mravac - Avensis T27 D4D 1AD-FTV
Napísané: Sobota, 26. Novembra 2016, 20:55
Zdravím všetkých toyoťákov,
po dlhom hľadaní benzínovej verzie Avensisu som nakoniec zobral diesel 2.0 93kW. Kupoval som 29.10. s 169k km, odvtedy som najazdil už niečo cez 2500km, takže som sa rozhodol na nejaké to zhodnotenie. Rozhodoval som sa veľmi dlho, čo kúpiť (asi rok som iba obzeral autá, fóra), v kurze bolo aj subaru outback cca 2008 2,5i LPG, subaru forester 2009+ , auris 1.6 benzín 2010 a vyššie (škoda, že sa ročníky do 2013 nevyrábali kombi, bol by to žhavý kandidát, na ten ale nebolo dostatok peňazí, a nechcel som ani veľa utrácať). V auguste som končil školu, a podľa nasledujúcej práce som chcel vybrať aj auto. Či zobrať benzín, diesel, LPG, všetko záviselo od dennej prejdenej vzdialenosti a pod. Nechcel som auto po mesiaci predávať. Nakoniec som podľa biednej ponuky na SK vybral avensis diesel.
Jazdím denne do práce cca 45km po diaľnici medzi ZA a PB, a cca 60km za priateľkou do TR. Z toho mi vychádza celkom slušný nájazd, základ je cca 25k km ročne, plus nejaká dovolenka k moru, dochádzanie za Turistikou napr. do Vysokých Tatier, vozenie sa na bicyklové preteky (dúfam, že už čoskoro moje kolená budú nejakej väčšej aktivity ako je táto schopné, dal som si vybrať mandle pred mesiacom ). Veľký kufor sa využije. Vyznávam aktívny životný štýl
Čo sa týka výbavy, tak mám svetelný, dažďový senzor, klasické sedačky, tempomat, manuálnu 6-st. prevodovku, klasické rádio, vyhrievané sedačky, duálnu klimatizáciu, samo stmievacie spätné zrkadlo (predošlý druhý majiteľ dal na auto najtmavšie fólie, takže predpokladám, že táto vychytávka je nevyužitá, keďže fólie celkom dosť stmavujú svetlá cez zadné sklo), zadné parkovacie senzory, atď. Je to moje prvé auto, ale už mám niečo odjazdené na iných autách, tak viem trošku porovnať. Interiér mi príde v pohode, niekde sa síce nájdu plasty, ktoré sa celkom hýbu samé od seba a nedržia svoju polohu (tie sa ale nenachádzajú v dosahu, väčšinou ide o krytky na koľajnice, na ktorých sa pohybujú predné sedadlá, krytka lišty dverí pri ľavej nohe vodiča a pod. ). Celkovo som s interiérom spokojný, keďže meriam 191cm, tak sa zmestím len tak tak aj za seba na predné a zadné sedadlá. Vyhovuje mi aj celkom slušný rozhľad z miesta vodiča, avšak ako pri SUV to isto nie je. Som vysoký, a keď si sadnem, tak mám nad hlavou tak 2cm miesta od strechy.
Priemernú spotrebu sa mi zatiaľ podarilo stlačiť na 5,3l/100km merané tankovaním plná/plná. Zaujímavé, že palubný PC ukazoval 5,5. Prvá plná nádrž vyšla za 5,8, to som jazdil neustále na tempomat, na tachometri 120-130 po diaľnici. Sám na otočku ZA-TR-ZA sa dá spraviť aj za 4,6l, ale musí byť prázdna cesta a musím si vypiecť hlasno muziku. Ako by som to zhodnotil, nie som brzda provozu, jazdím ako všetci ostatní, pri 90tke mám 100vku na tachometri, niekedy aj viac, je to veľmi tiché auto, keď porovnám otcovu oktáviu I s 1.6 benzínom (to je ale staršie auto, a iná kategória samozrejme). Na tak veľké auto (1600kg) je to celkom slušné. Veľmi pekný je aj radca preradenia, podľa neho sa riadim, aj keď niekedy sa snaží až moc podtáčať motor, napr. na 1250 ot/min. čo mi príde už málo. Som zvedavý ako sa úsporná jazda prejaví na životnosti komponentov auta.
Na záver by som možno spomenul, že ak by som vyberal auto teraz, tak by som išiel tiež do tohto auta s týmto motorom bez DPF, 1.8 benzín by bol v kurze, alebo ako som už vyššie spomínal auris combi 1.8 hybrid po roku 2013 (na ten by už ale neboli peniaze). Hybrid kvôli tomu, že u nás v Žiline to je to posledné roky o nervy, samé zápchy, ak sa niečo stane pod Strečnom, tak je celá ZA väčšinou zapchatá. Nedajbože sa stane nehoda pod Billou v piatok na dvojprúdovke.
Na koniec priložím aj dnešné fotky auta po ceste na ručnú umyvárku. Po umytí už bola tma na fotenie Isto by som ešte vedeľ veľa písať o aute, ale teraz ma už nič konkrétne nenapadá.
po dlhom hľadaní benzínovej verzie Avensisu som nakoniec zobral diesel 2.0 93kW. Kupoval som 29.10. s 169k km, odvtedy som najazdil už niečo cez 2500km, takže som sa rozhodol na nejaké to zhodnotenie. Rozhodoval som sa veľmi dlho, čo kúpiť (asi rok som iba obzeral autá, fóra), v kurze bolo aj subaru outback cca 2008 2,5i LPG, subaru forester 2009+ , auris 1.6 benzín 2010 a vyššie (škoda, že sa ročníky do 2013 nevyrábali kombi, bol by to žhavý kandidát, na ten ale nebolo dostatok peňazí, a nechcel som ani veľa utrácať). V auguste som končil školu, a podľa nasledujúcej práce som chcel vybrať aj auto. Či zobrať benzín, diesel, LPG, všetko záviselo od dennej prejdenej vzdialenosti a pod. Nechcel som auto po mesiaci predávať. Nakoniec som podľa biednej ponuky na SK vybral avensis diesel.
Jazdím denne do práce cca 45km po diaľnici medzi ZA a PB, a cca 60km za priateľkou do TR. Z toho mi vychádza celkom slušný nájazd, základ je cca 25k km ročne, plus nejaká dovolenka k moru, dochádzanie za Turistikou napr. do Vysokých Tatier, vozenie sa na bicyklové preteky (dúfam, že už čoskoro moje kolená budú nejakej väčšej aktivity ako je táto schopné, dal som si vybrať mandle pred mesiacom ). Veľký kufor sa využije. Vyznávam aktívny životný štýl
Čo sa týka výbavy, tak mám svetelný, dažďový senzor, klasické sedačky, tempomat, manuálnu 6-st. prevodovku, klasické rádio, vyhrievané sedačky, duálnu klimatizáciu, samo stmievacie spätné zrkadlo (predošlý druhý majiteľ dal na auto najtmavšie fólie, takže predpokladám, že táto vychytávka je nevyužitá, keďže fólie celkom dosť stmavujú svetlá cez zadné sklo), zadné parkovacie senzory, atď. Je to moje prvé auto, ale už mám niečo odjazdené na iných autách, tak viem trošku porovnať. Interiér mi príde v pohode, niekde sa síce nájdu plasty, ktoré sa celkom hýbu samé od seba a nedržia svoju polohu (tie sa ale nenachádzajú v dosahu, väčšinou ide o krytky na koľajnice, na ktorých sa pohybujú predné sedadlá, krytka lišty dverí pri ľavej nohe vodiča a pod. ). Celkovo som s interiérom spokojný, keďže meriam 191cm, tak sa zmestím len tak tak aj za seba na predné a zadné sedadlá. Vyhovuje mi aj celkom slušný rozhľad z miesta vodiča, avšak ako pri SUV to isto nie je. Som vysoký, a keď si sadnem, tak mám nad hlavou tak 2cm miesta od strechy.
Priemernú spotrebu sa mi zatiaľ podarilo stlačiť na 5,3l/100km merané tankovaním plná/plná. Zaujímavé, že palubný PC ukazoval 5,5. Prvá plná nádrž vyšla za 5,8, to som jazdil neustále na tempomat, na tachometri 120-130 po diaľnici. Sám na otočku ZA-TR-ZA sa dá spraviť aj za 4,6l, ale musí byť prázdna cesta a musím si vypiecť hlasno muziku. Ako by som to zhodnotil, nie som brzda provozu, jazdím ako všetci ostatní, pri 90tke mám 100vku na tachometri, niekedy aj viac, je to veľmi tiché auto, keď porovnám otcovu oktáviu I s 1.6 benzínom (to je ale staršie auto, a iná kategória samozrejme). Na tak veľké auto (1600kg) je to celkom slušné. Veľmi pekný je aj radca preradenia, podľa neho sa riadim, aj keď niekedy sa snaží až moc podtáčať motor, napr. na 1250 ot/min. čo mi príde už málo. Som zvedavý ako sa úsporná jazda prejaví na životnosti komponentov auta.
Na záver by som možno spomenul, že ak by som vyberal auto teraz, tak by som išiel tiež do tohto auta s týmto motorom bez DPF, 1.8 benzín by bol v kurze, alebo ako som už vyššie spomínal auris combi 1.8 hybrid po roku 2013 (na ten by už ale neboli peniaze). Hybrid kvôli tomu, že u nás v Žiline to je to posledné roky o nervy, samé zápchy, ak sa niečo stane pod Strečnom, tak je celá ZA väčšinou zapchatá. Nedajbože sa stane nehoda pod Billou v piatok na dvojprúdovke.
Na koniec priložím aj dnešné fotky auta po ceste na ručnú umyvárku. Po umytí už bola tma na fotenie Isto by som ešte vedeľ veľa písať o aute, ale teraz ma už nič konkrétne nenapadá.