Ivan70 - TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia.
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia.
Drzim palce!!! A zelam vela trpezlivosti.
Re: TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia.
Auto je uz takmer rozobrate v stredu idem ku kamaratovi do dielne ktory z toho vytiahne motor ... Kedze v garazi bez vybavenia nemam moc sancu elektrikar odstroji komplet elektriku a urobi ju na novo, potom ide auto na opieskovanie(neviem kto by mi cele auto pozinkoval a bojim sa ze sa to dokruti.) nasledne vyvaracka lakovanie. Dnes som obiednal blatniky, lemy, nahradne svetla za fajn cenu. Zajtra diely pridu pridam foto
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia.
Nuž rob ako chceš...raz to budeš čítať spätne ako ja som čítal môj thread.
Pár rád:
Áno - štandardné (v SR používané) priemyselné pieskovanie Ti narobí v plechoch jamy - čím väčšia plocha, tým väčšia jama. A ver mi že Ti darmo týpek povie že "to zoberie pod uhlom" a "nič sa nestane". Ja som si Kačenu brúsil, pieskoval a na lakovanie pripravoval sám. Chce to aspoň dve kvalitné flexy, poriadny kompresor (dvojvalcový) s veľkým vzduchojemom, pieskovaciu pištoľ a buď origo "piesok" na pieskovanie, alebo jemnú kryštalickú sódu (tú nemusíš pracne zametať - stačí zmyť vodou) no a aspoň základnú lakovaciu pištoľ (kúpiš v pohode do 50€).
Vyváranie je iná sranda. Na CO-čku naozaj zabudni, lebo zvary robené CO-čkou majú rovnaké korozívne vlastnosti ako zváranie oblúkom a plameňom - proste už v rámci chemických reakcií pri zváraní CO-čkou vo zvare ako takom vzniká oxid železa (hrdza). Mne každý zvar robený nie pod argónovou ochrannou atmosférou, ale pod CO-čkom, začal kvitnúť.
Čo sa týka lakovania (a vzhľadom k tomu že sa jedná o renováciu), by som ako prvé celé auto nastriekal olovenou základkou, prebrúsil, vyspravil povrch, nastriekal primerom (to všetko by som robil "na hulváta" v garáži, lebo sa niet čoho báť - všetky chyby v pohode prebrúsiš / prestriekaš (proste prípravu urobiť doma - ušetríš polovicu ceny lakovania - u takého auta kľudne aj viac ako 500€). Tipujem že chceš klasický lak, takže potom už len lakovňa. Ja by som to po skúsenostiach ale do lakovne nebral a natvrdo by som to doma fukol PlastiDip-om.
Čo sa týka elektriky, tak len jeden detail - moc neexperimentuj s LED-kami, aby si z toho nemal hnusný kolotoč (tieto autá sú pekné v origo stave - tuzzerské zásahy im moc nesvedčia) a určite si domontuj tretie brzdové svetlo - keď behám na Kačene, tak sa vždy klepem, či blázni čo za mnou jazdia nalepení, to budú schopní ubrzdiť, keďže očakávajú že brzdenie je primárne signalizované tretím brzdovým svetlom niekde na úrovni ich očí - by si mal vidieť tých "flekov" za mnou čo som už zažil a tých dobrzďovaní na "pixný chlp"...
Motor - určite čekni kompresie jednotlivých valcov. Je to prvá generácia GE-čka, takže by som sa nedivil, keby ho bolo treba zgenerálkovať. Tým motorom v týchto autách dávali zabrať a koľko má reálne nabehané asi nezistíš. Navyše každá "mucha" týchto motorov má v sebe ďalších x problémov - toto by som asi nechal na niekoho kto sa v GE-čkach vyzná, lebo stačí aby si sa pokúsil vymeniť trebarz len tesnenie pod hlavou za niečo z druhovýroby a máš problém... Yo a je normálne ak tieto motory žerú nejaký ten liter oleja na 1000 km (ak ich točíš a dávaš im zabrať) - preto existujú (alebo existovali) kity dry sump, ktoré umožňovali dolievanie oleja podľa jeho spotreby, jeho presnú "dopravu" tam, kde mal byť a vylúčil zadieranie týchto motorov na okruhoch (keď sa vplyvom odstredivých síl olej nejaký čas nedostal do čerpadla).
A ešte detail - pár jedincov z tohto fóra si už reálne zašpinilo ruky pri renováciách, takže Ti budú vedieť poradiť. Nik z nás ale nie je odborník na všetko, takže sa priprav na lúskanie zahraničných fór...
Pár rád:
Áno - štandardné (v SR používané) priemyselné pieskovanie Ti narobí v plechoch jamy - čím väčšia plocha, tým väčšia jama. A ver mi že Ti darmo týpek povie že "to zoberie pod uhlom" a "nič sa nestane". Ja som si Kačenu brúsil, pieskoval a na lakovanie pripravoval sám. Chce to aspoň dve kvalitné flexy, poriadny kompresor (dvojvalcový) s veľkým vzduchojemom, pieskovaciu pištoľ a buď origo "piesok" na pieskovanie, alebo jemnú kryštalickú sódu (tú nemusíš pracne zametať - stačí zmyť vodou) no a aspoň základnú lakovaciu pištoľ (kúpiš v pohode do 50€).
Vyváranie je iná sranda. Na CO-čku naozaj zabudni, lebo zvary robené CO-čkou majú rovnaké korozívne vlastnosti ako zváranie oblúkom a plameňom - proste už v rámci chemických reakcií pri zváraní CO-čkou vo zvare ako takom vzniká oxid železa (hrdza). Mne každý zvar robený nie pod argónovou ochrannou atmosférou, ale pod CO-čkom, začal kvitnúť.
Čo sa týka lakovania (a vzhľadom k tomu že sa jedná o renováciu), by som ako prvé celé auto nastriekal olovenou základkou, prebrúsil, vyspravil povrch, nastriekal primerom (to všetko by som robil "na hulváta" v garáži, lebo sa niet čoho báť - všetky chyby v pohode prebrúsiš / prestriekaš (proste prípravu urobiť doma - ušetríš polovicu ceny lakovania - u takého auta kľudne aj viac ako 500€). Tipujem že chceš klasický lak, takže potom už len lakovňa. Ja by som to po skúsenostiach ale do lakovne nebral a natvrdo by som to doma fukol PlastiDip-om.
Čo sa týka elektriky, tak len jeden detail - moc neexperimentuj s LED-kami, aby si z toho nemal hnusný kolotoč (tieto autá sú pekné v origo stave - tuzzerské zásahy im moc nesvedčia) a určite si domontuj tretie brzdové svetlo - keď behám na Kačene, tak sa vždy klepem, či blázni čo za mnou jazdia nalepení, to budú schopní ubrzdiť, keďže očakávajú že brzdenie je primárne signalizované tretím brzdovým svetlom niekde na úrovni ich očí - by si mal vidieť tých "flekov" za mnou čo som už zažil a tých dobrzďovaní na "pixný chlp"...
Motor - určite čekni kompresie jednotlivých valcov. Je to prvá generácia GE-čka, takže by som sa nedivil, keby ho bolo treba zgenerálkovať. Tým motorom v týchto autách dávali zabrať a koľko má reálne nabehané asi nezistíš. Navyše každá "mucha" týchto motorov má v sebe ďalších x problémov - toto by som asi nechal na niekoho kto sa v GE-čkach vyzná, lebo stačí aby si sa pokúsil vymeniť trebarz len tesnenie pod hlavou za niečo z druhovýroby a máš problém... Yo a je normálne ak tieto motory žerú nejaký ten liter oleja na 1000 km (ak ich točíš a dávaš im zabrať) - preto existujú (alebo existovali) kity dry sump, ktoré umožňovali dolievanie oleja podľa jeho spotreby, jeho presnú "dopravu" tam, kde mal byť a vylúčil zadieranie týchto motorov na okruhoch (keď sa vplyvom odstredivých síl olej nejaký čas nedostal do čerpadla).
A ešte detail - pár jedincov z tohto fóra si už reálne zašpinilo ruky pri renováciách, takže Ti budú vedieť poradiť. Nik z nás ale nie je odborník na všetko, takže sa priprav na lúskanie zahraničných fór...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Re: TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia.
Co sa tyka pieskovania, kusok od Ziliny pieskuju auta udajne velmi kvalitne. Urcite by som to chcel riesit tam ale az po tom ako budem vidiet ich robotu. Samozrjeme casti ktore sa budu dat a nepokrutia sa chcem dat pozinkovat. Ostatne kvalitne osetrit proti korozii. Cočkom to zvarat nechcem, poprave na zaciatku som to chcel vyvarat cočkou ale chalani mi povedali ako to je... Mam velmi kvalitneho lakernika a myslim si ze zo urobi lepsie ako ja doma. Do plasti dipu urcite nejdem po vlastnych skusenostiach. Pojde tam seriovy lak cerveno-cierny. Elektrika, urcite nic nebudem vymyslat so svetielkami ledkami a podobne. To je jasne ked to chcem dat do povodneho stavu, dnes idem pozriet este jednu corollu takze budem mat dost dielov ak ju kupim. Zialbohu obe maju bluetop takze Libor mi pomohol zohnat redtop z ktoreho pojde blok, kluka. S autom urcite nemam v plane chodit na slovakiaring alebo podobne...
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia.
Potom ešte pri tom pozinku pozor na to, že sú dva druhy - žiarový a chemický. Na SR Ti majorita firiem urobí len žiarové pozinkovanie a žiarové pozinkovanie Ti zdeformuje plechy. A nezabudni, že pozink ak chceš zvárať, musíš aj tak zbrúsiť.
Ak sa nechceš babrať v elektrike, tak fakt prehoď len blok, ako Ti poradil Libor. Cez to všetko si už ale v oblasti GO motora, takže najskôr by som si zistil v akom stave je Tvoj 3 rib blok a kľuka a až potom by som kupoval niečo z druhej ruky, lebo na tom asi aj tak budeš musieť robiť aspoň prvostupňové výbrusy a kupovať nové ložiská a piesty. No a keďže ako píšeš neccheš na tom chodiť na okruhy, tak Ti origo BlueTop bude v pohode stačiť.
Inak ak už si bol v kontakte s Liborom, tak sa ho opýtaj či by Ti ten motor nedal rovno dokopy on - síce Ťa bude stáť nejaké peniaze preprava toho motora, ale budeš mať istotu, že Ti motor urobil chlap, ktorý vie čo robí a nie len robí čo vie...
Ak sa nechceš babrať v elektrike, tak fakt prehoď len blok, ako Ti poradil Libor. Cez to všetko si už ale v oblasti GO motora, takže najskôr by som si zistil v akom stave je Tvoj 3 rib blok a kľuka a až potom by som kupoval niečo z druhej ruky, lebo na tom asi aj tak budeš musieť robiť aspoň prvostupňové výbrusy a kupovať nové ložiská a piesty. No a keďže ako píšeš neccheš na tom chodiť na okruhy, tak Ti origo BlueTop bude v pohode stačiť.
Inak ak už si bol v kontakte s Liborom, tak sa ho opýtaj či by Ti ten motor nedal rovno dokopy on - síce Ťa bude stáť nejaké peniaze preprava toho motora, ale budeš mať istotu, že Ti motor urobil chlap, ktorý vie čo robí a nie len robí čo vie...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- ondrik
- Toyota guru
- Príspevky: 2442
- Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
- Bydlisko: PB - Mogoňov
Re: TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia.
Ty si zo Ziliny? Niekedy buduci rok asi budem aj ja potrebovat dobreho lakyrnika, tak potom dojdem okuknut referenciu
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F
Re: TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia.
Ano uz som sa rozpraval o pozinkovani aj o ziarovom aj chemickom. Motor budem urcite riesit s liborom. A som zo Ziliny takze kludne sa zastav mam 2 fakt dobrych.
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia.
Ivan gratulujem aj ja a pevné nervy, nech Ťa nadšenie a chuť neopúšťajú.
Rasťo, správny prístup a dobré info
Asi by sa patrilo to presunúť medzi naše káry..
Rasťo, správny prístup a dobré info
Asi by sa patrilo to presunúť medzi naše káry..
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
- grexos
- Toyota guru
- Príspevky: 2461
- Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
- Bydlisko: Gbely
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ivan70 - TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia
Presunul som to a premenoval
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Re: Ivan70 - TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia
Na opiskovanou karoserii ihned nanest pragokor metal E a je po starostech no a jinak už tady padlo víceméně vše.
corolla ae92gti
celica ra61
celica ra61
Re: Ivan70 - TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia
No takze, vcera som bol pozriet druhu ae86. Je vo velmi podobnom stave ako moja, no skoda ze som o nej nevedel skor kedze je lacnejsia. Nenarobim nic. Vcera prisli svetla, blatniky, lemy. Dnes prisla sada tesneni na motor, tesnenie svetiel, filtre, a podobne. Ked pridem domov popridavam foto ako pokracujeme
- grexos
- Toyota guru
- Príspevky: 2461
- Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
- Bydlisko: Gbely
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ivan70 - TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia
daj infosky kde je
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Re: Ivan70 - TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia
mas ssgrexos napísal:daj infosky kde je
Re: Ivan70 - TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia
Takze vcera prisli blatniky, lemy, svetla(samozrejme nahrady) a dnes prisla zasielka s kompletnymi tesneniami do motora, tesnenie na zadne svetla, TRD 2 olejove filtre, jeden termostat(do zasoby) vzduchovy filter a ukazovatel fukania vzduchu kedze povodny je zlomeny uvidime ci budu blatniky a lemy sediet tu su foto:
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ivan70 - TOYOTA COROLLA AE86 konecne doma :) + renovácia
Neboj nič - ono Ti tú plecharinu šikovný klampiar v pohode dopasuje - toho by som sa moc nebál. Osobne by som skôr mal obavu či budú sedieť všetky tesnenia...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných