HOAX. Inak automat je u mna zapisany tiez ako super vynalez. Krsny kupil novu Jettu 1.4 TSI. S DSG. Ty vole sak to DSG usetri 0,1 litra paliva na 100 km a setrenie je hlavny a jediny ciel kazdeho z nas, nie? A toto DSG sa sak normalne ze splati samo. Uz za 38 rokov :idea: A strasna haluz bola, ked jedneho dna zacalo v aute cosi chrastit. Prislo sa na to, ze to chrasti prevodovka. Ako z nej v servise vypustali olej, isli s nim aj piliny. Neskor sa ukazalo, ze tie piliny patrili kedysi tusim druhemu prevodovemu stupnu. Prevodovka KO, treba novu. Auto malo vtedy 3,5 roka tusim a ani nie 50 tkm :idea: No nasmial sa krsny veru do sytosti, ked mu povedali, ze nove DSG daju za ludovych 4900 Eur plus montaz.

Re: Rodinné auto

Napísané: Utorok, 30. Júna 2015, 14:46
od používateľa spilona
zajímavé info o automatex...