Servis Verso 1.6 benzín po 200.000 km
Servis Verso 1.6 benzín po 200.000 km
Ahojte, moje Verso 1.6 benzín, rv 2011 sa pomaly blíži ku nájazdu 200 000 km. Na dovolenke v Grécku mi pred pár dňami odišiel alternátor a musel som riešiť opravu - repas. Auto by som chcel ešte aspoň 5 rokov živiť a vyhnúť sa opravám v cudzine a tak by som chcel dať pomeniť súčiastky, ktoré sa spotrebúvajú. Menil som predné a zadné brzdové kotúče a doštičky, mám nové sviečky a sviečková káble a baterku. Inak všetko pôvodné. Na čo sa zamerať ďalej? Nie som autíčkar a tak sa len môžem domnievať, že by trebalo robiť repas štartéra, výmenu vodnej pumpy, reťaz vraj až po 250.000 ak nehučí, olej v prevodovke, výfuk (emusie skákali hore dole na poslednej emisnej kontrole)? Netuším. Neporadíte čo všetko pozrieť a pomeniť aby ma auto nenechalo v štichu o rok,o dva? Ďakujem.
Ex. Toyota Corolla E11 liftback, 4E-FE 1.3, iris metalýza, r.v. 1999
Toyota Verso 1.6 benzín, r.v. 2011
Kec ne toyotu ta co potom...
Toyota Verso 1.6 benzín, r.v. 2011
Kec ne toyotu ta co potom...
Re: Servis Verso 1.6 benzín po 200.000 km
Prepac, trochu neskoro a mozno aj zbytocne uz...ale skusim.
Za radom ako si to ty napisal.
Starter - ak funguje bez problemov preventivne nie je nutne riesit. Ak citis , ze obcas dlho toci alebo nevyskakuje mozno ano. Na druhej strane - ja som daval robit starter po 360tkm a 30 rokoch. Pan co to robil povefal, ze bol este vo vybornom stave, blbnut zacala len vysuvacia cast. To vymenil, vymenil aj zvysok ked uz to bolo vonku, vycistil, nastriekal farbou na novo. Celkom 40eur.
Montaz demontaz som si robil sam. Nic zlozite ak mas miesto a naradie. V tvojom pripade by sa asi dalo aj vymennym sposobom. Das svoj, dostanes " novy". Kazdopadne demontaz nikto z tychto nerobi, tak ci tak si musis vyriesit sam. Ci uz osobne alebo servis.
Pumpa - nema predpisany interval vymeny. Niekde sa meni s rozvodmi, niekde ostava cely zivot auta, resp.kym je v poriadku. Ak chces aby bola ok co najdlhsie , hlavne nezanedbavaj vymenu chladiacej kvapaliny. Tiez si vies aj sam ale ani v servise to nestoji nejak vela. Kedy a aku to zistis v servisnom plane k autu. Totiz problem nie je ,ze by klesla mrazuvzdornost ( ak ju nezriedis destilkou natolko) ale vycerpaju sa chemikalie na ochranu voci korozii. Ja pouzivam originalnu zmes. Nie je najlacnejšia ale stale menej ako rozozrate tesnenie slebo nefunkcne kurenie alebo nova pumpa...raz za 2- 5 rokov ( podla typu a predpisu) to ide.
Retaz - na jednom aute mam remen s intervalom 100tkm. Na druhom kam retaz bez intervalu vymeny ale ma interval kontroly. Urob kontrolu ( opäť podla servisneho planu) a uvidis. Vytahanu retaz by si poznal. Hrkoce a nejde to ako ma...
Osobne by som to preventivne nerobil. Predpokladam , ze by si kupil diel z druhovyroby a zial moja skusenost je taka, ze uz to nikdy nie je ako original. Problem je, ze original nezaplatis.
Vyfuk - jednoduche. Tesnost a stav ti skontroluju kdekolvek na zdvihaku alebo jame. Druha vec su vypalene prepazky v tlmici. To ale ovplyvni hlavne hlucnost a možno velmi malo aj spotrebu. Opat plati, ze ak povodny preventivne vyhodis a das druhovyrobu, pocitaj s tym , ze zivotnost bude nasobne mensia nez original. A budes to potom menit kazde 3-5 rokov. Takze by som skontroloval, osetril pripadnu hrdzu, na male dierky a zoslabene miesta vies pouzit vyfukovy tmel. Ten spoľahlivo vyriesi male netesnosti bez potreby demontaze ci zvarania. Co sa tyka ek, nemyslim , ze " skakanie" hodnot sposobuje vyfuk. Ten je na vine hlavne v pripade zleho CO2 ked cez netesnost pridava vzduch a ta ich sonda potom ma vela kyslika. Skor to vidim na " unavenu " lambdu". Tiez, netreba hned menit. Casto pomoze lepsie palivo alebo nejake aditivum do paliva (Na vstrekovace napriklad). Osobne vzdy pred ek davam premiovy benzin a do neho oxicat aditivum. Taktiez treba s autom aj normalne jazdit, tj. Otackomer je tam preto do 8 tisic, aby sa obcas rucicka objavila aj na druhej strane za polovicou.Jasne , ze nie furt na dvojku do cerveneho, proste to treba aj tocit. Ideal 2500-3500 na bezne jazdenie.
No a potom bezna udrzba:
Filtre ( aj kabinovy) podla planu udrzby, kvapaliny - ludia kaslu hlavne na brzdovu, treba kazde dva roky, chladiacu sme uz spominali, prevodovku podla planu udrzby ( ak pisu , ze " celozivotna" znamena to planovanu zivotnost auta ...nie , ze vydrzi cely tvoj zivot. V takom pripade by som pouvazoval. Ak vsak nie je s radenim ci hlukom z prevodovky ziadny problem, nechal by som to tak. Casto sa po " oprave" veci zhorsia. Ak predsa, pouzil by som originalny olej. Myslim vsak , ze v tvojom pripade bude stacit kontrola hladiny podla planu udrzby. Este by som dal skontrolovat tlmice. Opatrne s nimi, casto ti povedia, ze su zle a pritom im nic nie je. Myslim ale , ze vadny by si pocitil pri jazde.A raz za cas geometria. Vyhnes sa pripadnym problemom s dielmi podvozku. Lebo...zase , nic druhovyrobove uz nevydrzi zdaleka ako original. Ak by doslo na vymenu tlmicov potom dobru skusenost mam s kayabou ( ovsem moje voli vzdy japonske ).
A to hlavne a pritom najjednoduchsie a najlacnejsie - vymena oleja. Pouzi vhodny olej ( opät vid.servusny plan) a interval vymeny skrat primerane sposobu pouzitia. Na dlhe trasy k 1/2 alebo max.15tkm, idealne 10tkm. Na kratke trasy ( mesto, do 20km..., pripadne prives) max 7500km. Olej nemusi byt najdrahsi, su velmi kvalitne kacne oleje. A hlavne filter oleja pri kazdej vymene novy a nie "no name" za 3 eura. Aj znackovy MANN napriklad stoji len o možno 50% viac ale mozes sa spolahnut, ze filtruje.
Co sa tyka karoserie. Ak baozaj chces to auto co najdlhsie, pouvazuj o dodatocnom osetreni dutin a podvozku. Cim skor tym lepsie. Kym je to zdrave. Stoji to podla vychodzieho stavu auta a pouzitych naterialov od 300-500eur vo firmach. Dobre skusenosti su napr. s Dinitrolom.
Znova, vies si aj sam. Dutiny urcite zvladnes aj na place pred domom, na podvozok potrebujes jamu alebo lepsie zdvihak a idealne nejake naradie na nastrek. Vibec hrdza he lemitujuci faktor zivotnosti auta a nie je to vec veteranov, naopak coraz mladsie auta tym trpia.
Za radom ako si to ty napisal.
Starter - ak funguje bez problemov preventivne nie je nutne riesit. Ak citis , ze obcas dlho toci alebo nevyskakuje mozno ano. Na druhej strane - ja som daval robit starter po 360tkm a 30 rokoch. Pan co to robil povefal, ze bol este vo vybornom stave, blbnut zacala len vysuvacia cast. To vymenil, vymenil aj zvysok ked uz to bolo vonku, vycistil, nastriekal farbou na novo. Celkom 40eur.
Montaz demontaz som si robil sam. Nic zlozite ak mas miesto a naradie. V tvojom pripade by sa asi dalo aj vymennym sposobom. Das svoj, dostanes " novy". Kazdopadne demontaz nikto z tychto nerobi, tak ci tak si musis vyriesit sam. Ci uz osobne alebo servis.
Pumpa - nema predpisany interval vymeny. Niekde sa meni s rozvodmi, niekde ostava cely zivot auta, resp.kym je v poriadku. Ak chces aby bola ok co najdlhsie , hlavne nezanedbavaj vymenu chladiacej kvapaliny. Tiez si vies aj sam ale ani v servise to nestoji nejak vela. Kedy a aku to zistis v servisnom plane k autu. Totiz problem nie je ,ze by klesla mrazuvzdornost ( ak ju nezriedis destilkou natolko) ale vycerpaju sa chemikalie na ochranu voci korozii. Ja pouzivam originalnu zmes. Nie je najlacnejšia ale stale menej ako rozozrate tesnenie slebo nefunkcne kurenie alebo nova pumpa...raz za 2- 5 rokov ( podla typu a predpisu) to ide.
Retaz - na jednom aute mam remen s intervalom 100tkm. Na druhom kam retaz bez intervalu vymeny ale ma interval kontroly. Urob kontrolu ( opäť podla servisneho planu) a uvidis. Vytahanu retaz by si poznal. Hrkoce a nejde to ako ma...
Osobne by som to preventivne nerobil. Predpokladam , ze by si kupil diel z druhovyroby a zial moja skusenost je taka, ze uz to nikdy nie je ako original. Problem je, ze original nezaplatis.
Vyfuk - jednoduche. Tesnost a stav ti skontroluju kdekolvek na zdvihaku alebo jame. Druha vec su vypalene prepazky v tlmici. To ale ovplyvni hlavne hlucnost a možno velmi malo aj spotrebu. Opat plati, ze ak povodny preventivne vyhodis a das druhovyrobu, pocitaj s tym , ze zivotnost bude nasobne mensia nez original. A budes to potom menit kazde 3-5 rokov. Takze by som skontroloval, osetril pripadnu hrdzu, na male dierky a zoslabene miesta vies pouzit vyfukovy tmel. Ten spoľahlivo vyriesi male netesnosti bez potreby demontaze ci zvarania. Co sa tyka ek, nemyslim , ze " skakanie" hodnot sposobuje vyfuk. Ten je na vine hlavne v pripade zleho CO2 ked cez netesnost pridava vzduch a ta ich sonda potom ma vela kyslika. Skor to vidim na " unavenu " lambdu". Tiez, netreba hned menit. Casto pomoze lepsie palivo alebo nejake aditivum do paliva (Na vstrekovace napriklad). Osobne vzdy pred ek davam premiovy benzin a do neho oxicat aditivum. Taktiez treba s autom aj normalne jazdit, tj. Otackomer je tam preto do 8 tisic, aby sa obcas rucicka objavila aj na druhej strane za polovicou.Jasne , ze nie furt na dvojku do cerveneho, proste to treba aj tocit. Ideal 2500-3500 na bezne jazdenie.
No a potom bezna udrzba:
Filtre ( aj kabinovy) podla planu udrzby, kvapaliny - ludia kaslu hlavne na brzdovu, treba kazde dva roky, chladiacu sme uz spominali, prevodovku podla planu udrzby ( ak pisu , ze " celozivotna" znamena to planovanu zivotnost auta ...nie , ze vydrzi cely tvoj zivot. V takom pripade by som pouvazoval. Ak vsak nie je s radenim ci hlukom z prevodovky ziadny problem, nechal by som to tak. Casto sa po " oprave" veci zhorsia. Ak predsa, pouzil by som originalny olej. Myslim vsak , ze v tvojom pripade bude stacit kontrola hladiny podla planu udrzby. Este by som dal skontrolovat tlmice. Opatrne s nimi, casto ti povedia, ze su zle a pritom im nic nie je. Myslim ale , ze vadny by si pocitil pri jazde.A raz za cas geometria. Vyhnes sa pripadnym problemom s dielmi podvozku. Lebo...zase , nic druhovyrobove uz nevydrzi zdaleka ako original. Ak by doslo na vymenu tlmicov potom dobru skusenost mam s kayabou ( ovsem moje voli vzdy japonske ).
A to hlavne a pritom najjednoduchsie a najlacnejsie - vymena oleja. Pouzi vhodny olej ( opät vid.servusny plan) a interval vymeny skrat primerane sposobu pouzitia. Na dlhe trasy k 1/2 alebo max.15tkm, idealne 10tkm. Na kratke trasy ( mesto, do 20km..., pripadne prives) max 7500km. Olej nemusi byt najdrahsi, su velmi kvalitne kacne oleje. A hlavne filter oleja pri kazdej vymene novy a nie "no name" za 3 eura. Aj znackovy MANN napriklad stoji len o možno 50% viac ale mozes sa spolahnut, ze filtruje.
Co sa tyka karoserie. Ak baozaj chces to auto co najdlhsie, pouvazuj o dodatocnom osetreni dutin a podvozku. Cim skor tym lepsie. Kym je to zdrave. Stoji to podla vychodzieho stavu auta a pouzitych naterialov od 300-500eur vo firmach. Dobre skusenosti su napr. s Dinitrolom.
Znova, vies si aj sam. Dutiny urcite zvladnes aj na place pred domom, na podvozok potrebujes jamu alebo lepsie zdvihak a idealne nejake naradie na nastrek. Vibec hrdza he lemitujuci faktor zivotnosti auta a nie je to vec veteranov, naopak coraz mladsie auta tym trpia.
Civic 1.8 FD7 06 Turkey
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní