Rodinné auto

všetko o tomto modeli
Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1496
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno/Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Srandista » Piatok, 14. Februára 2014, 09:50

MrSpok77: pod tym RRI webom myslel kuki toto: http://rototest-research.eu/index.php?DN=29
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 14. Februára 2014, 10:02

JJ, uz par prispevkov vyssie som daval odkaz, tak som ho neopakoval ;-)
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
MrSpok77
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Februára 2014, 14:10

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa MrSpok77 » Piatok, 14. Februára 2014, 11:01

jj je tam, mne ten odkaz v predošlých príspevkoch "ušiel"...
ale teraz som si klikol a popozeral...
aj keď som laik a nerozumiem tomu grafu úplne presne, tak si myslím že to VVTi naozaj funguje tak nejak, ako si predstavujem...

ak dobre chápem, tak ten moment ktorý považujem za ten optimálny by mal nastať v momente tesne pred tým ako sa tie dve krivky pretínajú...

u Pola to bude niekde okolo 2600 ja to cítim niekde medzi 2200 - 2600
Obrázok

a

u Versa by to malo nastať niekde medzi 2900 - 3200 možno až niekde okolo 3200 - 3400
Obrázok
teraz: VW Polo 1.6i 55kW a Opel Zafira 1.7CDTi 92kW

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 14. Februára 2014, 16:08

MrSpok77 napísal:aj keď som laik a nerozumiem tomu grafu úplne presne...

...ak dobre chápem, tak ten moment ktorý považujem za ten optimálny by mal nastať v momente tesne pred tým ako sa tie dve krivky pretínajú...
V prvom rade - neviem aky optimalny bod (optimalny na co) myslis. V druhom rade, pretinanie kriviek s tym nic nema. Ked chces porozumiet grafu, tak vysvetlim. Sleduj iba ciary krutaku (zelene). Hodnota krutaka v danych otackach ti priamo povie, aku velku okamzitu akceleraciu (v konecnom dosledku) motor v danych otackach dokaze vyvinut. Teda po lopate - cim je vyssie ciara, tym silnejsie v danych otackach motor taha. Cize kukenm na graf Versa a vidim, ze ciara je dost placata a teda ako som pisal, pri 3000 je motor je trocha slabsi ako pri 4000 a pri 5000 je uplne rovnako silny... Cize do istej miery (povedzme od 2500 do 5500 alebo az 6000) plati, ze je fuk ake toci otacaky, taha furt rovnako silno. Takze podla krivky krutaku (jej tvaru a "vysky") vies presne ako silno bude to auto v akych otackach tahat. Teda v ramci jedneho prevodu :!:

A teraz ta tazsia cast. Ked do vypoctu uvazis prevodovku (prevodovy stupen je jediny premenlivy parameter ovplyvnujuci mnozstvo krutaku na kolesach), tak potom preradenie rychlosti spravi to, ze sa skokom posunies na ine miesto grafu (otacky sa skokom zmenia). Zaroven sa skokom zmeni krutak na kolesach - tvar krivky kopiruje tu z motora, ale vdaka zmene prevodu sa krivka krutaku na kolesach posuva cela hore alebo dole (cim nizsi prevod, tym je vyssie samozrejme). Ak chces hladat idealny bod preradenia, musis uvaovat s tym, ze po preradeni sa nielen zmenia otacky a teda aktualny bod na krivke, ale na kolesach sa cela krivka posunie. Ak by si si nakreslil krivky krutaku na kolesach v zavislosti od rychlosti pre vsetky prevodove stupne do jedneho spolocneho grafu, tak potom najdes idealne body preradenia medzi jednotlivymi rychlostami ako priesecnik krivky krutaku na danych dvoch prevodovych stupnoch, medzi ktorymi budes radit. Asi to znie vsetko velmi zlozito, ale bez elaboratu na 4 strany to neviem v kratkosti lepsie vysvetlit.

Takto vsak najdes idealne body prerdenia, co sa dynamiky tyka, nie co sa spotreby tyka. Idealne body preradenia, co sa spotreby tyka z toho nedostanes. Na to by si potreboval poznat krivky spotreby v zavislosti od zataze a otaok, a tie uz inak ako svojpomocnym meranim neziskas. Kazdopadne, ked budes dva motory porovnavat, tak mozes sledovat krivky krutaku a povedat si, ze napr. ak dany motor budes tocit pri beznej jazde od 2000 do 3000 otacok (priklad), potom z kriviek krutaku oboch motorov mozes pozriet, ktora je v danom pasme otacok vyssie. Ten motor bude zivsi. A ista sanca je, ze tym padom sa s tym motorom bude dat jazdit uspornejsie, lebo bude vyzadovat mensie stlacenie plynu na rovnaku dynamiku resp. bude castejsie stacit ponechat zaradeny vyssi prevod a zrychlovat na nom. Samozrejme hmotnost auta a prevodove pomery to kazia...

Uuuuuf, toto je velmi priblizne a nahrubo, bez zlozitej teorie a exaktnosti okolo toho.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
MrSpok77
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Februára 2014, 14:10

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa MrSpok77 » Piatok, 14. Februára 2014, 18:06

kuki
opäť vďaka za odpoveď....
Momentálne ma zaujímala ta akcelerácia...
prosím o rozbor príkladu: (úplne scestného)
keď zoberiem graf od Versa, ak by bola krivka krutaku úplne plochá na hodnote napríklad 150Nm auto by stále ťahalo rovnakou silou, ale neakcelerovalo by?!

je mi jasné že čím je daná krivka strmejšia tým je akcelerácia v danom momente väčšia...
opäť graf Versa:
najlepšia akcelerácia je od 1500 do 2500 otáčok
a úplne naj je od 4000 do 4200
vychádzam z grafu a z tabulky
Obrázok Obrázok

chcelo by to vidieť ako sa to správa pri radení... odkiaľ kam skočí ta krivka pri zaradené a pri podradení...
lebo takto laicky mi príde, že budem radiť hore pri 2500 a podraďovať pri 1600

JJ ja viem... ale snažím sa pochopiť problematiku... za trpezlivosť a odpovede ešte raz ďakujem
teraz: VW Polo 1.6i 55kW a Opel Zafira 1.7CDTi 92kW

saboter
začiatočník
Príspevky: 348
Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
Bydlisko: TT

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa saboter » Piatok, 14. Februára 2014, 21:30

Pristupuješ k problému až príliš analyticky. Všetko sú to lenivé krabice, ktoré budú ešte lenivejšie keď ich naložíš. Pre tých, čo túžia po "aktívnej bezpečnosti" sa do rodinných vanov montujú turbodiezle alebo benzínové motory s patričným objemom a počtom valcov.

Vytipuj si po okolí kandidátov, ktorý ťa zaujímajú a choď na skúšobnú jazdu - to ti povie viac ako všetky grafy. Sám si vyskúšaš či ti vyhovuje naladenie motora a prevodovky v danom aute.

Za fľašku sa možno obetuje aj niekto z fóra.
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
MrSpok77
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Februára 2014, 14:10

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa MrSpok77 » Sobota, 15. Februára 2014, 08:15

saboter
:shock: fakt... ?!
Máš, ale úplnú pravdu, v tom čo píšeš... a úplne s Tebou súhlasím, že najlepšie to odhadnem až si to osahám a odskúšam naživo, to som tvrdil už pár príspevkov dopredu, a moc sa na to teším, a možno máš pravdu aj s tou fľaštičkou... :)
Takže čakám ponuky obetavcov z fóra. :lol:

V poslednom príspevku som chcel len porozumieť tomu grafu, teda tomu čo mi má povedať...
a celkovo som chcel len teoreticky porovnať dve rozdielne auta VW Polo a Corolla Verso, len zo zvedavosti, pretože
áno, rád analyzujem, milujem totižto tabuľky a grafy a vôbec, rád teoretizujem, čo nie je vždy na škodu, ale nie každému to môže vyhovovať... chápem to a akceptujem...

Inak ja by som si rád zaobstaral TD, ale nakoľko najazdím cca 12.000 km ročne, tak hľadám benzín...
teraz: VW Polo 1.6i 55kW a Opel Zafira 1.7CDTi 92kW

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 15. Februára 2014, 09:34

odporucam taku Siennu s 3,5 V6 :-D
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
MrSpok77
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Februára 2014, 14:10

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa MrSpok77 » Nedeľa, 27. Apríla 2014, 21:29

Priatelia tak, sa vám chcem všetkým poďakovať za rady, ktoré som si zobral k srdcu a všetky spomínané vozy som si omakal a...
...a kúpil som OPEL Zafira 1.7 CDTi 92kW a má to 280Nm pri 4000 ot. takže som nadmieru spokojný, priestoru habadej (omnoho viac ako v Corolke) a to zrýchlenie a spotreba no proste som rád že som nakoniec ustúpil od benzínu a najmä od Corolla Verso 1.8VVTi 95kW aj keď je to krásne auto priestorovo mi naozaj nevyhovovalo ešte raz vďaka za cenné rady...
Prajem vám všetkým mnoho šťastne odjazdených km aspoň toľko koľko prajete vy mne... :)
teraz: VW Polo 1.6i 55kW a Opel Zafira 1.7CDTi 92kW

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa kuki » Pondelok, 28. Apríla 2014, 12:27

Tak teda gratulacia! Vela stastnych km. Sme sice TTS, ale tak aspon jednu fotku daj ;-)

Jo a jedna technicka, ak to ma 280 Nm pri 4000 ot/min, tak zjem kefu ;-) Ak by to tak bolo, tak by to auto malo okolo 140kW. V 4000 ot/min moze byt tych 92kW, 280Nm bude tak v 2300 ot/min odhadujem.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
MrSpok77
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Februára 2014, 14:10

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa MrSpok77 » Streda, 30. Apríla 2014, 05:16

kuki Ďakujem... :D
Ja som lajk takže som sa pomýlil tých 4000 ot./min. je to v TP
ale Torque je 280Nm/ 1750-3000
takže máš opäť tak ako vždy pravdu... :lol:
Majte sa tu a nech vám Toyotky šlapú tak ako majú...

foto zatial len túto do profilu som si dal...
teraz: VW Polo 1.6i 55kW a Opel Zafira 1.7CDTi 92kW

Jalan-Aajav
panic
Príspevky: 119
Dátum registrácie: Streda, 14. Decembra 2011, 16:05

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Jalan-Aajav » Nedeľa, 18. Mája 2014, 08:36

Gabriel Nagy napísal:odporucam taku Siennu s 3,5 V6 :-D
Ako sa na Slovensko dostane Sienna? Nerobi sa len pre americky trh?

ja som tiez zvazoval aj Zafiru (Classic aj Tourer), ale zamietol o. i. aj kvoli mizernemu vyhladu (hlavne predne stlpiky) a kvoli mizernemu spracovaniu interieru... sedala sa sklapani furt o nieco treli a do roznych poloh ich bol treba dotlacat silou a prekonavat odpor trenia.
Zvazoval som aj Fordy Grand C-Max a S-Max, Mazdu 5 a Citroen Crand C4 Picasso.
Od Toyoty mi padla do oka Sienna, ale tu nasi predajcovia neponukaju. Verso povodne uniklo mojmu zraku lebo sa mi zdalo prilis male na 7 miestne auto. ale nie je.
Napriek tomu ze je rozmerovo mensie ako Mazda 5 ma vo vnutri ovela viac pohodlia. Mazda ma v druhom rade prostredne sedadlo nepouzitelne na nic ine okrem polozenia tasky. Zato ma na kazdej strane 10 cm fugu medzi dverami a sedadlom. Naco?

Aj ked niektore z tych aut mali veci co by som ocenil aj na toyote, ale nedokazali prekonat sumu pozitiv Versa.
Panoramaticke a vyhrievane predne sklo na C4
Posuvne zadne dvere Mazdy 5 a C-Maxu - skvela vec na parkovisku, ked clovek musi z auta vyberat deti, alebo ma nesikovnych pasazierov, co mu otlcu dvere o ine auto.
Okrem toho mal C-Max najkrajsiu palubovku.
Toyota Aygo 3D 1.0/50kW/68k 2011
Toyota Verso 2.0/92kW/123k 2014
Suzuki GS500U 38kW/51k 2006
Suzuki GSF650SA 65kW/85k 2010

Používateľov profilový obrázok
Bebo
Toyota guru
Príspevky: 1015
Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 14:36
Bydlisko: MT

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Bebo » Nedeľa, 18. Mája 2014, 10:39

Dostane sa sem asi len individualnym dovozom, napr.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/to ... res=EXPORT

alebo aktualny model:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/to ... res=EXPORT
na takomto som sa previezol v Kanade, je to fantazia....
Toyota RAV4 Hybrid AWD Selection
Toyota Previa 2,4 XL

Jalan-Aajav
panic
Príspevky: 119
Dátum registrácie: Streda, 14. Decembra 2011, 16:05

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Jalan-Aajav » Utorok, 20. Mája 2014, 15:05

n.j. ojazdene... ja som kupoval novu...

ale vidim tam zaujimave informacie... do takeho kolosu fakt davaju iba benzinovy motor? a iba automat? amici!!! naftu to nepozna, radit to nevie...

ale zaujalo ma to 4x4
Naposledy upravil/-a Jalan-Aajav v Utorok, 20. Mája 2014, 15:17, upravené celkom 1 krát.
Toyota Aygo 3D 1.0/50kW/68k 2011
Toyota Verso 2.0/92kW/123k 2014
Suzuki GS500U 38kW/51k 2006
Suzuki GSF650SA 65kW/85k 2010

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa grexos » Utorok, 20. Mája 2014, 15:15

Chmelo ma benzinovu siennu a nezrie to az tak moc :D
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný