Strana 1 z 1

1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Štvrtok, 13. Januára 2011, 21:52
od používateľa mark74
Vyberám nové Verso, k súčasnému akciovej výbave Active sú na výber len 2 motory:
benzín 1.8 108 kW
nafta 2.0 D4D 93 kW
čo poradíte vybrať, ročný nájazd do 15000, veľa mesto.
bol som rozhodnutý pre D4D ale po prečítaní fór neviem,
pri benzíne sa obávam spotreby vzhľadom k váhe a čelnej ploche, výhoda spoľahlivosť.
Dik

Re: 1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Štvrtok, 13. Januára 2011, 22:53
od používateľa ondrik
ja by som bral urcite benzin, prave z tych dovodov co pises...

Re: 1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Štvrtok, 13. Januára 2011, 23:12
od používateľa teer7
presne ako pise ondrik. kriteria si si zadefinoval a odpoved je benzin.

Re: 1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Piatok, 14. Januára 2011, 07:49
od používateľa chmelo
benzín, benzín, benzín ;-)

Re: 1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Piatok, 14. Januára 2011, 09:05
od používateľa Rasťo
Benzín - nemáš čo riešiť. Dôvodov je veľa, ale výhľadovo do budúcna sú dva rozhodujúce - bez výrazných zásahov možnosť jazdiť na ethanol E85 a možná prerábka na LPG/CNG. Ak by si si vybral dízel, tak si skončil, lebo iné ako NM35 Ti to nezožerie - žiaden rastlinný olej, ani prepálený friťák, ani podobné veci - na také niečo treba starý dízel - nie CR. A vzhľadom k tomu že ceny palív rastú a ropy začalo nejako prudko ubúdať, sa majú dízláci na čo tešiť, lebo biodízel ich nespasí - to si rovno môžu do nádrže naliať Raciol.

Re: 1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Piatok, 14. Januára 2011, 10:20
od používateľa KLingO
benzin jednoznacne a spotreby sa nejako velmo neboj ja s aurisom 1,6L jazdim za 7,3 celkovy priemer odkedy mam auto a to v podstate kde sa da idem na rychlostny limit (zaujimave bolo ze v nemecku pri 190 tacho to pisalo spotrebu len 8,5 na dialnici pricom doma 140 tacho mi to pise 7,5 a pri 115 tacho 6,5) takze najvacsi narast spotreby je niekde medzi 110 a 140 potom uz odpor vzduchu necitit tak vyrazne (asi to bude tym ze nad 140 uz je motor v otackach kde ma skoro spicku krutaku tak mu to tak nevadi)

Re: 1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Pondelok, 24. Januára 2011, 21:01
od používateľa jaropol
Kúpil som v máji Verso 1.8 , priemerná spotreba pri dodržovaní rýchlosti a kľudnej jazde 6,9 až 7.1 , jazdím do práce 16 km, v auguste Chorvátsko 1620 km, spotreba rovných 7.0 podľa počítača, podľa výpočtu ( nádrž natankovaná od plna pri odchode , po príchode domov dotankované do plna ) 6.98 l, takže aj počítač
ukazuje super. Pri ceste do Chorvátska cez Maďarsko po starej ceste 86 , rýchlosť prekračujem max o 10 km. Momentálne mám najazdené 12 700 km. čaká ma prehliadka po 15000. Zatiaľ som s autom spokojný až na plasty, nepravidelné vydávanie pazvukov( z toho je nervozny aj kamarát, ktorý kúpil Hondu Civic 1.8 najazd. 30000 km) , pri pustenom rádie nepočuť. Asi to budem reklamovať, len neviem či to má zmysel . Momentálna spotreba teraz v zime je podľa počítača 7,1 l,
fyzicky som ju ale od leta nekontroloval.

Re: 1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Pondelok, 31. Januára 2011, 14:29
od používateľa mark74
Tak s tou spotrebou si na tom velmi dobre, ked sa pozries na net:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
Chcem to zobrat na firmu (nie som platcom DPH), len dealeri nechcu velmi hybat s cenou, maximum je 6% (Seat mi na Alteu XL da aj 10). Auto islo navyse od noveho roku hore 500€ (z toho DPH je 200) :(

Re: 1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Pondelok, 31. Januára 2011, 20:22
od používateľa jaropol
Ja som kupoval vozidlo tiež na firmu , v blave mi dávali zľavu 6%, ale mi poradili Nitru, kde mi dali 8%.
Inak teraz znovu meriam reálnu spotrebu. Počítač som pri dotankovaní vynuloval a zatiaľ mi spotreba podľa
PC pri opatrnom jazdení a nevytáčaní pri rozbehoch skáče medzi 6.8 - 6.9 - 7.0 , ale myslím si že aj pri
prudkejšej jazde to nebude viac ako 7.1 až 7.2 l , ale uvidím aký bude reál. Dotankujem až keď bude
rezerva a dém vedieť.

Re: 1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Pondelok, 31. Januára 2011, 23:29
od používateľa mark74
Dik, skusim to aj tam. Inak ja by som reklamoval vsetko, uz len preto ze mozu najst systemovu chybu a opravit to cez doporucenia vyrobcu vsetkym. Drncanie palubky, pokial to nebude nejaka typicka chyba co vedia odstranit moze byt ale po jej rozoberani aj horsie :(. Mam teraz Hondu Jazz 2004, ta je aj po havarke s vymenou ABG a drnci len par x v roku pri urcitych teplotach :)

Re: 1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Streda, 16. Marca 2011, 14:59
od používateľa macik
jaropol napísal:( z toho je nervozny aj kamarát, ktorý kúpil Hondu Civic 1.8 najazd. 30000 km)
Spytaj sa kamarata, ako mu ukazuje pocitac spotrebu. Moj ukazuje skoro o liter menej :-/

Re: 1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Streda, 30. Marca 2011, 21:05
od používateľa jaropol
Palubný počítač mu ukazuje nižšiu spotrebu o 0,5 až 0,6 l. Priemerku má 6.8 až 7,0 l
Honda Civic 1,8 l benzin. Ale Hondu tu už nebudeme rozoberať nepatrí to sem.

Ja som meral 3x spotrebu na mojom Verse ( 1,8 l , 15000 km) 1. spotreba real 7,23 palubný p. 7,0
2.x 7,06 PP: 7,0
3.x 6,96 PP: 6,9

takže palubný počítač ukazuje celkom presne a čo sa týka spotreby s ľahkou nohou sa dá jazdiť za
za 6,8 až 7,0 l , pri normálnej jazde do 120 a občasnom vytočení motora 7,1 až 7,2 l.

Re: 1.8 alebo 2.0 D4D

Napísané: Nedeľa, 28. Augusta 2011, 11:59
od používateľa maserpalo
benzin...benzin...benzin...tak ako pisu ostatni na tomto fore...mimo super spotreby za pouzitia tempomatu mas celkom uspokojivu spotrebu aj po meste...dalsia vyhoda je,mozes prestavat na LPG...aj na "vodik" HHO Generator Z3,ktore pokusne idem dat zaviest...takze mas moznost navyse riesit pohon aj spotrebu...aj na dieslove agregaty su vhodne tieto generatory,nazasvinia sa ti tolko tie EGR ventily a ine pindoviny...