Rodinné auto

všetko o tomto modeli
Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1496
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno/Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Srandista » Streda, 12. Februára 2014, 14:14

KlingO: povedz mi prosim, co je take vtipne na vyssom vykone pre vyssiu aktivnu bezpecnost?

Mozno si myslis, jaku raketu mas so svojimi 100 kW, ale mal by si sa vratit na zem, nemas... Ja osobne radsej obetujem vybavu na aute v prospech vykonu, pretoze neviem co mi bude platna cuvacia kamera alebo vyhrievanie sedaciek, ak sa pri predbiehani pred tebou objavi auto a nebudes mat vykon na to sa zaradit pred predbiehane auto... Ale co, kazdy sme iny, pre mna je vysoky vykon rovnako dolezity ako pocet airbagov v aute, pre niekoho je holt dolezitejsi luxus na palube no... A o tom, ze argumentovat aktivnou bezpecnostou je chujovina, o tom radsej pomlcim... Nechcel by som s tebou, ked mas takyto nazor, sediet v aute...

Inak by ma zaujimalo, jazdil si v plne nalozenej Corolle Verso, co uz v 1,6 alebo 1,8? Aby to s tym tvojim "myslim ze oba auta maju dostatocny vykon" nebolo ako s tym, ze jeden myslel, myslel a vymyslel furik...

Preto som sa k tomu nevyjadroval, furt podla mna plati, ze clovek si to musi vyskusat na vlastnej kozi a zistit, ci mu to vyhovuje, alebo uz je to za hranicou pouzitelnosti prenho... U seba si myslim, ze by to bolo za hranicou, u inych ludi to moze byt inak samozrejme...
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
johnC
toyoťák
Príspevky: 583
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Februára 2006, 19:12
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa johnC » Streda, 12. Februára 2014, 14:41

Macher vie dobre prebehnúť aj so slabým motorom...!
Toyota Corolla E11/Scott Reflex 10/noKia/Lunex DCM-fz7/Logitech-mouse/Verbatim FDD/Adibas/Mentos/Primeros
.... ideal for mňa !

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Streda, 12. Februára 2014, 15:44

je pravda, ze z IS300 si mozem dovolit predbehnut takmer cokolvek, vykonova rezerva tam je nadostac. no vyskusal by som nieco s 350-400 PS :-D
Ako 7miestne auto by som kludne sadil na 1,8 ci 2,0liter. Nieje to pretekarsky voz, ani sportovy hatch ci sedan. Treba jazdit s rozumom a predvidavo.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa kuki » Streda, 12. Februára 2014, 22:50

MrSpok77 napísal: teraz mám VW POLO 1.6. 55kW (váha 1055 kg max.1515 kg)
to je 0,05kW/kg(0,036kW/max.)
spotreba kombinovaná cca 7,8 litrov
Nm 135 to je 0,13(0,09)/kg

Toyota Corolla Verso 1.8 95kW (váha 1365 kg max. 2035 kg)
to je 0,07kW/kg(0,046kW/max.)
spotreba kombinovaná cca 7,7 litrov
Nm 170 to je 0,12(0,083)/kg

Ford S-Max 2.0i 108kW (váha 1605 kg max. 2340 kg)
to je 0,067kW/kg(0,046kW/max.)
spotreba kombinovaná cca 8,2 litrov
Nm 190 to je 0,12(0,081)/kg
Super rozbor! Vidim, ze rad pracujes s faktmi, nie s informaciami od jednej pani, co povedala... :D To sa mi paci.

A prave preto zacnem tym rozborom. Trebalo by tam totiz dosadit realne cisla, nie tabulkove. Zaujima ta realny svet, nie mokre sny konstrukterov. No a v realnom svete to pre Verso vyzera o dost horsie. Zopakujem, co som uz napisal. Realne Verso nema 95kW ale 86kW. A nema 170Nm ale 153Nm. Zdroj http://rototest-research.eu/. Takisto Verso realne nema spotrebu 7,7 ale 8,7. Zdroj spritmonitor. No a co sa hmotnosti tyka, tak som ovela castejsie nasiel udaj 1455kg ako 1365kg. Vhladom na velkost auta a 7 sedadiel vnutri je to uveritelnejsi udaj. A teda realne sme pod 0,06kW/kg pri prazdnom aute. To iste sa samozrejme da spravit s S-Maxom. Tam hmotnost sedi, podla merani v Profituningu vykon toho motora skutocne je blizky papierovym parametrom (tusim 106kW a 185Nm namerali) a hmotnost 1605 kg sedi. Razom je S-Max dynamicky vyrazne vpredu. Realna spotreba S-Maxu je podla spritmonitora 9,5.

Co sa vykonu a krutaku tyka, skusim jednoducho vysvetlit o co ide, aby si ziskal predstavu. Zoberme si dva motory - BMW 20d a BMW 20i z cias okolo roku 2005. Oba totiz vtedy mali zhodny vykon 110kW, ale dizlak mal 330Nm voci 200Nm benzinaku. Predpokladajme, ze obe auta mali idealne prevodovky vzhladom na charakteristiku motora a predstavme si, ze vazili obe rovnako. Potom mozeme povedat, ze ak by si obe auta hnal do cerveneho pola a isiel "co to da", tak by mali uplne presne rovnaku dynamiku (lebo maju rovnako koni). Potvrdzuje to aj cas 0-100 - obe mali papierovo rovnaky - 9s.

A teraz otazka - budes jazdit so svojim autom tak, ze vzdy budes mat zaradenu najnizsiu moznu rychlost a vzdy ho budes pri akceleracii tocit do cerveneho? Odpoved je jasna - nie. A tu prichadzaju Nm. Ak maju oba motory rovnaky vykon, ale jeden ma o 130Nm viac, znamena to jedine - ze v nizsich otackach je silnejsi ako ten druhy. Podstatne silnejsi. Vsetci to dobre pozname, dizlovy dvojliter uz v 2000 otackach taha ako utrhnuty z retaze, atmosfericky benzinovy dvojliter sa v 2000 otackach este ani neprebudil poriadne, taha podstatne slabsie. Pritom oba motory maju tych istych 110kW! Ale nie su nizsie otacky prave tie, kde budes s autom travit najviac casu? A ak jeden z tych motorov v nizich otackach poskytuje omnoho lepsiu dynamiku ako ten druhy, neni to nahodou teda v tomto pripade vyhoda? A ked vdaka tej dynamike nebudes musiet bezne motor vytacat vysoko aby autom hybal, nebude to priaznive aj na spotrebu? Odpoved je ano, ano a ano.

Opat, nazivo to vsetci dobre pozname. Dizlovy dvojliter taha pekelne, ale zdochne uz pri 4000 otackach. Atmosfericky benzinovy dvojliter taha menej intenzivne, ale za to este aj v 7000 otackach stale taha a to dokonca lepsie ako v 4000 ci 2000. Vysledok? Vo vysledku budu ma stovke ci dvestovke +- rovnako rychlo, ak sa pojde na krv. Ak vsak uvazujeme civilnu jazdu a povieme si, ze napriklad tocime benzin do 4000 a dizel hoci len do 3000, tak je razom vsetko inak. Dizel bude v takomto rezime stale zivy, benzin naopak uplne mrtvy. Vyssie Nm pri rovnakom vykone maju jednoznacne vyhodu ak uvazujeme akykolvek iny rezim jazdy ako jazdu na krv do cerveneho. A kto neveri a lubi len kone a na Nm neveri, nech si pozrie, kolko koni (kW) produkuje v 4000 otackach 20i a kolko 20d v 3000 otackach. 20i v 4000 otackach zo seba dostane 76kW. 20d v 3000 otackach produkuje 92kW. A ak by sme uvazovali oba motory v 3000 otackach, tak nam vyjde tych istych 92kW pre 20d a beznadejnych 57kW pre 20i. Pri civilnej jazde su tieto 110kW motory priepastne odlisne.

Ak teda uvazujeme civilny rezim jazdy, co je myslim presne tvoj pripad, tak je vyssia hodnota Nm daleko podstatnejsi udaj ako vyssi pocet koni. S vyssim krutakom dosiahnes to, ze budes moct pri beznej jazde ostavat na vyssom prevodovom stupni viac casu resp. menej casto podradovat pri predbiehani a tym dosiahnes pohodlie jazdy (nemusis tolko kvedlat s pakou) ako aj nizsiu spotrebu (motor bude bezat na nizsich otackach).

Opustam technicke pojednanie o vykone a krutaku a poviem ti v principe to, co ti uz chalani povedali. Za teba to auto nikto nevyberie. Vybrat si ho musis sam. Je na tebe, ci ti priestor Versa staci, alebo by si radsej mal priestrannejsi S-Max. Neni to len o priestore ale ak o tom, co by sa stalo pasazierom na zadnych sedackach, keby do teba zozadu niekto nabural. Nedajboze kamion. Asi poznas tie videa. Hlava zadnych pasazierov je v autach ako Alhambra asi 20cm od zadneho skla... Ty musis vediet, ci auto kupujes tak, aby si mal minimalne naklady na prevadzku, alebo tak, aby aj robilo radost a pobavilo za volantom. Cenu servisu a dielov by som vobec neuvazoval. Nevies, co sa ti pokazi a ci vobec nieco. S cim budes ale zit denne je priestor, pohodlie, jazdne vlastnosti a potreba. A tam si musis vybrat, co je dolezite a co menej. S-max bude zivsi a priestrannejsi, ale zas je potom tazsi a zozerie viac. Najlepsie naozaj spravis, ked kazde auto skusis nazivo a porovnas.

Z toho, co pises, mne osobne vychadza Toyota. Zabavu za volantom a dynamiku az tak moc neriesi, ak sa ti zda v pohode terajsie Polo, tak Verso 1.8 nesklame. Priestorovo ti asi staci, spolahlivost by tam mala byt... V mojom okoli mam cloveka z uz druhou Zafirou, ktory by ziadne ine auto nechcel. Rovnako par ludi s S-Maxmi, detto. A aj jedneho s Versom. Faktom je, ze kazde z menovanych aut uz ma za sebou nejaky vacsi neplanovany servis. Treba si vybrat podla inych kriterii. Servis a naklady na neho sa nedaju naplanovat. Co sa mna tyka, ine ako S-Max 2.5T by som neuvazoval. Ale moje priority su ine.

Tak snad som troska pomohol.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 12. Februára 2014, 23:36

uff. no uz sa ubera ta diskusia roznymi smermi vidim.

Kuki, neviem, ci si sa spravne vyjadril s tym krutiacim momentom. Lebo tie dynamicke parametre mozu byt v beznom vyuzivanom spektre otacok dost odlisne a to v prospech preplnovaneho dieseloveho agregatu, ktory ma vacsi disponibilny krutiaci moment napr. od 2000 do 4000 ot/min a jeho pruzne zrychlenie moze byt vyrazne lepsie, nez u benzinu. Samozrejme, maximalny vykon mozu mat rovnaky, ale v pripade rovnakej vahy oboch vozidiel by som 5 korunu vsadil skor na ten diesel pri sprinte z nuly na sto. U tych naftakov sa vsak prejavi castejsie efekt vyssej vahy a ineho sprevodovania, kde ich benziny dobiehaju zase, ale tie E90ky, co si spominal, maju naozaj podobne parametre (vykakal som to z wikipedie).

BMW E90 320d 163 PS (120 kW; 161 bhp) 350 N·m (258 lb·ft) 8.3 s
BMW E90 320d 143 PS (105 kW; 141 bhp) 300 N·m (221 lb·ft) 9.3 s
BMW E90 320i 150 PS (110 kW; 148 bhp) 200 N·m (148 lb·ft) 9.0 s
BMW E90 318i 143 PS (105 kW; 141 bhp) 190 N·m (140 lb·ft) 9.1 s (tu by som si tipol, ze je to o par desiatok kg lahsie)

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 12. Februára 2014, 23:50

Edit: blby som, este raz som si to precital a dobre pises, sorry :roll: mea culpa :D

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
MrSpok77
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Februára 2014, 14:10

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa MrSpok77 » Štvrtok, 13. Februára 2014, 06:51

kuki
uff, uff, uff
ďakujem za vyčerpávajúci a prínosný príspevok...
okrem toho, že si mi vysvetlil problematiku, ktorej som nerozumel, tak si mi ukázal aj iný pohľad na vec...
za čo ešte raz ďakujem.
Je jasné, že najlepšie je (a bude) ak si vozidlá odskúšam...

Podľa toho pohľadu ktorý si mi ukázal by boli najlepšie:
Ford S-Max 2.5 i 20V - 320/1500-4800 Nm (220k)
alebo
Opel Zafira 2.0 i 16V Turbo OPC - 320/2400 Nm (240k)
alebo
Opel Zafira 2.0 i 16V Turbo - 262/4200 Nm (200k)

ale to sú auta za podstatne vyššiu cenu ako som schopný do auta investovať a aj si za svoj výkon a silu riadne "popapkajú" spotreba je u všetkých podobná 13,5 / 7,5 / 9,5 (200k Zafira má trošku nižšiu)

no nič... mám zasa nad čím uvažovať... :shock:
ale moje priority sú trochu odlišné a aj možnosti, takže...
...takže si odskúšam pre mňa dostupnejšie modely či mi budú postačovať a uvidíme... :)
ešte raz dík za príspevky
teraz: VW Polo 1.6i 55kW a Opel Zafira 1.7CDTi 92kW

Používateľov profilový obrázok
MrSpok77
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Februára 2014, 14:10

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa MrSpok77 » Štvrtok, 13. Februára 2014, 08:12

kuki
Ty musis vediet, ci auto kupujes tak, aby si mal minimalne naklady na prevadzku, alebo tak, aby aj robilo radost a pobavilo za volantom. Cenu servisu a dielov by som vobec neuvazoval. Nevies, co sa ti pokazi a ci vobec nieco. S cim budes ale zit denne je priestor, pohodlie, jazdne vlastnosti a potreba. A tam si musis vybrat, co je dolezite a co menej. S-max bude zivsi a priestrannejsi, ale zas je potom tazsi a zozerie viac. Najlepsie naozaj spravis, ked kazde auto skusis nazivo a porovnas.
máš úplnú pravdu takže odskúšam a...
a uvidíme... :)
Z toho, co pises, mne osobne vychadza Toyota. Zabavu za volantom a dynamiku az tak moc neriesi, ak sa ti zda v pohode terajsie Polo, tak Verso 1.8 nesklame. Priestorovo ti asi staci, spolahlivost by tam mala byt... V mojom okoli mam cloveka z uz druhou Zafirou, ktory by ziadne ine auto nechcel. Rovnako par ludi s S-Maxmi, detto. A aj jedneho s Versom. Faktom je, ze kazde z menovanych aut uz ma za sebou nejaky vacsi neplanovany servis. Treba si vybrat podla inych kriterii. Servis a naklady na neho sa nedaju naplanovat.
aj tu máš pravdu a potvrdzuješ mi moje myslenie, a spomínaš modely o ktorých som uvažoval pred tým než som objavil Corolla Verso takže odskúšam a po-porovnávam osobne všetky a...
a uvidíme... :D

Mojou prioritou bolo(je)
Spoľahlivé, bezpečné väčšie auto s možnosťou 6(7) sedadla, aby bolo benzínová a čo najúspornejšie, a cenovo dostupné (cca do 10.000,-€) a aby nám vydržalo čo najdlhšie (minimálne ešte 10 rokov)

kuki
predsa len mi to nedá...
keby si mal podľa mojich požiadaviek porovnať:
Opel Zafira 1.8i 103kW r.v. 2008
Ford S-Max 2.0i 103kW r.v.2009
Corolla Verso 1.8VVTi 95kW r.v.2008
VW Touran 1.4 TSI 103kW r.v.2008
otázka je:
čo z ktorým autom získam a čo "stratím" podľa Teba ?
teraz: VW Polo 1.6i 55kW a Opel Zafira 1.7CDTi 92kW

Používateľov profilový obrázok
KLingO
začiatočník
Príspevky: 407
Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 16:29
Bydlisko: KE
Kontaktovať používateľa:

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa KLingO » Štvrtok, 13. Februára 2014, 09:32

Srandista: to co som povedal vobec nema suvis s tym ake mam ja auto, ty to tu pises ako keby si obiehal vzdy a vsetko co je pred tebou a tym padom na vykone tvojho motora zavisi ci prezijes alebo nie .... ja to pisem z pohladu toho ze clovek si ide kupit RODINNE auto a to znamena ze ked veziem rodinu tak sa nehram na pretekara a neriskujem ich zivot - pochopili sme sa ?

vobec moj prispevok nebol miereny ako popieranie faktu ze s vykonnejsim autom predbehnes skor - to je 100% pravda - ale vec sa ma skor tak ze mozes mas vykon akykolvek, ked predbiehas zle (nemas odhad, nevidis dopredu, a ine rozne dalsie chyby - dopln si) tak ti ziaden vykon nepomoze - hlavne je poznat moznosti svojho auta a prisposobit tomu jazdny styl

PS: poznamka o cuvacej kamere a vyhrievanych sedackach mi pride dost mimo misu - skoro by som povedal ako zavist :mrgreen:

este EDIT: k tomu jazdeniu s nalozenym autom - nesiel som s Versom, ale na predoslom Aurise s 97kW som bezne chodil nalozeny 4 chlapmi v aute (seci cez 90 kg - co zhruba zodpoveda jeho planovanemu osadeniu s detmi - aj ked viac osob) a stale si dovolim tvrdit ze ten vykon je dostatocny - nebol som brzda premavky a aj horske prechody to zvladalo v pohode (staci podradit) - samozrejme ak uz som siel predbiehat tak len na rovnych usekoch s dostatocnym vyhladom a dostatocym miestom na predbehnutie - pretoze ked veziem v aute dalsich ludi tak som zodpovedny hlavne za nich
Naposledy upravil/-a KLingO v Štvrtok, 13. Februára 2014, 11:59, upravené celkom 1 krát.
______________________
Auris Hybrid TS 2013 Style
EX:Auris 2009 1,6Vmatic M/T ExNavi

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa kuki » Štvrtok, 13. Februára 2014, 10:53

MrSpok77 napísal: kuki
predsa len mi to nedá...
keby si mal podľa mojich požiadaviek porovnať:
Opel Zafira 1.8i 103kW r.v. 2008
Ford S-Max 2.0i 103kW r.v.2009
Corolla Verso 1.8VVTi 95kW r.v.2008
VW Touran 1.4 TSI 103kW r.v.2008
otázka je:
čo z ktorým autom získam a čo "stratím" podľa Teba ?
Na VW zabudni. "Male" TSI motory su katastrofa. Poznam iba jedineho cloveka, ktory ma maly TSI motor a este nemal vazny problem. Zrovna vcera ma sused oslovil, ci mu pomozem so servisom. Ma 1.2TSI, auto kupil nove a nabehalo par tisic kilometrov, ma rok a uz cosi v motore tak kovovo klepe. Dalsi znamy ma TSI Tiguan a uz ma druhy motor, prvy zvladol 50tkm. Krsny ma TSI Jettu a to je skoda hovorit, co ten uz s nim zazil. Aktualne zerie 1l oleja na 5tkm.

Zafiru si ten moj znamy strasne pochvaluje. A pokial viem, tak do nej davali nejake male turbo 1.4 ci 1.6. Skusil by som zistit ich kazovost a ak to je ok, isiel by som do nej. Opel uz je zachraneny, mohlo by to fungovat. Vyhodou Zafiry voci S-Maxu ci Versu bude to, ze maloobjemove turbo bude mat velky krutak a nie tak velku spotrebu. Nevyhodou bude zas to, ze sa to turbo moze pokazit a celkovo ja osobne nejak neverim kvalite a spolahlisvosti Opelu. Ale to je moj subjektivny jedna pani povedala nazor. S-Max a verso som uz nacrtol cim sa lisia, tam uz je to o tvojich preferenciach. V tvojom pripade mi z toho vychadzalo viac to Verso, ale to musis ty vediet. Osobna skusenost aj tak vsetko zmeni. Oco pred 4mi rokmi vyberal auto pre seba a viac menej chcel rovno ist kupit Mazdu 6. Ale ze sak kukne aj Hondu Accord aj Avensis... Zacal som ho masirovat s Fordom a skoro ma poslal do... nakoniec len kvoli mojmu piskaniu isiel aj Mondeo skusit. Rozdiel voci konkurencii bol tak priepastny, ze na druhy den objednal Mondeo 2.5T a dodnes si ho nevie vynachvalit. A paradoxne, po Mazde 6 a Toyote Corolle je prave Mondeo prve auto, ktore zatial nemalo ziadnu vaznu vadu. Mazda aj Toyota ju mali obe hned prvy rok. Co len znova potvrdzuje, ze spolahlivost nenaplanujes.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
MrSpok77
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Februára 2014, 14:10

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa MrSpok77 » Štvrtok, 13. Februára 2014, 15:23

Opäť ďakujem... :)
Chcem si ujasniť či to všetko chápem správne, a to na príklade VW Polo vs Corolla Verso

Napred spresním údaje – ktoré asi aj tak nebudú úplne presné: :?

VW POLO 6N 1.6 r.v.1999
Výkon: 55kW
Váha: 950kg
Max. záťaž: 1400kg
kr.Mom.: 135/2800 Nm
Max.pwr. in: 5200 ot.
Max. rych.: 172km

Corolla Verso 1.8 VVTi r.v. 2008
Výkon: 95kW
Váha: 1400kg
Max. záťaž: 2050kg
kr.Mom.: 170/4200 Nm
Max.pwr. in: 6000 ot.
Max. rych.: 195km

:arrow: Ak sa mi na Pole jazdí najlepšie pri 2200 a preraďujem medzi 2400-2600 (3800-4000 pri predbiehaní) a podraďujem pri 2000-1800 a príde mi to všetko optimálne tak...

:arrow: aby mi prišla Corolla optimálne malo by to byť asi takto:

:arrow: Normálna jazda by mala prísť pri 3300 a preraďovať by som mal pri 3700-3800 (4400-4600 pri predbiehaní) a podraďovať by som mal pri 3000-2800 a malo by mi to prísť optimálne...

:arrow: Záleží aká bude realita, myslel som si totižto, že tá technológia VVTi je vlastne o tom, že motor je v pohode aj pri nižších aj vysokých otáčkach, respektíve, že rozpätie sily je širšie teda, že aj keď je kruťák iba okolo 170Nm, tak si s autom motor poradí aj pri nižších otáčkach... a vďaka tomu je spotreba nižšia...

:idea: Pochopil som to celé správne?! :idea:

:arrow: Má niekto vlastnú skúsenosť s Corollou Verso?! Je realita niekde v podobných číslach?
teraz: VW Polo 1.6i 55kW a Opel Zafira 1.7CDTi 92kW

ely
panic
Príspevky: 121
Dátum registrácie: Pondelok, 8. Augusta 2011, 13:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa ely » Štvrtok, 13. Februára 2014, 15:50

tak ako jazdis na Pole, mozes radit aj na Corolle.
Ja mam 1,6 hatchback a radim podobne ako ty na Pole. Na dialnici pri 140 tachometrovych tocim cca 4000-4100 otacok.
S 1,8 to bude podobne ale ta dialnica bude nat tom asi lepsie.
Toyota Corolla E12 1,6 2004 Obrázok

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 14. Februára 2014, 08:25

Neni za co ;-)
MrSpok77 napísal: :arrow: Ak sa mi na Pole jazdí najlepšie pri 2200 a preraďujem medzi 2400-2600 (3800-4000 pri predbiehaní) a podraďujem pri 2000-1800 a príde mi to všetko optimálne tak...

:arrow: aby mi prišla Corolla optimálne malo by to byť asi takto:

:arrow: Normálna jazda by mala prísť pri 3300 a preraďovať by som mal pri 3700-3800 (4400-4600 pri predbiehaní) a podraďovať by som mal pri 3000-2800 a malo by mi to prísť optimálne...

:arrow: Záleží aká bude realita, myslel som si totižto, že tá technológia VVTi je vlastne o tom, že motor je v pohode aj pri nižších aj vysokých otáčkach, respektíve, že rozpätie sily je širšie teda, že aj keď je kruťák iba okolo 170Nm, tak si s autom motor poradí aj pri nižších otáčkach... a vďaka tomu je spotreba nižšia...

:idea: Pochopil som to celé správne?! :idea:
Neda sa takto uvazovat iba s tym, ze poznas maxima krutaku a vykonu a otacky, pri ktorych nastavaju. To je malo. Treba vidiet cele krivky, iba vtedy sa daju vyvodit zavery. Pozri stranky RRI, Verso 95kW tam je, nejake Polo 1.6 55kW tiez. Uvidis, ze krivka krutaku Versa je skoro uplne placata. Teda motor je +- rovnako silny v nizkych, strednych aj vysokych otackach. Neda sa teda stanovit idealny bod preradenia. Z hladiska dynamiky bude platit, ze cim vyssie ho vytocis, tym lepsia bude akceleracia. Ma zmysel ho tocit az uplne hore. Naopak, pri normalnej jazde mozes kludne jazdit aj v nizkych otackach, ten motor je rovnako silny v 2500 otackach ako v 5500, podla grafu ma uz v 1500 otackach k dispozicii 80% maximalneho krutaku. Polo 55kW zas vo vysokych otackach uplne zdochyna (zeby toto bola sila VVTi?). Tak "by ocko" by som z grafu povedal, ze nema zmysel ho tocit nad 5000.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 14. Februára 2014, 08:28

kuki napísal:Neni za co ;-)
MrSpok77 napísal: :arrow: Ak sa mi na Pole jazdí najlepšie pri 2200 a preraďujem medzi 2400-2600 (3800-4000 pri predbiehaní) a podraďujem pri 2000-1800 a príde mi to všetko optimálne tak...

:arrow: aby mi prišla Corolla optimálne malo by to byť asi takto:

:arrow: Normálna jazda by mala prísť pri 3300 a preraďovať by som mal pri 3700-3800 (4400-4600 pri predbiehaní) a podraďovať by som mal pri 3000-2800 a malo by mi to prísť optimálne...

:arrow: Záleží aká bude realita, myslel som si totižto, že tá technológia VVTi je vlastne o tom, že motor je v pohode aj pri nižších aj vysokých otáčkach, respektíve, že rozpätie sily je širšie teda, že aj keď je kruťák iba okolo 170Nm, tak si s autom motor poradí aj pri nižších otáčkach... a vďaka tomu je spotreba nižšia...

:idea: Pochopil som to celé správne?! :idea:
Neda sa takto uvazovat iba s tym, ze poznas maxima krutaku a vykonu a otacky, pri ktorych nastavaju. To je malo. Treba vidiet cele krivky, iba vtedy sa daju vyvodit zavery. Pozri stranky RRI, Verso 95kW tam je, nejake Polo 1.6 55kW tiez. Uvidis, ze krivka krutaku Versa je skoro uplne placata. Teda motor je +- rovnako silny v nizkych, strednych aj vysokych otackach. Alebo inak, sice ma maximum kruataku v 4200 otackach, ale drviva cast krivky sa mota vcelku blizko toho maxima, cize motoru je skoro fuk ci toci 3000 alebo 4000 alebo 5000 otacok, furt je skoro konstantne silny. Neda sa teda stanovit idealny bod preradenia. Z hladiska dynamiky bude platit, ze cim vyssie ho vytocis, tym lepsia bude akceleracia. Ma zmysel ho tocit az uplne hore. Naopak, pri normalnej jazde mozes kludne jazdit aj v nizkych otackach, ten motor je rovnako silny v 2500 otackach ako v 5500, podla grafu ma uz v 1500 otackach k dispozicii 80% maximalneho krutaku. Polo 55kW zas vo vysokych otackach uplne zdochyna (zeby toto bola sila VVTi?). Tak "by ocko" by som z grafu povedal, ze nema zmysel ho tocit nad 5000.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
MrSpok77
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Februára 2014, 14:10

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa MrSpok77 » Piatok, 14. Februára 2014, 09:15

Ďakujem za odpovede... :)

ely
ak by to bolo tak, tak by mi malo to Verso vyhovovať... už sa teším, až ju vyskúšam... :D

kuki
nemôžem nájsť ten web RRI (všetko nájdene je o dôchodcoch - na to mám ešte čas... :lol: )
ak je to tak, ako si napísal, o čom nepochybujem, tak potom je to naozaj tak, ako som si myslel, že to VVTi funguje tak, že motor je v pohode aj pri nižších aj vysokých otáčkach, respektíve, že rozpätie sily je širšie a teda, že aj keď je kruťák iba okolo 170Nm, tak si s autom motor poradí aj pri nižších otáčkach... a vďaka tomu je aj spotreba nižšia...
a v prípade potreby (pri predbiehaní), keď ho vykrútim nad 4800 tak bude mať aj potrebnú akceleráciu... Či...?

Poprosím Ťa o odkaz na ten web... ďakujem :)
teraz: VW Polo 1.6i 55kW a Opel Zafira 1.7CDTi 92kW

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný