Srandista - Corolla TS

Sekcia pre členov fóra
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 14. Septembra 2012, 12:44

Gabo, vsetko zalezi aj od konkretnych aut, vodicov, pneu, podmienok... To je jasne. Islo mi o vsobecny princip. Zober si Srandistovu TSku. Predstav si ako zrychluje z 0 na povedzme 200 km/h. Zaradi jednotku, nejako odstartuje. Postupne mu stupaju otacky az v 50km/h pride do liftovej zony, kde zacne rodeo. Ak ide na krv, tak potiahne do 8000 a zaradi 2-ku. Stale je v liftovej zone, huraaaa, ide sa. Vtedy ma od motora k dispozicii tych 180Nm.

Zober si koncernovy 170 konovy dizel dvojliter. Ma o 20 koni menej, je tazsi, cele auto je tazsie... Clovek, co nevidi dalej, si povie, ze Srandista musi mat navrch. Lenze ten dizlak produkuje povedzme 350Nm alebo 400Nm. A uz niekde v 2000 otackach, kde ma TSka ani nie 160Nm. Cize od momentu, kedy sa ten dizlak zacne z 0-ly rozbiehat, ma hned k dispozicii plny krutak, viac ako dvonasobny ako maximum TSka. A TSka ho bude mat az od 50km/h. Dizlaku smerom k 50km/h zacne ten krutak vadnut, cim vyssie otacky, tym vyraznejsie pojde dole. Ale je mozne, ze ani v 4500 otackach alebo kde by radil 2-ku este nespadne krutak dizla ani na tych 180Nm, co je v pripade TSky maximum. Takze kym zaradi, bude mat o kus viac sily k dispozicii a je to na pneu, ci ju dokazu polozit na cestu.

Ale potom zaradi dvojku, sice sa mu spat dvihne spadnuty krutak, ale urcite pri radeni 2-ky nepadne naspat niekam do nizkych otacok, do pasma, kde ma krutak najvyssi. Padne niekam na co ja viem 3000 - 3500 otacok (vymyslel som si) a teda dostane mozno 300 Nm, uz nie 350 alebo 400. A navyse od tohto momentu dalej uz bude aj tych 300 len klesat. Cize uz strati vyhodu vysokeho krutaku. A odtial dalej sa bude smiat Srandista, lebo on bude trvalo v pasme maximalneho krutaku a este aj bude mat zaradeny nizsi prevodovy stupen (Srandista na jednotke urcite vytiahne 60km/h alebo este viac, dizlak tazko). Kombinacia tychto dvoch faktorov sposobi, ze aj ked ma ten dizlak obrovsky krutak, tak Srandistovych 180Nm bude na kolesach viac ako dizlovych 300 a menej podelenych este vyssim prevodom...

Cize preto vravim, ze start a nizku rychlost bude mat (co sa tyka motora) vo vrecku dizlak, vyssie rychlosti uz Srandistova TSka. Zalezi na pneu a povrchu, kolko z toho obrovskeho krutaku dizlak v tych prvych 50km/h dokaze polozit na cestu...

Asi tak nejak v kocke, bez nejakych dalsich detailov.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa libor12 » Piatok, 14. Septembra 2012, 13:35

kuki napísal:libor - ako ti uz aj Srandista napisal - si vo vela veciach uplne mimo. Podme porade...

1) TDI, TDCi a ake kolvek ine chrochtodizle z duse neznasam. Nebudem pisat dovody preco, pravdepodobne su podobne ako tie tvoje. Takze tu sme na jednej vlne. ja vsak nehovorim o tom, ci ich mam rad alebo nie, ale o otazke - co bude rychlejsie.
TS
kuki napísal: 2) Naco mi je informacia, ze co by bolo keby sa nieco niekam dalo? Otazka znela, ci Srandista s TSkou "potopi" nejaky (standardny) dizel. Co s tym ma kompresor a 1 bar a 400kW?
porovnávám techniku. 1.8 diesel nebude mít ani 70hp,v tdi možná 280-290 ale víc z něho zkratka díky vlastnostem nafty a rychlosti jejího hoření nedostaneš. Pokud tím samým tlakem budeš přeplnovat benzín,dostaneš daleko vyšší výkony. Jediná brzda je strukturalní limitace samotného motoru. :D a opět TS potopí diesel.
3) Ano,spolehlivost nemá cenu rozebírat,každdý mame jinou zkušenost,nicméně statisticky jsou spolehlivější japonci.
4) ;-)
5)Ale ten vyšší kroutící moment je ti na nic. Proč se mám rozjíždět od 2000 rpm na 5ku,když mužu zařadi 2ku a být opět v maximu výkonu??
6) to je na samostatnou velice dlouho trvajicí debatu. Nicméně pokud jedu sprint,dávám 185 s 65 profilem. Pokud dám 205 s 40 jsem na 400m o sekundu horší. Třecí plocha je k ničemu pokud není zatížená,a duležité je hmotnost dostat co nejblíže ke středu. Příklad: Auto s 14,65 profil bude rychlejší než podobné třeba s 17 kolo a 30 profil i když obvod bude stejný.
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 14. Septembra 2012, 14:13

1) Ako kde ;-)

2) Kludne moze byt, suhlasim, ale opat - nie sme v rovine keby... je to mimo temu

5) Ako sa chces z krizovatky z 0km/h rozbiehat s hladkym benzinom v maxime vykonu resp krutaku? O tom je cely moj prispevok Gabovi. Z nuly proste ides cez skoro cely rozsah otacok, V TSke sa do 50km/h ani nedostanes do liftovej zony a nemas kam podradit - ides na 1ke. Ale do 50km/h uz dizlak preleti celym rozsahom jeho masivneho krutaku a bude vpredu. Odtial dalej uz plati to, co pises. Preto som pisal, ze medzi krizovatkami asi TSka moc neporiesi. Ale nad 100km/h bude mat navrch. Sak piseme to iste...

6) Opat - hovorime skoro to iste. Ja som Srandistovi nehovoril o 17kach a 215ke gume aby bol rychlejsi v priamke. Ale aby mu TSka viac drzala v zakrute. A to na sirsich gumach drzat bude. Co sa priamky tyka, tak je to ako pises a to som aj potvrdil - hmotnost k stredu kolesa, co najmenej hmotnosti na roztacanie... ale tiez len do istej miery. Ak by si mal dizel s 600Nm tak ti tie kolesa roztoci uplne hravo a je jedno ci mas 14ky alebo 18ky. Motor bude mat daleko vyssi krutak ako zvladnu pneu a budes hrabat ako na jednotke, tak na dvojke, mozno aj na trojke. K lepsiemu casu ti pomoze jedine sirsia guma. Ak mas hladky benzin, a krutak do 200Nm tak je to o inom. Nebudes mat taky napor na gumy - tah motora sa rozlozi rovnomernejsie, ale zaroven bude o kus slabsi, tak nedokaze tak hravo roztocit koleso a zavazi skor rotacna hmotnost kolesa ako sirka gumy. Cize je to o tom, ci mas viac krutaku (prebytok) ako su schopne gumy preniest na asfalt alebo nie. Podla toho ti pomoze sirsia guma alebo nie. Suhlasis?
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa AndyGTP » Piatok, 14. Septembra 2012, 14:21

prispejem trochu do debaty.. Nesuhlasim velmi s tvrdenim, ze TDI zlikviduje na starte atmosfericky benzin. Kazde TDI bude vyrazne tazsie nez VVTLi a rozhodujuca je vaha + kym sa turbo roztoci tak strati cenne stotiny/desatiny sekundy a to iste plati o castejsej potrebe radit. Dovolim si tvrdit ze skuseny sprinter by sa vo VVTLi nestratil na ziadnej krizovatke, lebo odpich by mal lepsi a TDI ci fukany benzin by ho dobehol az po roztoceni lopatiek, cize prvy by bol VVTLi a az nasledne by ho dobiehal, obiehal, predbiehal steroidovy (ale dychavicny) turbomotor.

Inak by som to videl s modernymi kombinovanymi motormi (kompresor / turbo) ci viac turbove motory (napr. u BMW). Tam sa odstranuju klasicke turbodiery. Ale tu sme sa bavili primarne o beznych TDI od koncernu.

prosim vas zozente niekto uz tu oktaviu alebo A4 a chodte to volakam odskusat...

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa Srandista » Piatok, 14. Septembra 2012, 14:23

Bohuzial kamos so 170 konovym Superbom byva az v Prahe... Je tu nejaky iny zaujemca? :mrgreen:

Mne osobne hlavne uplne staci, napriek tomu, ze nemam masivny krutak, stale je tak dva krat vacsi, ako na povodnej E11, a s tym si ja holt vystacim :)
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 14. Septembra 2012, 14:30

Andy - ale sak ja som to uz skusal :-) Aj s tou A4kou. Pri inej prilezitosti zas s chipnutym Sharanom TDI na velkych kolesach, kde sa naozaj neda hovorit o tom, ze by nebol tazsi aj od mojej kary. Sharan bol do 50km/h vpredu. Az niekde v cca 80 km/h by som ho chytil.

Inak s tou turbodierou je to tiez zapeklite. Moderne BMW 330d s dvoma turbami 245 kobylami a tusim 560Nm (600 kickdown) prehralo pri teste 50-200km/h s mojim este seriovym Focusom. A bolo to prave kvoli tomu, ze ako sme slapli pri 50km/h na plyn, tak BMWcku dost dlho trvalo, kym sa turbo nadychlo. Odskocil som tak o pol auta dopredu okamzite. Test sme robili tak, ze sme obaja mali zaradenu 3-ku v tej 50-ke.

Srandista - uz to musis vyskusat. Z tohto sa nevyvlecies.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 14. Septembra 2012, 14:31

Srandista napísal:Mne osobne hlavne uplne staci, napriek tomu, ze nemam masivny krutak, stale je tak dva krat vacsi, ako na povodnej E11, a s tym si ja holt vystacim :)
Tak tak, ono je to lepsie z viacerych pohladov mat mensi ale plochy krutak. Ako som pisal, zavidim, ze pri 6000 otackach neplaces, ale sa zacinas tesit.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa Srandista » Piatok, 14. Septembra 2012, 14:35

kuki napísal:Srandista - uz to musis vyskusat. Z tohto sa nevyvlecies.
Ja sa z toho nevyzliekam, len hladam blizsie lokalizovatelnu obet na zneuzitie daneho auta ;)

V opacnom pripade budete musiet len holt pockat, kym navstivim Prahu v aute.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
sonnicek
Toyota guru
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: Utorok, 9. Novembra 2010, 19:51
Bydlisko: Bratislava - Nove Mesto

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa sonnicek » Piatok, 14. Septembra 2012, 14:53

tomu vravim rozputat debatu :mrgreen: jedno je iste TDI-ckar sa stebou bude nahanat jedine po krizovatkach, ked budes v BA mozes si ist kludne v piatok vecer zapolovat urcite sa niekdo najde, ale na okreskach bude vzdy na teba stracat lebo ten blby dizel proste nejde, kamos ma xsaru vts v dizli a ked do toho sadnem slapnem na pedal ide to tak 5 sekund a potom si uz pyta preradenie alebo sa vobec nehybe slapem na ten pedal ako sprosty nadoraz a auto uz zrychluje ovela pomalsie ako ked je v rozmedzi 0-1500/2000 mozno, a to ma priblizne rovnako vykonovo ja mam papierovo 97 a on 90-nieco ale ma novsi rocnik takze mne nejake kone ubudli urcite takze vykonovo porovnatelne, i ked ako vravi kuki krutak ma neskutocny ovela viac ma zatlaca do sedaciek ale je len chvilkovy, kdezto ked sadnem doo corolly a zacnem slapat na to ako kamos v xsare tak sa mi zda ovela rychlejsia (sice nemam pocit ze ma ide rozmacknut na tej sedacke) ale je ovela plynulejsia a do 110 ide a vydava nadherny zvuk skoda ze sa konci na 6 tisic :mrgreen:

a este ma napadlo ze podradenie u dizlu nic neriesi, lebo taky krutak ako mas na zaciatku uz pri vyssch rychlostiach nedosiahnes
Corolla 1.4 VVT-i, 71 kW, r.v. 2003, update 1.2.2012 priemerka na palubnom uz neukazuje nic :)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa AndyGTP » Piatok, 14. Septembra 2012, 15:00

no a vo-vo-vo-vo-vo tom to je, přátelé! presne preto sa nam paci GT86 a nie Octavia RS v TDI ("sílu auta poznáš jenom v přímce voe")

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa ondrik » Piatok, 14. Septembra 2012, 15:06

ano, to sa mi paci napr. na mojom 3sge ze na dvojke prejdem celu cestu z prace domov s telefonom na uchu(ja viem, telefon za jazdy, nesustredenie...) a to nemusim ani na krizovatkach davat do 1 (neni cim :D ) a ani na 4prudovke na 70kmh useku do 3-ky..
Naposledy upravil/-a ondrik v Piatok, 14. Septembra 2012, 16:49, upravené celkom 1 krát.
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Piatok, 14. Septembra 2012, 15:18

rozdiel je ale nachipovane TDI, lebo to ma kus sirsi rozsah otacok, kde to taha... ale nikdy to nebude mat na turbo benzin :-)
Keby tdi mala lepsie zrychlovat 0-100, tak by na slalomoch nebehalo tolko benzinakov :-)
ty uz mas Ondrik 3S-GTE???
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
sonnicek
Toyota guru
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: Utorok, 9. Novembra 2010, 19:51
Bydlisko: Bratislava - Nove Mesto

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa sonnicek » Piatok, 14. Septembra 2012, 16:04

AndyGTP napísal:no a vo-vo-vo-vo-vo tom to je, přátelé! presne preto sa nam paci GT86 a nie Octavia RS v TDI ("sílu auta poznáš jenom v přímce voe")
neviem ci som vadny alebo nezapadam do priemeru ale jazdit vysokou rychlostou stale rovno ma nejak neberie (mal by som si kupit dizel) :neutral: i ked na tom mojom prditku limit-y nepokusam ale zatacky ma bavili vzdy o 100% viacej ako rovina, skoda ze GT86 neni ako AE-cko alebo celica tam aj vzadu bolo ovela viac miesta a kufor ani nehovorim
Corolla 1.4 VVT-i, 71 kW, r.v. 2003, update 1.2.2012 priemerka na palubnom uz neukazuje nic :)

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa ondrik » Piatok, 14. Septembra 2012, 16:50

pardon... GE samozrejme, len v posledne tyzdne mi to tak mota hlavou to gtfour (v spolupraci s novou "daňou") ze uz nedavam pozor co pisem...
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa grexos » Piatok, 14. Septembra 2012, 16:55

A este k tym porovnaniam tdi vs benzin nezabudnite na sofera...
Ked sa obcas najde niekto kto z krizovatky musi odchadzat zaroven somnou v style "ja ukazem co vie tdi" malo kedy to konci (ak je to vedome lebo stalo sa mi par krat ze chalan chcel ukazovat ale ja som v tom case krotil deti a obdobne) ze by som prehral. samozrejme v urcitom momente ma to turbo prebije ale to sme uz za hranicou povolenej rychlosti a to mam len 4afe ktory moc sviznosti nepobral
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných